صفحه اصلی صــنعت و تجـــارت چگونه به یک تامین کننده برتر می توان تبدیل گردید؟
1399/11/21

چگونه به یک تامین کننده برتر می توان تبدیل گردید؟

تأمین کنندگان ستون صنعت خرده فروشی مد هستند. این افراد همان هایی هستند که به رویای برندها جامه عمل می پوشانند و به محصولات جان می بخشند. همکاری مشترک یک برند و یک تأمین کننده می تواند در این صنعت معجزه کند. اما چگونه می توان به یک تامین کننده ارجح تبدیل شد؟ شاید این بدیهی ترین سوال در این روزها باشد. برای پاسخ به این پرسش در این مقاله گاهاً از واژه های برند و خرده فروشی به جای یکدیگر استفاده می شود. در این مقاله با پرداختن به نکات زیر به دنبال جواب دادن به این سوال خواهیم بود:

  • خصایصی که برندها در یک تامین کننده جستجو می کنند.
  • شناخت نیازهای در حال تکامل برندها
  • تأمین کننده چگونه باید موقعیت شغلی خود را مشخص کند؟

در این حرفه انواع و اقسام تأمین کننده ها وجود دارند؛ از ارائه دهندگان خدمات کوچک و بزرگ گرفته تا فروشندگان تخصصی. همه آنها آرزو دارند تا با برندها و خرده فروشان بزرگ کار کنند. هر چند آنها قادرند تا برای یک یا دو فصل سفارشات را تهیه کنند؛ اما بسیاری از آنها نمی توانند تیم های برندها را تحت تاثیر قرار دهند و با آنها به صورت بلند مدت همکاری نمایند. شاید این امر به عدم توانایی آنها، مناسب نبودن زیرساخت هایشان و یا هزینه های زیاد نسبت داده شود. اما جواب در جای دیگری نهفته است. آنها باید ثابت کنند که دارای 4 ویژگی زیر هستند:

چگونه به یک تامین کننده برتر می توان تبدیل گردید؟ - تجارت نساجی, بازاریابی, بازار نساجی, اقتصاد نساجی

  • قابلیت اطمینان: انجام تعهدات سنگ زیربنای اعتماد است. تأمین کنندگانی که به تعهدات زمانی خود پایبند هستند، همیشه در پارامترهای کیفیت و شروط لازم کیفی مدنظر برندها هستند. برای برندها قابلیت اعتماد و اطمینان مهم است؛ زیرا اگر آنها بتوانند به تامین کننده ای اعتماد کنند، مطمئن هستند که او نه تنها محصول را به موقع تحویل می دهد بلکه کالای باکیفیتی نیز ارائه می دهد.
  • پایداری: شعار «هر بار به موقع» باید چراغ راه هر تأمین کننده ای باشد. ثبات و پایداری در کیفیت و هزینه ها رمز موفقیت بسیاری از افراد است. بسیاری از تأمین کنندگان مشهور مرتباً در این مورد به مشتریان خود توضیح می دهند و اعتبار خود را به عنوان یک مجری ثابت و پایدار به اثبات می رسانند. این امر باعث ایجاد اطمینان و اعتماد می شود و به ایجاد یک رابطه کاری بلند مدت (فصل به فصل) با برندها کمک می کند.
  • شفافیت: یکی از مهمترین جنبه های اعتمادسازی در تجارت، شفافیت است. تامین کننده ای که در مورد هزینه، پایبندی به توافقات، معاملات با فروشندگان معرفی شده و وضعیت روزانه / هفتگی کار خود صادق و شفاف باشد؛ همیشه توسط برندها ترجیح داده می شود. آنها اعتماد خریداران را به خود جلب می کنند و عملاً خریداران را وادار می نمایند تا بارها و بارها با آنها همکاری کنند.
  • انعطاف پذیری: تجارت بر اساس تعاریف یک مقوله پویاست. در بسیاری از موارد، پشتیبانی تأمین کننده به یک نیاز مبرم تبدیل می شود. این پشتیبانی ممکن است شامل هر چیزی باشد از نگه داشتن کالا و اولویت بندی تحویل زودهنگام گرفته تا بازنگری در شرایط تجاری، تغییر در دستورالعمل های حمل کالا و تغییر موضع سریع. هر چه حمایت ها و پشتیبانی های تأمین کننده زیادتر، و در روند کار انعطاف پذیری بیشتری داشته باشد؛ بیشتر به برند نزدیک شده و با نیازهای آنها همگام می گردد. این اعتماد باعث می شود تا برند یا خرده فروش به تامین کننده به عنوان یک شریک نگاه کند.
نحوه کاهش ضایعات برداشت پنبه

اگر تأمین کننده ای فاقد این 4 ویژگی اساسی باشد؛ به سختی می تواند اعتماد برندها را جلب کرده و رابطه تجاری بلند مدتی با آنها برقرار کند.

برای حرکت به سمت جلو باید با این مفاهیم آشنایی پیدا کرد:

نیازهای در حال تکامل برندها

شرایط امروزه به سرعت در حال دگرگونی است. کسب و کارها تحت فشار بسیار شدیدی قرار دارند و مجبورند روز به روز کارآیی خود را افزایش دهند. بازارها در حال تبدیل شدن به بازارهایی پویا هستند، روندهای مد با سرعت بسیار زیادی هر روز تکامل پیدا می کنند و دوره های ورود به بازار کاهش پیدا کرده است. در چنین شرایطی برندها بیشتر به دنبال تأمین کنندگان هستند.
ساده تر شدن مدیریت حجم های کمتر تولید، رویارویی با فشارهای برندها در زمینه موجودی انبارها، تنظیم نحوه کار با مراحل تحویل، نوآوری و مشارکت در طراحی، تنها چند مورد از این کارهای اضافی هستند. در این حالت، فرصت مناسبی برای تبدیل شدن به یک تامین کننده برتر وجود دارد. حال چگونه می توان به عنوان یک تأمین کننده از این فرصت ها استفاده کرد؟ باید موقعیت شغلی خود را به عنوان یک کسب و کار تثبیت کنید. پس حال باید به این سوال پاسخ دهیم.

چگونه یک تامین کننده باید موقعیت کسب و کار خود را تثبیت نماید؟

در سال های گذشته، تأمین کنندگان به خوبی توانسته بودند تا موقعیت خودشان را به عنوان تأمین کنندگان کم هزینه، با کیفیت و متخصص تثبیت کنند، و برخی از تأمین کنندگان و عوامل آنها نیز خود را در زمینه طراحی و توسعه شریک برندها می دانستند. اما آیا این موقعیت ها پایدار هستند؟ شاید برای چند سال؛ اما همچنان که برندها در حال پیشرفت هستند این رویه نیز تغییر خواهند کرد.
در این بازار که سریعاً در حال تحول است، آن پویایی که برندها به دنبال آن هستند، مدام تغییر می کند. یک روش مناسب برای دستیابی به این مهم این است که خود را به عنوان یک تأمین کننده انعطاف پذیر یا یک فروشنده با ارزش افزوده به دیگران بشناسانید. تصویر زیر معنای واقعی این امر را برای یک تامین کننده روشن می کند.

موقعیت تامین کننده

تأمین کننده انعطاف پذیر

تأمین کننده ارزش افزوده

امروز

– سعی کنید در حجم بالا بازده را افزایش داده و هزینه ها را کاهش دهید.

– برای کاهش هزینه ها بر روی کارآیی عملیات ها تمرکز کنید.

– حداقل تعداد کارمندان را استخدام کنید،؛ این امر حتی گاهی شامل سیستم مدیریت کیفیت نیز می شود.

– بر نوآوری، مواد اولیه جدید، شستشو، پشتیبانی از تیم های طراحی برند و محصول تمرکز کنید.

– براساس قیمت و رابطه ای که با برند دارید؛ هم بر ارائه حجم های پایین و هم بر ارائه حجم های بالا تمرکز نمایید.

فردا

 

– در فرآیندها و فناوری هایی سرمایه گذاری کنید که به شما امکان می دهند تا در حجم بسیار کم، اما با سرعت چرخش بالا کار کنید.

– به منظور مدیریت کیفیت و شفافیت بیشتر، فرآیندهای داخلی و سیستم های مدیریت کیفیت را دیجیتالی کنید.

– به سرمایه گذاری های لازم در زمینه انعطاف پذیر بودن در پشتیبانی موجودی انبارها نگاهی دوباره بیاندازید.

– همراه با ارائه پشتیبانی های فنی از برندها؛ با استخدام یک تیم طراحی بر ارائه راهکارهایی در زمینه های مد و ترندهای روز نیز تاکید کنید.

– با سرمایه گذاری بر روی فرآیندها و فناوری ها، زمینه نوآوری را برای برندهای شریک خود فراهم نمایید.

– بر روی طراحی سه بعدی، نمونه گیری مجازی و ارائه خطی، تمرکز کنید تا سرعت ورود محصولات به بازار کاهش پیدا کند.

 

گزاره ارزشی

– کاهش هزینه

– اندازه بخش های کوچک

– تجدید سریع تدارکات

– مدیریت موجودی تأمین کننده

– مشاور مد

– الحاق سریع به بازار مطابق با مد روز

-یک شریک نوآور

دستگاه پنبه پاک کنی و تاریخچه آن

چگونه به یک تامین کننده برتر می توان تبدیل گردید؟ - تجارت نساجی, بازاریابی, بازار نساجی, اقتصاد نساجی

یک تأمین کننده نیاز به استراتژی تثبیت موقعیت دارد. اولین قدم برای انجام این کار این است که کسب و کار خود را به خوبی بشناسد و بداند که چگونه برند به کارخانه او نگاه می کند. سپس باید بداند که در کجا باید قرار بگیرد و بر آن اساس خدمات خود را ارائه دهد. او باید فراتر از الزامات اصلی که به برندها ارائه می دهد، پاسخگو باشد:

  • آیا او در حال تبدیل شدن به یک شریک نوآور و یا
  • یک مفسر ترندهای مد و یک شریک طراح است؟
  • آیا برخی از برندها از نظر موجودی انبار به او فشار وارد می کنند یا
  • آیا او الزامات سرمایه در گردش کار خود را کاهش می دهد؟
  • آیا او از زمان انتظارهای کوتاه پشتیبانی می کند و یا 
  • آیا او از تولید مبتنی بر تقاضا حمایت کرده و آن را مدیریت می کند؟

تامین کنندگان برای تبدیل شدن به یک برند شخصی فقط نباید به کاهش هزینه ها و طراحی محصول بسنده کنند. اعتبار تأمین کنندگان به تعهد آنها به قول و قرارشان بستگی دارد و آنها به اندازه چیزی که برای برندهای شریک خود به ارمغان می آورند، ارزش دارند.
امروزه کسب و کارها به دنبال تأمین کنندگانی هستند که آئینه آنها باشند، و دست در دست آنها و با هم کار کنند. روزهایی که خریدار در یک طرف رابطه و تأمین کننده در طرف دیگر بود، گذشته است. امروزه آنچه مهم است مشارکت و همکاری است. چنانچه تأمین کننده ای بتواند به یک همکار واقعی تبدیل شود؛ قطعاً خواهد توانست به یک تأمین کننده برتر هم تبدیل گردد.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *