صفحه اصلی اخــبار و مـطالب روز روش هایی برای بازیافت و استفاده مجدد از لباس های دست دوم
1399/07/13

روش هایی برای بازیافت و استفاده مجدد از لباس های دست دوم

Ways To Recycle and Repurpose Used Clothing

به لباس های خود، زندگی جدیدی ارائه دهید

وقتیکه خانه و کمد لباس هایتان را تمیز می کنید، بیشتر و بهتر در مورد چیزهایی که متعلق به خودتان است به آگاهی دست می یابید. ما بسیاری از اوقات دقیقا نمی دانیم که با لباس هایی که دیگر کاربردی برایمان ندارند و یا دارای پارگی و سایش هستند چه کاری باید انجام دهیم. خوشبختانه جهت خلاصی از چیزهایی که دیگر به دردمان نمی خورد، روش های پایدار زیادی وجود دارد. در این مطلب برای آشنایی شما، به 10 روش که از طریق آنها می توانیم به لباس های خود زندگی جدیدی ارائه دهیم و یک تأثیر مفید برای آنها به وجود آوریم، اشاره می گردد.

1- میزبانی از یک گاراژ فروش وسایل و بخشیدن درآمد حاصله

ما در هنگام فکر کردن به مهمانی های محله و فروش های گاراژی یک حس نوستالژیک به سراغمان می آید. این کار در شهرهای کوچک یک رویداد سرگرم کننده، و روشی آسان برای از سر باز کردن لباس های قدیمی و تبدیل آنها به سود محسوب می شود. در صورت امکان می توانید سود حاصله از فروش لباس ها را به سازمان هایی مانند ACLU، فرزند پروری تنظیم شده (Planned Parenthood) یا شعبه های محلی کمیته بین المللی رهایش (International Rescue Committee) واگذار نمایید.

2- حمایت مستقیم از نیازمندان محلی

اگر به دنبال حمایت از پناهندگان، خانواده های تازه مهاجرت کرده یا کسانیکه از طریق برنامه های اجتماعی یا خیره ها گذران زندگی می کنند، هستید، می توانید از منابع زیادی برای شروع کار بهره بگیرید. در هر مکان جغرافیایی، لیست های فراوانی وجود دارد که سازمان های دولتی و غیر دولتی آنها را تهیه کرده اند، پس برای شروع می توانید از آنها استفاده نمایید.

3- اهدا کردن لباس به خرده فروشان و دریافت تخفیف

کسب و کارهای امروزی نسبت به گذشته از مسائل اجتماعی آگاهی بیشتری دارند، و بسیاری از آنها در حال حاضر در ازای بخشیدن لباس های قدیمی، به مصرف کنندگان برای خریدهای بعدی تخفیف می دهند. جنبش هایی مانند B-Corp که از بازیافت منسوجات استفاده می کنند یا Madewell که لباس های جین قدیمی را به عایق خانگی برای جوامع محلی در صورت نیاز تبدیل می نماید به کاربران در خرید بعدی در حدود 20 دلار تخفیف ارائه می دهند. همچنین یکی از برندهای اخلاقی بسیار محبوب به نام CUYANA یک کیسه برای مصرف کنندگان خود ارسال می کند که از قبل برچسب زده شده و از آنها می خواهد تا کیسه را با لباس های قدیمی جهت ارسال برای سازمان غیرانتفاعی H.E.A.R.T. پر نمایید. این برند پس از دریافت کیسه در حدود 10 دلار برای سفارش بعدی به مصرف کنندگان خود تخفیف ارائه می دهد.

الیاف کتان جدید برای استفاده در صنایع هوانوردی و خودروسازی

4- جستجو نمودن سازمان های محلی

همه ما در مورد سازمان های دینی مانند سپاه رستگاری (Salvation Army) و Goodwill تا حدودی اطلاعات داریم، اما گاهی اوقات بعضی از بخش های محلی از سازمان های غیر انتفاعی و بدون سود وجود دارند که می توانند از لباس های اضافی ما استفاده نمایند. سازمان هایی که در سطح جامعه فعالیت دارند، مانند Dress for Success، Career Gear و Back On My Feet، در پاره ای از اوقات می توانند پذیرای لباس ها یا کفاش های تا حدی استفاده شده باشند تا آنها را برای آغاز زندگی به افراد نیازمند تحویل دهند. بسیاری از سازمان ها، لیست بزرگترین خواسته ها و نیازهای خودشان را دارند و آنها را با کسر مالیات به نیازمندان تحویل می دهند.

روش هایی برای بازیافت و استفاده مجدد از لباس های دست دوم - محیط زیست, پوشاک دست دوم, پوشاک بازیافتی, بازیافت پارچه

5- استفاده از فروشگاه لباس های دست دوم

سر زدن به فروشگاه های عرضه کننده لباس های دست دوم یکی از روش های مورد علاقه بسیاری از مصرف کنندگان به حساب می آید. این مورد در خصوص جوامع نیازمند عمومیت بیشتری دارد. فروشگاه هایی مانند Housing Works یا Habitat ReStore در اغلب موارد با سازمان های خیریه و غیرانتفاعی برای بهتر کردن زندگی افراد نیازمند همکاری دارند. استفاده از شبکه های اجتماعی بهتر می تواند شما را برای پیدا کردن اینگونه فروشگاه ها یاری دهد.

6- معاوضه لباس با دوستان و آشنایان

دعوت کردن دوستان و آشنایان برای تعویض لباس های قدیمی با یکدیگر، روشی جالب و هیجان انگیز به شمار می آید. در هر مهمانی می توانید 5 تا 10 تکه لباس که دیگر آنها را مورد استفاده قرار نمی دهید و هنوز هم در شرایط خوبی از نظر ظاهری به سر می برند با خود بیاورید و به همراه غذا و نوشیدنی، مهمانی را آغاز کنید. حتی می توانید با ارائه عکس های گرفته شده از لباس های قدیمی، برای مهمانی بعدی کالاهای مورد نیازتان را تعیین نمایید. افراد جمع شده در هر مهمانی، لباس های جدیدی برای کمد لباس خود به دست می آورند و با هیجان بیشتری برای دورهمی بعدی آماده می گردند.

7- بازیافت منسوجات

همه ما لباس هایی مثل یک جفت شلوار جین داشته ایم که یک عمر بدون وقفه آنها را پوشیده ایم یا صاحب پیراهنی بوده ایم که تا زمان ایجاد نشدن سوراخ هایی در آستین های آن به پوشیدنش ادامه داده ایم. اگر لباس های شما کارآیی خود را از دست داده و دیگر قابل پوشیدن نیست، آن را به برنامه های بازیافت محلی منسوجات اهدا نمایید. آمریکایی ها در سال، بیش از 10 میلیون تن از پارچه های به درد نخور خودشان را دور می اندازند، و در پر کردن محل های دفن زباله و آسیب به محیط زیست نقش فعالی ایفا می نمایند. در حالیکه بیشتر این پارچه ها از طریق برنامه هایی مانند GrowNYC یا Bay Area’s USAgain می توانند به کالاهای جدیدی بازیافت گردند.

نسل بعدی جوهرهای چاپ نساجی

روش هایی برای بازیافت و استفاده مجدد از لباس های دست دوم - محیط زیست, پوشاک دست دوم, پوشاک بازیافتی, بازیافت پارچه

8- تبدیل خلاقانه منسوجات کهنه به وسایل جدید

لباس هایتان را به چیزهای کاربردی دیگر مثل گلیم، لحاف یا کیسه مخصوص خرید تبدیل نمایید. شما به راحتی می توانید پیراهن های کهنه تان را با استفاده از هولاهوپ (hula hoop) یا از طریق دستگاه بافندگی به گلیم تبدیل کنید. همچنین خدماتی نظیر Project Repat با فراهم نمودن دستمزدهای عادلانه و شغل های موجود در ایالات متحده قادر به تبدیل لباس های شما به لحاف هستند. تبدیل پیراهن های قدیمی به گلیم برای استفاده در خانه با توجه به دوام پذیری بالای آنها، شستشو و استفاده مجدد، و همچنین رایگان بودنشان از کاربرد فراوانی برخوردار است.

9- تبدیل خلاقانه منسوجات کهنه به وسایل قدیمی

اگر شما به لباس های کهنه تان علیرغم داشتن سوراخ و پارگی هنوز علاقمند هستید، می توانید همیشه آنها را با وصله کردن یا با ایجاد سبک جدیدی برای خود حفظ نمایید. ژاکت های جین خودتان را به جلیقه تبدیل کنید، یا قسمت های پایینی شلوار جین خودتان را برش بزنید و برای ایجاد نوع شلوارک برای آب و هوای گرم به آن مقدار توری اضافه نمایید. کلاس های خیاطی آنلاین یا کارگاه های آموزشی به شما ابزارهای لازم برای ایجاد شکل های دلخواه خودتان را می دهد.

10- به امانت گذاشتن و فروش مجدد

اگر لباس هایی که می خواهید دور بیندازید، هنوز برچسب دارند یا کمتر مورد استفاده قرار گرفته اند، می توانید آنها را در سایت هایی مثل Tradesy یا thredUP قرار دهید و بدون اینکه حتی خانه خودتان را ترک کنید، کسب درآمد نمایید. این سایت ها برای هر تکه از لباس هایتان به شما مبلغی را خواهند پرداخت و شما فقط باید لباس هایتان را به دست آنها بسپارید. این کار روشی آسان و مؤثر است. اگر خواهان فروش آنها به صورت شخصی هستید، می توانید Plato’s Closet یا کسب و کارهای مشابه را امتحان نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *