صفحه اصلی مقــالات تخصصی بهبود کیفیت و کسب سود بیشتر با ناظر اتوماتیک اوستر
1398/03/14

بهبود کیفیت و کسب سود بیشتر با ناظر اتوماتیک اوستر

USTER ® EVS FABRIQ VISION

تولید پارچه های صنعتی باکیفیت نسبت به سایر منسوجات از اهمیت بالاتری برخوردار است. پارچه صنعتی باید در نهایت با کیفیت تولید و عرضه شود تا جوابگوی نیاز مصرف کننده باشد. برای رسیدن به این مهم، تولیدکننده به تکنیکی نیاز دارد که خارج از پروسه تولید به کنترل سطح کیفیت محصول بپردازد. سیستم اتوماتیک USTER EVS، ناظری است که وظیفه کنترل کیفیت محصول را بر عهده می گیرد. در حال حاضر، نساجی های زیادی از نقاط مختلف دنیا از سیستم اوستر استفاده می کنند. استفاده از سیستم اوستر در کارخانه های مختلف نشان داده که این سیستم، مزایای بیشماری به همراه می آورد.
یک سیستم کنترل کیفیت بصری و اتوماتیک می تواند کیفیت پارچه های فنی و لباس های کاربردی را تضمین کند. پارچه های مخصوص صنایع مختلف نظیر خودروسازی، معماری، ساختمان سازی، هواپیمایی، هوانوردی و پزشکی باید حداکثر کیفیت ممکن را داشته باشند. البته برندهای معروف لوازم ورزشی، خانگی و پوشاک کاربردی هم به پارچه استاندارد نیاز دارند تا بتوانند انتظارات مشتریان را برآورده کنند و بر شهرت خود بیفزایند.
هدف تولیدکنندگان، افزایش کیفیت، کاهش ضایعات و کسب سود بیشتر است. پروسه های مختلف تولید پارچه می توانند زمینه ساز ایجاد نقص در محصول نهایی شوند. صرفنظر از پیچیدگی پروسه تولید، سیستم اتوماتیک اوستر به حفظ کیفیت پارچه کمک می کند.
استفاده از افراد به عنوان کنترل کیفیت نمی تواند ضامن کیفیت محصول باشد زیرا هم می تواند خطا کند و هم اینکه تجربه و تخصص افراد با یکدیگر متفاوت است. سیستم کنترل کیفیت اتوماتیک به یک بخش جدایی ناپذیر از پروسه تولید تبدیل شده است.
با استفاده از سیستم USTER EVS Q-BAR می توانید کیفیت محصول را از همان مرحله اول تولید کنترل کنید؛ بدین ترتیب از بازبینی محصول بعد از تولید بی نیاز خواهید بود. اما با استفاده از سیستم اتوماتیک USTER EVS FABRIQ SHSDE می توانید به صورت اتوماتیک محصول را از مراحل میانی تا پایانی مانیتور کنید. این سیستم با سرعت بالایی قادر به مشاهده عیوب است؛ به همین دلیل هر نوع خطای قابل مشاهده را پیدا می کند. در نتیجه محصولات هم به درستی درجه بندی می شوند. بدین ترتیب تولیدکننده نیز به اشتباه یک محصول معیوب را باکیفیت معرفی نمی کند.
تولید پارچه رنگی با رنگ یکنواخت، یک چالش بزرگ است. با استفاده از USTER EVS FABRIQ SHADE می توان رنگ پارچه را در حین تولید چک کرد. بدین ترتیب دیگر لازم نیست که در انتها بخشی از پارچه را برای تست به آزمایشگاه برد.

روکش های کرکی با ویژگی مادون قرمز

کسب سود بیشتر

سیستم اتوماتیک به بهبود کیفیت، کاهش هزینه، کاهش ضایعات و افزایش بازدهی کمک می کند. با توجه به تنظیمات، ماژول برش بهینه در نرم افزار USTER EVS FABRIQ VISION وUSTER EVS FABRIQ SHADE، بازدهی پارچه را بهینه می کند. سیستم در حین بازبینی، عیوب را علامت گذاری می کند. ماژول کنترل برش بهینه (OCC) موظف به یافتن مکان دقیق عیوب است. ماژول مذکور، خط کش برش را درست در سمت راست عیوب متوقف می کند. به همین دلیل احتمال برش اشتباه تقریباً صفر است. OCC با کمک اپراتور نیز می تواند عیوب را کشف و هایلایت کند. کمک گرفتن از اپراتور به افزایش کارایی سیستم می انجامد.
تنها یک اپراتور برای بازبینی کل محصول، کشف عیوب و در نهایت پذیرش یا رد محصول کافی است. اپراتور بعد از کشف عیوب، رول پارچه را به بخش برش می فرستد. در این بخش، عیوب گزارش شده علامت گذاری، مرمت یا حذف می شوند. اپراتور نقشی در بازبینی پارچه ندارد و فقط پروسه را مدیریت می کند؛ به همین دلیل وقت کمتری هم صرف می شود.

نتایج اثبات شده

تکنولوژی اتوماتیک اوستر با تکیه بر ۲۵ سال توسعه پیشرو در این حوزه ساخته و پرداخته شده است. در حال حاضر بیش از هزار نساجی در نقاط مختلف دنیا از تکنولوژی اوستر استفاده می کنند و همگی معتقدند که اوستر به کاهش هزینه ها و بهبود جایگاه آن ها در بازار کمک کرده است.
تولیدکنندگانی که از اوستر استفاده می کنند؛ روزانه بیش از ۶۰ میلیون متر پارچه را بازبینی می کنند. بیشتر کمپانی هایی که EVS  را در اواسط قرن نوزدهم نصب کرده اند؛ حالا سیستم خود را به نسخه های USTER EVS FABRIQ VISION و USTER EVS FABRIQ SHADE  ارتقا داده اند.
کمپانی هایی که از اوستر استفاده می کنند؛ مزایای اصلی این سیستم را معرفی کرده اند. یکی از تولیدکنندگان آلمانی اعلام کرده که از زمان نصب سیستم تا شش ماه بعد توانسته 2/1 میلیون متر پارچه تولید و عرضه کند؛ بدون اینکه حتی یک شکایت از طرف مصرف کنندگان دریافت نماید. یک کمپانی اروپایی دیگر که در زمینه تولید پوشاک محافظ فعالیت می کند و در سال ۲۰۱۷ اقدام به نصب سیستم های USTER EVS FABRIQ VISION و USTER EVS FABRIQ SHADE کرده است؛ حالا مدعی است که حجم شکایات بسیار کمتر شده و همچنین هزینه کمتری هم بابت نیروی کاری می پردازد چون توانسته تعداد اپراتورها را به ۱۴ نفر کاهش دهد.
یک کمپانی ایتالیایی نیز بعد از سه سال از زمان نصب سیستم های USTER EVS FABRIQ VISION، USTER EVS  FABRIQ SHADE  و ماشین برش اتوماتیک توانسته تولید محصولات بی کیفیت و ضایعات را تا ۳ درصد کاهش دهد.
در می سال جاری، کمپانی اوستر با شرکت در همایش Techtextil در فرانکفورت آلمان، تکنولوژی USTER VES را با جزئیات کامل ارائه داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *