صفحه اصلی صــنعت و تجـــارت برندهای تجاری بودجه بازاریابی خود را برای اینفلوئنسرها افزایش می دهند
1398/10/25

برندهای تجاری بودجه بازاریابی خود را برای اینفلوئنسرها افزایش می دهند

Influencer marketing

گزارش جدیدی از شرکت Launchmetrics، در یک نمای کلی از روند تأثیر اینفلوئنسرها بر روی برند تجاری، تأکید می کند که بودجه های بازاریابی و محبوبیت افراد تأثیرگذار نیز رو به افزایش می باشد.
چندی پیش، بسیاری از برندهای تجاری استفاده از افراد تاثیرگذار در اینستاگرام را، برای تبلیغ یک خط مد جدید یا حضور در رویداد معرفی محصول به عنوان یک آزمایش امیدوار کننده، موثر و کارآمد می دیدند. یک بررسی جدید نشان می دهد که تکنیک بازاریابی وارد جریان اصلی شده‌ است.
طبق یک نظرسنجی از ۶۰۰ متخصص صنعت مد در اروپا و آمریکا از سوی موسسه Launchmetrics تجزیه و تحلیل داده‌ ها، در سال 2017 حدود 78 درصد مارک ها بازاریابی تأثیرگذار یا اینفلوئنسر مارکتینگ را در برنامه های بازاریابی خود اجرا کردند، که نسبت به سال گذشته 65 درصد افزایش داشته است. برند ها در سال گذشته بین ۳ تا ۶ درصد بودجه های خود را برای فعالیتهای تاثیرگذار اختصاص داده اند و از نظر دلاری 2 میلیارد دلار برای بازاریابی تأثیرگذار صرفاً هزینه شد به طوری که در بخش مد و زیبایی حداقل 40 درصد این بودجه را افزایش دادند.
نزدیک به نیمی از افراد گفتند که ترجیح می‌ دهند با اینفلوئنسرهای کوچک کار کنند که بین ۱۰،۰۰۰ تا ۱۰۰،۰۰۰ دنبال کننده دارند و به جای اینفلوئنسر های بزرگ با صدها یا حتی میلیون ها دنبال کننده. پاسخ دهندگان گفتند که اگر چه کوچکتر ها به افراد کمتری دسترسی دارند، اما مخاطبان آن‌ ها بیشتر احتمال خرید محصولاتی را دارند که مورد تایید آن ها باشد و آنها راهی برای رسیدن به بازارهای رقابتی ایده ‌آل هستند.
اینستاگرام قلمرو اینفلوئنسر ها است و 36 درصد از پاسخ دهندگان گفتند اینستاگرام پلتفرم مورد علاقه ان ها برای فعالیتهای اینفلوئنسری مناسب است و بازاریابان با استفاده از ویژگی هایی مانند استوری های اینستاگرام و امکان خرید مستقیم از طریق پست ها، بر تبلیغ و فروش کالا تاثیر می گذارند. فیس بوک با 16 درصد از آرای پاسخ دهندگان، با فاصله ای زیاد در رده دوم قرار گرفت، در حالی که محبوبیت اسنپ چت از 10 درصد در سال 2016 به 6 درصد کاهش یافت.
بسیاری از اینفلوئنسرها هنوز برندهای تجاری را برای محصولی به صورت رایگان تبلیغ می‌ کنند. تنها ۴۱ درصد پاسخ دهندگان گفتند که اغلب یا همیشه به اینفلوئنسرها پولی را پرداخت می‌ کنند در حالی که برخی دیگر در مورد همین موضوع گفته‌ اند که به ندرت و یا هرگز این کار را انجام نمی‌ دهند.
با این حال، حدود ۸۰ درصد از تاثیر گذارانی که توسط موسسه Launchmetrics مورد نظرسنجی قرار گرفتند، گفتند که محتوای پیشنهادی حامیان (sponsor)، برخلاف تبلیغات و پیوند های وابسته، منبع اصلی درآمد اینفلوئنسرها می باشد. اما لازم است بدانید که تنها یک سوم اینفلوئنسرها با حامیان مالی قرارداد امضا می‌ کنند.
مایکل جی، مدیر اجرایی Launchmetrics، می‌ گوید: “بلوغ این بازار رو به رشد بسیار پایین بوده و دیوانه‌ وار است زیرا مبالغ پولی که ما در مورد آن صحبت می ‌کنیم بسیار زیاد می باشد.”
Launchmetrics قصد دارد به عنوان یک آژانس بازاریابی تاثیرگذار برای برند ها و موسساتی که مایل به داشتن روابط جامع (360 درجه) هستند، از شناسایی تاثیر گذاران تا ROI یک کمپین، خدمات مختلفی ارائه دهند. در نوامبر سال 2017 شرکت Style Coociation، از طریق ایجاد ارتباط برند ها با اینفلوئنسرها یک پلت فرم مدیریتاینفلوئنسرهای آنلاین را که متخصص در فعالیت‌ های تبلیغاتی بودند، به دست آورد. این شرکت “influencers by Launchmetrics” را راه‌ اندازی می‌ کند، ابزاری برای برندها جهت شناسایی و کار با اینفلوئنسرها و همچنین ابزاری برای اندازه گیری تاثیر فعالیت‌ های تبلیغاتی. در حالی که فعالیت‌ های تبلیغاتی در حال گسترش هستند، هیچ استانداردی برای اجرا یا ردیابی موفقیت آن‌ ها وجود ندارد. به این ترتیب، یک پلتفرم که به عنوان یک واسطه بین برند ها و اینفلوئنسرها عمل کند ممکن است کلید توسعه بیشتر بودجه‌ های بازاریابی در حوزه بازاریابی تأثیرگذار باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *