صفحه اصلی اخــبار و مـطالب روز تعیین یک استاندارد جدید برای محصولات بهداشتی جاذب
1401/03/23

تعیین یک استاندارد جدید برای محصولات بهداشتی جاذب

Setting a new standard in absorbent hygiene

شرکت Aqdot که در زمینه شیمی سوپرامولکولی فعالیت می کند و در کمبریج بریتانیا مستقر است؛ فناوری AqFresh خود را معرفی کرد.

ثابت شده فناوری AqFresh که به صورت یک ماده پودری است؛ بوی بد ادرار و عرق را در صورت آغشته شدن به بی بافت های مبتنی بر محصولات بهداشتی جاذب (AHPها)، و همچنین فیلترها و سایر محصولات به خود جذب می کند. این ماده بر پایه کیوکوربیتوریل ‌ها (Cucurbiturils) ساخته می شود که مولکول های بشکه ‌مانندی با حفره های آب‌گریز توخالی و پورتال های قطبی هستند.

از اینرو این فناوری قادر است بوهای بد را با پیوندهای بسیار محکم گرفته و در خود نگه دارد؛ به همین دلیل این بوها دیگر برای مصرف کنندگان معمولی قابل تشخیص نیستند.

AqFresh در محیط های مرطوب که معمولاً از AHPها استفاده می شود کار می کند و به اسانس های حساس یا حساسیت‌زا یا ضد باکتری هایی که باکتری ها به مرور زمان نسبت به آنها مقاوم می شوند، متکی نیست.

فناوری های فعلی مقابله با بو، نسبتاً بی اثر هستند، و برای پوشاندن بوها به اسانس ها و رایحه ها متکی می باشند.

طراحی لباس مناسب برای کسانی که روی صندلی چرخدار می نشینند

AqFresh یک فناوری چند منظوره برای جذب بوها و آلاینده هاست، و پتانسیل این را دارد تا با منسوجات بی‌بافت تولید شده با روش های مختلف اعم از سوزن ‌زنی، اسپان باند، ایرلید یا ملت ‌بلون بر پایه پلی ‌پروپیلن، پلی استر و سایر الیاف ادغام گردد.

اثربخشی این فناوری در مطالعات مختلفی به اثبات رسیده که در آنها قسمت هایی از بی بافت های عمل آوری شده با AqFresh در یک ویال (Vial) فضای خالی کروماتوگرافی گازی (HS-GC) قرار داده شد. در این آزمایش ها، تری اتیل آمین (Triethylamine) یا اسید ایزو والریک (Isovaleric Acid) به پارچه های بی ‌بافت اضافه گردید و سپس فضای خالی مورد ارزیابی قرار گرفت. نتایج این آزمایشات نشان داد که در منسوجات بی ‌بافت عمل‌ آوری شده با فناوری AqFresh، سطح بوی بد تا 95% کاهش یافته است.

ثابت شده که فناوری AqFresh، انواع بوهای بد را در زمینه های کاربردی منسوجات بی ‌بافت مانند پوترسین و کاداورین (زخم ها)، اسید ایزو والریک (عرق)، تری متیل آمین (ادرار) و اسکاتول (مدفوع) را به خود جذب می کند. در ضمن ثابت شده که این فناوری باعث کاهش ترکیبات آلی فرار می شود؛ از اینرو زمینه را برای رعایت استاندارد VDA-270 در پوشش های سقف داخلی خودرو نیز فراهم می کند.

بازار منسوجات خودرو در حال رشد است

شرکت Aqdot در حال ارائه یک پیشنهاد انحصاری به تولید کنندگان پیشروی منسوجات بی ‌بافت است تا AqFresh را در آزمایشات انحصاری محصولات خود بگنجانند.

آزمایش بو در شرکت Aqdot با همکاری ارزیابان آموزش دیده در زمینه تشخیص و توصیف بوی بد براساس استاندارد ISO 8586 اجرا می شود. آنها در این زمینه آموزش دیده اند و این کار هر سه ماه یک بار با استفاده از استانداردهای پلیمری معتبر ارائه شده توسط یک تامین کننده واجد شرایط، انجام می گیرد.

در این پنل، آزمون های بو برای ارزیابی تاثیر فناوری ضد بوی شرکت Aqdot انجام می‌ شود. سپس کارشناسان عضو پنل، شدت بو را براساس مقیاس صفر تا 6 (غیر قابل تشخیص تا بوی بسیار شدید)، و تن های دوگانه را از 4- بسیار ناخوشایند تا 4+ بسیار خوشایند، مورد ارزیابی قرار می دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *