صفحه اصلی اخــبار و مـطالب روز بازار پوشاک دست دوم
1399/07/21

بازار پوشاک دست دوم

Secondhand Clothing Market

طبق گزارش جدید بازار لباس دست دوم در ۵ سال آینده به ۶۴ میلیارد دلار آمریکا خواهد رسید و تقریباً دو برابر بازار مد سریع تا سال ۲۰۲۹ رشد خواهد کرد .
این گزارش که توسط ThredUp تهیه شده است نشان می دهد در حالی که بیماری همه گیر ویروس کرونا بر روی فروش پوشاک تاثیر گذاشته ولی باز هم بازار پوشاک دست دوم رشد خواهد کرد.
سال گذشته بازار پوشاک دست دوم ۲۵ برابر سریعتر نسبت به خرده فروشی های پوشاک رشد کردند .پیش بینی می شود بین سالهای ۲۰۱۹ و ۲۰۲۱ فروش آنلاین این پوشاک دست دوم به میزان ۶۹ درصد رشد دارند در حالی که خرده فروشی های پوشاک ۱۵ درصد کاهش فروش خواهند داشت زیرا مصرف کنندگان به دنبال خرید پوشاک از خانه هستند.
این گزارش نشان می دهد که از هر ۵ نفر ۴ نفر حاضر به خرید پوشاک دست دوم هستند وقتی درآمدشان کاهش پیدا می کند در حالی که ۷۹ درصد از مصرف کنندگان برنامه ریزی کردند که خرید پوشاک خود را در ۱۲ ماه آینده کاهش دهند.
از هر سه نفر ۲ نفر که هرگز در زمینه فروش پوشاک فعال نبودند برای کسب درآمد به این شغل روی آوردند و ۵۰ درصد از مردم بیشتر به مرتب کردن کمد لباس خود جهت استفاده از لباسهای قدیمی می پردازند نسبت به آنچه در گذشته مشغول آن بودند.
موسسه مکنزیو شرکا می گوید که این تغییر رفتار به وجود آمده به دلیل کرونا به صورت طولانی بعد از عادی شدن شرایط هم دوام خواهد داشت.
در طول یک سال آینده بازار پوشاک دست دوم ۴۴ درصد بازار را به خود اختصاص می دهد در حالی که بخش مد سازگار با محیط زیست ۳۷ درصد و پوشاک ارزان قیمت ۳۴ درصد را به خود اختصاص می دهند.
طی ۵ سال آینده این میزان برای پوشاک دست دوم ۵۲ درصد و برای مد پایدار ۴۳ درصد خواهد بود زیرا مصرف کنندگان با آگاهی بیشتری به نحوه خرید خود نگاه می کنند. همچنین بخش مد سازگار با محیط زیست ۳۷% و پوشاک ارزان قیمت ۳۶ درصد را شامل می شوند و مد سریع تنها ۱۳ درصد از سهام بازار را خواهد داشت.
انتظار می رود بازار پوشاک دست دوم در ده سال آینده سهم بازار خود را دو برابر کند یعنی چیزی حدود ۱۷ درصد رشد و تقریباً به دو برابر اندازه بازار مد سریع با ۹ درصد رشد دست یابد.
با وجود همه چالش هایی که کرونا با فرضیات ما در مورد رفتار مصرف کننده مطرح کرده است یک چیز کاملاً واضح ست است و آن اینکه مصرف کنندگان در همه جا به ارزش آفرینی و تغییر سریع اقتصادی تمایل دارند.
محیط زیست، قیمت ارزان و فروش مجدد پوشاک به عنوان پارامترهای کلیدی مطرح خواهد شد.
گزارش های فروش امسال برخلاف گذشته دو تصویر در مورد مصرف کننده را نشان می دهد یکی قبل از کرونا و دیگری بعد از کرونا. نکته مهم تغییرات پایدار در محصولات سازگار با محیط زیست و عواملی که فروش مجدد پوشاک را تقویت کند می باشد .
این گزارش نشان می دهد که حدود ۷۰ درصد از زنان تمایل به خرید پوشاک دست دوم دارند در حالی که این آمار در سال ۲۰۱۶ ۴۵ درصد بوده و همین طور جوانان گرایش سریعتری به خرید مد دست دوم دارند. تقریباً بیش از دو و نیم برابر مصرف کنندگان تمایل دارند هزینه های خود را را جهت خرید پوشاک به مارک ها و برندهای پایدار اختصاص دهند.
بر اساس این گزارش ، ۱۰ برند برتر با بهترین ارزش فروش مجدد شامل : Frye ، Tory Burch ، Kate Spade ، Coach Patagonia ، Longchamp هستند. در حالی که بهترین دسته قابل فروش شامل کیف و لباس های قابل پوشیدن در محیط بیرون از خانه هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *