صفحه اصلی صــنعت و تجـــارت فشن بلاگر کیست و راهنمای کسب درآمد وبلاگ نویس مد
1399/02/21

فشن بلاگر کیست و راهنمای کسب درآمد وبلاگ نویس مد

FASHION BLOGGER

فشن بلاگر یا وبلاگ نویس مد واقعاً چه کاری انجام می دهد؟ بسیاری از افرادی که درک کاملی از این موضوع ندارند، از دانستن شیوه کاری این افراد کاملاً شگفت زده می شوند. در واقع برخی تصورات غلط در مورد فشن بلاگرها وجود دارد و آن این است که آن ها واقعاً کار زیادی انجام نمی دهند و تمام کارشان به نوشتن چند پست وبلاگ، رفتن به نقاط عجیب و غریب، خرید کالاهای طراحان و سپس به بطالت گذراندن وقت در ساحل یا کنار استخر محدود می شود. با اینکه برخی از مشهورترین فشن بلاگرها در حال حاضر اینگونه زندگی می کنند، اما در ابتدا شیوه زندگی آنها به این صورت نبوده است. امروزه وبلاگ نویس های مد، کارهای زیادی انجام می دهند که از جمله آنها می توان به اجرا و راه اندازی سایت های شخصی و همچنین بررسی کمپین های مد، تبلیغات و حتی پوسترهای مجلات اشاره کرد.

فشن بلاگر کیست و راهنمای کسب درآمد وبلاگ نویس مد - مد, لباس, فشن, فروشگاه آنلاین لباس, طراحی مد, صنعت مد, سبک لباس, برند

مهارت های لازم برای فشن بلاگر یا وبلاگ نویس مد

اگر شما در اصل یک فشن بلاگر هستید، نسخه آنلاین یک مجله مد را اجرا می کنید. همانطور که احتمالاً می دانید، نویسندگان بی شماری در یک مجله وجود دارند که در بخش هنری، بخش عکاسی، فروش آگهی، کارورزی، روابط  عمومی و موارد دیگر کار می کنند، اما برای یک فشن بلاگر باید تمام این کارها به تنهایی برای مدیریت وبلاگ انجام گیرد. بنابراین این پروسه، واقعاً یک کار تمام وقت است. بنابراین اجازه دهید ببینم خودم و دیگر فشن بلاگرها برای اینکه یک فشن بلاگر باشند که خودشان را استخدام کرده اند و به صورت حرفه ای این کار را انجام می دهند، باید چه مهارت هایی را یاد بگیرند.

نوشتن

خوشبختانه نوشتن چیزی است که به طور طبیعی اتفاق می افتد، چون از زمان کودکی آن را انجام داده ایم و اگر اصلاً نتوانید بنویسید و از این کار لذت نبرید، نمی توانید یک بلاگر الهام بخش باشید، چون غذا برای روح شما، مانند چیزی است که بلاگر مد انجام می دهد. اولین کاری که یک فشن بلاگر باید انجام دهد این است که بتواند بنویسد و مطمئن شود که مطلبی که به مخاطب ارائه می دهد، جذاب و قابل خواندن است. بدون نوشتن یک متن جذاب و سرگرم کننده، بلاگ کسل کننده است.

ویرایش

ممکن است شما املا و نگارشی خوب و هیچ منبعی هم برای روخوانی کردن نوشته هایتان نداشته باشید، بنابراین مجبورید به سرعت یاد بگیرید که این مهارت هایتان را افزایش می دهد و مطمئن می شوید که همه چیز را به صورت درست بازخوانی و مرور می کنید. اکنون در واقع احساس می کنید که یک ویراستار عالی هستید و سال ها است که نوشته های خود را ویرایش می کنید، حتی شناسایی مشکلات و اشتباهات در کتاب ها و مجلات واقعی نیز بخشی از زندگی شما می شود تا جایی که نمی توانید بدون تجزیه و تحلیل اینگونه نوشته ها، چیزی بخوانید. این مهارت چیزی است که باید در آن خوب باشید، به خصوص از آنجا که وبلاگ های زیادی را در سطح حرفه ای اداره می کنید، مردم باید آن را به عنوان چیزی ببینند که می توانند به آن اعتماد کنند. اشتباهات املایی و نگارشی همیشه به مقاله آسیب می زنند، بنابراین فشن بلاگرها نیاز دارند که چگونگی ویرایش و اصلاح را یاد بگیرند.

مدل یا استایل سازی

این ویژگی به طور طبیعی اتفاق نمی افتد. شاید خیلی بی دست و پا باشید و در هنگام عکس برداری یا ژست گرفتن اینقدر  بترسید یا غافلگیر شوید که نتوانید حتی حرکت یا فکر کنید. افرادی که به روی صحنه نمایش می رفتند، خسته و ناراحت به نظر برسند، بنابراین مدتی طول می کشد تا با تماشای افراد و یادگیری چگونگی تنظیم کردن ژست ها، احساس راحتی بیشتری کنید. بارها و بارها انجام دادن یک ژست یکسان، آسان است، اما مطمئن باشید بلاگرها تا جای ممکن باید یاد بگیرند تا حالات مختلف را انجام دهند و باید بیاموزند که کارهای طبیعی و بی پرده را حتی بهتر انجام دهند. زمانی که شما یک بلاگر حاوی سبک مشخصی هستید، باید به مدل سازی نیز بپردازید. به دست آوردن لباس های مناسب نیز مهم است، بلاگرها در سبک دهی و کنار هم قرار دادن ظاهری که سرگرم کننده، خلاق و زیبا است، باید خوب عمل کنند. سبک داشتن یک نکته کلیدی است، چون یک ست کامل لباس به ظاهری جذاب نیاز دارد.

عکاسی و تجسم خلاقانه

نکته حائز اهمیت دیگری که به طور باورنکردنی مهم است. فشن بلاگرها باید روی یک دوربین فوق العاده سرمایه گذاری کنند (‏یک نیکون یا کانن DSLR عالی است، مانند یک نیکون D610)، ‏چون به عکس هایی با کیفیت بالا نیاز دارند. یادگیری استفاده از دوربین و همچنین یادگیری نحوه استفاده از نورپردازی و زوایا مهم است. هر چه عکس ها خلاق تر و ماهرانه تر باشند، وبلاگ بهتر به نظر خواهد رسید. حتی زمانی که یک بلاگر هستید، به مهارت های عکاسی پایه ای نیاز دارید. هیچ کس دوست ندارد به عکس های تیره و تار نگاه کند. خلاق بودن در این حرفه یک اجبار است، بنابراین ترکیب بندی های تخت زیبا و عکس های سرگرم کننده می توانند ایجاد شوند. یک بلاگر در اصل در حال ایجاد یک فضای آنلاین و پورتفولیو است، بنابراین باید از نظر بصری خلاق باشد.

فشن بلاگر کیست و راهنمای کسب درآمد وبلاگ نویس مد - مد, لباس, فشن, فروشگاه آنلاین لباس, طراحی مد, صنعت مد, سبک لباس, برند

ویرایش عکس

هر فشن بلاگری نمی خواهد از فتوشاپ یا لایت روم استفاده کند، اما بنا به تجربه من، اگر می خواهید موفق باشید، نحوه کار با این ابزارها را یاد بگیرید. البته استفاده از این ابزارها برای ویرایش طول پاها یا نازک تر جلوه دادن آنها مناسب نیست، بلکه منظور نورپردازی، رنگ، سایه ها، تغییر اندازه، شارپ کردن تصاویر و غیره است. مهارت های پایه ای فتوشاپ قطعا برای بهبود و ارتقا عکس ها مورد نیاز هستند.

فشن بلاگر کیست و راهنمای کسب درآمد وبلاگ نویس مد - مد, لباس, فشن, فروشگاه آنلاین لباس, طراحی مد, صنعت مد, سبک لباس, برند

مهارت های رسانه اجتماعی

رسانه های اجتماعی برای بلاگرهای مد یک ضرورت هستند، چون فشن بلاگر ها نیاز دارند تا به خوانندگان جدید برسند و محتوای خود را با آن ها به اشتراک بگذارند. این موضوع به این معنی است که آن ها باید یاد بگیرند چطور از توئیتر، فیس بوک، پینترست، اینستاگرام، اسنپ چت، یوتیوب و غیره استفاده کنند و این کار را به خوبی انجام دهند. ساختن حساب های جذاب از نظر تصویری و به اشتراک گذاری محتوا با دیگر افراد باید به منظور رشد دنبال کننده های آنها انجام شود.

فروش تبلیغ

اگر یک فشن بلاگر بخواهد وبلاگ نویسی خود را به جای سرگرمی به شغل تبدیل کند، باید یاد بگیرد که چگونه فروش آگهی را انجام دهد. این کار شامل ایجاد یک پکیج مطبوعاتی جهت نشان دادن وبلاگ خود و آنچه که می تواند ارائه دهد، می باشد و همچنین صحبت عمومی با خریداران و برند های تجاری می تواند بخشی از این پکیج باشد. آن ها باید یاد بگیرند که چطور خودشان مسئولیت فروش را بر عهده بگیرند و از آن مطمئن شوند. این پروسه ممکن است مدت زمانی طول بکشد تا به طور طبیعی به یک چرخه تبدیل شود، به خصوص اگر فردی با اعتماد به نفس و شجاع نیستید.

روابط عمومی

مانند فروش تبلیغات، یک فشن بلاگر به آموختن مهارت های اولیه روابط عمومی، در حالی که نیاز به ایجاد دوستی با برندها و شرکت ها دارد، احتیاج خواهد داشت. مهم است که به طور صحیح و حرفه ای ارتباط برقرار کنیم تا رابطه ای بین ما و برند ایجاد شود. باید دوستانه و مودب برخورد کنید، اما حرفه ای بودن بهترین راه برای ماندن در این حرفه است.

فشن بلاگر کیست و راهنمای کسب درآمد وبلاگ نویس مد - مد, لباس, فشن, فروشگاه آنلاین لباس, طراحی مد, صنعت مد, سبک لباس, برند

طراحی وب سایت

اکنون همه فشن بلاگرها نیاز ندارند تا طراحی وب سایت را یاد بگیرند، در حالی که ممکن است مایل باشند به کس دیگری پول دهند تا این کار را برای آن ها انجام دهند، اما همانطور که در طول سالیان طولانی وبلاگ نویسی به آن بر خواهید خورد این است که شما باید اصول اولیه این کار را یاد بگیرید. حتی اگر این موضوع، موضوعی است که شما برای خرید و یا اضافه کردن تماس های شخصی خود به وب سایت تان به آن نیاز دارید، خوب است که برخی از آن را خودتان یاد بگیرید تا بتوانید در اینجا و آنجا بدون نیاز به پرداخت پول به کسی و احتمالاً اجازه دسترسی به وب سایت تان، آن را انجام دهید.

مهارت های HTML

همانند طراحی وب سایت، یادگیری برخی از روش های کدگذاری اولیه HTML نیز مهم است. گاهی اوقات شما می توانید مسائل، اشکالات و باگ ها را در وب سایت خود پیدا کنید و اگر می توانید یاد بگیرید که این مشکلات را خودتان حل کنید، بهتر است. ممکن است کمی طول بکشد تا فرد دیگری این کار را انجام دهد و ممکن است پرهزینه باشد.

دانش در مورد موضوع انتخاب شده

آخرین نکته، دانش بر روی وب سایت و موضوع انتخاب  شده است. مهم است که تمرکز داشته باشید و موضوعی برای وبلاگ نویسی داشته باشید، بنابراین فشن بلاگرها باید مطمئن شوند که تجربه زیادی در مورد آنچه که در مورد آن می نویسند، دارند. مثلا در مورد پارچه جین، اشتیاق و تخصص دارید. بنابراین باید یک صدا و دانش واضح در مورد آنچه که نوشته می شود، وجود داشته باشد.

انتخاب دستگاه پنبه‌ چین مناسب و قطعات آن

چگونه می توانید فشن بلاگر یا وبلاگ نویس مد را یک شغل یا حرفه بدانید؟

براساس مهارت های ذکر شده فوق و این که اگر از آن ها برای راه اندازی یک وبلاگ موفق در زمینه مد استفاده کنید و پول خوبی از وبلاگ نویسی به دست آورید، این کار به عنوان یک حرفه و یا شغل در نظر گرفته می شود. مثلا یک سال و نیم خودتان را استخدام کنید تا بتوانید روی کاری که انجام می دهید تمرکز کنید، پس این کار مطمئنا مسیر شغلی شماست. اگر کار زیادی در وب سایت خود انجام  دهید و پول زیادی به دست  آورید، قطعاً این کار یک شغل است. بلاگر های معروف تقریباً هر روز در  وبلاگ خود کار می کنند و برای شرکت های دیگر هم می نویسند، بنابراین این کار تقریباً در 24 ساعت روز و 7 روز هفته وبلاگ نویس را مشغول نگه می دارد. فشن بلاگرها به اندازه کافی خوش شانس هستند که ساعات کاری خود را داشته باشند و کاری کاملاً متفاوت را به طور منظم انجام دهند، اما فقط به این دلیل که این شغل، یک کار سنتی، یعنی 9 ساعت کار در 5 روز هفته نیست، کمتر مورد توجه و استقبال قرار می گیرد. برخی از آن ها می توانند واقعاً تاثیرگذار باشند و به میلیون ها نفر برسند، و تقریباً آن ها را به یک فرد مشهور تبدیل کند، به این معنی که برندها می خواهند آن ها را تایید کنند و برای تبلیغ پول بپردازند، اما بر این اساس چطور می توانید در یک پست اختصاصی وبلاگ، درآمد به دست آورید؟

فشن بلاگر در طول یک هفته چه کاری انجام می دهد؟

این مسئله برای هر فشن بلاگر متفاوت است، چون همه آن ها موقعیت، سبک های مختلف و روش های کاری متفاوتی دارند. بنابراین برای پاسخ به این سوال، هفته ها با طوفان فکری و ایده های محتوایی برای وبلاگ های مختلف مد، قرار دادن همه اینها در یک برنامه زمان بندی‏، نوشتن پست های وبلاگ، سبک دهی، عکاسی و ویرایش عکس ها، پاسخ به ایمیل ها از شرکت ها و کارها، پاسخ به خوانندگان، مدیریت رسانه های اجتماعی و گاهی اوقات انجام ترفند ها و تعمیر و نگهداری وب سایت طی می شود. شما می توانید برنامه های مرتبط با بلاگر مد را ببینید اما همیشه چیز متفاوتی در جریان است. گاهی ممکن است نیاز به شرکت در رویدادها داشته باشید، فتوشوت های ویژه ای انجام دهید و برای آن ها آماده شوید، یا صرفاً یک زمان طولانی را صرف نوشتن کنید. این کار می تواند دیوانه کننده و شدید، بسیار استرس زا و وقت گیر باشد، چون شما نمی توانید از این نوع کار دست بکشید، اما پاداش خوبی دارد.

فشن بلاگر کیست و راهنمای کسب درآمد وبلاگ نویس مد - مد, لباس, فشن, فروشگاه آنلاین لباس, طراحی مد, صنعت مد, سبک لباس, برند

 آیا انواع مختلفی از وبلاگ های مد وجود دارد؟

باید فکر کنید که یک مجله آنلاین یا کتاب جستجو برای لذت بردن مردم ایجاد می کنید تا از آن ها الهام بگیرند و به طور کلی احساس ارتباط  کننند، اما برخی از وبلاگ های مد بیشتر شبیه یک مجله با مقالاتی در مورد مد، هفته مد، سفرها و غیره هستند، در حالی که دیگر وبلاگ نویسان شخصی هستند که زندگی خود را با همه به صورت آنلاین به اشتراک می گذارند و از حریم خصوصی خود برای آن استفاده می کنند تا تفاوتی ایجاد نمایند. نویسندگان، عکاسان و مدیران، ایجادکننده محتوا و مرکزی برای کسانی هستند که از آن لذت می برند. این کار قطعاً آسان نیست، چون افراد می توانند فریب بخورند و باور کنند، به خصوص زمانی که این کار را به صورت حرفه ای انجام می دهند.

فش بلاگرهای سبک شخصی

به عنوان مثال، به وبلاگ cupcakes and cashmere امیلی نگاه کنید. او تیمی از نویسندگان را استخدام کرده  است، دفتر خودش را دارد، کتاب هایی نوشته  است و از آن زمان خط تولید لباس مخصوص خودش را با مارک کشمیر راه اندازی نموده است. خیلی جالب است، نه؟ او وبلاگ نویسی را به سطح دیگری برده است و بیشتر شبیه کیارا فرانی از وبلاگ The Blonde Salad است. داشتن خط تولید کفش، گرفتن حق مالکیت یک دفتر مدلینگ، ظاهر شدن در یک فیلم، قرار گرفتن در صدها نشریه مانند ووگ، اله، اینستایل و غیره، نشستن در ردیف اول برنامه های هفته مد و غیره بخشی از فعالیت های وی بوده است. او خدمه کاملی از TBS دارد که بیش از ۱۵ نفر در تجارت او کار می کنند. اینها تنها چند نمونه هستند، اما بسیاری دیگر از فشن بلاگرها مانند سانگ استایل، کایچر، گری پپر، پینک پونیز و غیره، امپراطوری ها را برای خود ایجاد کرده اند و این واقعاً تاثیرگذار است. اما بلاگرهای سبک شخصی نیز وجود دارند که فقط بر روی لباس های خود تمرکز می شوند و به عنوان یک کسب و کار به آن نگاه نمی کنند.

فشن بلاگر کیست و راهنمای کسب درآمد وبلاگ نویس مد - مد, لباس, فشن, فروشگاه آنلاین لباس, طراحی مد, صنعت مد, سبک لباس, برند

فشن بلاگرهای عمومی

همچنین فشن بلاگرهایی وجود دارند که به صورت شخصی کار نمی کنند و عاشق ایجاد محتوای عمومی مد هستند. یکی از بهترین وبلاگ ها در این زمینه که به ذهن می رسد، Purse Blog است، وب سایت آنلاینی که برای همه چیز جهت انجام دادن با کیف ها است. آن ها هر ساله مقدار زیادی پول به جیب می زنند و همیشه قبل از اینکه کیف های طراحی جدید منتشر شوند به آن ها دسترسی دارند و همچنین این شانس را دارند که کیف های خود را نیز در همکاری با برندها ایجاد کنند. آن ها همچنین انجمن کیف های پیشرو (‏انجمن خرید)‏ را دارند که احتمالاً در مورد آنها اطلاع دارید. پس از آن شما باید سریع تر یک وب سایت مد مانند Who What Wear را ایجاد کرده و هر روز چندین مقاله از طریق گروهی از نویسندگان بنویسید. آنها آنقدر محبوب و مورد احترام هستند که توانستند امپراطوری Who What Wear را ایجاد کنند. واقعاً این موضوع باور نکردنی است.

فشن بلاگرهای مربوط به سرگرمی

من اصلاً بلاگرهای کوچک تر را ترک نمی کنم، چون ما سطوح مختلفی از موفقیت را برای هر حوزه از فشن بلاگر داریم. همچنین کسانی وجود دارند که دوست دارند در مورد مد و سبک به عنوان سرگرمی وبلاگ نویسی کنند. آنها این کار را مانند یک دفتر خاطرات و فضای اشتراک گذاری عکس آنلاین که در آن می توانند افکار خود را بنویسند و لباس های خود را در یک مقیاس بسیار کوچک تر به اشتراک بگذارند و نمی خواهند آن را به یک کسب وکار تبدیل کنند، در نظر می گیرند. معلوم است که همه بلاگرها، کار خود را از این حوزه شروع می کنند، این طور نیست؟ شروع کردن این کار و انجام آن، تنها به این بستگی دارد که چقدر زمان برای انجام دادن آن می خواهید، سپری کنید و آیا می خواهید آن را به چیزی بزرگ تر تبدیل نمایید. اگر شما به اندازه کافی خوش شانس باشید که افراد بزرگ تر شما را بشناسند، در این حرفه موفق خواهید شد و می توانید پله  ها را بالاتر بروید، در غیر این صورت پس از مدت کوتاهی در این زمینه به شکست خواهید رسید.

ولاگرها ( Vlogger )

بخشی از بلاگرها وجود دارند که از یوتیوب نیز به عنوان پلتفرم خود استفاده می کنند. من فکر می کنم که زوئلا و فلور در سطح دوم قرار دارند، هر چند که برای من هنوز هم مهم هستند. این خانم های دوست داشتنی هر هفته ویدئوهای خود را در مورد مد و زیبایی با میلیون ها بیننده در میان می گذارند و آن را به امپراطوری خود تبدیل کرده اند. من می دانم که ولاگرها ممکن است به عنوان وبلاگ نویس حساب نشوند، اما آنها این کار را می کنند، زیرا وبلاگ هایی برای همراهی ویدئوهای خود نیز دارند، آن ها فقط از یوتیوب به عنوان پلتفرم اصلی استفاده می کنند.

بلاگر و اینفلوئنسر مد چه تفاوتی با هم دارند؟

کلمات بلاگر و اینفلوئنسر در اطراف ما زیاد شنیده می شوند. صنعت مد دیگر تنها توسط سردبیران مجله یا روزنامه نگاران اداره نمی شود، بلکه امروزه این صنعت توسط ترکیبی از روزنامه نگاران، متخصصین مد، افراد مشهور و کسانی که در این دایره جای می گیرند، آماده سازی می گردد.
چون اینترنت فضای بی نهایتی دارد، بنابراین در مورد تمایز بین هر نقش و اینکه چه کسی تصمیم می گیرد که این مد روز است (‏یا نیست)، توضیح چندانی‏ وجود ندارد. همانطور که احتمالاً خوانده اید، ظهور و تولد این بازیگران جدید باعث ایجاد تنش در صنعت مد شده است (‏اگرچه این تنش در حال کاهش است)‏، اما در دنیای همیشه در حال تغییر مد، برای همه افراد جا وجود دارد. اشتراکات زیادی در این حوزه وجود دارد که شاید گیج کننده به نظر برسند، اما امکان تحلیل و بررسی آنها میسر است.

نکاتی در زمینه پرورش پنبه برای دستیابی به محصول پربار

بلاگر ( BLOGGER )

بلاگر کسی است که در درجه اول به خاطر وب سایت خودش شناخته می شود، این ساده ترین روش توصیف همچین شخصی است. وبسایت یک بلاگر ممکن است عکاسی مبتنی بر تامی تون و یا سارتیولیست باشد یا همانند سوسنا لاو و چیارا فراگنی به نوشتن در در مورد مد بپردازد. زمانی که بلاگرها برای اولین بار در دهه گذشته ظهور کردند، نقطه عطف بزرگی را در زمینه دموکراتیک کردن صنعت مد برداشتند. فشن بلاگر یا بلاگران مد دارای دیدگاه هستند، سلیقه خاصی دارند و روش منحصر به فردی، چه به صورت دیداری و چه به صورت کتبی برای ارائه و مستندسازی مد دارند.
موفق ترین بلاگرها یاد گرفته اند تا از وبلاگ های خود جهت درج تبلیغات، کمپین ها و پروژه های برند کسب درآمد کنند. برخی از بلاگرها به خاطر موفقیت وبلاگ هایشان به عنوان اینفلوئنسر نیز شناخته می شوند (‏مانند فراگنی که هم اکنون یک سلبریتی و برند در حوزه مد است و ازدواج اخیر وی باعث ایجاد واکنش های زیادی در رسانه های اجتماعی شده است)‏. بلاگر بودن، آینده چندانی روشنی ندارد، زیرا خیلی از بلاگران، مانند پرنیل تیسبک، وبلاگ های خود را به دلیل کاهش ترافیک، به لطف ظهور اینستاگرام تعطیل کرده اند.

فشن بلاگر کیست و راهنمای کسب درآمد وبلاگ نویس مد - مد, لباس, فشن, فروشگاه آنلاین لباس, طراحی مد, صنعت مد, سبک لباس, برند

اینفلوئنسر

اینفلوئنسرها معمولا وبلاگ ها یا پلتفرم هایی خارج از رسانه های اجتماعی ندارند. در گذشته ممکن بود این افراد را دخترانی فرض کنند که برای شرکت در نمایشگاه های مد، شام های طراحی و مهمانی های مد، پول دریافت می کردند، چون حضور داشتن آن ها در اینگونه مکان ها باعث کسب درآمد می شد. در حال حاضر، ارزش یک اینفلوئنسر به تعداد فالورهای آنها و اشخاصی که آنها را دنبال می کنند، بستگی دارد. اگر اطلاعات اینستاگرام یک اینفلوئنسر نشان دهد که فالورهای وی، افراد وفادار و ثروتمندی هستند و سنی بین ۲۵ تا ۳۵ سال دارند، مشخص می کند که این اینفلوئنسر، فردی موفق در حرفه خود است.
برندها برای پوشیدن لباس های برند خودشان در اینستاگرام، به اینفلوئنسرها پول می دهند که این مبلغ به طور معمول بین 2000 تا 5000 پوند برای هر پست است. گرچه کسانی که میلیون ها فالور دارند، می توانند تا 30000 پوند به بالا نیز دریافت کنند. اینگونه پست های حمایت شده از نظر قانونی به علامت گذاری های مخصوصی نیاز دارند (‏مانند#ad ،#promo  یا  #spon یا برچسب مشارکت رسمی که اینستاگرام ارائه می دهد)‏. از اینفلوئنسرهای موفق کنونی می توان به کامیل کریل، کارولین وریلند، اولیویا پالرمو، لوسی ویلیامز و هارلی ویرا نیوتن اشاره کرد. هم بلاگرها و هم اینفلوئنسرها، اگر واقعا محبوب باشند به یک برند تجاری حقیقی تبدیل می شوند و می توانند مجموعه های مد و یا لوازم جانبی خود را راه اندازی نمایند یا پادکست بسازند (‏پالرمو، فراگنی و ویرا نیوتن همه در این مسیر حرکت کرده اند)‏.

فشن بلاگر کیست و راهنمای کسب درآمد وبلاگ نویس مد - مد, لباس, فشن, فروشگاه آنلاین لباس, طراحی مد, صنعت مد, سبک لباس, برند

سردبیر

تعریف این مفهوم نسبت به سایر مفاهیم آسان تر است. کار یک سردبیر مد، ارائه تصویری از صنعت مد با توجه به لحن و دیدگاه یک مجله خاص است. آن ها ممکن است در مورد شیوه عکسبرداری، ویژگی های مرتبط با گرایش ها و یا افرادی که صنعت مد را می سازند، مانند مدل ها، طراحان، عکاسان و یا زنان حوزه مد، مطلب بنویسند. سردبیران در گذشته دارای جایگاه کلیدی و مهمی در صنعت مد بودند، اما اکنون این جایگاه را با اینفلوئنسرها و بلاگرها به اشتراک می گذارند. یک سردبیر مد یا به یک نشریه خاص مربوط می شود که برای آن به طور انحصاری کار می کند، یا به صورت مستقل عمل می کند و با چندین مجله، روزنامه یا وب سایت مختلف همکاری می نماید.

حالا در مورد فشن بلاگر اطلاع دارید، اما سوالای ناجور نپرسید!

این مطلب تهیه شده است چون اغلب در مورد فشن بلاگرها سوال می کردند، نه فقط از طرف کسانی که هیچ ایده ای از شغل وبلاگ نویس مد ندارند، بلکه از طرف کسانی که فکر می کنند این شغل واقعی نیست. بنابراین اینجا به سئوالاتی پاسخ خواهیم داد. این کار را به عنوان یک شغل در نظر بگیرید. بعضی از سؤالاتی که معمولا پرسیده می شود، عبارتند از:

  • فشن بلاگر ها از کجا پول در می آورند؟
  • چقدر پول در می آورند؟
  • چطور میتوانبم همچین کاری رو انجام بدهیم؟
  • میتوانی رازهای این کار را در مورد اینکه چطور پول در می آوری بگویی؟
  • باورمان نمی شود که از چیزی به این راحتی پول در می آورند!
  • قیمت یک برند چقدر است یا چقدر یک برند به فشن بلاگر پول می دهد؟

و لیست سوالات همچنان ادامه دارد. فشن بلاگر نمی تواند از کسی فقط در مورد شغلش سوال کند و از او سوال های خصوصی بپرسد. اگر کسانی را ملاقات کنید و آن ها بگویند حسابدار هستند، از آن ها نمی پرسند چقدر پول در می آورند و به آن ها نمی گویید که کارشان آسان است و می خواهید این کار را برای کسب درآمد سریع انجام دهید. اگر این یک شغل است، بحث پول باید از این سوال خارج شود، چون شما فرد را نمی شناسید و به همین دلیل فکر می کنید که شغل آن ها آسان و خنده دار است. فقط درک کنید که یک بلاگر حرفه ای مد، تاثیرگذار است و مردم برای الهام بخشی و راهنمایی و یا مشاوره، به آن ها نگاه می کنند، به همین دلیل است که ممکن است برندها با آن ها کار کنند و آن را به یک کسب وکار تبدیل کنند.

آیا وبلاگ نویس های مد واقعا پول در می آورند؟  فشن بلاگر ها چقدر پول می گیرند؟

در واقع وبلاگ نویس مد به صورت مستقل و آزاد کار می کند و هیچ کس حقوق ثابتی به وی نمی دهد.
قطعا تعجب خواهید کرد که چگونه وبلاگ نویس مد شروع به کار می کند و حقوق می گیرد؟

گزینه ۱- تبلیغات

موفقیت وبلاگ مد توسط افرادی تعیین می شود که وبلاگ را می خوانند. اگر وبلاگ مد، دارای خواننده های زیادی باشد، تبلیغ کننده ها راحت تر می توانند تبلیغات بنری خود را بر روی وبلاگ شما منتشر کرده و هزینه پرداخت نمایند.
مثلا یکی از معروف ترین وبلاگ نویس های مد ایتالیا، چیارا فرگانی است. وبلاگ وی هر روز، حدود 90 هزار خواننده و بازدید کننده دارد. شرکت های طراحی که بنرهای تبلیغاتی خود را بر روی وبلاگ وی منتشر می کنند، هر ماه حدود 3000 یورو برای هر بنر، پرداخت می کنند. دیگر وبلاگ نویس  ایتالیایی، نیکولتا رجیو هر ماه از تبلیغات خود، 800 یورو به دست می آورد.
یک گزینه برای تبلیغ دهنده های وبلاگ مد، شرکت های طراحی هستند که به دنبال نوشتن مقالاتی در ارتباط با ایده های خود هستند.

گزینه ۲- وبلاگ مد، مکانی است که در آن می توانید مشتریان بالقوه ای بیابید.

اولین گزینه برای هر وبلاگ نویس مد محدود است، چون شما باید وبلاگ پرترافیکی داشته باشید تا بتوانید از طریق تبلیغات، پول زیادی به دست آورید.
پس، گزینه دیگر، استفاده از وبلاگ مد به عنوان منبعی برای تبلیغات خدمت شماست که به عنوان استایلیست، فروشنده شخصی و تصویر ساز فعالیت دارید.
خوانندگان وبلاگ می دانند که شما باید چیزهای زیادی در ارتباط با مد و سبک بدانید، پس خوب مشاوره دهید و هر روز باید پاسخگوی خدمات خود باشید.
در وبلاگ شما، CV یا رزومه، وضعیت و راه های ارتباطاتی شما باید در دسترس باشد.

گزینه ۳- همکاری با طراحان مد

این نوع همکاری، در ایتالیا و اروپا، بسیار مرسوم است.

نوع اول همکاری:

طراحان مد (برندهای بسیار مشهور مانند Gucci یا برندهای ناشناخته)، وبلاگ های خود را به وبلاگ نویسان دیگر حوزه ها (مانند لباس، کیف، لوازم کمکی، جواهرات) می دهند و بعد وبلاگ نویس در وبلاگ خود توصیف می کند که شما این چیزها را دوست دارید یا نه و چگونه می توانید از آنها استفاده کنید. این حالت چگونگی طرز کار وبلاگ نویس برای ارائه لباس است.

نوع دوم همکاری:

طراح مد، وبلاگ نویس را دعوت می کند تا کالای وی را تست کرده و بعد وبلاگ نویس باید پستی در ارتباط با آن محصول در وبلاگ خود بنویسد.

نوع سوم همکاری:

طراحان مد، دعوت نامه ای برای حضور وبلاگ نویس در شوهای مد و لباس، مجالس و سایر رویدادها ارسال می نمایند، وبلاگ نویس مد، دعوت نامه را قبول کرده و راجع به آن حوزه، در وبلاگ خود مطلب می نویسد.

نوع چهام همکاری:

مشاغلی برای روزنامه نگاران مد: دلیل دیگر برای وبلاگ نویس مد شدن، آغاز مسیر شغلی برای انجام حرفه روزنامه نگاری در زمینه مد است.
تقریبا امروزه همه روزنامه نگاران مد و لباس، دارای وبلاگ های مد هستند. وبلاگ باید مکانی باشد که روزنامه نگار مد، اولین مقالات خود را برای آن محصول منتشر می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *