صفحه اصلی اخــبار و مـطالب روز راهنمای خرید دستکش مردانه
1399/02/13

راهنمای خرید دستکش مردانه

در هنگام خرید یک دستکش به چیزی توجه می کنید؟ به نوع زمستانی، رسمی یا ورزشی؟

پس از طی 20 مایل پیاده روی بر روی برف، دستان یک مرد یخ زده می شود. یک بازیکن بیسبال به دلیل تلو تلو خوردن، چوب از دستش رها می شود و باعث شکست تیمش می گردد. خوب این موضوعات چه ارتباطی با هم دارند؟ مردان این موضوعات، همگی بدون دستکش هستند.
اگر می خواهید از خودتان محافظت کنید یا به کارایی دیگری احتیاج دارید، دستکش می تواند برای شما مفید باشد. دستکش برای قرن ها به مردان در اهداف متنوعی خدمت کرده است. مثلا کمانداران برای محافظت از خودشان در جنگ از آنها استفاده می کردند. پادشاهان جهت بیان حقوق و امتیازات خودشان، دستانشان را با دستکش آراسته می کردند.
اما امروزه چگونه باید آنها را بپوشیم؟ این مطلب قصد دارد تا سبک ها و استفاده های مختلف از دستکش مردانه را شرح و آموزش دهد.

در هنگام خرید دستکش به چیزی توجه و دقت می کنید؟

گران ترین دستکش هایی را که شما خریداری خواهید کرد هیچگاه مورد استفاده قرار نمی دهید. وقتی تصمیم به خرید کردن می گیرید، در نظر گرفتن عملکرد، محافظت و سبک شخصی مهم خواهد بود. اگر خرید شما همه این سه خصوصیت را فراهم کند، مقدار پولی که خرج آن خواهید کرد، مهم نخواهد بود.
اجازه دهید تا این مطلب به عنوان یک راهنمای خرید به شما در اتخاذ یک تصمیم هوشمند کمک کند.

چگونه دستکش مردانه باید قالب دست و اندازه باشد؟

تعیین اندازه دستکش می تواند سخت باشد. بهترین گزینه برای ساخت آنها به صورت سفارشی است که بسیار گران تمام می شود. برای خرید دستکش هایی که از قبل دوخته شده اند، شما باید در مورد نحوه تقسیم اندازه های کوچک یا متوسط برندها، حدس بزنید.
اکثر شرکت ها، اندازه های خودشان را براساس دو معیار، یعنی طول دست (از نوک انگشت میانی به طور مستقیم به طرف شکاف بزرگی که کف دستتان با مچتان مواجه می شود) و عرض دست (محیط کامل اطراف وسیع ترین بخش بند انگشت دستتان که شامل انگشت نمی شود) قرار داده اند.

راهنمای خرید دستکش مردانه - فشن, طراحی مد, طراحی لباس, راهنمای خرید, پوشاک مردانه

دستکش هایی که فقط یک اندازه دارند، معمولا براساس عرض اطراف بند انگشتان اندازه گیری شده اند. دستکش هایی که اندازه بزرگ یا کوچک برای آنها اضافه شده است، در هنگام محاسبه اندازه، عرض را هم در نظر گرفته اند. بیشتر شرکت ها دارای نمودار اندازه گیری آنلاین هستند.
شما می خواهید بدون فشار وارد کردن به ماده، به تناسب مورد نیاز خود دست یابید. یک دستکش شل که به سمت جلو و عقب حرکت می کند، گرمای زیادی را حفظ نخواهد کرد. شما به طولی که کل مچ دست را پوشش دهد، نیاز دارید، در این صورت می توانید آن را به اندازه کافی در درون آستین کت به صورت حلقه در آورید.

انواع دستکش برای مردان

دستکش ها همانند کت و شلوار به صورت مرتب دسته بندی نمی شوند. به غیر از طرح لباس (که یک تمرکز تاریخی دارند)، دیگر اصطلاحات شناخته شده ای در این زمینه وجود ندارد.
بیشتر مردان به صورت گسترده از دستکش های درشت به عنوان گزینه های مخصوص لباس رسمی و ورزشی استفاده می کنند. دستکش های لباس رسمی تیره تر و معمولا چرمی هستند، اما دستکش های ورزشی ضخیم تر بوده و از هر تعداد ماده ساخته می شوند.

راهنمای خرید دستکش مردانه - فشن, طراحی مد, طراحی لباس, راهنمای خرید, پوشاک مردانه

با این حال دستکش ها را می توان در حالت کلی به سه سبک مختلف دسته بندی کرد:

  1. دستکش های مخصوص لباس
  2. دستکش های غیررسمی
  3. دستکش های کاربردی

دستکش های مخصوص لباس با یک کت و شلوار تجاری (یا همچین چیزی یا حتی رسمی تر) و با یک اورکت بلند پوشیده می شوند. دستکش های کاربردی برای اهداف طراحی شده خودشان عالی هستند، اما در واقع سبک خاصی ندارند. برای چیزی بین این دو حالت، شما به یک جفت دستکش غیررسمی نیاز خواهید داشت.

1- دستکش های مردانه مخصوص لباس

دستکش مخصوص لباس، چرمی ساده و به رنگ مشکی است و بر روی انگشتان محکم می شود. پوست بره، پوست بزغاله و پوست گوساله جزء متداول ترین مواد برای این دستکش ها هستند. اگر هر کسی یک جفت دستکش سیاه ساده بپوشد، دنیا کسل کننده خواهد بود، بنابراین تعدادی جزئیات و تغییرات جهت ایجاد دستکش های حاوی سبک شیک وجود دارد:

راهنمای خرید دستکش مردانه - فشن, طراحی مد, طراحی لباس, راهنمای خرید, پوشاک مردانه

  • نقاط خطوط دوخت بر روی پشت دستکش افزایش پیدا می کنند. بیشتر دستکش های مخصوص لباس سه نقطه دارند که از زاویه کشش به سمت بند انگشتان کشیده می شوند. آنها جهت اضافه کردن یک جذابیت کم بصری به دستکش، روشی بدون ضرر هستند. نقاط برای این نوع دستکش باید مستقیم و ریز حفظ شوند و نباید حجم اضافی داشته باشند.
  • دکمه های سر دست یک نوار ماده ای زیر مچ دست هستند که اغلب با یک ماده جداگانه از بقیه دستکش پوشش داده می شوند. در دستکش های مخصوص لباس، دکمه های سر دست باید به خز تیره محدود شوند و نباید زیاد با رنگ چرم تضاد داشته باشند. از ایجاد یک دکمه سر دست داخلی شبیه لوله که از مواد مصنوعی ساخته می شود و به پشت مچ دست دستکش می چسبد، خودداری کنید.
  • آسترها یک روش معقول جهت اضافه کردن گرما به حساب می آیند و در بیشتر دستکش ها متداول هستند. این نوع دستکش ها از طریق استفاده از آسترهای سبک وزن و فشرده مانند خز کشمیری و خرگوش تا حد ممکن نازک و سبک هستند. مواد مصنوعی سبک وزن این روزها مورد استفاده قرار می گیرند، اما باید کاملا داخلی باشند و از نظر حفظ ظاهر ارزان بودن باید پنهان شوند.
  • برآمدگی های سه گوش، پهنه های بلندی هستند که در اطراف انگشتان به سمت بالا و پایین می روند. معمولا این نوع دستکش ها، برآمدگی ها را حذف می کنند و یا در بقیه دستکش از یک رنگ مشابه برای ایجاد آنها استفاده می نمایند. در موارد نادر، آنها ممکن است یک رنگ تا حدودی خنثی یا یک بافت متفاوت داشته باشند. داشتن جلوه دو رنگی برای بیرون رفتن شبانه در یک کت و شلوار زیبا قابل قبول است، اما حقیقتا این نوع پوشش برای انجام تجارت در طول روز مناسب نیست.
  • انحناهای زینتنی، پهنه های الماسی شکل کوچکی در بخش انگشتان هستند. آنها جهت سفارشی کردن دستکش مورد استفاده قرار می گیرند که علامت های یک دستکش دست دوز را نشان می دهند. این موضوع سبب شده است تا بعضی از تولیدکنندگان انبوه دستکش، آنها را به عنوان ویژگی تزئینی به محصول خود اضافه کنند. به نظر ایجاد اینگونه انحناها قرار است باعث زیبایی دستکش شوند، اما حالت های صحیحی که برای آن ایجاد شده است نشان می دهد که آنها تقریبا نامرئی هستند، مگر اینکه شخصی از نزدیک به قسمت انگشتان دستکش نگاه کند.
  • منفذ ها، شکاف های مثلثی و کوچکی در پایه دستکش هستند. آنها به کمی انعطاف پذیری بیشتر در مچ دست اجازه می دهند که در دستکش قالب دست از اهمیت زیادی برخوردار است. بیشتر دستکش های مخصوص لباس یک منفذ در کف دست دارند. چون آنها به بدنه دستکش زاویه می دهند، بنابراین اطمینان حاصل کنید که دستکش ها به اندازه کافی بلند هستند تا همه منفذها در زیر آستین کت شما قرار گیرند، در غیر این صورت شما یک حالت مثلثی از پوست عریان که در معرض سرما قرار خواهد گرفت، خواهید داشت.
آیا فشارهای تورمی باعث توقف رشد تولید در ترکیه می شود؟

جزئیات دیگری مانند زیپ ها، منعکس کننده های نور، نوارهای بند چرمی و غلتکی و موارد مشابه بهتر است در دستکش های غیررسمی و ورزشی باقی بمانند. هدف دستکش مخصوص لباس، سادگی است، اما لازم نیست که از همه ویژگی ها عاری باشند. اضافه کردن کمی پارچه خزدار یا چند نکته تزئینی دیگر به این نوع دستکش ها مناسب خواهد بود. اما با وجود همه تلاش ها برای رسیدن به ظرافت، سادگی دارای اهمیت زیادی است.

2- دستکش های مردانه غیررسمی

برای این نوع از دستکش ها از ارائه یک دسته بندی صرف نظر می شود. بیشتر مردان دارای یک جفت دستکش کاربردی هستند، اما اضافه کردن یک جفت ثانویه برای بعضی از معاوضه پذیری ها مناسب خواهد بود. ایده دستکش غیررسمی به داشتن دستکشی که سیاه رنگ نباشد، ارتباط پیدا می کند. قهوه ای همیشه بهترین جایگزین است، چون با بیشتر کفش های متداول غیررسمی مطابقت دارد.

راهنمای خرید دستکش مردانه - فشن, طراحی مد, طراحی لباس, راهنمای خرید, پوشاک مردانه

در طول این سال ها، چندین گزینه در میان خریداران تیزبین دستکش در نظر گرفته است، از جمله:

  • دستکش های چرمی رنگی که از رنگ های سیاه و قهوه ای فاصله بگیرند، می توانند یک زیبایی معمولی القاء کنند. سایه های تیره مانند قرمز تیره و سبز جنگلی جهت نشان دادن حس آرامش، یک ظرافت غنی در دستکش دارند، در حالیکه رنگ های سرزنده مانند قرمز روشن و زرد لیمویی باعث زرق و برق دار شدن دستکش می شوند.
  • دستکش های ساخته شده از پوست خوک، همانند توپ فوتبال دارای بافتی برجسته، صاف و نرم هستند. این نوع دستکش جزء سخت ترین پوشش ها هستند، اما پوست خوک نرم، هماهنگی کاملی با ژاکت ها و پلوورها دارد.
  • چرم مخمل نما یک برآمدگی نرم دارد که باعث می شود تا ظاهر آن نسبت به چرم های صاف، ضعیف تر به نظر برسد. این دستکش انتخاب خوب دیگری برای پوشیدن با ژاکت های غیررسمی ورزشی، به خصوص در رنگ های قهوه ای یا نرم همانند ارغوانی است.
  • دستکش های پشمی عموما به صورت غیررسمی در نظر گرفته می شوند، اما یک جفت از دستکش های کشباف پشمی نازک می توانند در آب وهوای سرد باعث گرمی دستان شوند. آنها برای عملکرد، یک ویژگی عالی دارند و چون بلندتر از لباس نیستند، می توانند یک استایل زیبا به ظاهر شخص اضافه کنند. از دستکش های تیره کشباف بزرگ استفاده نکنید، چون باعث تحت فشار قرار دادن دست می شوند.
روکش های کرکی با ویژگی مادون قرمز

آداب و رسوم غیرسمی،گزینه هایی را برای ویژگی های تزئینی و کاربردی ایجاد می نماید. ویژگی هایی مانند منعکس کننده های نور، زیپ ها، تشکیل حلقه های کشباف بزرگ تزئینی، برآمدگی های سه گوش حاوی دو رنگ و دستکش های بدون انگشت را می توان در یک لباس معمولی و غیررسمی مورد استفاده قرار داد. علاوه بر این، بسیاری از افراد تمایل دارند تا از وصله های کوچک هادی جریان الکتریسیته بر روی نوک انگشتان استفاده کنند تا در هنگام استفاده از تلفن همراه به درآوردن دستکش نیازی نداشته باشند.

3- دستکش مردانه کاربردی

این گروه دستکش، اهداف تزئینی زیادی ندارد. دستکش های کاربردی دقیقا همان چیزی هستند که از نامشان به ذهن خطور می کند، یعنی قطعات کاربردی تجهیزات. برای انجام کارها، یکی از آنها را خریداری نمایید.
قالب دست بودن و عملکرد، مهم ترین ویژگی های هستند که این نوع دستکش ها بر روی آنها متمرکز می شوند. مثلا یک بوکسور به محافظت از دستانش نیاز دارد. دستکش های پلاستیکی با ارائه مهارت و استریل کردن محیط باعث افزایش دقت و صحت کار جراح می گردند. مهندس مخازن در برابر نشت مواد شیمیایی باید از دستان خود محافظت نماید.

راهنمای خرید دستکش مردانه - فشن, طراحی مد, طراحی لباس, راهنمای خرید, پوشاک مردانه

دستکش های کاربردی، چندین پارچه و عملکرد مختلف دارند:

  • دستکش های محافظ ماده– این دستکش ها در برابر دما، سوختن و اشیاء تیز از انسان محافظت می کنند. آنها در مقابل گرما و سرما مقاوم هستند و از دستان در هنگام کار دستی مراقبت می کنند. اگر دستان برای مدت زمان زیادی در دماهای گرم و سرد باقی بمانند، نوع چرمی و کرباسی مناسب خواهند بود.
  • دستکش های محافظ هوا– این دستکش ها از دستان در برابر المان هایی در محدوده خودتان محافظت می کنند. کوهنوردان، کوهپیمایان، اسکی بازان و کسانی که در آب و هوای سرد زندگی می کنند، اغلب از این نوع دستکش ها استفاده می نمایند. معمولا درون آنها با پشم گوسفند آستردوزی می شوند و چند نوع لایه محافظتی چرمی و مصنوعی بر روی بخش خارجی این دستکش ها قرار می گیرد.
  • دستکش های کاملا چسبنده– هدف عمده آنها کشش است. آنها دستان را از لغزش بر روی هر چیزی که بر روی آن قرار می گیرد، حفظ می کنند. این نوع دستکش ها در برابر مسائل جزئی، مانند سائیدگی، پوسته پوسته شدن و کثیفی از فرد محافظت می نمایند. وقتی کارگرهای ساختمانی هنوز به محافظت از دستانشان اهمیت می دهند، از این دستکش ها برای گرفتن ابزارها و لوله ها استفاده می کنند.
  • دستکش های مقاوم در برابر مواد شیمیایی و مایع– این دستکش ها از انواع مختلف پلاستیک ساخته می شوند. متداول ترین آنها بوتیل، نئوپرین، لاتکس و نیتریل هستند. هر کدام از آنها به عنوانی فعالیت می کنند، مثلا برای استریل کردن، محافظت در برابر خوردگی یا مقاومت در برابر اسیدها، نفت ها و گریس ها کاربرد دارند. مهندسان شیمی، پزشکان، آشپزها و دکترها جزء افرادی هستند که به این دستکش ها نیاز خواهند داشت.
  • دستکش های بدون انگشت– چرا یک مرد، فارغ از بحث مد باید دستکش های بدون انگشت بپوشد؟ پوشیدن دستکش ها می تواند مهارت و چابکی انگشتان را کاهش دهد، اما داشتن دستکشی که در عین حال دستان را گرم نگه می دارد و به انگشتان اجازه گستره وسیعی از حرکات را می دهد، می تواند جالب توجه باشد. رانندگان موتور سیکلت به فشار دادن ترمز موتور، شکارچیان برای کشیدن ماشه به چابکی و وزنه برداران به محافظت از دستانشان در هنگام نگه داشتن دمبل ها نیاز دارند.

راهنمای خرید دستکش مردانه - فشن, طراحی مد, طراحی لباس, راهنمای خرید, پوشاک مردانه

  • دستکش های ورزشی
  • شکارچیان– از دستکش های بدون انگشت برای ایجاد گرما و عملکرد انگشت استفاده می کنند.
  • کمانداران– از دستکش ها جهت محافظت از مچ دست و انگشتانشان استفاده می نمایند.
  • بازیکنان هاکی – برای گرما و محافظت، دستکش می پوشند.
  • بازیکنان بیسبال، گلف و فوتبال– برای چسبندگی به پوشیدن دستکش اقدام می کنند.
  • وزنه برداران– برای محافظت و چسبندگی، دستکش می  پوشند.
  • بوکسورها– جهت محافظت از دستان و مچ دست به پوشیدن دستکش علاقمندند.
  • رانندگان ماشین های مسابقه و موتورسیکلت سواران– برای داشتن کنترل کامل بر روی ترمزها و فرمان، از دستکش استفاده می نمایند.

نتیجه گیری

یک مرد به چه تعداد دستکش در یک زمان خاص نیاز دارد؟ این موضوع به نیازهای او بستگی دارد. برخی از کارگران برای یک کار خاص ممکن است دارای سه یا چهار جفت دستکش باشند. در حالت کلی، همیشه ارزش داشتن یک جفت دستکش زمستانی تنومند که تحت هر شرایطی پایدار باقی می ماند از یک جفت دستکش چرمی سیاه که می تواند با کت و شلوار یا اورکت پوشیده شود، ارزش بیشتری دارد. دسته سوم دستکش ها، یعنی دستکش های غیررسمی احتمالا جزء ضروریات زندگی نیستند، اما استفاده از آنها بسیار جالب خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *