صفحه اصلی صــنعت و تجـــارت سه محصول کاملاً سازگار با پنبه ارگانیک
1400/12/14

سه محصول کاملاً سازگار با پنبه ارگانیک

Three Products Perfectly Suited for Organic Cotton

هر چند پنبه ارگانیک تا جایگزینی کامل پنبه معمولی راه درازی پیش رو دارد؛ اما قطعاً می تواند سوار بر موج ارگانیکی شود که از بخش میوه و سبزیجات فروشگاه مواد غذایی محله شما شروع شده است. با وجود اینکه مصرف کنندگان بیشتر با وجود پنبه ارگانیک در لباس های خود خو گرفته اند؛ اما پنبه ارگانیک آرام آرام راه خود را به سوی محصولات مصرفی نیز باز می کند.

مروری کوتاه بر مزیت های پنبه ارگانیک

یکی از بزرگترین مزایای پنبه ارگانیک، کاهش استفاده از سمومی است که غالباً در روش های کشاورزی استاندارد از طریق آفت کش ها و یا در خلال روش های GMO (اصلاح شده ژنتیکی) وارد ساختار و الیاف گیاه پنبه می شود. مزیت اصلی پنبه ارگانیک این است که چنین نگرانی هایی را به دنبال ندارد. در ضمن توجه داشته باشید که اکثر تولید کنندگان از فرآیندهای فاقد کلر برای تمیز و سفید کردن پنبه های ارگانیک و معمولی استفاده می کنند؛ از این رو در این زمینه نیز نگرانی متوجه آنها نمی باشد. لذا این سه محصولی که می خواهیم در این مطلب معرفی کنیم، نباید شما را غافلگیر کنند.

نوار بهداشتی / تامپون

براساس مطالعه پایگاه خبری هافینگتن پست (Huffington Post)، «هر خانم آمریکایی به طور متوسط در طول زندگی خود از 16800 تامپون استفاده می کند و اگر تحت درمان های جایگزینی استروژنی قرار بگیرد، مصرف تامپون او به 24360 عدد می رسد». بدیهی است که چنین مواردی نیاز به محصولات مراقبت بهداشتی زنانه را افزایش می دهند. قسمت اعظم جذابیت لباس های پنبه ای ارگانیک از این واقعیت ناشی می شود که آنها در تماس مستقیم با پوست نفوذ پذیر ما قرار می گیرند. با توجه به اینکه دیواره واژن نیز بسیار جاذب است؛ لذا محصولاتی که در این قسمت از بدن مورد استفاده قرار می گیرند، باید از عاری از سموم باشند.

دستگاه پنبه‌ چین مکانیکی چگونه کار می کند؟

پوشک / دستمال مرطوب بچه

نیازی به گفتن ندارد که این حوزه نیز محصولات ارگانیک را می طلبد؛ چرا که شباهت زیادی به محصولات مراقبتی و بهداشتی زنانه دارد. از آنجاییکه محصولاتی مانند پوشک و دستمال مرطوب مستقیماً با نواحی حساس بدن نوزادان مثل پوست آنها در تماسند؛ لذا استفاده از محصولات ارگانیک در اینجا یک الزام به حساب می آید، بدین گونه می توان پوست حساس کودکان را از سموم دور نگه داشت. به دلیل ریسک ها و خطرات بالقوه ای که سایر محصولات مراقبت از نوزادان به دنبال دارند؛ اجتناب از مصرف محصولاتی که دارای خطر بالقوه هستند و یا حداقل محدود کردن استفاده از آنها، روشی است که امروزه اکثر والدین در پیش می گیرند.

اقلام پزشکی / زیبایی

این بار نیز قصد داریم به سراغ دسته ای از محصولات برویم که احتمال تماس آنها با پوست زیاد است. در این صورت احتمالاً شما نیز به سرعت به فکر اقلامی می روید که در مطب های پزشکی و دندانپزشکی از آنها استفاده می شود؛ بله سواپ ها، توپ های پنبه ای کوچک و گازهای استریل تنها بخشی از آنها هستند. اسپاها و سالن های آرایشی حرفه ای نیز از چنین محصولاتی بهره می برند. کافی است به حوله های تمیز کننده و پدهای پنبه ای مخصوص پاکسازی صورت فکر کنید؛ البته تنها بخشی از محصولات پنبه ای هستند که در این مکان ها به کار می روند. امیدواریم به زودی تنها از پنبه ارگانیک برای ساخت چنین اقلامی استفاده شود.

تفاوت بین استریپرهای پنبه و اسپیندل های پنبه ‌چین

پنبه ارگانیک چه زمانی به یک ماده رایج تبدیل خواهد شد؟

با وجود اینکه شکی در مزایای پنبه ارگانیک وجود ندارد؛ اما حقیقت این است که تنها 1% پنبه کشت شده در سطح جهان ارگانیک است. قطعاً خلق تقاضا زمانبر است. با این حال نشانه هایی مبنی بر اینکه موج ارگانیک در حال تغییر است مشاهده می شود: بررسی انجمن تجارت ارگانیک (که از طریق وب سایت organicottonplus.com قابل دسترسی است) در سال 2011 نشان می دهد که فروش پنبه ارگانیک در این سال بیش از 17.1% نسبت به سال قبل رشد داشته و به رقم 708 میلیون دلار رسیده است. هر چند این ارقام برای پنبه ارگانیک امید بخش است؛ اما جای تعجبی هم ندارد. نکته مشترک بین هر سه محصولی که امروز درباره آنها صحبت کردیم این است که مستقیماً با پوست در تماس هستند. از آنجاییکه تقاضا برای محصولات ارگانیک روز به روز در حال افزایش است؛ لذا منطقی است که تقاضا برای این سه قلم محصول مصرفی نیز در این حوزه افزایش یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *