صفحه اصلی صــنعت و تجـــارت 12 روش جذب مشتری بیشتر در حرفه گلدوزی
1399/12/06

12 روش جذب مشتری بیشتر در حرفه گلدوزی

Get More Clients For Embroidery Business

استراتژی های حرفه گلدوزی

شروع کار می تواند دلهره آور و رعب انگیز باشد. هر کسی که تاکنون دست به راه اندازی کسب و کاری زده، می داند که به دست آوردن اولین مشتری تا چه اندازه دشوار است. سپس با خود می اندیشید که مشتریان شما ممکن است روزی تمام شوند. این یک چشم انداز بدبینانه، اما بسیار واقع گرایانه است. شما باید دائماً برای حرفه خود بازاریابی کنید، و به خصوص در اوایل کار دائم مجبورید تا به این طرف و آن طرف بروید و به دنبال مشتری به همه جا سرک بکشید. شاید شما هم در این موقعیت قرار گرفته باشید – با وجود اینکه روند تثبیت کار طول می کشد، اما کم کم احساس می کنید که تمام شانس های خود را از دست می دهید. خبر خوب این است که احتمالاً کار شما به اینجا نمی کشد؛ چون ما قصد داریم تا با عنوان کردن 12 راهکار برای جذب مشتری به شما کمک کنیم.

1- وارد رسانه های اجتماعی شوید

ممکن است این امر در این مرحله تا اندازه ای بدیهی باشد. رسانه های اجتماعی در زندگی روزمره ما فراگیر شده اند و این امر به اینکه شما که هستید زیاد ربطی ندارد.

خبر خوب؟

هنر گلدوزی بسیار مناسب رسانه های اجتماعی است. گلدوزی یک هنر تجسمی است، بنابراین می توانید از کارهای خود عکس بگیرید و به همان سرعتی که آنها را می دوزید تصاویرشان را از طریق رسانه های اجتماعی ارسال کنید. قطعاً مردم به تجهیزاتی که استفاده می کنید، فضای کاری شما و داستان افرادی که پشت این کارهای هنری هستند علاقه مند خواهند شد.

قضیه از این قرار است که:

در این عصر و زمانه فروش یک محصول کافی نیست، بلکه مواردی مثل ایجاد داستان، خلق شخصیت، یک حس آشنا و غیره، راهکارهای بی نهایت موثری برای جذب و حفظ مشتری هستند. در کنار این امر …

2- با موقعیت های خاص و طرفداران افراد سرشناس ارتباط برقرار کنید

امروزه رسانه هایی مانند Netflix، با سریال های مهیج شان ما را سرگرم می کنند. باید توجه داشته باشیم که هر کدام از این سریال ها، طرفداران پر و پا قرصی دارند. این طرفداران خواهان هر چیزی که مرتبط با این سریال ها باشد هستند از سخنرانی ها، کارهای هنری و نظریه ها گرفته تا فرهنگ های ساختگی و هزاران مورد جذاب دیگر.
بدون شک شما نیز تا کنون چنین تجربه ای داشته اید و طرفدار حداقل یکی از این سریال ها بوده اید. شما می توانید از رسانه های اجتماعی برای ارتباط با جامعه این هواداران استفاده کنید. مخصوصاً جوامعی که خود نیز تا اندازه ای به آنها ارادت داشته و خود را جزء آنها می دانید.
اگر طرفدار سریال بازی تاج و تخت باشید، می توانید تصاویر قلعه ها و تخت های آهنی را بر روی تکه پارچه ها گلدوزی کنید. در ضمن می توانید چیزهای عجیب و غریب تری را نیز گلدوزی نمایید. گلدوزی هایی مرتبط با نمایش ها یا کتاب های مورد علاقه خود بدوزید و آنها را با دیگران به اشتراک بگذارید و ببینید چه اتفاقی می افتد. مردم واکنش مثبتی به علاقه افراد دیگر به رسانه های مورد علاقه آنها نشان می دهند. ممکن است بدینگونه بتوانید چندین سفارش هم دریافت کنید.

3- به سرویس استریم تویچ (Twitch) بپیوندید

سرویس استریم تویچ پلتفرمی است که افراد به صورت لایو استریم در آن بازی های ویدئویی بازی می کنند. اما هنرمندان و صنعتگران نیز می توانند در آنجا هزاران مخاطب پیدا کنند. اگر بتوانید دنبال کنندگان خود در رسانه های اجتماعی را به تویچ بیاورید؛ می توانید بهتر با آنها ارتباط برقرار نمایید – می توانید به سوالات آنها پاسخ داده، درباره روندهای مد و برنامه های خود با آنها صحبت کنید و غیره. در دوران دیجیتال باید همه چیز در معرض دید و نمایش همگان باشد.

روش رنگ کردن لباس مشکی و بازگرداندن رنگ سیاه

دیگر چه؟

بسیاری از افراد کل وقت خود را در تویچ می گذرانند. بعدها می توانید از آنها نیز کسب درآمد کنید. کافیست هنگامی که مشغول دوخت و دوز هستید، دوربین خود را روشن کنید (این کاری است که به هر حال قصد انجام آن را داشته اید).

4- با اینفلوئنسرها همکاری کنید

بسیاری از اینفلوئنسرها در صورت پرداخت نمونه یا پرداخت هزینه ای ناچیز، حاضرند تا محصول شما را تبلیغ کنند. تاثیر گذاری این روش بستگی به تعداد دنبال کنندگان اینفلوئنسرها دارد. اینفلوئنسرهایی را پیدا کنید که در عرصه مد، کاردستی، لباس های خانگی دست ساز و یا موارد مشابه معروف باشند. از آنها بخواهید که کارهای شما را تبلیغ کنند؛ این روش را نیز در کنار روش های قبلی دنبال کنید.

5- به دوستان خود اطلاع دهید

بیایید کمی از فضای دیجیتال دور شویم و درباره موردی حرف بزنیم که احتمالاً بسیار بدیهی به نظر می آید. دوستان، خانواده و در کل شبکه اطرافیان شما افرادی هستند که بیشتر با آنها مراوده دارید و همان ها ستونی محکم برای حمایت از کسب و کار شما محسوب می شوند.

نگاه کنید

شاید اطلاع دادن به دوستانتان کمی دشوار به نظر بیاید. ممکن است این امر به نوعی نقطه ضعف شما محسوب شود. بهترین راه برای انجام این کار این است که شما فقط درباره کار خود صحبت کنید و سعی نکنید تا کارتان را به زور به آنها بفروشید. با گذشت زمان شاید کسی در میان اطرافیان شما به کار گلدوزی احتیاج پیدا کند. یا شاید اطرافیانتان شما را به کسی که به کارتان نیاز دارد معرفی کنند. و بدین صورت ورق برگردد …

6- کارت های تجاری (بیزینس کارت) تهیه کنید

این کارت ها برای یادآوری بسیار خوب هستند. امروزه کارت های جالبی از افرادیکه در این حرفه فعالیت می کنند، وجود دارد. مثلا یکی از آنها طرح کسب و کار خود را بر روی کارت گلدوزی کرده بود. در این زمینه خلاقیت هیچ حد و مرزی ندارد.

7- کارت های تجاری خود را به عرصه «رویدادهای شبکه ای» بیاورید

اگر عبارت «رویدادهای شبکه ای» باعث می شود که دیگر هرگز از خانه خود خارج نشوید، بدانید که اشتباه می کنید. دسته ای از افراد کت و شلواری وانمود می کنند که خیلی معرکه هستند. نگران نباشید قرار نیست شما با آنها سرو کله بزنید.
در عوض به باشگاه های بافندگی و خیاطی یا کتابخانه های محلی فکر کنید. به دنبال جاهایی باشید که ممکن است افراد علاقه مند به خدمات شما به آنجا بروند و یا گرد هم جمع شوند. بسیاری از کافی شاپ ها یا مراکز جمعی دارای تابلوهای تبلیغاتی هستند که افراد می توانند خدمات و رویدادهای خود را در آنجا تبلیغ کنند. شاید حتی لازم باشد به یک کالج محلی بروید.
کافی است تا جاییکه می توانید مکان های عمومی پیدا کرده و کارت های خود را در آنجا پخش کنید. اگر در فعالیت های اجتماعی شرکت می کنید سعی نمایید تا خودتان را با کارت تان معرفی کنید. به این صورت افراد به راحتی می توانند شما را پیدا کنند.

8- یک برنامه ارجاع داشته باشید

برنامه های ارجاع ممکن است به هر شکل و اندازه ای باشند؛ این حوزه جای کار زیادی دارد. مهم نیست که چگونه این کار را انجام می دهید، در هر صورت این برنامه ها ابزارهای فوق العاده مفیدی برای شما محسوب می شوند. این برنامه ها به شکل کارآمدی دست واسطه ها را قطع می کنند – اگر مشتریانتان برای شما بازاریابی کنند زمان کمتری را صرف بازاریابی خواهید کرد و در عوض بیشتر وقت خود را صرف گلدوزی و تحویل سفارشات می کنید.
این برنامه ها به خوبی با روش های بازاریابی دیجیتالی که قبلاً معرفی کردیم هماهنگ می شوند. اما در هر صورت یک روش حضوری قدرتمند به حساب می آیند. مردم به دوستان خود اعتماد دارند. اگر به مشتریان خود برای تبلیغ دهان به دهان پاداش بدهید (با تخفیف یا موارد دیگر)، آنها از انجام این امر خوشحال هم خواهند شد.

نکاتی در زمینه به حداکثر رساندن راندمان برداشت پنبه

9- محصولات خود را بپوشید

این راهکار واقعاً دیگر کاری ندارد، فقط کافی است محصولات خود را بپوشید. اگر کسی از گلدوزی پیراهن یا کیف شما خوشش بیاید و درباره آن سوال کند، دقیقاً به هدف زده اید. به این صورت شما به دیگران نشان می دهید که به برند و مهارت های خود اطمینان دارید.
اگر از نظر دیگران یک فرد خوش سلیقه به نظر برسید، برگ برنده را برده اید. مسلماً این یک روش کاملاً منفعلانه است و از این راه نمی توانید مستقیماً مشتریان را جذب کنید. اما در هر حال شما باید این کار کوچک اما مهم را انجام دهید: به این صورت برند شما در زندگی تان ادغام می شود – مالک یک کسب و کار کوچک بودن تا حدی به زندگی و نفس کسب و کار شما مربوط است.

10- با سایر کسب و کارهای محلی ارتباط برقرار کنید

بسیاری از کسب و کارهای کوچک و بزرگ از لباس های فرم برای پرسنل خود استفاده می کنند. بسیاری از کسب و کارها به پیراهن های ارزان قیمت بی کیفیت بسنده کرده اند. اینها همان هایی هستند که به خدمات گلدوزی شما احتیاج دارند. اما آنها هنوز خود در این باره چیزی نمی دانند. گلدوزی روی پیراهن حس خاصی به آن می دهد؛ در واقع حس و مهارت به کار رفته در ساخت گلدوزی به پیراهن منتقل می شود. همه کسب و کارها از حرفه ای بودن استقبال می کنند و این همان چیزی است که تقریباً هر کسب و کاری به دنبالش است.
فروشگاه های مواد غذایی یا تعاونی ها یک نقطه شروع عالی هستند. در صورت امکان با مشاغلی که شخصاً بیشتر آنها را ملاقات می کنید در تماس باشید. اگر آنها از قبل با شما آشنا باشند، گپ زدن در مورد خدماتتان با آنها راحت تر است.

11- نمونه بسازید

حال می توانید یک قدم به جلو بردارید. زمانیکه به کسب و کارهای محلی مراجعه می کنید، چیزی را با خود به همراه داشته باشید تا بتوانید به آنها معرفی کنید. بالاخره شما باید یکی از نمونه کارهای خود را به صورت رایگان در اختیار آنها قرار دهید. نشان دهید که هنر گلدوزی شما می تواند در زندگی واقعی آنها تفاوت ایجاد کند؛ این که به آنها یک نمونه کار ارائه دهید بسیار قدرتمندتر از ایده پردازی یا چرب زبانی است. به آنها نشان دهید که هنر گلدوزی تان باعث می شود تا آنها حرفه ای تر به نظر بیایند.

12- فقط به کسب و کارها بسنده نکنید

سازمان های زیادی وجود دارند که شما می توانید با آنها ارتباط برقرار کنید. لیگ های ورزشی از این نظر عالی هستند. به مسابقات دوی ماراتن، نیمه ماراتن، مسابقات اسکی و پیاده روی های خیریه فکر کنید. به گروه های موسیقی محلی یا گروه های کر هم توجه داشته باشید.
امیدواریم این فهرست الهام بخش شما بوده باشد. هنر گلدوزی همانند مزرعه ای است که در آینده رشد می کند. بنابراین دست به کار شده و جای پای خود را محکم کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *