صفحه اصلی صــنعت و تجـــارت برترین نمایشگاه های تجاری مد
1399/04/23

برترین نمایشگاه های تجاری مد

Top Fashion Trade Shows

معرفی نمایشگاه های تجاری مد و نحوه آماده شدن برای یک نمایشگاه

زمانیکه خط تولید لباس خودتان را راه اندازی کردید و آماده شدید تا آن را به دنیا نشان دهید، باید در یک یا تعداد بیشتری نمایشگاه تجاری برای بازاریابی برندتان شرکت کنید و آن را به نمایش بگذارید. با نگاهی سرسری به گزینه هایی که در شیکاگو، آتلانتا، دالاس، میامی، بریتانیا و آسیا در دسترس هستند، مشخص می گردد که وقتی صحبت از نمایشگاه های تجاری مد به میان می آید، انتخاب های زیادی دارید و این موضوع به شما بستگی دارد تا در مورد بهترین مکان برای برندتان تصمیم بگیرید.

برترین نمایشگاه های تجاری مد - نمایشگاه نساجی, نمایشگاه بین المللی, فشن, صنعت نساجی, صنعت مد, بازار نساجی, اقتصاد نساجی

نمایشگاه تجاری مد چیست؟

سایت Entrepreneur.com، نمایشگاه تجاری را به عنوان “نمایشگاهی برای شرکت ها در یک صنعت خاص جهت نشان دادن محصولات و خدمات جدیدشان” تعریف می کند. این منبع عنوان می نماید که بیشتر نمایشگاه های تجاری برای عموم آزاد نیستند و فقط نمایندگان شرکت ها و سازمان های مطبوعاتی به آنها دسترسی دارند. نمایشگاه های تجاری مد، رویدادهای ویژه ای هستند که در آنها طراحان مد و صاحبان برند، مدهای جدید خودشان را به مشتریان و خرده فروشان نشان می دهند. امروزه این رویدادها در سراسر جهان برگزار می گردد.
برگزار کنندگان نمایشگاه های تجاری مد در بیشتر موارد، سالن های بزرگ نمایشگاهی را اجاره می دهند که در آن طراحان تمام مدهای سال گذشته را به نمایش می گذارند. موقعیت در این نوع نمایشگاه های تجاری مهم است، و طراحان با چنگ و دندان برای بهترین مکان های غرفه مبارزه می کنند تا مکانیکه بهترین دسترسی را برای عموم مردم دارد، به دست آوردند. هر چند که بهترین نمایشگاه های تجاری مد در پایتخت های مد مانند نیویورک سیتی و پاریس قرار دارند، اما تقریبا هر کدام از شهرهای بزرگ یکی از این رویدادها را حداقل یکبار در سال برگزار می کنند. این مسئله به شما این فرصت را می دهد تا بدون این که مجبور باشید مسافت زیادی را طی کنید، مدهای خودتان را به نمایش بگذارید.
نمایشگاه تجاری مد این امکان را برای شما فراهم می کنند تا شرکای تجاری خودتان را انتخاب کنید و در صنعت مد در جایگاهی مناسب به شهرت برسید. خرده فروشان برای یافتن منابع لباس بر روی این نمایشگاه های تجاری تکیه می کنند، بنابراین شما چه بر روی لباس های متداول، لباس کودکان، یا هر نوع لباس دیگری تمرکز کنید، یک نمایشگاه تجاری یکی از اولین مکان هایی است که شما باید از آن بازدید داشته باشید، چون از طریق آن می توانید نامی برای خودتان به عنوان یک طراح دست و پا کنید.

فهرست برترین نمایشگاه های تجاری مد

برترین نمایشگاه های تجاری مد - نمایشگاه نساجی, نمایشگاه بین المللی, فشن, صنعت نساجی, صنعت مد, بازار نساجی, اقتصاد نساجی

با توجه به فهرست ارائه شده توسط سایت 10times، 10 رویداد برتر حوزه پوشاک و لباس جهان به قرار زیر هستند:

  • مجیک لاس وگاس (MAGIC Las Vegas)
  • نمایشگاه صنعت پوشاک و نساجی پاریس (Texworld Paris)
  • نمایشگاه کفش میلان (MICAM Milano)
  • نمایشگاه بین المللی پوشاک و منسوجات (International Apparel & Textile Fair)
  • نمایشگاه صنعت پوشاک و نساجی ایالات متحده آمریکا (Texworld USA)
  • نمایشگاه بین المللی منسوجات و پوشاک شانگهای (Intertextile Shanghai Apparel Fabrics)
  • نمایشگاه چاندیگار مگا اکسپو (Chandigarh Mega Expo)
  • نمایشگاه پارچه و مد فرانسه (Premier Vision France)
  • نمایشگاه شرق چین (East China Fair)
  • نمایشگاه پوشاک، منسوجات و لوازم آرایشی بهداشتی پیور لندن (Pure London)

چگونه یک نمایشگاه تجاری برای حضور پیدا کردن باید انتخاب شود؟

در مورد هر یک از نمایشگاه های تجاری مد که مد نظر شماست، در اینترنت اطلاعات فراوانی وجود دارد. شما باید در مورد در دسترس بودن کلی و جایگاه خودتان دارای اطلاعات کافی باشید، چون در این صورت خواهید توانست تا بهترین تصمیم را برای برچسب خودتان بگیرید. این موضوع اهمیت کلیدی تحقیق را نشان می دهد؛ زمان کافی را صرف بررسی گزینه ها کنید و فرصت زیادی برای آماده سازی به خودتان بدهید تا چیزی برای بررسی در دقایق آخر باقی نماند.

نمایشگاه های تجاری مد بریتانیا

برترین نمایشگاه های تجاری مد - نمایشگاه نساجی, نمایشگاه بین المللی, فشن, صنعت نساجی, صنعت مد, بازار نساجی, اقتصاد نساجی

بریتانیا به خاطر نمایشگاه های تجاری مد جذابش مشهور است و خریداران از سراسر اروپا برای شرکت در این رویدادها حضور پیدا می کنند. شما با توجه به نمایشگاه های مهم شناخته شده توسط تمام خریداران و بوتیک داران و همچنین با بررسی نمایشگاه های تجاری مستقل کوچکتر حاوی کالاهای خاص می توانید گزینه مناسبی را در بریتانیا برای نمایش و ارائه خط تولید لباس برند جدیدتان پیدا نمایید.

نمایشگاه پیور (Pure)

نمایشگاه پیور که در منطقه شناخته شده المپیای لندن (London Olympia) برگزار می شود، هزاران خرده فروش را از سراسر جهان گرد هم می آورد. با توجه به حضور طراحان مشهور و نوظهوری همانند خود شما، به راحتی می توان خرده فروشان و خریداران بوتیک که آماده اضافه کردن برندهای مستقل جدید به سبد محصولات خود هستند را پیدا نمود.

نمایشگاه مودا (Moda)

با توجه به ارائه لباس های مردانه، پوشاک زنانه و اکسسوری ها در مودا، این نمایشگاه تجاری به یک فروشگاه تک مرحله ای برای خریداران و خرده فروشان تبدیل شده است. هر ساله بیش از ۹۰۰۰ خریدار در نمایشگاه مودا حضور پیدا می کنند، بنابراین این رویداد به یک نمایش بزرگ برای انتخاب خرده فروشان، ایده گرفتن و شبکه سازی کاملا مهم بدل گشته است.

نمایشگاه پالس (Pulse)

وقتی نوبت به مد و گرایشات جدید می رسد، پالس یکی از بزرگ ترین برنامه های تجاری است که باید در آن حضور پیدا کنید. اگر برندی ایجاد کرده اید که بسیار به گرایشات روز توجه دارد، پس این نمایشگاه یک نمایش تجاری مناسب برای شما خواهد بود. اگر می خواهید تا وارد بوتیک های مستقل شوید، می توانید تعداد زیادی از این نوع خریداران را در این نمایشگاه که گرایشات فصل آینده را برای فروشگاه هایشان خریداری می کنند، پیدا نمایید.

نمایشگاه Jacket Required

نمایشگاه Jacket Required یک نمایشگاه تجاری لباس ویژه است که در مکانی به نام ترومن بروری قدیمی (The Old Truman Brewery) در لندن برگزار می شود. این نمایشگاه با نمایش مجموعه ای برگزیده از لباس های مردانه، زنانه و اکسسوری های منتخب معاصر، تماما در مورد سبک آینده نگری است و توسط خریدارانی مثل آقای پورتر (Mr Porter)، ASOS و سلفریجز (Selfridges) مورد بازدید قرار می گیرد.

برترین نمایشگاه های تجاری مد - نمایشگاه نساجی, نمایشگاه بین المللی, فشن, صنعت نساجی, صنعت مد, بازار نساجی, اقتصاد نساجی

نمایشگاه های تجاری تخصصی

انجام تحقیق در مورد چند نمایشگاه تجاری مد کوچکتر، اما تخصصی تر نیز ارزشمند خواهد بود. با توجه به جایگاه برندتان، نمایشگاه های تجاری موفقی خواهید یافت که در ادامه به چند مورد اشاره می شود. نمایشگاه دات تو دات (Dot To Dot)، تمرکزش بر روی لباس کودکان است و به عنوان پیشگام نمایشگاه تجاری مد کودکان رشد کرده است. نمایشگاه بین المللی اسکوپ لندن (London’s Scoop International) در زمینه لباس های زنانه و اکسسوری های مخصوص در بریتانیا و کل دنیا تخصص دارد که ممکن است کاملا مناسب برند شما باشد. همچنین لندن اج (London Edge) را نیز خواهید یافت که تمرکز بیشتری بر روی مد جایگزین و سبک زندگی دارد.

نمایشگاه های تجاری مد اروپا

مهم نیست که بودجه شما چقدر است، چون در هر صورت نباید امکان رفتن به اروپا برای حضور در یکی از نمایشگاه های تجاری بسیار موفق مد در این قاره را از دست دهید. با گزینه هایی که ارزش توجه به آنها در هر کشوری وجود دارد، موقعیت و خط تولید مخصوص تان تعریف خواهد شد که در کجا برای برند شما بهتر خواهد بود، پس به تحقیقات گسترده در مورد گزینه های خود ادامه دهید.

نمایشگاه پارچه و مد (پریمیر ویژن = Premiere Vision)

یکی از بزرگ ترین نمایشگاه های تجاری اروپا، پریمیر ویژن است که در پایتخت مد، یعنی پاریس برگزار می شود و توصیه می گردد که هر طراح مد یا برندی از آن بازدید نماید. وقتی صحبت قراردادهای تجاری و افزایش دایره کاری به میان می آید، این نمایشگاه با کنار هم قرار دادن بهترین پارچه های تولیدی، و تخصص هایی در زمینه لباس های ورزشی و دنیم، مکانی مناسب برای ایجاد کسب و کار محسوب می شود.

نمایشگاه Pitti Immagine Uomo

اگر کار خود را با تولید یک لباس مردانه شروع کرده اید، بایستی در این نمایشگاه تجاری حضور پیدا کنید. نمایشگاه Pitti Immagine Uomo به عنوان خانه مد مردان، جایی برای لباس مردان و اکسسوری هاست و حتی بخشی به نام MAKE نیز دارد که بر روی برچسب های برند جدید در دنیای لباس مردانه متمرکز است.

نمایشگاه پارچه و لباس مونیخ (Munich Fabric Start)

نمایشگاه پارچه و لباس مونیخ به عنوان یک نمایشگاه تجاری پیشرو در صنعت نساجی، مکانی است که همه چیز برای بسیاری از طراحان تازه وارد و صاحبان برند آغاز می شود. پارچه ها و اکسسوری ها بیش از ۱۰۰۰ عرضه کننده در این نمایشگاه به نمایش در می آید، بنابراین افراد خلاق به این رویداد می آیند تا طعم چیزی که قرار است در این صنعت اتفاق بیفتد را بچشند و فروشگاه های خودشان را یک گام جلوتر از وضعیت فعلی به دست آورند.

نمایشگاه های تجاری تخصصی

برلین انواع خاصی از نمایشگاه های تجاری تخصصی مد را ارائه می دهد که از جمله آنها می توان به Seek که بر روی مد معاصر تمرکز دارد و پانوراما (Panorama) که تماما در مورد سبک های غیر رسمی و کژوال است، اشاره کرد. به طور کلی این شهر گزینه هایی را برای تمام برندها فراهم می کند. سبک نوردیک (Nordic style) در حال حاضر در مد بسیار بزرگ است، بنابراین اگر شما یک برند تجاری برای این نوع زیبایی شناسی خلق کرده اید، باید به نمایشگاه کپنهاگ (Copenhagen) سری بزنید.

دستگاه های برداشت پنبه چگونه کار می کنند؟

نمایشگاه های تجاری بین المللی

اگر از نظر مالی برای شرکت در نمایشگاه های تجاری در هر نقطه ای از دنیا محدودیتی ندارید، می توانید یک دنیای کاملا جدید از گزینه های نمایشگاه تجاری مد را پیدا کنید. نمایشگاه معروف Coterie برای لباس زنانه در نیویورک سیتی و نمایشگاه متنوع Agenda (هم در لانگ بیچ = Long Beach و هم در لاس وگاس برگزار می شود)، باعث می گردند تا کسب و کار شما تا سطح یک بازار بزرگ و جدید در مقیاس بین المللی رشد کند.

نمایشگاه های تجاری آمریکا

برترین نمایشگاه های تجاری مد - نمایشگاه نساجی, نمایشگاه بین المللی, فشن, صنعت نساجی, صنعت مد, بازار نساجی, اقتصاد نساجی

نمایشگاه منسوجات لس آنجلس (LA Textile)

نمایشگاه منسوجات لس آنجلس به عنوان مقصدی برای تمام منسوجات و طرح ها، صدها پارچه، تزئین کننده و خدمات تولید نساجی را برای صنعت مد و سبک زندگی معاصر به نمایش می گذارد. این نمایشگاه سالانه دو بار در مرکز بازار کالیفرنیا در لس آنجلس برگزار می شود. نمایشگاه LA Textile از سمینارهایی در حوزه دانش صنعت و ارائه گرایشات در کنار آخرین دیدگاه های تجاری که برای عموم مردم باز هستند، میزبانی می کنند.

نمایشگاه پریمیر ویژن نیویورک (Premiere Vision New York)

نمایشگاه پریمیر ویژن شهر نیویورک بر روی پارچه، چرم، طراحی، اکسسوری ها، و تولید برای صنعت مد متمرکز شده و در حال حاضر بیش از نوزده دوره از این نمایشگاه برگزار گردیده است. پریمیر ویژن که دو بار در Pier 94 برگزار شده است، میزبان بیش از ۲۵۰ غرفه دار در پنج تخصص خود است، و متخصصان صنعت را از سراسر آمریکای شمالی گرد هم می آورد. شرکت کنندگان همچنین می توانند دانش و مهارت های فصلی و تجاری خود را در سمینارها، گفتگوهای روند، و پنل های بحث صنعتی که ارائه می شوند، افزایش دهند.

نمایشگاه Coterie

نمایشگاه Coterie با دور هم جمع کردن متخصصان و عرضه کنندگان لباس زنانه، اکسسوری ها و کفش، میزبان غرفه داران لباس آماده برای پوشیدن و محصولات کلاسیک است. این نمایشگاه که یکی از بزرگترین نمایشگاه های بین المللی مد است در شهر نیویورک برگزار می گردد و میزبان صدها نام تجاری بین المللی و همچنین برندهای نو ظهور است که تمایل دارند تا خودشان را در یکی از رویدادهای جهانی صنعت آمریکا غوطه ور نمایند.

نمایشگاه Agenda

وقتی در کنار ۱۰ هزار خریدار از سراسر جهان به سمت کویر حرکت کنید، نمایشگاه Agenda را که در مرکز بازار جهانی در قلب لاس وگاس برگزار می شود، خواهید یافت. نمایشگاه Agenda در مرکز هفتگی بازار لاس وگاس، غرفه هایی از بیش از ۱۰۰۰ برند بین المللی را به تصویر می کشد که مد فصل جدید و اکسسوری های خودشان را به نمایش می گذارند. این نمایشگاه از زمان آغاز به کار خود در سال ۲۰۰۳، به خاطر تنوع خلاقانه اش مشهور گردیده و همچنین میزبان فستیوال Agenda در مرکز همایش لانگ بیچ در کالیفرنیا نیز بوده است.

نمایشگاه A Current Affair

نمایشگاه A Current Affair برای تأمین کالای فروشگاه های ارائه دهنده مدل های کلاسیک، سالانه سه بار در لس آنجلس و دو بار در نیویورک برگزار می شود، و بهترین مدها و اکسسوری های کلاسیک را به نمایش می گذارد. فروشگاه های عرضه کننده محصولات کلاسیک می توانند کالاهای جین کلاسیک و تمام چیزهای براق را از طریق این نمایشگاه جهت ساخت مجموعه های خود برای فصل های آینده جمع آوری نمایند.

نمایشگاه های تجاری کانادا

نمایشگاه Metro Show

نمایشگاه Metro Show که چهار بار در سال در ونکوور برگزار می شود، به نمایش پوشاک، کفش و اکسسوری های صدها برند برای صاحبان فروشگاه ها و خریداران که می خواهند مد بزرگ بعدی را کشف نمایند، می پردازد. نمایشگاه Metro Show از سال 2012 به بزرگ ترین نمایشگاه خرید پوشاک چند منظوره در ونکوور تبدیل شده است. علاوه بر خرید برای فصل آینده، شرکت کنندگان دعوت می شوند تا به مجموعه ای از سخنرانی ها گوش دهند که به موضوعات صنعتی مانند راه حل های خرده فروشی در بازار فعلی اختصاص دارند.

نمایشگاه Mode Accessories

اگر در حوزه اکسسوری های مد فعالیت می کنید، نمایشگاه Mode Accessories در تورنتو جایی است که شما وقتی صحبت از اکسسوری های زنانه به میان می آید، همه گرایشات فصلی و عرضه کنندگان را پیدا خواهید کرد. این نمایشگاه تجاری از زمان آغاز به کار خودش رشد داشته است و اکنون شامل برخی غرفه های لباس زنانه، جواهرات، پارچه ها و کالاهای چرمی است.

نمایشگاهای تجاری استرالیا

برترین نمایشگاه های تجاری مد - نمایشگاه نساجی, نمایشگاه بین المللی, فشن, صنعت نساجی, صنعت مد, بازار نساجی, اقتصاد نساجی

نمایشگاه فشن اکسپوست (Fashion Exposed)

نمایشگاه Fashion Exposed که در قلب سیدنی واقع شده، خرده فروشان و خریداران برندهای بین المللی و استرالیایی را در مرکز همایش های بین المللی (International Convention Centre) گرد هم می آورد. این رویداد با تمرکز بر روی پوشاک، اکسسوری ها، و کفش، میزبان بیش از ۱۵۰ برند مشهور و نو ظهور است که لباس های زنانه و مردانه را در سراسر استرالیا برای خرده فروشان مستقل نمایش می دهند. فشن اکسپوست، مکانی عالی برای شنیدن در مورد برندهای جدیدی که وارد بازارهای استرالیا و نیوزیلند می شوند، به شمار می آید. شما در این نمایشگاه می توانید در سمینارهایی که بر روی رشد و گسترش کسب و کار مد و سبک زندگی متمرکز هستند، شرکت کنید.

نمایشگاه Frontline FAB Event

نمایشگاه Frontline FAB Event به عنوان بزرگ ترین رویداد مد برای خرده فروشان استرالیایی در ملبورن برگزار می شود و صدها برند را در یک دوره دو روزه در مرکز نمایشگاه ملبورن (Melbourne Exhibition Centre) به نمایش می گذارد. این رویداد که شرکت در آن برای عموم آزاد است، دو بار در یک سال برگزار می گردد و از غرفه ها، سخنرانی ها و سمینارهای صنعتی فراوانی تشکیل شده است. این رویداد قصد دارد تا به صورت مستقیم بر روی برندهای استرالیایی که در جستجوی کلکسیون های بعدی خودشان هستند، تأثیر بگذارد. خرده فروشان در جستجوی برند لباس زنانه، لباس مردانه، لباس شنا، لباس کار و همچنین خدمات دیجیتالی و تمام وسایل مورد نیاز خانه به این نمایشگاه می روند.

نمایشگاه Ego Expo استرالیا

نمایشگاه Ego Expo که بر روی مد کژوال و برندهای سبک زندگی متمرکز شده، جایی است که همه چیز را برای شما مثل مد، کفش، موسیقی و هنر خیابانی فراهم می کند. ترکیب فرهنگ خیابانی شهری با نمایشگاه های تجاری سنتی از جمله نمایش های مد زنده و فرصت های شبکه سازی، صدها برند را در مرکز نمایشگاهی و گردهمایی ملبورن (Melbourne’s Convention and Exhibition Centre) برای این رویداد پاپ فرهنگی، مد و صنعت سبک زندگی گرد هم می آورد.

بهترین نمایشگاه های تجاری مد در نیویورک کدامند؟

علاوه بر نمایشگاه های پریمیر ویژن نیویورک (‏Premiere Vision New York)‏ و ‏Coterie، تعدادی نمایشگاه های تجاری دیگر نیز در بیگ اپل (‏Big Apple)‏ وجود دارند که وقتی می خواهید مانند ستارگان بین المللی مد شوید، ممکن است بخواهید از آنها دیدن کنید. مثلا نمایشگاه DG Expo یک رویداد چند صنعتی است که به نمایش پارچه ها و تزئین کننده ها برای خرده فروشان و طراحان اختصاص دارد. این نمایشگاه تجاری در سراسر ایالات متحده برگزار می شود، اما معمولا در ماه ژانویه در نیویورک دایر می گردد.
اگر به دنبال بیشتر طرح های شرکتی هستید، نمایشگاه صنعت پوشاک و نساجی ایالات متحده آمریکا (Texworld USA) رویدادی است که نمی توانید از آن صرف نظر کنید. این رویداد بزرگ ترین نمایشگاه برای خریداران پارچه، طراحان و فروشندگان کالا در آمریکای شمالی است و ده ها نوع مختلف پارچه را در خود جای داده است. این نمایشگاه هر ژانویه در نیویورک برگزار می شود.
دو رویداد مد دیگر در نیویورک وجود دارند که باید در مورد آنها بدانید. اولین رویداد، نمایشگاه Capsule است که نوعی رویداد دو وجهی تلقی می شود، چون نمایشگاه لباس های مردانه و زنانه را به ترتیب در ماه ژانویه و فوریه برگزار می نماید. دومین رویداد بزرگ، نمایشگاه AccessoriesTheShow است که بزرگ ترین نمایشگاه اکسسوری در جهان محسوب می شود. به یاد داشته باشید که هفته مد نیویورک که در ماه فوریه هر سال برگزار می شود، بهترین زمان برای بازدید از این شهر جهت جستجوی شبکه های مرتبط با مد، تهیه پارچه و فروش به شمار می آید.

بهترین نمایشگاه های تجاری مد در پاریس کدامند؟

نمایشگاه پریمیر ویژن در پاریس، اولین رویداد تجاری مد این شهر محسوب می شود، اما فرصت های مهم دیگری برای ایجاد ارتباط هر ساله در این شهر به وجود می آید. مثلا نمایشگاه Tranoi که در وهله اول برای طراحان مد ویژه دایر می شود، هر ژانویه در پاریس برگزار می گردد و اگر شما می خواهید تا به دنیای های فشن (high fashion) وارد شوید، باید حتما در این نمایشگاه حضور یابید. علاوه بر این، نمایشگاه های Man/Woman هر دو در چند ماه اول سال در پاریس برگزار می گردند و Who’s Next یک شوی محبوب بین المللی مد است که زنان را هدف قرار می دهد.

مهم ترین نمایشگاه های تجاری دنیا کدامند؟

مهم ترین نمایشگاه تجاری برای هر طراح یا کارآفرین پوشاک متفاوت خواهد بود. با علم بر این واقعیت که رویدادهایی مانند MAGIC در لاس وگاس و پیور (Pure) در لندن در سطح بین المللی مشهور هستند، اما شاید یک نمایشگاه تجاری با شهرت کمتر در منطقه محلی خودتان پیدا کنید که برای رشد شخصی و یا تجاری شما مهمتر باشد. بنابراین اگر شما در حوزه مد فعالیت دارید و در ایالات متحده زندگی می کنید، هیچ بهانه ای برای نرفتن به نمایشگاه Texworld USA یا پریمیر ویژن نیویورک برای شما وجود ندارد. به همین ترتیب، طراحان در اروپا باید حداقل هر چند سال یکبار در نمایشگاه پریمیر ویژن فرانسه یا نمایشگاه کفش میلان شرکت کنند تا در صدر آخرین گرایشات دنیای مد باقی بمانند.

بازار منسوجات خودرو در حال رشد است

چگونگی آماده شدن برای اولین نمایشگاه تجاری به عنوان یک غرفه دار

برترین نمایشگاه های تجاری مد - نمایشگاه نساجی, نمایشگاه بین المللی, فشن, صنعت نساجی, صنعت مد, بازار نساجی, اقتصاد نساجی

در این بخش به برخی از مهم ترین کارهایی که در هنگام آماده شدن برای نشان دادن مدهای جدیدتان در یک نمایشگاه تجاری باید انجام دهید، اشاره می کنیم:

1- برخی اهداف را برای نمایش مشخص کنید.

در نمایشگاه تجاری می خواهید به چه چیزی دست یابید؟ این اهداف را تعریف کنید و بر روی آنها متمرکز شوید.

2- تحقیق خودتان را انجام دهید.

این موضوع به معنی اختصاص دادن زمان است تا بفهمید مشتری هدف شما به خرید چه چیزی توجه دارد. این کار گزینه های شما را به صورت هدفمند محدود می کند. همچنین در مراحل اولیه باید درباره هزینه ها تحقیق کنید، چون بدون شک این مساله بر روی تصمیم گیری شما تأثیر خواهد گذاشت.

3- قرارهای ملاقات را از پیش انجام دهید.

فکر نکنید که مشتری هدف تان فقط به سراغ شما خواهد آمد. شما برای اینکه از نمایشگاه تجاری بهترین نتیجه را به دست آورید، باید در بازار هدف مقدمات را فراهم نمایید و بسترسازی کنید، پس باید از قبل با خرده فروشان مورد نظر تان تماس بگیرید و تلاش کنید تا با قرار ملاقات با آنها سبب تضمین دیدن محصولات تان در روز بزرگ شوید.

4- غرفه خودتان را بسازید.

برای غرفه شما بسیار مهم است که فورا با خریداران صحبت کنید و هویت برندتان را تعریف نمایید. از دکور و پرسنل گرفته تا جزئیات کوچک تر مانند کارت های کسب و کار، بایستی همه از قبل حل شده باشند.

5- آماده باشید.

هیچگاه بدون نقشه و آمادگی قبلی کاری را انجام ندهید. برای کل محصولات خطوط تولیدی تان، صحبت های مشخصی را برای ترغیب کردن دیگران آماده کنید و اطلاعات کافی در مورد تولید، پارچه، حداقل مقادیر سفارش و قیمت گذاری در اختیار آنها قرار دهید. زمانیکه توجه یک خریدار را جلب نمودید، اجازه ندهید تا با ارائه یک گفتمان بدون آمادگی و سازمان دهی نشده از دست برود.

6- لجستیک خودتان را بررسی نمایید.

زمان بندی خودتان را برای همه موضوعی چندین بار بررسی کنید. اگر موجودی بیشتری به وجود آورده اید، مطمئن شوید که از قبل به خوبی با شما خواهند بود. اگر می خواهید اجناس جدیدی به غرفه اضافه کنید، آن را تا دقیقه آخر رها نکنید و اطمینان حاصل کنید که تدارکات تان کامل و بدون نقص است، بنابراین در هنگام راه اندازی حتی یک دقیقه وقت خود را از دست نخواهید داد.

7- پیگیر باشید.

شما در طول زمانیکه در یک نمایشگاه تجاری شرکت می کنید (‏هم به عنوان غرفه دار و هم به عنوان شرکت کننده)‏ با تعداد زیادی از روش های برقراری ارتباط در صنعت جدید آشنا می شوید، پس باید مطمئن گردید که از هر روشی بهترین استفاده را جهت معرفی خودتان می کنید. وقتی توانستید در رویداد شرکت کنید، در مورد افرادیکه با آنها ملاقات کرده اید، یادداشت بردارید. برای این یادداشت برداری می توانید جزئیات کمی را به کارت ویزیت افراد اضافه کنید تا در حافظه تان بعد از رویداد باقی بماند و یا جزئیات را در دفترچه یادداشت می توانید بنویسید. حتی اگر به طور مستقیم در حال انجام کارهای تجاری نیستید، معرفی کردن خودتان را بعد از رویداد ادامه دهید. این کار باعث گسترش ارتباطات حرفه ای در حوزه کاری شما می شود، و برند و یا کسب و کارتان را در ذهن افراد تثبیت خواهد کرد.
وقتی می خواهید اولین نمایشگاه تجاری را انتخاب کنید، با گزینه های متعددی رو به رو خواهید بود، اما اولین کاری که باید انجام دهید، این است که با تصمیم گیری درباره این که کدام نمایشگاه ها برای برند شما مناسب نیست، شروع به محدود کردن گزینه های خود کنید. شما باید بفهمید که مشتری هدف شما کجا خواهد بود، بنابراین بایستی تمام توجه تان را بر روی این نمایشگاه های خاص متمرکز کنید، حتی اگر این کار مستلزم یک سفر بین المللی باشد.

نمایشگاه های تجاری مد چه زمان هایی برگزار می شوند؟

نمایشگاه های تجاری مد در تمام طول سال برگزار می شوند. به طور کلی، پیدا کردن این نمایشگاه ها که در چند ماه اول سال اتفاق می افتند، معمول تر است، چون طراحان و خرده فروشان می خواهند مدهای جدیدی که برای ۱۲ ماه آینده ارائه خواهند داد را آماده نمایند. با این حال، این رویدادها در طول بقیه سال نیز ادامه پیدا می کنند و سفر به نمایشگاه های تجاری مد برای ارائه تعدادی از رویدادهای مختلف به عنوان پیشرفت فصول، امری عادی محسوب می شود.

آماده سازی حضور در نمایشگاه ها چقدر طول می کشد؟

آماده سازی هر چقدر که شما می خواهید، می تواند طول بکشد. با این حال، اگر مدتی از زمان حضور شما در نمایشگاه تجاری مد گذشته باشد، خواهید فهمید که آماده شدن برای این رویدادها یک نوع تلاش یک ساله است؛ همیشه منتظر رویداد بعدی خواهید بود، و دائما خودتان را با تماس های جدید و برندهای مورد علاقه هماهنگ خواهید کرد تا بتوانید قدم بعدی را در همکاری خود مشخص کنید.
شما به طور کلی می خواهید حداقل یک ماه را صرف آماده سازی خودتان برای یک نمایشگاه تجاری مد کنید. زمانیکه می دانید در یک نمایشگاه ویژه شرکت خواهید کرد، وقت برقراری ارتباط با دیگران، رزرو کردن بلیت هواپیما و اتاق های هتل فرا می رسد. با توجه به محبوبیت نمایشگاهی که در آن شرکت خواهید کرد، ممکن است بخواهید از قبل ترتیبات لجستیکی را به خوبی انجام دهید؛ مثلا شرکت کنندگان هفته مد نیویورک، در حالی که هنوز در شهر هستند، اغلب برای سال آینده هتل، رزرو می کنند.
هفته قبل از برگزاری نمایشگاه، همه چیز به چگونگی انتقال مدهای خودتان، بدون اینکه صدمه جبران ناپذیری به آنها وارد شود، اختصاص خواهد داشت. زمانیکه می خواهید یک خط تولیدی کامل را به نمایش بگذارید و یک پرواز تجاری انجام دهید، انتقال دادن تمام مدها به یک مکان مناسب و در زمان درست می واند دردسرساز باشد، بنابراین شاید بخواهید یک دستیار استخدام کنید تا به شما در انجام کارها کمک نماید.

نحوه جلوگیری از شکست در نمایشگاه تجاری مد

برترین نمایشگاه های تجاری مد - نمایشگاه نساجی, نمایشگاه بین المللی, فشن, صنعت نساجی, صنعت مد, بازار نساجی, اقتصاد نساجی

اگر از نکات ساده زیر پیروی کنید، موفقیت در نمایشگاه تجاری تقریبا تضمینی خواهد بود:

1- آماده باشید.

هر چند که آماده شدن کامل برای اولین نمایشگاه غیرممکن است، اما دانش را از طریق تجربه شخصی به دست آورید و مسائل سال آینده را از نزدیک مورد بررسی قرار دهید. یک برنامه کامل برای کل رویداد تهیه کنید، تلفن همراه خود را در دسترس نگاه دارید و برای سئوالاتی که خریداران و شرکای تجاری احتمالی ممکن است بپرسند، آماده شوید.

2- وحشت نکنید.

اولین نمایشگاه شما طاقت فرسا خواهد بود. با این همه تنظیمات، تجربیات و چهره های جدید، طبیعی است که بعد از اولین روز به عنوان یک غرفه دار در معرض خطر فروپاشی عصبی قرار گیرید. کمی استراحت کنید، با افراد جدید معاشرت انجام دهید و مقدار به گشت و گذار بپردازید.

3- دوستانه رفتار کنید.

به خاطر داشته باشید که اولین برخورد همیشه در ذهن باقی می ماند. هر چند که مدل هایتان اگر در کارشان خبره باشند، به برجسته بودنتان کمک می کنند، اما صورت شما خیلی بیشتر از لباس هایی که می فروشید به چشم خواهد آمد. خوش بیان، مؤدب و حرفه ای بمانید، اما بیش از همه باعث شوید تا مردم بفهمند که شما از کار کردن با آنها لذت می برید.

4- ماجراجو باشید.

وقتی به یک نمایشگاه تجاری می روید، از محدوده آسایش خود خارج می شوید. از امتحان کردن چیزهای جدید نترسید و سعی کنید تا تجربه ای همانند کسی دیگر به دست نیاورید. با این حال، محافظت از خودتان را فراموش نکنید. به خاطر داشته باشید که اول برای کار و دوم برای تفریح به نمایشگاه بروید.

5- به مسائل توجه داشته باشید.

چشمان تان به عنوان یک طراح برای دیدن جزئیات یکی از ویژگی های کلیدی شماست. این ابزار تمرکز بیش از حدی را در نمایشگاه تجاری برای شما به وجود خواهد آورد. برای تمام افرادیکه ملاقات می کنید، یادداشت های ذهنی داشته باشید و درباره شرکای تجاری احتمالی که به شما کمک خواهند کرد تا بر مشکلات غلبه کنید، نکاتی را سریعا یادداشت نمایید. از همه مهم تر، سعی خودتان را بکنید تا از هر چیزی که در پیرامونتان می گذرد، نهایت استفاده را ببرید؛ در اولین نمایشگاهی که شما حضور پیدا می کنید، چیزهای زیادی برای یادگیری وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *