صفحه اصلی اخــبار و مـطالب روز پارچه های عملکردی (پرفورمنس) جدید گروه فرویدنبرگ
1400/02/26

پارچه های عملکردی (پرفورمنس) جدید گروه فرویدنبرگ

Active and flexible from Freudenberg

گروه فرویدنبرگ (Freudenberg) به عنوان تامین کننده جهانی مواد اولیه لباس های عملکردی (پرفورمنس)، در نمایشگاه دیجیتالی Performance Days که در تاریخ های 17 تا 21 می 2021 برگزار می شود؛ دو راهکار جدید برای بخش ورزشی و فضای باز ارائه خواهد نمود.
بیشتر محصولات موجود در مجموعه جدید Active Range این شرکت از حداقل 70% پلی استر بازیافتی تولید شده اند که از یک سیستم حلقه بسته و از بطری های کارکرده PET به دست می آیند. شرکت فرویدنبرگ روزانه حدود 7 میلیون از این بطری های پلاستیکی را بازیافت می کند؛ از این رو به بزرگترین پسا کاربر بطری های PET در اروپا تبدیل شده است.
فناوری خاص به کار رفته در مجموعه Active Range تضمین می کند که پارچه های بیرون پوش این مجموعه علاوه بر متراکم و فشرده بودن، انعطاف پذیری خود را حفظ کرده و قابل تنفس هستند. به دلیل استفاده از پلیمرهای چسبنده فوق العاده پیشرفته در ساخت این مجموعه، محصولات انتخابی در این محدوده حتی برای پیچیده ترین پارچه های بیرون پوشی که فرآوری آنها بسیار دشوار است نیز مناسب هستند. در این پلیمرها به جای استفاده از یک ماده پایه از یک ترکیب پیوندی به عنوان ماده حامل در قالب نقاطی کوچک استفاده می شود. علاوه بر این، پارچه های مجموعه Active Range دارای آسترلایی های قابل دوخت هستند که در عین نگهداشتن لباس در شکل دلخواه، احساسی طبیعی و در عین حال الاستیک به شخص می بخشند؛ این راهکار پارچه های بیرون پوش، اجازه هیچ گونه تثبیتی را به پارچه نمی دهد، یا به عبارت دیگر قرار نیست آسترلایی در جای خود ثابت باقی بماند.
در ضمن Comfortemp Flexx که یکی از دیگر محصولات این شرکت است. این محصول اولین عایق تطبیقی متشکل از یک بالشتک گرم کننده و قابل تنفس است که از اجزای تقویت کننده الاستیکی و 97% پلی استر بازیافتی ساخته شده است.
این پارچه که بسیار نازک و قابل تنفس بوده و در برابر هوا کاملاً نفوذپذیر است؛ برای لباس های ورزشی مورد استفاده در فضای باز مانند لباس های دوچرخه سواری، دو و اسکی کاملاً ایده آل است. زمانیکه فرد حرکت می کند، بالشتک منبسط می شود؛ و زمانیکه فرد متوقف می شود، بالشتک دوباره منقبض می گردد. عایق حرارتی به واسطه داشتن کارآیی بالا، حتی در صورت خیس شدن فرد او را کاملاً گرم نگه می دارد و تا 20% قابلیت کشش دارد. فرآوری بالشتک که با استفاده از نخ های تقویت کننده صورت می گیرد، از مهاجرت الیاف از پارچه بیرونی جلوگیری می کند. پارچه Comfortemp Flexx مطابق با استاندارد Oeko-Tex و در ابعاد متریک تهیه می گردد؛ همین امر باعث کاهش زمان تولید و هزینه های فرآوری برای تولید کنندگان پوشاک می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *