صفحه اصلی صــنعت و تجـــارت نحوه ارزیابی یک کارخانه توسط بازارپرداز پوشاک برای اجرای سفارش صادراتی
1400/01/09

نحوه ارزیابی یک کارخانه توسط بازارپرداز پوشاک برای اجرای سفارش صادراتی

Factory Evaluation System for a Garment Merchandiser

ارزیابی کارخانه یک عامل مهم در بازارپردازی پوشاک محسوب می شود. این کار باید دقیق و حساب شده انجام شود، در غیر این صورت حمل به موقع یک سفارش صادراتی عملاً بسیار سخت خواهد شد. بازارپرداز پوشاک در حین ارزیابی کارخانه باید چندین عامل را مد نظر داشته باشد که این کار به تسهیل روند انتخاب یک کارخانه مناسب منتج می گردد. در این مقاله قصد داریم تا در مورد این عوامل صحبت کنیم.

سیستم ارزیابی کارخانه توسط بازارپرداز پوشاک

برخی از عوامل کلیدی یک سیستم ارزیابی کارخانه عبارتند از:

1- طراحی کارخانه
2- تجهیزات و ماشین آلات کارخانه
3- بهره وری کارخانه
4- رویه غالب کاری
5- عملکرد گذشته کارخانه
6- صلاحیت فنی
7- صلاحیت پرسنل کارخانه
8- عملکرد مالی
9- شهرت کارخانه
10- سطح حرفه ای بودن

در ادامه مقاله درباره هر یک از نکات فوق به اختصار صحبت خواهیم کرد.

1- طراحی کارخانه

اولین کار بازارپرداز پوشاک در حین ارزیابی یک کارخانه، بررسی طراحی آن است. بررسی طراحی کارخانه نشان می دهد که آیا این کارخانه برای اجرای سفارش صادراتی او مناسب است یا خیر. این نکته بسیار مهمی برای انتخاب یک کارخانه مناسب تولید پوشاک یا کارخانه نساجی به حساب می آید.

2- تجهیزات و ماشین آلات کارخانه

این مهمترین عامل در انتخاب یک کارخانه است. بازارپرداز پوشاک باید حجم تجهیزات و ماشین آلات مورد نیاز کارخانه را بررسی کند. گاهی اوقات دیده می شود که به دلیل کمبود ماشین آلات و تجهیزات، نمی توان سفارشات را طبق برنامه زمان بندی انجام داد.

نکاتی در زمینه پرورش پنبه برای دستیابی به محصول پربار

3- بهره وری کارخانه

هر کارخانه نرخ تولید روزانه ای برای هر کالا دارد. بر این اساس هر کسی می تواند مدت زمان لازم برای تکمیل سفارش را مشخص کند. بنابراین در هنگام ارزیابی کارخانه باید به این مورد هم توجه کرد.

4- رویه غالب کاری

بازارپرداز پوشاک قبل از انتخاب کارخانه برای سفارش صادراتی باید رویه غالب کاری کارخانه را بررسی نماید. این کار روند تصمیم گیری کامل را تسهیل می کند.

5- عملکرد گذشته کارخانه

عملکرد گذشته کارخانه نقش مهمی در تائید یک سفارش صادراتی پوشاک دارد. بنابراین یک بازارپرداز خرید پوشاک باید حتماً نسبت به آن توجه داشته باشد.

6- صلاحیت فنی

در حین اجرای یک سفارش صادراتی پوشاک، غالباً مشکلات مختلفی به وجود می آید. مسئله اصلی این است که این مشکلات با چه سرعتی حل می شوند. این امر صلاحیت فنی کلی یک کارخانه را نشان می دهد. بنابراین قبل از ثبت سفارش در یک کارخانه این مورد هم باید بررسی گردد.

7- صلاحیت پرسنل کارخانه

صلاحیت پرسنل یک کارخانه کاملاً به صلاحیت فنی یک کارخانه مرتبط است. اگر صلاحیت پرسنل یک کارخانه بالا باشد، در این صورت صلاحیت کلی فنی این کارخانه هم مناسب خواهد بود. این رویه ای است که قبل از ثبت یک سفارش صادراتی پوشاک دنبال می شود.

4 دلیل جهت جلوگیری از اسکرپپینگ پنبه (برداشت مجدد) و معایب آن

8- عملکرد مالی

عملکرد مالی نقش مهمی در دریافت یک سفارش صادراتی پوشاک بازی می کند. اگر کارخانه ای اوضاع مالی مناسبی داشته باشد، مورد مناسبی برای اعطای یک سفارش صادراتی محسوب می شود. بنابراین بازارپرداز پوشاک حتماً باید به آن توجه داشته باشد.

9- شهرت کارخانه

اعتبار همیشه یک نکته کلیدی برای دریافت هر چیزی است. هر چه شهرت کارخانه بهتر باشد، بدون شک آن کارخانه در اولویت دریافت یک سفارش صادراتی پوشاک قرار خواهد گرفت. این نکته نیز باید قبل از ثبت سفارش مورد بررسی قرار بگیرد.

10- سطح حرفه ای بودن

این آخرین نکته کلیدی در سیستم ارزیابی کارخانه هاست. یک بازارپرداز پوشاک باید سطح حرفه ای بودن یک کارخانه را مورد بررسی قرار دهد و مشخص کند که آیا به صورت حرفه ای کار می کند یا خیر.
نهایتاً بازارپرداز پوشاک می تواند با در نظر گرفتن تمامی عوامل کلیدی فوق به راحتی یک کارخانه مناسب را برای انجام سفارشات صادراتی پوشاک پیدا نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *