صفحه اصلی اخــبار و مـطالب روز دوام ویژگی کلیدی پارچه Extreme X
1400/03/04

دوام ویژگی کلیدی پارچه Extreme X

Durability is the key with Extreme X

شرکت Daletec که مقر اصلی آن در دالکوام (Dalekvam) نروژ قرار دارد، یک شرکت پیشرو در زمینه حفاظت از کارگران در برابر خطرات حرارتی است و در حوزه تولید پارچه های تخصصی FR پیشتاز می باشد. این شرکت قصد دارد تا تاثیر زیادی بر بازار لباس های صنعت PPE در اتحادیه اروپا بگذارد.
Extreme X یک پارچه ذاتاً مقاوم در برابر آتش (IFR) است و قابلیت کشش بالایی دارد. این پارچه از طریق الیاف کوردورا (Cordura fibre) ساخته می شود و به گونه ای مهندسی می گردد تا دوام بالایی داشته باشد. انجام آزمایش مقاومت سایشی استاندارد بر روی پارچه مقاوم در برابر آتش حاوی ترکیب مودآکریلیک / پنبه گویای عملکرد بالای Extreme X است؛ چرا که مقاومت سایشی و دوام آن حداقل سه برابر پارچه ترکیبی مذکور می باشد.
علاوه بر این، پارچه Extreme X حداکثر اثر محافظتی را در برابر شعله های آتش و جرقه دارد. در ضمن با توجه به راحتی و انعطاف پذیری مناسب، می توان آن را در هر شرایط کاری پوشید. حتی پس از شستشوی زیاد هم به مدد آزادی حرکت ارائه شده توسط فناوری کششی MoveX، این لباس همچنان عملکرد خود را حفظ می کند. این پارچه دارای درجه حفاظتی بسیار بالایی است، در محدوده وسیعی از هنجارهای الزامی اروپا مورد تأیید قرار گرفته، مقاومت آن در برابر پارگی 50 نیوتن است و برای شستشوی صنعتی در دمای 75 درجه سانتیگراد و بالاتر مناسب می باشد.
در اتحادیه اروپا مسئله محافظت از کارگران شاغل در تاسیسات تولید برق و تاسیساتی که دارای عملکرد چند ریسکی هستند، و دستیابی به حداکثر مراقبت در برابر خطرات بسیار حائز اهمیت است؛ بنابراین از پارچه Extreme X محصول شرکت Daletec که در رنگ های زرد قابل تشخیص، سرمه ای و مشکی موجود است و الزامات استاندارد EN 20471 را برآورده می کند، استفاده می گردد.
ارلند حسجدال-ژوهانسن (Erlend Hesjedal-Johannessen)، مدیر برند پارچه های مقاوم در برابر آتش شرکت Daletec می گوید: «در کل پارچه Extreme X برای راحتی، محافظت و دوام مهندسی شده است. این پارچه برای مقاومت در برابر خطرات پیش روی کارگران، و مقاومت در برابر پارگی و سایش طراحی گردیده است. هر چه پارچه دوام بیشتری داشته باشد، مدت طولانی تری از فرد در برابر خطرات محیط کار محافظت می کند؛ در نتیجه می توان از لباس بیشتر استفاده نمود. شرکت هایی که بر روی محافظت از پرسنل خود سرمایه گذاری می کنند؛ روز به روز به محصولات با دوام به عنوان یک گزینه ارجح تر نگاه می کنند.»
سیندی مک نول (Cindy McNaull)، مدیر توسعه تجارت برند Invista’s Cordura می گوید: «این پارچه نماد تحول آفرین بازار تخصصی پارچه های IFR اتحادیه اروپا محسوب می شود. ما معتقدیم این پارچه می تواند به خلق یک معیار جدید در کارآیی دوام این صنعت کمک کند».

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *