صفحه اصلی اخــبار و مـطالب روز استراتژی های رسانه های اجتماعی برای برندهای فشن
1399/01/15

استراتژی های رسانه های اجتماعی برای برندهای فشن

Social Media Strategies for Fashion Brands

چرا برندها به حضور در رسانه های عمومی و اجتماعی نیاز دارند؟ بازاریابی قدرتمند در رسانه های اجتماعی می تواند ترافیک بازدید سایت شما را افزایش دهد و آگاهی نسبت به برند، سئو و وفاداری به برند را بهبود بخشد. اینستاگرام را نه تنها می توان برای دریافت کردن اخبار سلبریتی ها و یا برای دیدن گوشواره های مرواریدی با نمک به کار گرفت، بلکه می توان از آن برای ساختن یک صدا و تصویر ویژه، طراحی برای جذب لایک، طرفدار و مشتری نیز استفاده کرد.

صدای خود را پیدا کنید

برندهای موفق مد در رسانه های اجتماعی، همگی در یک ویژگی اشتراک دارند، آنها یک صدای منحصر به فرد را در این حوزه به دست آورده اند. برندها همانند یک نهضت یا جنبش سعی می کنند تا با استفاده از بازاریابی BFF و بهره گیری از اینگونه ارتباطات، هدف خود را مثلا یک “دختر بانمک نسل جدید” قرار دهند تا همانند گروهی از جوانان بالغ در زمان صرف ناهار باعث متداول شدن این موضوع در میان افراد شوند. صدای شما اگر دخترهای مدپسند را نشانه گرفته باشد، یا اگر نوعی رسانه فنی، طنز و یا سرگرمی باشد، تعریف برند و مشتری های خود را با توجه به آنها شناسایی کنید و آنها را در تمامی ابعاد و رفتار رسانه ای خود ترکیب نمایید.

یک جامعه بسازید

بازاریابی در رسانه های اجتماعی را از مسیری غیر از تبلیغات کاغذی و چاپی قدیمی باید دنبال کرد. قبلا با توجه به تولید محتوای انجام گرفته، هدف ایجاد بازدید بیشتر بود، اما امروزه رسانه های اجتماعی به برندها امکان ارتباط مستقیم با مخاطبان خود را می دهند. بازاریابی رسانه اجتماعی باید هدف خود را ساختن یک جامعه در اطراف برند فشن شما، و ارتباط و درگیری با آن جامعه قرار دهد.
ساختن یک جامعه می تواند با لایک کردن ساده یا کامنت گذاشتن در هر جایی که برند شما ارائه شده است، شروع گردد. همچنین کارها و بحث هایی هستند که شما می توانید از هر پست ایجاد کنید. برای گسترده کردن محصولات خود، از رنگ های متنوع استفاده نمایید و رضایت مشتری را با ارائه سوال در صفحه رسانه ای خود به حداکثر برسانید.

محافظ پارچه Polygiene ShedGuard و بهبود مقاومت پارچه در برابر سایش در حین شستشو

با آن جامعه ارتباط برقرار کنید

به جامعه خود رجوع کنید و آنها را به تولید محتوا تشویق نمایید. از این کار به عنوان راهی برای تولید محتوای رایگان برای رسانه خود استفاده کنید. زمانی که شما به تازگی مشتری های خود را تشویق به تگ کردن و استفاده از برند خود در رسانه می کنید، به محتوای رایگان و بازاریابی، مثلا برای پوشاک می رسید. مجدد پست کردن در استوری اینستاگرام و بازگشت فیدها به شما اجازه می دهد تا عکس های مشتری های خوشحال خود را به اشتراک بگذارید و از آن به عنوان یک روش تولید محتوا رایگان استفاده نمایید. همچنین می توانید از این حالت به عنوان یک مشوق برای مشتری هایتان بهره بگیرید تا خریدهای خود را به اشتراک بگذارند.

با افراد مؤثر یا تأثیرگذار کار کنید

باورش سخت است که چیزی حدود ده سال پیش وجود نداشته، اما اکنون قسمتی از اداره یک برند مد در رسانه های اجتماعی است. براساس نظرسنجی شرکت لانچمتریکس، در حدود 78% از برندها در سال 2017 با کمپین های افراد موثر کار کرده اند که افزایشی تقریبا 13 درصدی نسبت به سال قبل از آن داشته است. روزهایی که از خود می پرسیدید که آیا شما به کار کردن با یک فرد موثر نیاز دارید، گذشته است. امروزه باید از خود بپرسید چگونه می توانید با یک بازاریاب یا فرد تأثیرگذار کار کنید. اینکه برند شما کوچک یا بزرگ است یا چه تعداد فرد تأثیرگذار دارید، مهم نیست، بلکه یک گفتگوی صادقانه می تواند باعث ایجاد یک تجارت ثمربخش برای هر دو طرف شود.
به تجارت خود نگاه کنید و ارزیابی نمایید که چگونه فرد تأثیرگذاری را برای کار خود نیاز دارید و به یاد داشته باشید که باید میان دو طرف از شرکای برند که معتبر هستند و برای هر دو بخش کار می کنند، یک همکاری وجود داشته باشد.

تولید ژاکت آلومینیومی از کپسول های نسپرسو

یک جبهه بگیرید

در دنیای امروز تقریبا غیرممکن است که هر رسانه شاخصی در مقوله خاصی جبهه ای نگیرد و اظهارنظری نکند، این جبهه گیری می تواند حمایت از یک مجموعه خیریه معروف یا می تواند مشوق فعالیت های سیاسی باشد. شرکت “گوچی” پانصد هزار دلار به فعالیت های زمینه کنترل اسلحه اهدا کرده است و “بالنسیاگا” با برنامه غذای جهانی همکاری نموده است که هر دو این اقدام باعث رشد و گسترش کسب و کار آنها شده است.
این نوع فعالیت می تواند یک استراتژی ریسک دار باشد، چون مردم انتظار صحت، صداقت و یک دیدگاه خاص از برندهای مورد علاقه خود را دارند. این استراتژی با ادامه تلاش برندها برای ارتباط با مشتری هایشان در سطحی شخصی تر، طرفدار بیشتری پیدا می کند. برای مردمی کردن یک برند، ابتدا باید بر روی مقوله های مهم در هر موضوعی جبهه گیری انجام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *