صفحه اصلی اخــبار و مـطالب روز ارائه نوآوری از سوی برند رالف لورن در المپیک 2020 توکیو
1400/04/29

ارائه نوآوری از سوی برند رالف لورن در المپیک 2020 توکیو

Olympics innovation from Ralph Lauren

برند رالف لورن (Ralph Lauren) از لباس رژه تیم ایالات متحده آمریکا برای مراسم افتتاحیه بازی های المپیک و پارالمپیک (که به ترتیب در 23 جولای و 24 ژوئیه برگزار می شوند) توکیو 2020 رونمایی کرد. در ضمن این برند در حال ارائه یک وسیله خنک کننده خود تنظیم پوشیدنی به نام RL Cooling است که قرار است به صورت یکپارچه در لباس های ورزشی پوشیده شده توسط تیم پرچمدار در این مراسم ادغام شود.
سیستم RL Cooling از طریق دستگاهی که دما را کنترل کرده و آن را بهینه می کند؛ گرما را از پوست بدن فرد گرفته و آن را پخش می نماید. این برند می گوید برای ساخت این وسیله از همان فناوری استفاده می کند که برای خنک کردن پیشرفته ترین رایانه های جهان مورد استفاده قرار می گیرد؛ با کمک این سیستم احساس خنکی بلافاصله قابل لمس است و این احساس حتی در شدیدترین شرایط گرمایی هم ماندگار می باشد.
رالف لورن اولین بار با معرفی یک کت حرارتی در المپیک زمستانی 2018 کره جنوبی، نوآوری در این زمینه را آغاز کرد. تحقیقات انجام گرفته توسط مرکز پروژه‌ های تحقیقات پیشرفته انرژی (Advanced Research Projects Agency-Energy) موسوم به آرپا- یی یا به عبارتی آژانس انرژی ایالات متحده نشان می دهد مدیریت حرارتی شخصی یک راهکار قابل حمل و بومی سازی شده است، که در صورت تولید انبوه علاوه بر راحتی فردی، پتانسیل لازم برای کاهش اتکا به سیستم های خنک کننده پر مصرف مانند HVAC را دارد.
عرضه سیستم RL Cooling در راستای کار این برند در زمینه نوآوری های پایدار پیشگامانه بوده است. در ضمن کارآیی این سیستم اخیراً توسط پلتفرم Color on Demand که یک پلتفرم در زمینه رنگرزی پایدار و سرمایه گذاری در جوشکاری الیاف طبیعی بوده، و یک شرکت مجوز دار فعال در زمینه علم مواد و توسعه استفاده مجدد از الیاف گیاهی و مواد اولیه سطح بالاست، به اثبات رسیده است.لباس رژه تیم ایالات متحده در بازی های المپیک 2020 توکیو از مواد پایداری ساخته شده است. این لباس ها متشکل از این اقلام است: یک کت ورزشکاری سرمه ای (ساخته شده با پشم رشد یافته در ایالات متحده)، یک تی شرت راه راه مجهز به Ecofast Pure (یک فناوری پیش عمل آوری ابداع شده توسط شرکت Dow که در آن برای رنگرزی پنبه به آب، مواد شیمیایی و انرژی کمتری نیاز است)، یک روسری چاپ شده، کفش و ماسک ساخته شده از پنبه مجوزدار رشد یافته در ایالات متحده، یک کمربند راه راه ساخته شده از پلی استر بازیافتی Repreve و یک شلوار جین تنگ وصله دار از جنس Mirum (که یک چرم تجدیدپذیر است).

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *