صفحه اصلی صــنعت و تجـــارت مراحل پیش تولید یک بازارپرداز پوشاک
1400/01/05

مراحل پیش تولید یک بازارپرداز پوشاک

بازارپردازان پوشاک نقش بسیار مهمی در حرفه تولید پوشاک بازی می کنند. بازارپرداز پوشاک اصلی ترین عامل اجرای یک سفارش صادراتی پوشاک است. وی باید بر کل روند اجرای یک سفارش صادراتی تا زمان حمل آن نظارت داشته باشد. از آنجاییکه فعالیت های پیش تولید یک بازارپرداز نقش بسیار مهمی در کل روند اجرای یک سفارش صادراتی دارند، لذا در این مقاله قصد داریم تا به آنها بپردازیم.

فعالیت های پیش تولید بازارپرداز پوشاک

قبل از اینکه روند تولید یک سفارش پوشاک شروع شود، برخی اقدامات خاص باید توسط بازارپرداز صورت بگیرد که عبارتند از:

1- دریافت مجموعه اطلاعات فنی محصول از خریدار
2- توسعه محصول
3- دریافت تائیدیه محصول از جانب خریدار
4- برآورد هزینه
5- تائید سفارش
6- برآورد پارچه و لوازم جانبی سفارش
7- رزرو پارچه و لوازم جانبی سفارش
8- تامین پارچه و لوازم جانبی سفارش، و انتقال آنها به کارخانه
9- شروع تولید سفارش

در ادامه مطلب هر کدام از این موارد را به اختصار توضیح خواهیم داد:

1- دریافت مجموعه اطلاعات فنی محصول از خریدار

خریدار در همان مرحله اول ثبت سفارش صادراتی باید مجموعه اطلاعات فنی محصول را به منظور تولید نمونه برای بازارپرداز ارسال نماید.

دستگاه پنبه‌ چین مکانیکی چگونه کار می کند؟

2- توسعه محصول

بازارپرداز با توجه به مجموعه اطلاعات فنی محصول، نمونه را می سازد. معمولاً تعداد نمونه های توسعه ای باید 2 تا 3 عدد باشد که 1 عدد آن برای خریدار، 1 عدد برای نماینده و 1 عدد هم به عنوان نمونه کانتر مختص بازارپرداز است.

3- دریافت تائیدیه محصول از جانب خریدار

بازارپرداز پس از تکمیل نمونه توسعه ای، آن را برای خریدار می فرستد تا آن را تائید کند. اگر نمونه توسعه ای محصول از دید خریدار کامل باشد، آن را تائید می کند؛ اما در صورت نیاز به اصلاح مجدداً آن را برای بازارپرداز پوشاک پس می فرستد. پس از اصلاح نمونه براساس دستورالعمل های خریدار، نمونه توسعه ای مجدداً به منظور تائید برای خریدار ارسال می گردد.

4- برآورد هزینه

برآورد هزینه اصلی ترین مرحله اجرای یک سفارش صادراتی پوشاک است. سود تجاری سفارش کاملاً به این مرحله بستگی دارد. در این مرحله بازارپرداز پس از مذاکره با خریدار قیمت مناسبی را برای سفارش تعیین می کند.

5- تائید سفارش

سرانجام سفارش در این مرحله تائید می شود، و خریدار مقدار سفارش، تاریخ حمل آن و سایر شرایط مرتبط با سفارش صادراتی پوشاک را تائید می نماید.

4 دلیل جهت جلوگیری از اسکرپپینگ پنبه (برداشت مجدد) و معایب آن

6- برآورد پارچه و لوازم جانبی سفارش

در این مرحله بازارپرداز پوشاک باید پارچه و سایر لوازم جانبی مورد نیاز سفارش را براساس نمودار اندازه ها و حجم سفارش ارائه شده توسط خریدار محاسبه کند.

7- رزرو پارچه و لوازم جانبی سفارش

بازارپرداز باید براساس پارچه و لوازم جانبی مصرفی مورد نیاز، یک نمودار رزرو را برای پارچه و لوازم جانبی تهیه کرده و براساس آن اقدام به خرید اقلام لازم بکند.

8- تهیه پارچه و لوازم جانبی سفارش و انتقال آنها به کارخانه

در این مرحله بازارپرداز پس از تهیه اقلام مورد نیاز براساس نمودار رزرو پارچه و لوازم جانبی، باید آنها را به کارخانه منتقل نماید.

9- شروع تولید سفارش

وقتی تمامی مراحل فوق به پایان رسید، تولید سفارش صادراتی شروع می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *