صفحه اصلی اخــبار و مـطالب روز بودجه کلان برای توسعه دهنده Brewed Protein
1400/07/03

بودجه کلان برای توسعه دهنده Brewed Protein

Major funding for Brewed Protein developer

شرکت استارتاپی تولید کننده زیستی Spiber که توسعه دهنده مواد Brewed Protein است و در یاماگاتا ژاپن فعالیت می کند؛ 24.4 میلیارد دلار ین از طریق سرمایه گذاری در سهام سرمایه ای که به واسطه مشارکت سرمایه گذاران برجسته جهانی مانند Carlyle و سهامداران فعلی شرکت از جمله Cool Japan Fund صورت گرفته، جمع آوری کرده است. در ضمن این شرکت همزمان افزایش سرمایه 10 میلیارد ینی را نیز تصویب کرده است؛ از این رو توانسته مجموع سرمایه خود را به 34.4 میلیارد ین برساند.

مواد Brewed Protein از زیست توده های گیاهی ساخته می شوند که با استفاده از یک فرآیند تخمیر اختصاصی تولید شده و می توان آنها را به فرم های مختلفی فرآوری کرد. در میان آنها از الیاف رشته ای ظریف ابریشم وار تا نخ های ریسیده ای که مانند الیاف ترمه نرم و صاف هستند و خواص حرارتی و فیلتری شبیه الیاف پشمی دارند، به چشم می خورد.

فناوری بومی شرکت Spiber امکان تولید خز و چرم عاری از حیوانات را فراهم کرده است؛ به علاوه می توان مواد Brewed Proteins را به صورت رزین هایی که شبیه شاخ حیوانات یا لاک لاک ‌پشت ها هستند، فرآوری کرد. از این رو این مواد دارای کاربردهای گسترده ای هستند و از موارد پزشکی گرفته تا تولید مواد کامپوزیتی، مورد استفاده قرار می گیرند.

الیاف کتان جدید برای استفاده در صنایع هوانوردی و خودروسازی

از آنجاییکه مواد Brewed Protein به گونه ای طراحی شده اند که به مواد پتروشیمی به عنوان مواد اولیه وابستگی ندارند، و مانند سایر مواد مصنوعی تجزیه نمی شوند و آلودگی های میکرو پلاستیکی ایجاد نمی کنند؛ لذا در مقایسه با مواد پلاستیکی سنتی تاثیر مخرب کمتری بر اکوسیستم های دریایی دارند. در ضمن فناوری تخمیر میکروبی منحصر به فرد به کار گرفته شده در این ماده، پتانسیل قابل توجهی در کاهش انتشار گازهای گلخانه ای دارد (مشکلی که معمولاً با الیاف حیوانی رایج گره خورده است).

محصولات نمونه مبتنی بر مواد Brewed Protein تاکنون توسط شرکت های پیشگام The North Face، Moon Parka و Vision Quest تولید گردیده، و از آنها برای ساخت ژاکت های پشمی برای برند Japan’s Goldwyn استفاده شده است.

این شرکت پس از 15 سال تحقیق و توسعه اکنون بر تحول در تولید انبوه تمرکز کرده است. کارخانه آن که در حال حاضر در تایلند در حال ساخت است؛ قرار است اواخر امسال با ظرفیت سالانه چند صد تن تولید، عملیات تجاری خود را آغاز کند.

Spiber America که یکی از شرکت های تابع این شرکت است و در آیووا ایالات متحده مستقر می باشد؛ قصد دارد این فناوری را با تخصص گسترده ADM خود در فناوری های تخمیری مقیاس کلان، مهندسی، عملیات ها و زنجیره تامین گسترده کشاورزی در این حوزه ترکیب کند. از این رو این دو شرکت شروع به اصلاح و توسعه تجهیزات خود در پالایشگاه زیستی ADM در کلینتون کرده اند.

زیپ قابل بازیافت و ضد آب شرکت YKK

پلیمرهای Brewed Protein در ایالات متحده توسط ADM و با به کارگیری دکستروز گیاهی به عنوان ماده اولیه تولید می شوند؛ سپس به تاسیسات پایین دستی Spiber منتقل شده و در آنجا به مجموعه ای از مواد (در وهله اول الیاف) برای استفاده در موارد کاربردی مختلف تبدیل می گردند.

شرکت Carlyle به عنوان یک سرمایه گذار جدید، سرمایه گذاری قابل توجهی در این شرکت انجام داده است؛ این اولین بار است که Carlyle بدون خرید یک شرکت ژاپنی بر روی رشد آن سرمایه گذاری نموده است. در این اثنا قرار است شرکت Spiber به صورت کامل از تجربه صنعتی Carlyle در سطح جهان، تخصص آن در زمینه پایداری و ارتباطش با برندهای لوکس، صنایع نساجی و مواد اولیه به عنوان اهرمی برای تسریع رشد خود استفاده کند. Carlyle قبلاً روی شرکت های پایداری مانند Jeanologia و Beautycounter و برندهای پوشاک پیشرو جهانی مانند Moncler و Golden Goose نیز سرمایه گذاری کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *