صفحه اصلی اخــبار و مـطالب روز فروش شلوار جین ۱۲۵ ساله به مبلغ ۱۰۰ هزار دلار
1400/01/13

فروش شلوار جین ۱۲۵ ساله به مبلغ ۱۰۰ هزار دلار

شلوار جین آبی Levi Strauss & Co. با قدمت 125 سال که در سال 2016 موفق به فروش در حراجی نشده بود اکنون در جایی در جنوب شرقی آسیا صاحب جدیدی پیدا کرده است.
خریدار کسی است که عاشق Levi’s قدیمی است و حاضر شده است مبلغ ۱۰۰ هزار دلار بابت این شلوار جین پرداخت کند. این قیمت به رکورد گذشته یک Levi’s قدیمی نزدیک است و خریدار قبل از پرداخت وجه شلوار نماینده خود را به محل نگهداری این شلوار جین فرستاده تا آن را بازرسی کند.
این شلوار در سال 1893 توسط سالامون وارنر مالک فروشگاه های زنجیره ای خریداری شد. وارنر شخصیت عجیبی بود که یکی از اولین فروشگاه های کالاهای آماده آمریکایی را تأسیس کرد و در سال 1870 مورد اصابت گلوله توسط سرخپوستان آپاچی قرار گرفت اما جان سالم به در برد.
پارچه این جین در نیوهمپشایر تولید شده و خود شلوار توسط Levi’s در سانفرانسیسکو دوخت شده است.
برخلاف شلوارهای جین جدید، در آن روزها شلوارهای جین فقط یک جیب عقب داشت و هیچ حلقه کمربندی روی آن ها دوخته نمی شد زیرا مردان در آن زمان از ساس بند استفاده می کردند.
این شلوار جین دارای دکمه به جای زیپ است و اندازه کمر آن 44 و قد 36 اینچ است که نشان می دهد وارنر مرد کوچک جسه ای نبوده است.
این شلوار برای دهه ها در یک صندوق نگهداری می شد و در شرایط کاملا عالی است و وارنر قبل از اینکه بیمار شود آنها را فقط چند بار پوشیده است.
این شلوار جین را در سال 2016 به حراج گذاشته شد اما یک ایراد رایانه ای پیشنهادات آنلاین را به اشتباه ثبت کرد تا اینکه مالک تصمیم گرفت به جای حراج از مسیر فروش خصوصی استفاده کند.
در گذشته نیز یک شلوار جین 501 تولید شده در دهه 1880 به مبلغ 60 هزار دلار به یک مجموعه دار ژاپنی فروخته شد و یکی دیگر از سال 1888 با رقمی بالغ بر 100 هزار دلار فروخته شده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *