صفحه اصلی اخــبار و مـطالب روز کربن فعال عنصری کلیدی برای تولید ماسک
1400/06/24

کربن فعال عنصری کلیدی برای تولید ماسک

Activated carbon is the key for Nonwovenn

تقاضای جهانی برای ماسک های صنعتی در اوایل سال 2020 و با شروع همه گیری کووید – 19 افزایش یافت. انتظار می رود که ارزش بازار ماسک های مورد استفاده در بخش های پزشکی و صنعتی تا سال 2026 از 21.2 میلیارد دلار فراتر رود.

پرسنل شاغل در بخش های تولیدی صنعتی و بهداشت عمومی با استفاده از ماسک می توانند خود را در برابر ذرات معلق موجود در هوا و یا استنشاق گازهای سمی مصون نگهدارند. این ماسک ها از پارچه های بی بافت ساخته می شوند و در صورتیکه فرد استفاده کننده از ماسک در محیط هایی کار کند که در آنجا احتمال قرار گرفتن در معرض ترکیبات آلی مانند ازن، گاز خنثی در هنگام جوشکاری، گازهای اسیدی معلق در هوا و بوهای نامطبوع زیاد باشد؛ کربن فعال هم در ساختار این ماسک ها به کار می رود.

جولیان بیکفورد (Julian Bickford)، مدیر بازرگانی صنعتی شرکت Nonwovenn که در بریج‌واتر (Bridgwater) بریتانیا مستقر است در این باره می گوید: «محصولات خلاقانه ای که به رشد این بخش کمک می کنند، برای این صنعت بسیار مهم هستند. به همین دلیل است که ما در شرکت Nonwovenn در حال تولید محصولاتی با استفاده از خطوط تولید اولتراسونیک هستیم که برای ساخت ماسک صورت مناسب می باشند. ما با استفاده از الیاف پلی استر یا پلی پروپیلن، پارچه های بی بافت پیوندی حرارتی را تولید می نماییم. در ضمن کربن فعال را نیز بر روی این مواد اعمال می کنیم؛ این کربن به منظور عرضه پارچه های با کارآیی بالا با کاربردهای خاص طراحی شده است. پارچه های بی بافت سوزنی ما برای ساخت ماسک بسیار مناسب می باشند و به حفظ شکل آنها کمک می کنند».

هوش مصنوعی در بازرسی پارچه

وی همچنین عنوان می کند: «ما خود را وقف توسعه مواد اولیه هوشمند و پیشرفته ماسک ها کرده ایم؛ از این رو این مواد به راحتی برای تولید کنندگان ماسک قابل استفاده هستند. استفاده از این ماسک ها بی خطر و راحت است، در ضمن از نظر مقررات و معیارهای حفاظتی کاملاً تائید شده و معتبر هستند. محصولات ما با در نظر گرفتن کاربر نهایی طراحی می شوند و ضمن راحتی، دارای عملکرد بالایی هستند».

اوج گیری کرونا باعث کمبود جهانی ماسک ها شد؛ اما تحقیقات را در جهت بهبود عملکرد و کیفیت آنها تسریع بخشید. کربن فعال یک جزء ضروری است که محافظت بیشتری را در کاربردهای چالش برانگیز ارائه می دهد.

ترکیب پارچه های بی بافت با کربن فعال در ماسک ها باعث می شود تا تولید کنندگان به گزینه های پردازشی متناسب با نیازهای خود در خطوط تولید دسترسی داشته باشند. پارچه های بی بافت را می توان با عرض، ضخامت، وزن و مقاومت تنفسی خاص تنظیم کرد؛ آن هم در حالیکه سطح عملکردی بالایی را در برابر ترکیبات آلی موجود در هوا ارائه می دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *