صفحه اصلی صــنعت و تجـــارت چرایی جذاب بودن خرید لباس های دست دوم
1399/07/23

چرایی جذاب بودن خرید لباس های دست دوم

Reasons of Buying Secondhand Clothes

دلایل زیادی وجود دارد که چرایی خرید لباس های دست دوم را تأیید می کند. در حقیقت بسیاری از این دلایل، علاوه بر سبک زندگی به خود شخصیت شما نیز سود می رسانند. خرید لباس های دست دوم در روش های متعددی برای محیط زیست نیز مفید است، بنابراین این نوع خرید را می توان برد- برد در نظر گرفت.
اگر در مورد خرید لباس های دست دوم هنوز تردید دارید یا می خواهید اطلاعات خودتان را در مورد مزایای این نوع خرید بالا ببرید، می توانید با مطالعه این مطلب به ذهیت کاملی در مورد خرید لباس دست دوم برسید. شاید با خواندن این مطلب برای سرزدن به نزدیکترین فروشگاه لباس دست دوم هیجان زده شوید. در ادامه به دلایلی در مورد چرایی خرید لباس دست دوم اشاره می گردد.

چرایی جذاب بودن خرید لباس های دست دوم - صنعت مد, صنعت لباس, پوشاک دست دوم

دلایل خرید لباس دست دوم

1- صرفه جویی در هزینه ها از طریق خرید لباس دست دوم

شاید به این مسئله واقف شده باشید که خرید لباس دست دوم سبب صرفه جویی در مقدار زیادی از سرمایه می شود. شما هرگز مبلغ کاملی برای خرید لباس نمی پردازید و این حالت برای زمانیکه می خواهید لباس های با کیفیت بالا را از برندهای نامی قابل اعتماد و آشنا پیدا کنید، مناسب است.
البته میزان صرفه جویی اقتصادی شما با توجه به نوع فروشگاهی که از آن خرید می کنید، متفاوت خواهد بود. بنابراین مغازه های دست دوم را در حوالی خود بررسی کنید تا ببینید کدام یک بهترین لباس و قیمت را ارائه می دهند یا دیگر مناطق را برای پیدا کردن کالاهای دست دوم بیابید.

2- افزایش چرخه عمر لباس

چرایی جذاب بودن خرید لباس های دست دوم - صنعت مد, صنعت لباس, پوشاک دست دوم

به این مسائل فکر کنید: آیا شما لباس هایی در کمد لباس تان دارید که در شرایط خوبی به سر می برند، اما به هر دلیلی تمایلی به پوشیدن آنها ندارید؟ آیا لباس هایی که اغلب بر تن می کردید، دیگر مطابق مد روز نیستند یا با اندازه شما تناسب ندارند و یا فقط آنها را دیگر دوست ندارید؟ فقط به دلیل اینکه یک لباس را دیگر نمی پوشید، آیا درست است با وجود داشتن وضعیت خوب آن را دور بیندازید؟ شاید کس دیگری از این لباس بتواند استفاده کند. ممکن است فرد دیگری همانند روزیکه شما به آن لباس علاقمند بودید دوستدار آن شود.

3- ارتقاء مد پایدار به واسطه خرید لباس دست دوم

چرایی جذاب بودن خرید لباس های دست دوم - صنعت مد, صنعت لباس, پوشاک دست دوم

دلیل دیگر چرایی خرید لباس دست دوم به ارتقاء مد پایدار ارتباط پیدا می کند. خرید لباس دست دوم، بخش اصلی جنبش اسلو فشن (slow fashion) محسوب می شود و وقتی می خواهید به ایجاد یک کمد لباس پایدار اقدام کنید، عامل اصلی به حساب می آید.
مد پایدار به کاهش سرعت در رابطه با مد مرتبط است. به همین خاطر لباس دست دوم باید از آن دست لباس هایی که به صورت پایدار یا اخلاقی و یا با پارچه های ساخته شده از طریق مواد سازگار با محیط زیست مثل پنبه ارگانیک، تنسل و کنف ساخته می شوند، خریداری گردد. به عبارت دیگر، یک کمد لباس پایدار بایستی با لباس دست دوم و یا لباس ساخته شده توسط برندهای اسلو فشن پر گردد که هر دو عامل برای محیط زیست مطلوب هستند.

روش رنگ کردن لباس مشکی و بازگرداندن رنگ سیاه

4- منحصر به فرد بودن لباس دست دوم

چرایی جذاب بودن خرید لباس های دست دوم - صنعت مد, صنعت لباس, پوشاک دست دوم

عمده لباس هایی که در فروشگاه کالاهای دست دوم پیدا می کنید، کاملا منحصر به فرد هستند. احتمال وجود دو کالای مشابه به هم در یک فروشگاه لباس دست دوم یا در دیگر فروشگاه های مشابه بسیار اندک است، بنابراین شما هرگز کالای مشابهی را مجددا پیدا نخواهید کرد، چون شاید دیگر تولید نشود (به خصوص لباس وینتیج). پس در صورتیکه می خواهید یک نوع لباس منحصر به فرد داشته باشید، خرید لباس دست دوم یک روش عالی برای رسیدن به آن است.

5- صرفه جویی در منابع از طریق خرید لباس دست دوم

چرایی جذاب بودن خرید لباس های دست دوم - صنعت مد, صنعت لباس, پوشاک دست دوم

وقتی لباس دست دوم می خرید، باعث صرفه جویی در منابع و لطف رساندن به محیط زیست می گردید. این مسئله به این خاطر است که منابع قبلا برای ایجاد یک تکه لباس مورد استفاده قرار گرفته اند. به جای خرید یک پیراهن یا یک جفت شلوار جدید که منابع زیادی جهت تولید و توزیع آنها صرف می شود، به مغازه فروش لباس دست دوم در نزدیکی خود مراجعه کنید و با خرید لباس های موجود در آن مانع از بین رفتن منابع بیشتری گردید.

6- کاهش تقاضا برای فست فشن

چرایی جذاب بودن خرید لباس های دست دوم - صنعت مد, صنعت لباس, پوشاک دست دوم

وقتی به جای خرید لباس جدید از خرده فروشی ها به خرید لباس دست دوم اقدام می کنید، سبب کاهش تقاضا برای فست فشن می گردید. این روزها برندهای فست فشن فقط به دنبال عرضه لباس های ارزان و جدید هستند، زیرا بسیاری از مردم این ذهنیت را قبول کرده اند که لباس ها به آسانی دور انداخته می شوند.
اما این مسئله را تصور کنید که اگر هر کسی به خرید لباس دست دوم یا محصولات اسلو فشن روی بیاورد، چه اتفاقی می افتد. در این صورت شرکت های فست فشن مجبور به توقف این روند کاری می شوند و باید از هنجارهای جدید پیروی کنند. به همین دلیل نه گفتن به فست فشن و در عوض روی آوردن به ایجاد یک کمد لباس پایدار از اهمیت زیادی برخوردار است. ما به عنوان مصرف کننده می توانیم به ایجاد تغییر کمک نماییم. زنجیره های مد به وجود آمده در سوئد، موظف به فروش لباس های دست دوم نیز هستند. در صورتیکه تعداد این فروشگاه ها بیشتر شود، عالی خواهد بود.

7- ارزشمند بودن لباس دست دوم برای اقشار مختلف جامعه

زباله یک فرد، گنج فرد دیگری است. این ضرب المثل معروف در مورد لباس های دست دوم صدق می کند. بسیاری از افراد با دیدن تکه هایی از لباس دست دوم دچار تعجب فراوانی می شوند. داشتن تخفیف اینگونه لباس ها یک حس فوق العاده به آنها منتقل می نماید. بعضی اوقات جستجو برای لباس دست دوم مورد علاقه مانند پیدا کردن سوزن در انبار کاه است، اما وقتی سوزن پیدا می شود مثل یک الماس خواهد درخشید.

مقایسه کمباین غوزه‌ چین پنبه با دستگاه اسپیندل پنبه‌ چین

8- آسان بودن خرید لباس های دست دوم

در مغازه های فروش لباس دست دوم معمولا همه چیز براساس اندازه دسته بندی می گردد. این کار باعث می شود تا خرید لباس دست دوم به راحتی و آسانی انجام گیرد. با این حال همه لباس ها از اندازه برابری برخوردار نیستند و بایستی به اندازه های دیگر هم توجه داشت. معمولا توصیه نمی شود که لباس ها را در همه فروشگاه های عرضه کننده پوشاک دست دوم امتحان نمایید، چون شاید بعضی از فروشگاه ها اقدام به شستن آنها نکنند (اگر با شیوه و روند کاری فروشگاه آشنا نیستید، از پوشیدن لباس در آنجا اجتناب ورزید).
وجود ماشین لباس شویی و خشک کن در اتاقی جداگانه در فروشگاه می تواند نشانه خوبی از شسته شدن لباس ها به حساب آید، در این صورت با خیال راحت به امتحان کردن آنها بپردازید. اگر نمی خواهید آنها را بپوشید، قسمت هایی مانند عرض شانه پیراهن کنونی را اندازه بگیرید و به عنوان دستورالعمل در هنگام خرید از آن استفاده نمایید.

9- ماندگاری بیشتر لباس های دست دوم

چرایی جذاب بودن خرید لباس های دست دوم - صنعت مد, صنعت لباس, پوشاک دست دوم

شاید ماندگاری بیشتر لباس های دست دوم به نظرتان عجیب یا غیرواقعی برسد، اما در حقیقت آنها از عمر بیشتری برخوردارند. می توان لباس های زیادی در فروشگاه های دست دوم پیدا نمود که دارای قدمت زیادی باشند (به خصوص لباس های وینتیج). بعضی از این لباس ها قبل از اینکه فست فشن بسیار رایج گردد، تولید شده اند. از آنجاییکه آنها تولیدات پیش از فست فشن هستند، پس بهتر تولید شده اند و در برابر گذشت زمان بیشتر مقاوم هستند.
البته بسیاری از مردم در مورد چگونگی مراقبت از لباس هایشان جهت اطمینان پیدا کردن از ماندگاریشان آگاهی لازم را دارند، اما حقیقت این است که اینگونه لباس ها بسیار خوب تولید گردیده اند و مراقبت از آنها ساده تر انجام می پذیرد. همچنین لباس های دست دوم قبلا بارها مورد شستشو قرار گرفته اند، بنابراین امتحان خود را پس داده و ماندگاری آنها ثابت گردیده است. یعنی هرگونه کوچک شدن و رنگ پریدگی که شاید در لباس ها به وجود آید، قبلا ایجاد گردیده است.
تاکنون چند بار لباس از خرده فروشی تهیه کرده اید و پس از شستن با مشکلاتی مثل کوچک شدن، رنگ پریدگی، خراب شدن یا کاملا تغییر کردن مواجه شده اید؟ در لباس های دست دوم، آنچه که می بینید را به دست خواهید آورد.
اکنون شما به مزیت های بسیار خرید لباس دست دوم پی بردید که هم برای خودتان و هم برای محیط زیست سودمند هستند. کمک کردن به محیط زیست در هنگام خرید لباس دست دوم به شما حس خوشایندی منتقل می کند، پس با اتخاذ شیوه های اسلو فشن، زندگی خود را ساده و بهتر نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *