صفحه اصلی صــنعت و تجـــارت راهنمای خرید بهترین نظم دهنده کمد و انواع دراور ارگانایزر
1401/06/14

راهنمای خرید بهترین نظم دهنده کمد و انواع دراور ارگانایزر

Closet and Drawer Organizers

داشتن یک فضای منظم باعث آرامش ذهن می شود؛ در این صورت همه چیز مرتب بوده و دیگر لازم نیست وقت زیادی را صرف پیدا کردن چیزهایی که به آنها نیاز دارید کنید. در ضمن وقتی نوبت به کمدها و دراورهای آشپزخانه، دفتر کار و حمام می رسد؛ مرتب و منظم کردن همه چیز واقعاً دشوار به نظر می آید.

اما اگر یک نظم دهنده و ارگانایزر مناسب برای کمدها و دراورهای خود انتخاب کنید؛ همه چیز سر جایش قرار می گیرد. بنابراین دیگر لازم نیست هنگام رفتن سر کمد، وقتتان را صرف پیدا کردن رژلب، ژاکت یا قاشق چای خوری نمایید.

چرا به نظم دهنده کمد و دراور ارگانایزر نیاز دارید؟

شاید الان هم بدون اینکه از نظم دهنده کمد و دراور ارگانایزر استفاده کنید؛ زندگیتان مطابق میل پیش برود. اما اگر تاکنون به داشتن یک نظم دهنده کمد فکر نکرده اید، بهتر است چند دقیقه وقت خودتان را در اختیار ما قرار دهید؛ به احتمال زیاد نظرتان عوض می شود.

  • در وقت صرفه جویی می کند: آیا تا حالا برایتان پیش آمده که ساعت ها به دنبال جوراب یا انگشتر خود بگردید. اگر چنین اتفاقی صبح زود قبل از رفتن به سر کار برایتان رخ دهد؛ چه احساسی خواهید داشت؟ اگر یک نظم دهنده کمد و دراور ارگانایزر داشته باشید، دیگر از این بابت مشکلی ندارید؛ چرا که همه چیز سر جایش خواهد بود. در این صورت وقتی دنبال چیزی می گردید؛ از قبل می دانید که کجا را باید جستجو کنید.
  • همه چیز را مرتب نگه می دارد: از آنجاییکه با داشتن نظم دهنده هر چیزی سر جای خودش قرار می گیرد؛ لذا کمد و دراور بسیار مرتب به نظر می آیند. کافی است کمد لباسی که همه چیز مثل جوراب ها و لباس های زیر با هم مخلوط شده اند را با کمدی مقایسه کنید که هر چیزی سر جای خودش قرار دارد؛ در این صورت متوجه تفاوت آنها می شوید. تفاوت آنها واقعاً زیاد است.
  • باعث صرفه جویی در فضا می شود: داشتن یک نظم دهنده کمد و دراور ارگانایزر باکیفیت باعث صرفه جویی در فضا می گردد. وقتی همه چیز به خوبی سازماندهی شده و سر جای خودش قرار داشته باشد؛ متوجه می شوید که بهتر از فضای کمد خود استفاده کرده اید. در این صورت جا برای لباس ها، اکسسوری ها و لوازم آرایشی جدید باز می شود.
  • احتمال گم شدن وسایلتان کاهش می یابد: این امر به ویژه برای نظم دهنده های لباس های زیر و اکسسوری ها بیشتر صدق می کند. دیگر نگران این نیستید که رژلب‌ محبوبتان در کیف آرایشتان گم شود؛ چرا که با داشتن یک نظم دهنده اکسسوری می توانید هر کدام از رژلب ها و وسایل آرایشی تان را جدا نگهدارید. این وسیله در مورد لباس های زیر هم بسیار کاربردی است. همچنین دیگر لازم نیست دراورتان را برای جوراب مورد علاقه خود زیر و رو کنید.

انواع نظم دهنده های کمد و دراور ارگانایزرها

نظم دهنده های کمد و دراور ارگانایزرها، انواع مختلفی دارند. در اینجا برخی از آنها را به شما معرفی می کنیم؛ اما به هر حال مهم این است که یک نظم دهنده مناسب برای خود پیدا نمایید.

محفظه ها و جعبه های نگهداری

این محفظه ها وسیله ای مناسب برای نظم دادن به کمد لباس و صرفه جویی در فضا هستند. آنها برای نگهداری لباس های زمستانی در تابستان و بالعکس مناسب می باشند. در اندازه ها و رنگ های مختلف عرضه می شوند؛ از این رو با کمی جستجو می توانید یک مورد مناسب پیدا کنید. لباس ها و اقلامی که به آنها نیاز ندارید را به راحتی می توانید در این جعبه ها نگهداری نمایید. وقتی این جعبه ها را پر کردید؛ می توانید آنها را کف کمد لباس خود یا روی قفسه ها بچینید. این جعبه ها برای کسانی مناسب هستند که لباس های زیاد، اما فضای کمی دارند.

آویز نظم دهنده

اگر فضای خالی برای آویزان کردن لباس ها دارید و در عین حال می خواهید آنها را مرتب و منظم کنید؛ می توانید آویزهای نظم دهنده را انتخاب نمایید. این نظم دهنده ها و نگه دارنده ها معمولاً حالتی مکعبی شکل داشته و آویزان می باشند. از این رو می توانید برای هر کدام از لباس هایتان یکی از آنها را تهیه کنید؛ مثلاً یکی برای شلوار جین، یکی برای ژاکت و غیره. این مدل نظم دهنده ها برای کیف و کفش نیز مناسب می باشند. برای لباس هایی که بهتر است تا شوند به جای اینکه آویزان گردند؛ می توان از این نوع نظم دهنده استفاده نمود. از این رو برای بلوزها، پیراهن های بلند یا شلوارها مناسب نیستند.

قفسه ها (طبقه ها)

قفسه های کمدها یا طبقات آنها، نقش مهمی در منظم کردن فضای کمد بازی می کنند. چه یک کمد کوچک داشته باشید و چه یک کمد دیواری بزرگ، فراموش نکنید که حتماً به قفسه ها نیاز پیدا می کنید. در این صورت می توانید لباس های تابستانی خود را در زمستان و بالعکس، به راحتی در داخل آنها نگهداری نمایید.

4 دلیل جهت جلوگیری از اسکرپپینگ پنبه (برداشت مجدد) و معایب آن

در ضمن آنها برای نگهداری لباس های مجلسی که تنها چند بار در سال به کار می روند، نیز مناسب می باشند. به علاوه به راحتی می توانید کیف ها و کفش های خود که به صورت روزمره از آنها استفاده نمی کنید را در این قفسه ها نگهداری نمایید.

ارگانایزرها و نظم دهنده اکسسوری

برای افرادیکه جواهرات و زیورآلات زیادی دارند، ارگانایزرهای اکسسوری مناسب هستند. معمولاً اکثر آنها دارای طبقات یا بخش های جداگانه ای برای لوازم آرایشی، محصولات زیبایی، خوشبو کننده ها، مرطوب کننده ها و غیره هستند. ارگانایزرهای اکسسوری مدل های مختلفی دارند؛ برخی از آنها آویز بوده و برخی نیز حالت طبقه ای دارند. مطمئناً با کمی جستجو می توانید ارگانایزری که برای شما مناسب است را پیدا نمایید.

ارگانایزرها و نظم دهنده دراور

وقتی پای صرفه جویی در فضا و طبقه بندی چیزها به میان می آید؛ ارگانایزرهای دراور بازی را تغییر می دهند. آنها اندازه ها و شکل های مختلفی دارند؛ از این رو به راحتی با دراورهای مختلف منطبق می شوند، و ممکن است چوبی، پلاستیکی یا حتی پارچه ای باشند. این نظم دهنده ها برای سازماندهی لباس های زیر و جوراب ها بسیار مناسب هستند. در ضمن می توانید با کمک آنها محصولات آرایشی و بهداشتی کمد حمام خود را سر و سامان دهید. به علاوه وجود یکی از آنها برای سازماندهی ظروف نقره در کابینت آشپزخانه الزامی است.

ارگانایزرها و نظم دهنده کفش

همه افراد در خانه خود به نظم دهنده های کفش نیاز دارند. با استفاده از این محصولات دیگر لازم نیست کفش ها را جلوی در تلنبار نمایید. با خرید قفسه ها، جعبه ها و یا آویزهای نظم دهنده می توانید کفش هایتان را در داخل کمدتان نگهداری کنید. همه انواع نظم دهنده های کفش به خوبی از کفش ها نگهداری می کنند؛ اما اینکه کدام یک برایتان مناسب هستند، به فضای کمد و خانه شما بستگی دارد. اگر فضای محدودی دارید؛ بهتر است به دنبال یک آویز نظم دهنده باشید. این نظم دهنده ها را می توان پشت در اتاق آویزان نمود و در این صورت همزمان به تمام کفش هایتان دسترسی خواهید داشت.

ارگانایزرها و نظم دهنده لباس

معمولاً ارگانایزرهای لباس، بزرگتر از سایرین هستند. برخی از آنها ایستاده بوده و برخی را نیز باید به دیوار متصل کرد. بعضی از آنها دارای پایه ای افقی برای آویختن لباس ها و طبقاتی برای نگهداری لباس های تا شده، یا جعبه های نگهداری لباس می باشند. وجود یک ارگانایزر لباس برای هر کمدی الزامی است. در واقع افراد برای اینکه بتوانند لباس های خود را به درستی دسته بندی کنند، به یکی از آنها نیاز دارند. توجه داشته باشید که باید نظم دهنده ای را انتخاب کنید که مناسب فضای شما باشد. 

نکته: نصب ارگانایزرهای پوشاک، به مهارت و زمان زیادی نیاز دارد. بهتر است هرگز به تنهایی دست به این کار نزنید، و از کمک و راهنمایی یک دوست یا یک متخصص بهره بگیرید.

انتخاب بهترین نظم دهنده ها و ارگانایزرهای دراور

اگر واقعاً تصمیم گرفته اید که یک نظم دهنده کمد و ارگانایزر دراور برای خود تهیه کنید؛ بهتر است به جزئیات مهمی که در ادامه ذکر می کنیم، توجه کنید. با در نظر گرفتن این موارد می توانید بهترین نظم دهنده و ارگانایزر را تهیه نمایید.

جنس

نظم دهنده های کمدها و ارگانایزرهای دراور، جنس های مختلفی دارند. برخی از آنها پلاستیکی و پلی استری بوده و برخی نیز سیمی و چوبی هستند. باید نظم دهنده ای را انتخاب کنید که با فضای داخلی کمد شما تناسب داشته باشد. در عین حال باید به دوام آنها نیز توجه کنید.

جعبه های پلاستیکی سریع تر از محفظه های پارچه ای ترک خورده و می شکنند؛ اما در عین حال تمیز کردن آنها راحت تر است. به همین ترتیب هر کدام از آنها دارای مزایا و معایب خاص خود می باشند؛ پس قبل از خرید به این موارد توجه نمایید.

فضا

قبل از خرید ارگانایزر به این فکر کنید که چقدر فضا دارید. باید قبل از خرید نظم دهنده، فضای داخلی کمد و دراور خود را اندازه بگیرید تا بتوانید محصولی متناسب با فضای داخلی کمد خود خریداری کنید. در ضمن اگر به دنبال وسیله ای برای صرفه جویی در فضای داخلی کمدتان هستید؛ ارگانایزرهای دراور و قفسه ها گزینه ای مناسب برای شما هستند.

دوستدار کودک و حیوانات خانگی

اگر فرزند خردسال یا حیوان خانگی در خانه دارید؛ باید به دنبال نظم دهنده ای بگردید که با کمک آن بتوانید اقلام ریز را دور از دسترس آنها نگهداری کنید. به عنوان مثال یک جعبه نگهداری لوازم جانبی مانند جواهرات و زیورآلات، بهترین انتخاب برای شماست.

آویزهای نظم دهنده نیز برای شما بسیار مناسب می باشند؛ زیرا احتمال دسترسی کودکان به آنها بسیار کم است. نهایتاً حتماً باید ارگانایزرهای خود را در داخل کمد به دیوار نصب کنید تا اگر کودک شما به آن دسترسی پیدا کرد؛ نتواند آن را تکان داده و وسایل داخلش را بیرون بریزد.

چگونه رنگ لباس را برگردانیم؟

هدف

نکته بسیار مهم در زمینه انتخاب نظم دهنده کمد، هدف از خرید آن است. به عنوان مثال اگر می خواهید اکسسوری های خود را جمع و جور کنید؛ طبقات یا قفسه های کمد برایتان مناسب نیستند. برای اینکه بتوانید بهترین نظم دهنده ها را مطابق با نیازهای خود خریداری کنید، باید ابتداً لباس ها و وسایل شخصیتان را دسته بندی کرده و سپس اقدام به خرید ارگانایزر کنید.

ظرفیت

نهایتاً باید به ظرفیت ارگانایزرها توجه کنید. به این مسئله بیندیشید که کدام یک از لباس ها و وسایل شخصیتان را می خواهید نگهداری کنید و آیا نظم دهنده ای که می خواهید بخرید، جای کافی برای نگهداری آنها دارد یا خیر. به عنوان مثال اگر قصد دارید لباس های زمستانی خود را بردارید؛ باید یک نظم دهنده جعبه ای بزرگ را خریداری کنید تا بتوانید به راحتی تمام لباس هایتان را در آن جا دهید.

نکاتی در مورد استفاده از نظم دهنده های کمد و ارگانایزرهای دراور

اگر می خواهید از نظم دهنده های کمد و ارگانایزرهای دراور خود بهترین بهره را ببرید؛ حتماً به نکاتی که در ادامه ذکر می کنیم، توجه کنید:

  • همیشه کمد خود را خالی و تمیز کنید. اگر مدت زیادی است که از یکی از لباس ها یا اکسسوری های خود استفاده نمی کنید؛ احتمالاً زمان آن رسیده که یا آنها را اهدا کرده و یا کاربرد دیگری برایشان پیدا کنید. در غیر این صورت باید به دنبال جایی برای نگهداری آنها باشید.
  • همیشه یک چهارپایه پله دار تاشو در خانه داشته باشید؛ مخصوصاً اگر از آویزهای نظم دهنده استفاده می کنید. به این صورت راحت تر به وسایل مورد نیاز خود دسترسی پیدا می کنید و به همین دلیل ترغیب می شوید بیشتر از این مدل نظم دهنده ها استفاده نمایید.
  • وسایل شخصی را دسته بندی کنید. به عنوان مثال باید لباس های خود مثل پیراهن ها، ژاکت ها، تی شرت ها، دامن ها و غیره را دسته بندی کرده و هر کدام را جدا از یکدیگر نگهداری نمایید. در این صورت خیلی سریع می توانید لباس های مد نظر خود را پیدا کنید.
  • اقلامی که زیاد از آنها استفاده نمی کنید را در جایی جداگانه نگهداری نمایید. کت های رسمی و یا کت های زمستانی خود را وقتی به آنها نیاز ندارید (و یا خارج از فصل) در جایی دیگر و به صورت مجزا نگه دارید. به این صورت بهتر می توانید از فضای کمد خود بهره ببرید.
  • هر ماه کمد را تر و تمیز کنید. به جای اینکه سالی یک بار سر وقت کمد رفته و اساسی آن را تمیز کنید؛ سعی کنید هر ماه این کار را انجام دهید. پس هر ماه کمد را منظم کرده و همه چیز را سر جای خودش قرار دهید.
  • از آویزهای متناسب با لباس های خود استفاده کنید. به عنوان مثال آویزهای مخملی برای لباس های نازکی که سر می خورند مناسب می باشند؛ زیرا مانع از سر خوردن آنها می شوند. در ضمن اگر چوب لباسی ها را متناسب با لباس هایتان انتخاب کنید؛ در هنگام شستشو به راحتی می توانید آنها را جدا کرده و لباس های هم نوع را با هم بشویید.
  • اقلام پرکاربرد را جلوی چشم نگهدارید. لباس هایی که بیشتر می پوشید را دم دست و جلوی چشم بگذارید تا در هنگام نیاز سریع تر بتوانید به آنها دسترسی پیدا کنید.
  • لباس هایتان را براساس رنگ دسته بندی کنید. اگر دوست ندارید لباس هایتان را براساس نوع دسته بندی کنید؛ بهتر است آنها را براساس رنگ مرتب نمایید. این کار ضمن سرگرم کننده بودن، باعث زیباتر شدن فضای کمد لباس شما می شود؛ چرا که با این کار ترکیبی زیبا و جالب از رنگ های مختلف پدید می آورید.
  • اگر باید لباس های زیادی را تا کنید؛ یک تخته تاشو لباس تهیه نمایید. با کمک آن می توانید به راحتی لباس های خود را تا بزنید و کمدتان را مرتب و تمیز کنید. به علاوه به این صورت در فضا هم صرفه جویی می نمایید.
  • به جای اینکه لباس ها را تا کرده و روی هم بچینید؛ آنها را تا زده و در کنار هم قرار دهید. در این صورت به راحتی به لباس های خود دسترسی دارید و نیازی نیست برای برداشتن یک لباس، کل لباس های روی آن را بردارید.

کلام پایانی: اگر از وضعیت کمد و دراور لباس خود خسته شده اید؛ وقت تغییر فرا رسیده است. با انتخاب یک نظم دهنده و ارگانایزر مناسب می توانید کمد و دراور لباس خود را مرتب و تمیز نمایید. این محصول واقعاً می تواند به کارتان بیابید؛ پس با توجه به مطالب ارائه شده در این مقاله به خرید بهترین نوع آن اقدام کنید.

1 دیدگاه

  1. سلام
    معرفی خوبی بود. بعضی از این محصولات رو ندیده بودم، ممنون که باعث شدید با این محصولات آشنا بشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *