صفحه اصلی صــنعت و تجـــارت تفاوت بین خیاطی و تولید پوشاک صنعتی
1400/11/29

تفاوت بین خیاطی و تولید پوشاک صنعتی

Difference between Tailoring and Industrial Garments Manufacturing

تهیه پوشاک از دو طریق خیاطی و فرآیند تولید پوشاک صنعتی امکان پذیر است. اگر چه خروجی خیاطی و تولید پوشاک صنعتی تقریباً یکسان است؛ اما آنها تفاوت های عمده ای با هم دارند. ما سعی کرده ایم در این مقاله این تفاوت ها را به وضوح توضیح دهیم.

خیاطی چیست؟

خیاطی به امکانات محدودی مانند یک فروشگاه کوچک، تعداد معدودی دستگاه و 1 تا 3 نفر اپراتور نیاز دارد. در خیاطی هر عدد لباس براساس فرم بدن شخص مورد نظر ساخته می شود؛ از این رو برای ساخت یک لباس واحد چند ساعت زمان نیاز است. لباس ها در خیاطی کاملاً با بدن شخص متناسب هستند؛ در ضمن خیاطی به سرمایه زیادی احتیاج ندارد.

تولید پوشاک صنعتی

تولید پوشاک صنعتی مستلزم بهره گیری از نیروی کار بیشتر و انواع مختلف ماشین آلات است. در این بخش هزاران عدد لباس براساس اندازه های استاندارد بدن انسان ساخته می شوند و برای ساخت هر عدد لباس نهایتاً به 15 دقیقه وقت نیاز است. لباس صنعتی برای همگان متناسب نیست و تولید آن به سرمایه زیادی نیاز دارد.

تفاوت بین خیاطی و تولید پوشاک صنعتی

خیاطیتولید پوشاک صنعتی
در خیاطی به یک فروشگاه کوچک و تعداد کمی ماشین آلات و 1 تا 3 نفر نیروی کار برای انجام مراحل خیاطی نیاز است.فرآیند تولید مهندسی صنعتی پوشاک، مستلزم استفاده از ماشین آلات متعدد و نیروی کار زیاد است.
در این فرآیند به 1 تا 2 نفر پرسنل نیاز می باشد.به تعداد بیشتری ماشین آلات و نیروی کار نیاز است.
ساخت هر لباس چندین ساعت زمان می برد.برای ساخت هر عدد لباس نهایتاً 15 دقیقه وقت صرف می شود.
لباس براساس فرم بدن یک شخص خاص تولید می شود.هزاران عدد لباس براساس اندازه های استاندارد بدن انسان ساخته می شوند.
به درجه بندی نیازی نیست.باید از درجه بندی استفاده شود.
هر عدد لباس برای یک نفر ساخته می شود؛ در نتیجه هزینه پوشاک زیاد است.از آنجاییکه در این فرآیند هزاران عدد لباس براساس اندازه های ایده آل بدن انسان تولید می گردند؛ لذا هزینه لباس ها کمتر از خیاطی است.
تناسب لباس با بدن شخص بسیار خوب است.لباس هایی که با این روش ساخته می شوند برای همه افراد مناسب و متناسب نیستند.
هدر رفت پارچه زیاد است.پارچه براساس الگو برش داده می شود؛ از این رو احتمال تولید ضایعات کمتر از خیاطی است.
ریسک تولید لباس به دلیل تولید پوشاک به صورت تکی بسیار کم است.ریسک تولید لباس به دلیل ساخت همزمان هزاران عدد از آن بالا می باشد.
سرمایه زیادی برای راه اندازی یک واحد خیاطی لازم نیست.به سرمایه زیادی برای راه اندازی یک واحد صنعتی تولید پوشاک نیاز است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *