1399/04/20

مرکز رشد مد

Fashion Incubator

وقتی موضوع راه اندازی کسب و کار پیش می آید، موانعی وجود دارند که باید بر آنها غلبه شود. یکی از حوزه هایی که اغلب می تواند کل پروژه را در مخمصه بیندازد، تأمین مالی است. زمانیکه ایده مد خارق العاده ای دارید، اما به علت ناتوانی در تأمین سرمایه نمی توانید رویای خود را تحقق بخشید، به شدت ناامید خواهید شد.

مرکز رشد مد - مدیریت صنایع نساجی, مد, کسب و کار نساجی, فشن, صنعت مد
مراکز رشد در بسیاری از صنایع وجود دارند. آنها با خدمات و شبکه ارائه شده توسط شرکت یا کارآفرینی که در حوزه صنعت تجربه دارند، ایده های صاحبان مشاغل را گردآوری می نمایند. اینگونه مراکز شاید در ازای سهمی از مشاغل، سرمایه را نیز تأمین کنند.
این یک مفهوم آموزشی است که اگر عامل ترس آن نادیده گرفته شود به برنامه های تلویزیونی محبوب، مثل Shark Tank در ایالات متحده و Dragon’s Den در بریتانیا شباهت پیدا می کند. این مراکز هر چند که آرام هستند، اما از نظر کاری بسیار ماهر و توانا محسوب می شوند، و افراد هم فکر در آنجا می توانند ایده های خود را به اشتراک بگذارند و مهارت ها را رشد دهند.

شتاب دهنده مد چیست؟

مرکز رشد مد - مدیریت صنایع نساجی, مد, کسب و کار نساجی, فشن, صنعت مد

اصطلاحات مراکز رشد مد (fashion incubator) و شتاب دهنده مد (fashion accelerator) اکثرا به جای هم به کار برده می شوند. این شرکت ها تماما در رابطه با استارتاپ ها هستند و می دانند که به چه کارهایی برای شروع موفقیت آمیز یک کسب و کار نیاز است. در این مراکز، قادر به اجاره یک فضای کاری کم هزینه خواهید بود، می توانید مشاوره و راهنمایی بگیرید، و همچنین فرصتی برای ارتباط با بسیاری از افراد همفکر را خواهید داشت.
معمولا سود این شرکت ها اینگونه تأمین می شود که از شما درخواست می کنند تا با توجه به وضعیت خود، به برنامه در ازای پرداخت هزینه یا آورده متعهد شوید. از کسانیکه به دنبال کمک هستند خواسته شده تا قراردادی را به مدت حدود شش ماه تا دو سال به منظور بهره مندی از این برنامه با آنها منعقد کنند. این مراکز نوآوری با برنامه های قوی خود به عنوان یک قطب در بسیاری از کشورهای جهان پدیدار گردیده اند.
نمونه ای از این مراکز، LVMH است که در لندن و پاریس مستقر است. آنها سالانه به دنبال حمایت تجاری از پنجاه استارتاپ جدید در شتاب دهنده تجاری خودشان در مرکز رشد Station F پاریس هستند. این مفهوم، قابلیت انعطاف و تکرار پذیری را داراست که این موضوع چرایی محبوب بودن آن را توضیح می دهد.

مقایسه کمباین غوزه‌ چین پنبه با دستگاه اسپیندل پنبه‌ چین

مراکز رشد برای استارتاپ ها چه خدماتی ارائه می دهند؟

در مجموع مراکز رشد و شتاب دهنده مد، افراد را قادر می سازند تا مهارت ها و تخصص خود را برای توسعه بیشتر به اشتراک بگذارند. مثلا داشتن استعداد در زمینه طراحی، برای مطمئن شدن از رونق پیدا کردن کارتان از اهمیت زیادی برخوردار است. با این حال اگر می خواهید به فرد مهمی تبدیل گردید، درک دنیای کسب و کار را از دست ندهید.
افرادیکه عصر کنونی دیجیتال در زمینه بازاریابی و فناوری جدیدتر مانند واقعیت افزوده و هوش مصنوعی را درک می کنند، می توانند به شما آموزش دهند که ایده هایتان را از صفحه طراحی به نقطه فروش هدایت نمایید. واقعیت افزوده در صنعت مد به چگونگی مشاهده لباس ها توسط مشتریان و تقریبا امتحان نمودن آنها تبدیل شده است، بنابراین یکی از ابزارهای جدیدی است که شما نمی خواهید یادگیری آن را از دست دهید.

مرکز رشد مد - مدیریت صنایع نساجی, مد, کسب و کار نساجی, فشن, صنعت مد

شما در مراکز مد با افرادی آشنا می شوید که می دانند چطور شما را آموزش دهند و راه بیندازند. در حالیکه هرکدام از افراد فضای خاص خود را دارند، می توانید همکاری مشترکی داشته باشید. همچنین چگونگی پیدا کردن تولید کنندگان و نحوه بازاریابی محصول، و هر چیز مربوط به آن را یاد می گیرید.
فرصتی برای کار در یک فضای کم هزینه، و ارتباط و ایجاد مشاغل تجاری جدید به این استارتاپ ها انگیزه می دهد، بنابراین به یک ایده بسیار محبوب تبدیل شده اند. با توجه به اینکه مد یک صنعت قدرتمند است، لذا توسعه مراکز خاص رشد در زمینه مد بسیار زیاد شده است. بنابراین اکنون زمان بسیار خوبی است تا ایده های خودتان را به واقعیت تبدیل کنید و یا کسب و کار کوچک خود را به قله های جدید ارتقاء دهید.

نکاتی در زمینه پرورش پنبه برای دستیابی به محصول پربار

چگونه به مراکز رشد می توان ملحق شد و از چه طریقی می توان آنها را پیدا کرد؟

شما برای پیوستن به این مراکز، عموما باید منتظر فرصت جذب نیرو و ارائه درخواست باشید. این وقفه به شما فرصتی برای آماده شدن کامل می دهد، بنابراین موارد و برنامه های مورد نظر خودتان را در نظر بگیرید. شما برای اینکه بتوانید فضای خودتان را ایمن کنید، به برنامه ای تا حد ممکن قوی نیاز خواهید داشت. بعضی از مراکز رشد مد توسط دولت ها تأمین مالی می شوند، بنابراین باید بتوانید جزئیاتی از کسب و کار محلی خودتان را جهت پشتیبانی توسط این مراکز ارائه دهید.
جستجوی آنلاین یکی از بهترین روش ها برای پیدا کردن مراکز رشد است که شاید با نیازهای کسب و کار شما کاملا منطبق باشد. اگر واقعا نتوانستید تا در محل زندگی خودتان یک مرکز رشد مد را بیابید یا اگر آن مراکز با برنامه شما سازگار نیستند، می توانید جستجو را به مراکز رشد تجاری کلی تعمیم دهید. این شرکت ها در حال حاضر در بیشتر مناطق جهان ظهور کرده اند، پس باید یکی از آنها در محل زندگی شما وجود داشته باشد.

مرکز رشد مد - مدیریت صنایع نساجی, مد, کسب و کار نساجی, فشن, صنعت مد

قدرت تفکر مشترک را نمی توان دست کم گرفت، چون کار کردن تنهایی شبیه به ساختن چیزی است که قبلا کسی آن را ساخته است. اکنون زمان خوبی برای در نظر گرفتن نحوه کمک مراکز رشد مد به شکوفایی کسب و کارتان است، پس کمی تحقیق در این زمینه انجام دهید و ببینید که این مراکز چه چیزی به شما ارائه می دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *