صفحه اصلی اخــبار و مـطالب روز برندهای لوکس بدون ترس از کرونا در حال افزایش قیمت های خود هستند
1400/12/09

برندهای لوکس بدون ترس از کرونا در حال افزایش قیمت های خود هستند

Luxury sector undaunted by COVID-19, soaring inflation

همه‌گیری کرونا و تورم فزاینده هیچ تاثیری بر روی درخشش برندهای لوکس، از لویی ویتون گرفته تا گوچی و کارتیه نداشته است زیرا این بخش قیمت‌ها را برای افزایش سودهای خیره‌کننده خود همچون گذشته بالا برده اند.

اقتصاد جهان از سال گذشته شروع به بهبودی ناشی از همه‌گیری کرد، اما این بازگشت با افزایش نرخ تورم همراه بود و قیمت مواد خام و انرژی نیز افزایش یافت.

در این شرایط است که تولیدکنندگان کالاهای لوکس می توانند به راحتی به افزایش قیمت ها پاسخ دهند و در واقع برای مشتریان خود مطلوب تر به نظر برسند.

برنارد آرنو، مدیر اجرایی LVMH می گوید: «مزیت ما نسبت به بسیاری از شرکت‌ها و گروه‌های دیگر صنعت انعطاف‌پذیری بالای ما در تعیین قیمت است، یعنی ما ابزاری برای واکنش به تورم در اختیار داریم.»

تحلیلگران UBS تخمین می زنند که برندهای برتر مانند لویی ویتون، قیمت های خود را در 20 سال گذشته دو و نیم برابر بیشتر از نرخ تورم افزایش داده اند.

در واقع، تحلیلگران UBS در تحقیقاتی به این نتیجه رسیدند که: «قدرت قیمت‌گذاری همچنان یکی از ویژگی‌های کلیدی صنعت کالاهای لوکس است».

محافظ پارچه Polygiene ShedGuard و بهبود مقاومت پارچه در برابر سایش در حین شستشو

شرکت LVMH در سال گذشته 64 میلیارد یورو (72 میلیارد دلار) فروش و 12 میلیارد یورو سود خالص به دست آورد که هر دو از میزان قبل از همه گیری کرونا نیز فراتر رفته است.

این شرکت فرانسوی به جز صنعت مد دارای طیف وسیعی از محصولات شامل عطر، جواهرات و محصولات آرایشی است.

همچنین کرینگ که مالک برندهای گوچی و ایو سن لوران است نیز از سطوح درآمدی قبل از کرونا عبور کرده و با فروش 17.6 میلیارد یورو به سود خالص 3.2 میلیارد یورویی در سال 2021 رسیده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *