صفحه اصلی صــنعت و تجـــارت عوامل مهم در زمینه برآورد هزینه گلدوزی
1400/03/13

عوامل مهم در زمینه برآورد هزینه گلدوزی

Factors of Embroidery Costing

برآورد هزینه گلدوزی یک موضوع مهم در بازار پردازی پوشاک است. عوامل کلیدی مختلفی مستقیماً بر برآورد هزینه گلدوزی تاثیر می گذارند. هر بازار پرداز پوشاک باید کاملاً با این عوامل آشنایی داشته باشد. در غیر این صورت هزینه کلی پوشاک افزایش خواهد یافت و در نهایت به زیانی عظیم در سود حرفه تجارت پوشاک منجر خواهد شد.

عوامل تأثیرگذار بر برآورد هزینه گلدوزی

عوامل کلیدی که مستقیماً بر هزینه های گلدوزی تاثیر می گذارند عبارتند از:

  1. مقدار کوک
  2. ماهیت گلدوزی
  3. زمان لازم برای تکمیل یک قطعه گلدوزی
  4. ته رنگ نخ
  5. طرح گلدوزی

1- مقدار کوک

مقدار کوک نکته کلیدی بسیار مهمی است که تاثیر زیادی در هزینه گلدوزی دارد. هر بازارپرداز پوشاک باید اطلاعات کافی درباره آن داشته باشد، در غیر این صورت هزینه گلدوزی بیشتر خواهد شد و در نهایت هزینه لباس افزایش پیدا خواهد کرد.

2- ماهیت گلدوزی

ماهیت گلدوزی یکی دیگر از نکات کلیدی است که باید در هنگام برآورد هزینه گلدوزی مورد توجه قرار بگیرد. گلدوزی انواع مختلفی دارد. هزینه هر نوع گلدوزی متفاوت است؛ مثلا مثال هزینه گلدوزی کوک ضربدری با هزینه قلاب دوزی یکی نیست.

تفاوت بین استریپرهای پنبه و اسپیندل های پنبه ‌چین

3- زمان لازم برای تکمیل یک قطعه گلدوزی

زمان نقش مهمی در هزینه گلدوزی دارد. زمان تکمیل انواع مختلف گلدوزی یکسان نیست؛ ضمناً این امر مستقیماً بر هزینه گلدوزی تاثیر می گذارد. بنابراین بازار پرداز پوشاک باید توجه زیادی به آن داشته باشد.

4- ته رنگ نخ

برای گلدوزی یک طرح از نخ هایی با ته رنگ های مختلف استفاده می شود. هزینه نخ با رنگ های مختلف، متفاوت است. بنابراین هر چه نخ مصرفی هزینه بالاتری داشته باشد، در نهایت هزینه گلدوزی افزایش پیدا می کند. از این رو بازار پرداز پوشاک در هنگام برآورد هزینه گلدوزی باید توجه ویژه ای به نخ و ته رنگ آن داشته باشد.

5- طرح گلدوزی

بازار پرداز قبل از برآورد هزینه گلدوزی باید طرح گلدوزی را تائید کند؛ این امر به وی کمک می کند تا هزینه گلدوزی را به درستی برآورد نماید. در غیر این صورت ممکن است طرح گلدوزی به پر هزینه ترین بخش آن تبدیل شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *