صفحه اصلی صــنعت و تجـــارت راهنمای تبلیغ آنلاین برند لباس
1399/04/16

راهنمای تبلیغ آنلاین برند لباس

Promote Your Clothing Brand Online

در دنیای آنلاین امروز، بازاریابی دیجیتال (digital marketing) یکی از جنبه  های کلیدی فعالیت  های بازاریابی است. در این مطلب به روش  های مختلفی که برای ارتقای برند جدیدتان با استفاده از منابع آنلاین پیشرو نیاز دارید، اشاره خواهیم کرد.

ساخت برند

برند شما از همان ایده اولیه پوشاک تا طراحی برچسب بایستی در تمام لباس های تولید تان از بالا تا پایین موج زند. حتی لوگوی شما هم باید روی پوشاک تان جا خوش کند. باید در اسرع وقت مشخص کنید که برند تان نشانگر چیست تا مطمئن شوید هر تصمیمی  که در طول فرآیند راه اندازی می گیرید، هویت بی نظیر و منحصر به فرد برند تان را انعکاس می دهد.

طراحی خط تولید

در ادامه شما خط تولید لباس خودتان را طراحی خواهید نمود و مجموعه اصطلاحات فنی همراه با اطلاعات تولیدی دقیق و جزئی درباره هر قطعه (شامل پارچه و تزئینات) را خواهید ساخت. همچنین از هر قطعه نمونه هایی را تولید خواهید کرد که کیفیت و قابلیت پوشیدنشان را مورد آزمایش قرار خواهید داد.

شراکت با یک تولید کننده

در فرآیند جان بخشیدن به ایده  هایتان، با تولید کننده  ای که از تولیدات شما مراقبت خواهد کرد، همکاری کنید. چه کارخانجات داخلی را انتخاب کنید و چه با عرضه کنندگان تولید در خارج از مرزهای جغرافیایی همکاری داشته باشید، باید قراردادی به مدت حداقل اجرای اولین تولیدات خود داشته باشید که به صورت آنلاین برای ارتقاء فروش در اختیارتان خواهد بود.

در نظر داشتن یک تاریخ برای شروع کار

بهتر است از همان ابتدای شروع کسب و کار جدید پوشاک در ذهنتان یک تاریخ برای شروع کار تعیین نمایید. اگر این تاریخ در حین توسعه کسب و کار تغییر کند، مشکلی به وجود نمی آید، اما اگر تاریخ شروعی در ذهنتان نداشته باشید، در جدولی زمانی فعالیت خواهید کرد که تاریخ پایانی ندارد. این موضوع می تواند انگیزه تان را بگیرد و باعث شود تا برنامه ریزی و همچنین تصمیم گیری درباره ابعاد خاص برنامه تان طولانی گردد.

راهنمای تبلیغ آنلاین برند لباس - فروشگاه آنلاین لباس, صنعت مد, تجارت پوشاک, برند, بازاریابی, بازار پوشاک

بررسی سوابق

اگر به مرحله کار بر روی برنامه بازاریابی و بررسی نحوه ارتقای خط مد آنلاین خودتان رسیده اید، پس در کارتان پیشرفت داشته اید. تا این لحظه احتمالا کارهای زیر را انجام داده اید:

وب  سایت

اگر بخواهید محصولاتتان را بفروشید، به یک وب  سایت نیاز خواهید داشت. با این حال نباید این فرآیند را ساده یا سریع از چشم گذراند، چون وب  سایت شما به  عنوان پنجره  آنلاین برندتان، مهم  ترین عامل در ارائه و ترویج صحیح محصولات به مخاطبان جدید به شمار می آید. شاید راه  اندازی یک وبلاگ برای آموزش به مشتریان یا به اشتراک گذاشتن ایده  های خودتان با آنها قبل از خرید، ایده خوبی باشد.
پس شما دامنه خود را خریداری و یک ایمیل و سرور میزبان راه اندازی کرده اید، پس اکنون نوبت به چه کاری می رسد؟ حالا باید برنامه ریزی کنید که چه مقدار از کار راه اندازی وب سایت را خودتان می توانید انجام دهید و چه مقدار از آن را باید از دیگران کمک بگیرید. در راه اندازی وب سایت می بایست چند جنبه کلیدی که شامل موارد زیر، اما محدود به آنها نمی شوند را در نظر بگیرید:

طراحی وب

برای ایجاد خدمات وب سایت شخص خودتان در بازار به شرکت های حرفه ای طراحی وب سایت نیاز دارید تا درباره طراحی وب در مراحل اولیه راه اندازی، چیدمان، کاربرد و نگهداری مداوم وب سایت تان به شما دانش و اطلاعات مربوطه را ارائه دهند.

ویرایش عکس و تصاویر

وقتی بحث وب سایت های حرفه ای به میان می آید، دیگر عکس هایی با کیفیت موبایلی، و بدون ویرایش و نورپردازی نامناسب به دردتان نمی خورد. مشتریان باید به شما به عنوان یک کسب و کار حرفه ای اعتماد کنند و ظاهر هر بخش از وب سایت شما، از همان صفحه اصلی گرفته تا صفحات مربوط به محصولات، باید این حرفه ای بودن را نشان دهد. شما نه تنها به عکاسی از تصاویر محصولات برای هر صفحه از وب سایت، بلکه به کمپینی از تصاویر هم نیاز دارید که در ایجاد هویت برند که در سراسر سایت تان نمایش داده خواهد شد، نقشی اساسی ایفا خواهند کرد.

کپی رایت

کپی رایت اغلب یکی از بخش های فراموش شده سایت هاست. کپی رایت معمولا جا گذاشته می شود و زمانی خود را نشان می دهد که شما مجبور می شوید صفحات وب سایت تان را از محتوا مملو کنید و واقعا نمی دانید باید چه بگویید. اگر نویسنده خوبی نیستید یا زمان کافی برای نوشتن یک متن جذاب ندارید، می توانید به استخدام موقت یک نویسنده یا فریلنسر فکر کنید تا به شما در معرفی صدای برندتان در صفحات وب سایت کمک کند.

دانش سئو (SEO)

به عنوان مالک یک کسب و کار آنلاین، قدرت شما همان دانش تان است و هرچه خودتان بیشتر درباره سئو (بهینه سازی برای موتورهای جستجوگر) یاد بگیرید، وب سایت موفق تری خواهید داشت. با این حال در کنار اداره خط تولید پوشاک و تمام نگرانی های فروش آنلاین، یافتن زمان برای یادگیری درباره بهترین راه ارائه و معرفی وب سایت شما به موتورهای جستجوگر کار دشواری است. استخدام فردی با دانش سئو می تواند کاری کند تا بیشترین بهره از تک تک صفحات وب سایت شما برده شود. وی با استفاده از محتوای درست و تضمین اینکه مشتری بتواند در جستجوها در میان انبوهی از رقبا که جزء 10 نتیجه برتر گوگل هستند، صفحات وب سایت شما را پیدا کند، به کسب و کارتان رونق می دهد.

گوگل آنالیتیکس (Google Analytics)

راه اندازی وب سایت و انتشار آن آغاز مسیر کسب و کار آنلاین شماست. با این حال، تکامل کسب و کار شما و یادگیری از طریق تک تک مشتریان برای بهتر نمودن حضور آنلاین تجارت تان، همان مرحله پدید آمدن موفقیت است. اینجاست که ابزار تحلیل گوگل، یعنی گوگل آنالیتیکس وارد می شود. اطلاعات دقیق و جزئی درباره اینکه مشتریان پیش از سر زدن به سایت شما از کجا آمده اند، چقدر در سایت شما باقی مانده اند، از کدام صفحات و برای چه مدت بازدید نموده اند و آخرین چیزی که پیش از ترک کردن سایت تان جستجو کرده اند، تنها برخی از جزئیات کلیدی است که این پلتفرم می تواند ارائه دهد. در جدول زیر بعضی از شاخص های کلیدی ابزار گوگل آنالیتیکس را مشاهده می کنید:

شاخص گوگل آنالیتیکس

چه چیزی به شما می گوید؟

منبع دریافت این شاخص به شما می گوید که در میان نتایج جستجوی ارگانیک و لینک های ارجاعی (ریفرال) از سایت ها و شبکه های اجتماعی دیگر، بازدید کننده تان از کجا آمده است.
میانگین زمان در صفحه این شاخص نشانگر کیفیت محتوای شماست و نشان می دهد که آیا بازدید کننده واقعا محتوای شما را می خواند یا خیر.
بانس ریت (نرخ پرش = Bounce rate) این شاخص تعداد دفعاتی را نشان می دهد که بازدید کنندگان جدید بدون انجام هیچ کاری یا خواندن هیچ محتوایی سایت را ترک می کنند. بانس ریت بالا می تواند به این معنا باشد که صفحه اصلی سایت شما ضعیف یا غیرمرتبط بوده یا مشتری تنها به یک صفحه نگاه کرده و بدون اینکه ترغیب به کلیک به صفحه دیگری شود، سایت را ترک نموده است.
بازدیدهای صفحه اگر یک صفحه خاص، بازدیدهای زیادی دارد، می توانید از محتوای آن صفحه، چیزهایی بیاموزید و سعی کنید آن را روی صفحات دارای بازدید کم پیاده سازی نمایید.
5 صفحه دارای بیشترین بازدید وقتی به 5 صفحه پربازدید خود برای دیدن محتوایی که بازدیدکنندگان آنها را ترجیح می دهند، نگاه کنید؛ می توانید ایده هایی درباره روندهای موجود بگیرید.
موقعیت های مکانی با این معیار می توانید موقعیت جغرافیایی و مکانی بازدید کنندگان تان را ببینید.
جریان رفتاری با این شاخص می توانید مشاهده کنید که بازدیدکنندگان چگونه در سایت شما فعالیت می کنند و عادات آنلاین مشتریان خود را به دقت بیاموزید.
سرعت سایت/ صفحه این مورد هم برای تجربه کاربری و هم برای رده بندی گوگل اهمیت دارد. صفحاتی که به درستی یا با سرعت کافی بارگذاری نمی شوند را شناسایی کنید و افزایش سرعتشان را در اولویت بگذارید.
نرخ تبدیل کاربر وقتی وب سایت تان راه اندازی شد، می توانید نرخ تبدیل را فعال کنید تا نشان دهید که چند درصد از بازدیدهای سایت شما منجر به خرید شده است.

اگر تصمیم به شروع این فرآیند بدون یک توسعه دهنده حرفه ای وب گرفتید تا صرفه جویی مالی داشته باشید، باید درباره گزینه های فروشگاه تجارت الکترونیک تحقیق کنید. با این ابزارها می توانید با استفاده از یک پلتفرم آماده که برای افراد بدون مهارت کدنویسی از پیش ساخته شده است، سایتی برای برندتان بسازید. به سایت شرکت های زیر سر بزنید و ببینید که آیا به دردتان می خورند یا نه:

  • Shopify
  • Squarespace
  • BigCommerce
  • Magneto
  • WordPress

با این شرکت ها می توانید وب سایت های شبه حرفه ای برای شروع کسب و کارتان بسازید. با این حال باید در نظر داشته باشید که هرچه کسب و کارتان بزرگ تر شود و ویژگی های فنی بیشتری برای سایت تان نیاز داشته باشید، احتمالا به استخدام یک توسعه دهنده احتیاج پیدا خواهید کرد.

راهنمای تبلیغ آنلاین برند لباس - فروشگاه آنلاین لباس, صنعت مد, تجارت پوشاک, برند, بازاریابی, بازار پوشاک

1- اهمیت تصاویر

عکس های باکیفیت در ساخت یک وب سایت حرفه ای بسیار حیاتی اند. شما نه تنها به تصاویر خاص محصولات برای صفحات منحصر به فرد محصول، بلکه به عکاس های جذاب از لباس ها نیز نیاز دارید. وقتی درباره ساخت تصاویر کلیدی برای راه اندازی اولیه وب سایت برنامه ریزی می کنید، در نظر داشته باشید که این تصاویر برای رسانه های اجتماعی و خبرهای ارسالی به شرکت ها و منتشر کننده های PR نیز ارسال می گردند، بنابراین باید هم هویت برند و هم محصولات را به بهترین شکل نمایش دهند. اگرچه خودتان می توانید تصاویر خوبی بگیرید، اما استخدام یک عکاس مد برای کسب بهترین نتیجه ممکن را فراموش نکنید.

2- رسانه های اجتماعی

هر نوع کانال در رسانه های اجتماعی می تواند برای اهداف کاری مختلفی مورد استفاده قرار بگیرد و این نوع از تبلیغ محصول نباید با صرف داشتن حساب هایی در رسانه های اجتماعی و پست کردن مطالب در فیسبوک و اینستاگرام بدون داشتن راهبرد اشتباه گرفته شود.

رسانه های اجتماعی ارگانیک

رسانه های اجتماعی ارگانیک نوعی از تبلیغ است که از طریق حساب خود به صورت رایگان انجام می دهید. این همان شکل ارسال پست روزانه خودتان است. با استفاده از راهبردهایی مانند هشتگ و رقابت می توانید دیگران را از برند خود آگاه کنید، اما این نوع از ترویج در صورتی منجر به خرید مستقیم می شود که برندتان دنبال کننده زیادی داشته باشد. تبلیغ رسانه های اجتماعی ارگانیک می تواند شامل محتوای تولیدی توسط کاربر (UGC) باشد که از ارسال تصویر مشتریان از خود با محصولات شما که در صفحه رسمی باز نشر می شوند، تشکیل شده است. پنجاه درصد از مشتریان عنوان کرده اند که این نوع از فعالیت تبلیغی احتمال بیشتری دارد که آنها را وادار به خرید کند، پس به یک تاکتیک به شدت محبوب تبدیل شده است.

مقایسه کمباین غوزه‌ چین پنبه با دستگاه اسپیندل پنبه‌ چین

تبلیغات اجتماعی پولی

با توجه به نرخ تبدیل 2 درصدی شبکه های ارگانیک، صرفاً ارسال پست در حساب شبکه های اجتماعی شما دیگر یک راهبرد ارزشمند یا سودآور نیست. دنیای تبلیغات رسانه های اجتماعی حالا یک کسب و کار «پولی» هستند، یعنی باید این مورد را در بودجه اولیه راه اندازی خودتان لحاظ کنید. پست های پولی از اینستاگرام گرفته تا یوتیوب می توانند به خارج از حلقه دنبال کنندگان شما برسند و با استفاده از گزینش مخاطبین هدف می توانید مصرف کننده ایده آل خود را تعریف کرده و پست های مهم تان را در معرض دید افرادی قرار دهید که دوست دارید. اگر چه برندهای زیادی با استفاده از ترویج و تبلیغات پولی رسانه های اجتماعی به موفقیت دست پیدا کرده اند، اما این نوع تبلیغات اگر به نتایج دلخواه منجر نشود، هم پرهزینه و هم دلسردکننده خواهد بود.

راهنمای تبلیغ آنلاین برند لباس - فروشگاه آنلاین لباس, صنعت مد, تجارت پوشاک, برند, بازاریابی, بازار پوشاک

3- میزان نفوذ اینفلوئنسرها و بلاگرها

آنچه که به عنوان یک بخش کوچک از بازاریابی شروع شده بود، اکنون به یکی از کارآمدترین فنون بازاریابی و تبلیغ محصول در صنعت مد تبدیل شده است. بازاریابی اینفلوئنسر و نفوذ بلاگرها به معنای تبلیغ و ترویج محصولات و برند شما توسط شخصیت های اجتماعی تأثیرگذار در پلتفرم آنان به امید تبدیل شدن دنبال کنندگان آنان به مشتریان شما است. 92 درصد بازاریابانی که این کار را می کنند، این فعالیت را بسیار مؤثر یافته اند و درصد زیادی از پاسخ دهندگان ادعا نموده اند که مشتریان خشنودی دارند.
هر چند که بازاریابی اینفلوئنسر و نفوذ بلاگرها می تواند بخشی از برنامه رسانه اجتماعی شما باشد، اما اکنون در بسیاری از برنامه های بازاریابی برندهای جهانی خود یک راهبرد به حساب می آید. با وجود فضای گسترده این حوزه که نمی توان بدون دانش به آن وارد شد، لذا استخدام یک متخصص در این زمینه با پایگاه داده و لیست مخاطبانی که می تواند به وصل شدن شما با اینفلوئنسرهای مرتبط کمک کند، ارزشمند خواهد بود.
اینستاگرام بخشی از 93% کل کمپین های اینفلوئنسر در سال 2018 بود که این رقم تقریباً دو برابر شاخص متعلق به یوتیوب و فیسبوک است. در گزارش مشابهی، فوربز (Forbes) عنوان کرده است که وقتی برند و سازنده آن با هم جمع می  شوند تا بهترین و معتبرترین محتوای را برای دنبال کنندگان آن اینفلوئنسر ایجاد نمایند، بهترین کمپین های اینفلوئنسر به وجود می آید.
گرایشات اینفلوئنسر برای سال 2019 نه تنها این موضوع، بلکه استفاده بیشتر از اینفلوئنسر نسبت به قبل را پیش بینی می  کند. برندها دیگر به دنبال 10 اینفلوئنسر برتر نیستند تا بتوانند با آنها همکاری کنند، اما در عوض لیست های 100 یا حتی 1000 نفری از خلاقان را برای تأمین اینفلوئنسری خود به کار می گیرند که باعث ایجاد شبکه ای از سفیران با پیگیری  های فردی کوچکتر، اما با تأثیر بیشتر کلی می شود.
اگر اینفلوئنسر مارکتینگ (Influencer marketing) برای شما جدید است، چندین ابزار آنلاین وجود دارد که می توانید برای کمک از آنها استفاده کنید:

  • BuzzSumo
  • Traackr
  • Tomoson

4- سرمایه گذاری بر روی سئو از همان مراحل اولیه

سئو چیزی نیست که یک شبه اتفاق بیفتد، بنابراین اگر حرفه ای نیستید، از ابتدا یک شخص یا یک تیم را استخدام کنید. هر چیزی از برچسب های متا گرفته تا محتوای بسیار غنی و بهینه سازی شده در موتور جستجو بر روی هر صفحه از سایت، از ابتدا کمک می  کند تا مرتباً رتبه های گوگل خود را ارتقا دهید. تمرکز روی سئو همچنین تضمین می کند که شما به سایتی که نیاز به تعمیرات اساسی کامل در چند ماه گذشته داشته باشد، نخواهید رسید.

راهنمای تبلیغ آنلاین برند لباس - فروشگاه آنلاین لباس, صنعت مد, تجارت پوشاک, برند, بازاریابی, بازار پوشاک

5- وبلاگ

در استراتژی تبلیغاتی آنلاین شاید بخواهید وبلاگ برند شخصی خود را به وب سایت تان اضافه کنید. داشتن محتوای با کیفیت بالا، منظم و (مهمتر از همه) فوق العاده مناسب به شما کمک می کند تا در جستجوی گوگل برای کلمات کلیدی مرتبط ظاهر شوید. سرمایه گذاری بسیار زیاد در وبلاگ یک عنصر اعتماد را به مشتریان شما اضافه می کند.
ما اغلب در مورد استراتژی های ساخت لینک می شنویم، بدون اینکه اطلاعات زیادی در مورد آنها و نحوه کارشان بدانیم. مهمترین چیزی که هنگام ساخت لینک باید به یاد داشته باشید، این است که کیفیت بسیار مهمتر از کمیت است. تنها راه برگشت لینک  های واقعی و با کیفیت بالا به سایت شما تهیه مطالبی است که ارزش پیوند دادن به آن را داشته باشد. مقالات وبلاگ شما اگر به خوبی نوشته شوند، واقعاً قابل اجرا هستند.

6- محتوای ویدئویی

این امر در دنیای بازاریابی پوشیده نیست که هنگام تولید محتوای مصرفی برای بازدید کنندگان، ویدئو از برتری بیشتری برخوردار است. می  دانید که این نوع محتوا یک روش موفقیت آمیز اثبات شده برای جذب مشتریان است، اما آیا از میزان واقعی موفقیت بازاریابی آنلاین ویدئو با خبر هستید؟ در این بخش به برخی حقایق جالب در مورد بازاریابی محتوا اشاره می شود:

  • 45% از مردم بیش از یک ساعت از فیلم  های فیس بوک و یوتیوب را در هفته تماشا می  کنند؛
  • 87% از بازاریابان آنلاین از محتوای ویدیویی استفاده می نمایند؛
  • هر روز بیش از 500 میلیون ساعت فیلم در یوتیوب مشاهده می  شود؛
  • 92% از بینندگان ویدئوهای تلفن همراه، فیلم ها را با دیگران به اشتراک می  گذارند؛
  • ویدئوهای اجتماعی، 1200% بیشتر از متن و تصاویر ترکیبی به اشتراک گذاشته می شوند؛
  • ویدئو باعث افزایش 157% در ترافیک ارگانیک از SERPها می  شود؛
  • داشتن ویدئو در صفحه اصلی باعث می  شود تا 53% بیشتر در صفحه اول SERP نشان داده شوید.

ما می  توانیم این بحث را ادامه دهیم، اما حقایق بازاریابی ویدئویی را در همینجا متوقف می کنیم و به شما اجاره می دهیم تا دوباره به برنامه ریزی اولین کمپین بازاریابی ویدئویی خودتان برای خط جدید لباس تان بپردازید.

7- بازاریابی ایمیلی

کارشناسان حوزه صنعت در مورد زمزمه های مرگ بازاریابی ایمیلی هشدار داده اند، چون امروزه هر کسی با عجله روی سیستم عامل های اینستاگرام خودش متمرکز می گردد. با این حال، گزارش منتشر شده از سوی DMA نشان می  دهد که 99% از مصرف کنندگان هر روز ایمیل  های خود را می خوانند و بسیاری از افراد صندوق ورودی خود را تا 20 بار در روز چک می  کنند. این آمار حیرت انگیز نشان می  دهد که ایمیل قرار نیست، از بین برود.
مهمترین عامل در بازاریابی ایمیلی، مرتبط بودن آن است. تنها 9 درصد از بازاریابان اطمینان دارند که همه ایمیل های آنها مرتبط است، پس جای تعجب ندارد که این استراتژی بهترین نتیجه را به آنها ارائه نمی دهد. به محتوای مناسب، مفید و هیجان انگیز فکر کنید تا به صندوق ورودی مشتریان خود ارسال نمایید، در این صورت مطمئن خواهید شد که به صورت خودکار حذف نخواهید شد (یا حتی بدتر از آن، کاربر بر روی دکمه “گزارش هرزنامه و لغو اشتراک” کلیک نمی کند). ایجاد بانک اطلاعاتی ایمیلی دشوار است. سعی کنید از شعارهایی مانند “ایمیل خود را با 10% تخفیف در اولین سفارش ثبت نمایید”، استفاده کنید.

نحوه تبلیغ برند لباس در رسانه های اجتماعی

اکنون که به درک اساسی از هفت رویکرد مورد نیاز برای انجام بازاریابی برند مد دست پیدا کردید، وقت آن است که بر روی رویکرد بازاریابی که باید بیش از هر چیز دیگری بر آن تأکید داشته باشید، یعنی بازاریابی در رسانه های اجتماعی متمرکز شوید. ارتباط با مشتریان بالقوه و درگیر کردن مشتریان موجود بر روی سیستم عامل  های رسانه  های اجتماعی، جنبه ای از برنامه  های هوشمندانه در هرگونه استراتژی بازاریابی مؤثر است، و این ابزار در هنگام ارتقاء یک برند پوشاک حتی مؤثرتر نیز خواهد بود.
هیچ یک از بسترهای رسانه های اجتماعی وجود ندارند که به عنوان یک ابزار عالی به شما خدمت کنند. درست است که کاربران اینستاگرام بیشتر از کاربران لینکدین (LinkedIn) به یک برند مد علاقمند هستند، اما هنوز هم تنوع تلاش  های بازاریابی رسانه  های اجتماعی مد برای دستیابی به وسیع ترین مشتری ممکن حائز اهمیت است. دنیای مد در مورد وفاداری به برند است و بهترین روش برای توسعه این ویژگی اصلی برند این است که برای ایجاد بقیه کارها در گسترش آگاهی از برند به شبکه گسترده ای تکیه کنید و به تبلیغات دهان به دهان توجه داشته باشید.
بازاریابی پولی رسانه  های اجتماعی ممکن است به کل نادیده گرفته شود، اما بایستی بهترین روش ها برای استفاده از این استراتژی بازاریابی مد نظر قرار گیرد، بنابراین معمولا بهترین روش  های تبلیغاتی برای نام برند در هر یک از سیستم عامل  های برتر رسانه  های اجتماعی لحاظ می گردد. با این حال به یاد داشته باشید که ارسال محتوایی که به طور طبیعی مخاطب هدف شما را درگیر می  کند و به طور مؤثر داستان برند شما را بازگو می نماید، نسبت به اتکا به تبلیغات پولی که باعث می  شود تا مصرف کنندگان به حس بدی دست پیدا کنند، بسیار برتر است. در صورت تبلیغ یک محصول جدید یا تحریک برای ایجاد ترافیک بیشتر برای فروشگاه آنلاین، شما به دانش دیگری در مورد رسانه های اجتماعی نیاز خواهید داشت. آنچه که در مورد تقویت تلاش  های بازاریابی آنلاین باید در سایت  های رسانه  های اجتماعی انجام گیرد را در ادامه توضیح خواهیم داد.

نحوه تبلیغ برند لباس در اینستاگرام

اگر برند مد خود را در اینستاگرام بازاریابی نمی  کنید، سخت در اشتباه هستید. به گفته eMarketer، 96 درصد از برند های مد ایالات متحده در اینستاگرام فعال هستند و طبق آمار خود این پلتفرم، 60 درصد از کاربران اینستاگرام در حالیکه پست ها و تصاویر را جستجو می  کنند، محصولات جدیدی نیز مشاهده خواهند کرد.
فرضیه منحصر به فرد اینستاگرام از همان ابتدا این رسانه اجتماعی را برای بازاریابی مد عالی ساخته است. به جای تمرکز بر روی پست  های مبتنی بر متن، پست  های اینستاگرام باید تصاویر را نشان دهند که این مسئله باعث می  شود تا این پلتفرم برای فروش محصولات بسیار بهینه باشد. علاوه بر کمک به شما در رشد موارد بیان شده و ارتقاء سطح آگاهی از برند، حساب اینستاگرام خود ابزاری برای فروش است. این برنامه رسانه  های اجتماعی، عملکردی ساده در فروشگاه اینترنتی دارد و بیش از یک سوم از کاربران اینستاگرام، محصولاتی را در دستگاه  های تلفن همراه خود خریداری کرده اند.
اگر می  خواهید با یک بلاگر مد و مخاطبان هدف به شیوه ای قدرتمند ارتباط برقرار کنید، اینستاگرام مهمترین سرمایه در جعبه ابزار رسانه اجتماعی شماست. اما بهترین راه برای استفاده از اینستاگرام چیست و آیا بازاریابی پولی این پلتفرم ارزش صرف هزینه را دارد؟
ابتدا این را بخاطر بسپارید که اینستاگرام دیگر به صورت ترتیب زمانی عمل نمی کند. در عوض پست  های این پلتفرم با توجه به مرتبط بودن طبقه بندی می گردند که این مسئله باعث شده است تا این رسانه به سایر غول  های رسانه  های اجتماعی مانند توئیتر شبیه شود. بنابراین برای پست  های ناخواسته در این سیستم عامل، هزینه ای نپردازید. درعوض به خلق محتوای هدفمند و معناداری نیاز خواهید داشت تا شخصیت برند شما را بیان کند و کاربران را به اشتراک گذاری مطالب تشویق نماید.
بیشتر کاربران اینستاگرام برای خواندن متن به این سیستم عامل مراجعه نمی کنند. اگر تصاویری که برای درج کردن با پست های خود استفاده می  کنید، قانع کننده نباشد، به نام تجاری تان توجه نمی گردد. سعی کنید داستانی را با تصاویر خود بگویید. اگر می  خواهید، می توانید حتی متن را در تصاویر خود بگنجانید تا آنها را در memes قرار دهید که حتی در مواقعی که در خارج از اینستاگرام استفاده می  شوند، اشتراک گذاری و حفظ معنی آنها آسان تر می شود.
به لحاظ بازاریابی پولی، اینگونه نیست که شما تنها کسی باشید که از گزینه  های تبلیغاتی اینستاگرام استفاده می  کنید. اکنون بیش از دو میلیون تبلیغ کننده ماهانه در اینستاگرام وجود دارند، پس بسیاری از برند ها احساس کرده اند که پرداخت هزینه تبلیغات در این پلتفرم ارزشمند است. البته بخاطر داشته باشید که مصرف کنندگان به محتوای پولی کمتر اهمیت می دهند. اگر می  خواهید پست  های پولی شما تأثیرگذار باشند، سعی کنید تا آنها را همیشه تازه و جذاب جلوه دهید. در آخر فراموش نکنید که پست  های مکان گرا در اینستاگرام، 79 درصد بیشتر واکنش را دریافت می  کنند. اگر می  خواهید از بازار خاصی بهره ببرید، به یاد داشته باشید که شهر هدف را در متن پست خودتان درج نمایید.

چگونه رنگ لباس را برگردانیم؟

نحوه تبلیغ برند لباس در فیسبوک

هر چند که اکنون فیسبوک صاحب اینستاگرام است، اما این سیستم عامل ها بسیار با هم تفاوت دارند. فیسبوک به جای اینکه خودش را محدود به تصاویری مانند اینستاگرام کند، با اجازه دادن به پست  های متنی فقط یک شبکه گسترده تر را ایجاد می نماید.
درست است که فیسبوک بیش از یک میلیارد کاربر فعال تر از اینستاگرام دارد، اما این کاربران برای اطلاع از آخرین گرایشات مد از طریق اینفلوئنسر مورد علاقه خودشان معمولاً به فیسبوک مراجعه نمی کنند. درعوض آنها از این برنامه قدیمی تر برای جلب توجه دوستان، خواندن اخبار و مشارکت در مباحث سیاسی استفاده می نمایند.
در حالیکه 68 درصد از کاربران اینستاگرام مرتباً با برند های موجود در این پلتفرم ارتباط برقرار می  کنند، اما تنها 32 درصد از کاربران فیسبوک نیز همین کار را انجام می دهند. فیسبوک نسبت به اینستاگرام درآمد بیشتری در بازاریابی کسب می  کند، اما اکثر بازاریابانی که از این سیستم عامل استفاده می نمایند، برند های مد نیستند.
اگر می  خواهید برند مدتان در سطح بین المللی معروف شود، فعال بودن در فیسبوک یک امر ضروری برای شماست. با این حال، هنگام اختصاص بودجه بازاریابی برای تبلیغات فیسبوک، باید بسیار مراقب باشید. آمارها به وضوح نشان می  دهند که پرداخت پول برای فروش برند شما در این پلتفرم در طولانی مدت به همان اندازه مؤثر نخواهد بود.
فیسبوک مکان مناسبی برای به اشتراک گذاشتن داستان  های عمیق درباره نام تجاری شماست. همچنین مکان مطلوبی برای گفتگوهای معنادارتر با مشتریان است، زیرا عملکردهای اظهار نظر و به اشتراک گذاری این سیستم عامل قدرتمندتر از اینستاگرام است. اگر به طور صحیح از فیسبوک استفاده کنید، می  تواند ابزاری عالی برای تقویت ترافیک وب سایت یا بهبود برند باشد. علاوه بر این، فراموش نکنید که صفحه فیسبوک شما همچنین دارای عملکرد فروشگاه آنلاین است که می  توانید از آن برای فروش مستقیم مد های خود به کاربران استفاده نمایید.

نحوه تبلیغ برند لباس در توئیتر

در یک نگاه کلی می توان متوجه شد که توئیتر بستر مؤثری برای بازاریابی مد نیست. این پلتفرم رسانه  های اجتماعی تنها از 13 درصد بودجه تبلیغات رسانه  های اجتماعی در مقایسه با 57 درصد فیسبوک برخوردار است و یک فروشگاه داخلی نیز ندارد. بعلاوه، روزانه فقط 500 میلیون توئیت منتشر می گردد، در حالیکه 75/4 میلیارد مطلب توسط کاربران فیسبوک در همان مدت به اشتراک گذاشته می شود.
هر چند که توئیتر تبلیغات پولی ارائه می  دهد، اما ارتباطش با مد و تجارت الکترونیک در کل مانند اینستاگرام یا فیسبوک نیست. با این حال آنچه توئیتر برای آن عالی است، تعامل با مشتریان موجود است. هزاران کاربر برای ابراز شکایت یا به اشتراک گذاشتن داستان  های موفقیت خودشان به توئیتر می  روند و مانند مورد اینستاگرام به راحتی می  توانید هر کسی را که می  خواهید در توئیتر دنبال کنید.
توئیتر برای انجام کارهای جذاب فوق العاده است و یکی از مؤلفه  های مهم استراتژی دسترسی مشتری نیز به حساب می آید. با این وجود، تکیه بر این بستر برای بازاریابی پولی منطقی نیست. در بهترین حالت می  توانید به تولید توئیت های ارگانیک بپردازید که صدها یا هزاران بار به اشتراک گذاشته می  شوند. نگاهی دقیق به هشتگ  های معروف توئیتر، راهی عالی برای ورود به موضوعی است که در هر لحظه توجه همه را به خود جلب می  کند.

نحوه تبلیغ برند لباس در لینکدین

استارت آپ  های مد برای رشد پایگاه  های مشتری خود در لینکدین بازاریابی نمی  کنند. در عوض آنها برای ایجاد روابط حرفه ای و بهبود اقتدار برند خود، تبلیغاتی را در این بستر خریداری می نمایند. برای شروع باید صفحه شرکت را در لینکدین بسازید و مخاطبان مورد نظر خود را شناسایی کنید. سپس باید صفحه خودتان را برای موتورهای جستجو بهینه نمایید و تمام کارکنان خود را به پروفایل اضافه کنید. پس از اینکه مشخصات خود را به محتوای جذاب مجهز نمودید، زمان آن فرا خواهد رسید که از طریق تبلیغات پولی به ترسیم نوع همکاری خود بپردازید. بازاریابی پولی در لینکدین می  تواند روشی مؤثر برای یافتن اینفلوئنسر و سایر شرکا باشد، اما نباید به بخش بزرگی از استراتژی کلی بازاریابی شما تبدیل گردد.

نحوه تخصیص بودجه برای فعالیت های تبلیغاتی

هنگام شروع فعالیت به عنوان یک برند، باید از بازاریابی در رسانه  های اجتماعی پرهیز کنید. اگر دنبال کننده های زیادی داشته باشید، ممکن است مشتریان از اعتماد کردن به تبلیغات شما مطمئن شوند، بنابراین بهتر است قبل از شروع فعالیت در زمینه تبلیغات اینستاگرام یا فیسبوک، پایگاه دنبال کننده خودتان را از طریق تبلیغات دهان به دهان ایجاد نمایید.
در عوض شما باید بر روی محتوای سئو متمرکز شوید تا از بین نروند. در روزهای ابتدایی، بیشتر مشتریان شما یا از طریق تبلیغات دهان به دهان و یا به وسیله نتایج جستجو به فروشگاه آنلاین تان خواهند رسید، بنابراین باید در پر کردن وب سایت خود با محتوای عالی به درستی عمل نمایید. خبر مثبت در مورد بازاریابی محتوا این است که اگر خودتان این کار را انجام دهید، می  توانید به طور رایگان از این فرآیند مراقبت نمایید، اما ممکن است بخواهید به یک نویسنده حرفه ای اعتماد کنید تا مطمئن شوید که محتوای شما مناسب نوشته شده است.
هنگام شروع کار، ایجاد سایت با تصاویر باکیفیت بالا یک ضرورت مطلق است. این مرحله را در اولویت قرار دهید و همچنین در مورد چگونگی دستیابی به بلاگرها و دیگر اینفلوئنسرها فکر کنید. جلب کردن توجه یک اینفلوئنسر برجسته می  تواند برند شما را به طور عملی یک شبه تغییر دهد، بنابراین لیستی از خلاقیت  هایی که می  خواهید با آنها کار کنید را تهیه نمایید.
برخی از استار تاپ های مد به میزان 50 درصد از بودجه ماهانه خود را صرف بازاریابی می  کنند، هر چند که ممکن است این رقم خیلی زیاد به نظر برسد، اما این رویکرد می  تواند در رشد عظیم هزینه گردد. با این حال برای جلوگیری از ریسک کردن، ممکن است بخواهید تا بودجه بازاریابی خودتان را در حدود 25 درصد کاهش دهید. پس در مورد کارهایی که باید انجام دهید، فکر کنید و بیندیشید که چگونه مانع از ایجاد خطر برای برندتان شوید.

کلام پایانی

زمانی به توانایی برای تبلیغ برند خواهید رسید که بتوانید محتوای مناسب خلق نمایید. با این وجود، محتوای روزانه بی کیفیت به این خواسته کمک نمی کند: شما باید پست  های خوب و خلاقانه ای در وبلاگ، صفحات محصول و پست  های رسانه  های اجتماعی تولید کنید. این روزها برای فعالیت در حوزه آنلاین، محتوای شما باید به زیبایی هر چه تمام تر نوشته شود؛ همچنین این محتوا باید کاملاً روی برند قانع کننده و به یاد ماندنی باشد. چه قصد همکاری با شرکاء و متخصصین را داشته باشید و چه بخش زیادی از این کار را خودتان انجام دهید، در هر صورت تهیه یک برنامه و استراتژی از جمله توجه به مسئله بودجه برای اطمینان از استفاده بیشتر از هر رسانه در این امر بسیار مهم خواهد بود.
تولید لباس می  تواند یکی از سخت ترین قسمت  های شروع کسب و کار مد باشد، اما موضوعی نیست که بخواهید با تبدیل برند لباس تان به یک نام خانوادگی معتبر بین المللی به آن رسیدگی کنید. وقتی موفق به ایجاد محصولات برای عرضه با برند جدیدتان شدید، برای شروع فروش می  بایست تا خط تولید لباس خودتان را به درستی تبلیغ نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *