صفحه اصلی اخــبار و مـطالب روز شرکت Sateri از الیاف بازیافت شده جدید خود با برند FINEX رونمایی کرد
1400/02/02

شرکت Sateri از الیاف بازیافت شده جدید خود با برند FINEX رونمایی کرد

شرکت Sateri برند FINEXTM را به عنوان برند جدید محصولات خود برای فیبرهای بازیافتی معرفی کرد. FINEXTM ، مخفف “Fiber Next” ، یک فیبر سلولزی نسل بعدی ابتکاری و حاوی مواد بازیافتی است. از مارس 2020 که این شرکت به موفقیت در تولید تجاری ویسکوز با استفاده از زباله های نساجی دست یافت، Sateri همکاری نزدیکی با شرکای تولید نخ و لباس در جهت تولید محصولی مبتنی بر الیاف بازیافت شده داشته است.
محصولات FINEXTM از الیاف طبیعی زیست پایه مشتق شده و ترکیبی از زباله های منسوجات بازیافت شده قبل و بعد از مصرف و سایر خمیر چوب های دارای گواهینامه PEFC از مزارع تجدید پذیر ساخته شده است.
نوآوری و فناوری های جدید بازیافت، تولید الیاف نساجی سلولزی را امکان پذیر کرده است و FINEXTM نشان می دهد که چگونه طبیعت نه تنها خود را تجدید می کند بلکه محصولات ساخته شده از طبیعت را نیز می توان بازیابی کرد و این همان چیزی است که مد پایدار در تلاش برای رسیدن به آن است.
برند Sateri به مشتریان خود کاملا وفادار است و به تولید محصولاتی کاملا پایدار، با کیفیت بالا ، کارآمد و مقرون به صرفه می پردازد. عنوان FINEX یک حرکت نو در جهت تولید فیبر نسل آینده است.
آلن ژانگ، مدیرعامل شرکت Sateri اظهار داشت: “بزرگترین تولید کننده ویسکوز در جهان بودن مزایای زیادی برای ما دارد، اما ارزش نهایی در تفاوتی است که ما ایجاد می کنیم. منظور ما فقط این نیست که کالاهایی با ارزش بالاتر مانند FinexTM تولید کنیم بلکه ارزشی را که برای جوامع، کشورها آب و هوا و مشتریان قائل هستیم ما را متمایز می کند. ”
در سطح جهان ، کمتر از 1٪ از مواد استفاده شده در لباس های موجود یا دور ریخته شده برای تولید لباس های جدید استفاده می شود. این یک فرصت بزرگ برای بازیافت الیاف نساجی است، به ویژه در چین که بزرگترین کشور تولید کننده منسوجات در جهان است.
شرکت Sateri درست یک ماه قبل از راه اندازی به عضویت شورای انجمن اقتصاد پایدار چین (CACE) درآمد. این شرکت برای ایجاد استانداردها و ترویج بازیافت زباله های نساجی در مقیاس صنعتی با کمیته جامع استفاده از پسماندهای نساجی CACE همکاری نزدیک خواهد داشت.
علاوه بر این الیاف موجود گواهی استاندارد بازیافت (RCS) را دارد که به مفهوم این است که مواد اولیه بازیافت شده را از طریق زنجیره تامین مورد تأیید تهیه می کند. گواهی RCS برای هر محصولی که شامل حداقل 5٪ مواد بازیافتی باشد در نظر گرفته می شود و Sateri با موفقیت الیاف ویسکوز FinexTM را با 20٪ مواد بازیافتی تولید کرده است.
طبق فرآیند صدور گواهینامه RCS ، تایید هر مرحله از تولید که از مرحله بازیافت شروع می شود تا آخرین فروشنده در معامله نهایی کسب و کار مورد نظارت قرار می گیرد.
آلن ژانگ گفت ، “توسعه Finex برای Sateri از تجاری سازی اولیه ، تا شراکت با مارک هایی مانند Lafuma و Rico Lee و سرانجام تا راه اندازی یک خط تولید شامل همکاری گسترده در سراسر زنجیره ارزش شامل نخ ریسی ، تولیدکننده پوشاک و شرکای تجاری برای به ارمغان آوردن محصولاتی با کیفیت بالا و مناسب برای مصرف کنندگان بوده است. صنعت مد به سرعت در حال تغییر است و فراتر از قابلیت ها ، مبحث پایداری در تولید پوشاک بیشترین اهمیت را دارد. ”
در “گزارش مد پایدار 2020” که توسط نشریه CBNweekly منتشر شده است، نتایج یک نظرسنجی با بازیگران بزرگ در زنجیره مد اذعان می کند که بازیافت پارچه به عنوان بهترین راه حل برای مشکل ضایعات منسوجات ناشی از مصرف بیش از حد است.
در این گزارش، فن آوری و سرمایه به عنوان بزرگترین موانع بازیافت منسوجات شناخته شده و نقش حیاتی برندها در اجماع تولیدكنندگان و مصرف كنندگان برای پیشرفت مد پایدار بسیار مهم ارزیابی شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *