صفحه اصلی اخــبار و مـطالب روز نیاز بیشتر مصرف کنندگان به درج دستورالعمل های مراقبت زیست محیطی بر روی برچسب های لباس
1400/04/08

نیاز بیشتر مصرف کنندگان به درج دستورالعمل های مراقبت زیست محیطی بر روی برچسب های لباس

More consumers need to include environmental care guidelines on clothing labels

انجمن بین المللی برچسب زنی مراقبت از منسوجات، موسوم به GINETEX، نتایج سومین سنجش اروپایی خودش در سال 2021 که در همکاری با شرکت ایپسوس (IPSOS) انجام شده را منتشر نموده است. این سنجش بر روی یک جامعه آماری 1000 نفری که در بازه سنی 18 تا 65 ساله قرار داشتند و در کشورهای فرانسه، آلمان، جمهوری چک، بریتانیا، سوئد، ایتالیا و اسپانیا زندگی می کردند، صورت پذیرفته است.
این سنجش نشان می دهد که از هر 10 نفر، بیش از 8 مصرف کننده عقیده دارند برچسب مراقبت از منسوجات مفید است و 71 درصد از آنها از دستورالعمل های مراقبتی برچسب تبعیت می کنند. 74 درصد از اروپایی ها هرگز بدون وجود یک برچسب مراقبتی اقدام به خرید لباس نمی کنند (یا نه ندرت این کار را انجام می دهند).
65 درصد از مصرف کنندگان خواستار دستیابی به اطلاعات زیست محیطی بیشتری بر روی برچسب های مراقبتی لباس هایشان هستند؛ در حقیقت آنها می خواهند این اطلاعات بیشتر حول و هوش توصیه های مراقبتی اکولوژیکی، چگونگی ایجاد امتیاز زیست محیطی یا نسبت پارچه های بازیافتی باشد.
هر چند اروپایی ها کاملا به سودمندی برچسب مراقبت از منسوجات واقف گردیده اند؛ اما درک نشانه های برچسب مراقبتی هنوز در بین همگان به یک اندازه نیست. 98 درصد از آنها به صورت عالی نشانه اتوکشی را تشخیص می دهند. تقریبا همین درصد در مورد علامت شستشو نیز وجود دارد و از هر 10 نفر، 9 مصرف کننده (90 درصد) این نشانه را به خوبی می فهمند. با این حال برای دیگر نشانه ها، نسبت ها بسیار پایین تر است. فقط 27 درصد از مردم شرکت کننده در نظرسنجی، نشانه سفید گری (رنگ زدایی) را می شناسند (با این وجود این درصد در اسپانیا و ایتالیا اندکی بالاتر بوده و به ترتیب 38 و 37 درصد می باشد). در خصوص خشک کردن و تمیزکاری حرفه ای، این آمار در حدود 25 درصد و کمتر از 16 درصد بوده است.شرکت GINETEX در حال حاضر یک اپلیکیشن جهت کمک به اروپایی ها برای آشنا شدن با علامت های مراقبتی از پوشاک و مواظبت از لباس هایشان راه اندازی نموده است. این اپلیکیشن، نکات و توصیه هایی جهت مراقبت از محیط زیست در حین استفاده درست از لباس ها ارائه می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *