صفحه اصلی دانشـــنامه بهترین دستگاه پرس حرارتی برای افراد تازه کار
1399/08/11

بهترین دستگاه پرس حرارتی برای افراد تازه کار

Best Heat Press Machine For Beginners

دستگاه های پرس حرارتی می توانند برای کاربردهای زیادی، هم در خانه و هم برای اهداف تجاری مورد استفاده قرار گیرند. اگر شما فردی تازه کار و مبتدی هستید که می خواهید از پرس حرارتی استفاده نمایید، این فرآیند می تواند بسیار ترسناک به نظر رسد، اما در واقع کار با دستگاه پرس حرارتی در صورتیکه شما مقداری تمرین داشته باشید، بسیار ساده است. درج کردن لگو و تصاویر بر روی تی شرت ها، کیف ها، ملافه ها و روبالشی ها، پارچه های مخصوص تمیزکاری و حتی چاپ بر روی لیوان ها جزء کاربردهای محبوب دستگاه پرس حرارتی به شمار می آیند. قبل از اینکه شما فرآیند استفاده از دستگاه پرس حرارتی را شروع نمایید، مهم است تا در مورد نحوه کار این دستگاه اطلاعات داشته باشید و بدانید که به چیزی نیاز دارید و کدام دستگاه پرس حرارتی برای افراد تازه کار بهترین است.

بهترین دستگاه پرس حرارتی برای افراد تازه کار - ماشین آلات نساجی, کارخانه نساجی, صنعت نساجی, دستگاه های نساجی, دانش نساجی

پرس حرارتی چیست؟

دستگاه های پرس حرارتی، روشی ساده جهت پرس طرح ها و الگوها بر روی تعدادی از سطح های مختلف هستند. بیشتر دستگاه های پرس حرارتی، دو صفحه تخت دارند. صفحه بالایی دارای حرارت است و محصولی که شما می خواهید تا آن را چاپ کنید بر روی صفحه پایینی همراه با طرح مورد منظر بر روی صفحه بالایی قرار می گیرد. سپس دو صفحه به هم پرس می شوند و گرما سبب می گردد تا طرح یا الگو بر روی پارچه پرس گردد. پرس های حرارتی گرد برای محصولاتی نظیر لیوان مورد استفاده قرار می گیرند که نحوه انجام پرس آنها کمی متفاوت است، ولی باز هم از حرارت برای پرس طرح بر روی لیوان استفاده می کنند. کار با دستگاه پرس حرارتی نسبت به چاپ اسکرینی، آسان تر و راحت تر است، بنابراین این دستگاه ها برای افرادیکه بودجه مشخصی دارند یا به چاپ در مقادیر بالا نیازی ندارند، انتخاب خوبی محسوب می شود.

انواع پرس حرارتی

همانند تمام ماشین آلات، پرس های حرارتی نیز در انواع و اندازه های مختلف با توجه به الزامات شما عرضه می شوند.

پرس حرارتی فرم صدف (Clamshell) یا بازشوی فوقانی (Top Opening)

این نوع از پرس حرارتی، بسیار محبوب هستند. آنها جهت باز و بسته کردن صفحه بالایی، یک لولا دارند و وقتی در اندازه های کوچکتر موجود هستند، می توانند در خانه نیز مورد استفاده قرار گیرند. در هنگام انجام فرآیند، صفحه بالایی در راستای عمودی باز می گردد، ماده و طرح بر روی صفحه پایینی قرار می گیرند و صفحه بالایی به طرف پایین حرکت کرده و پرس انجام می شود. دستگاه های پرس حرارتی فرم صدف برای مواد نازکی مانند تی شرت ها، کیف ها و پارچه های مخصوص تمیزکاری بهترین کاربرد را دارند، چون میزان بسته شدن صفحات توسط لولا کنترل می شود.

پرس حرارتی نوسان دار (Swinger) یا پیوسته نوسانی (Swing Away)

پرس حرارتی پیوسته نوسانی نسبت به پرس حرارتی فرم صدف به فضای بیشتری نیاز دارد، چون صفحه بالایی نسبت به صفحه پایینی پیوسته نوسان می کند. این نوع از پرس حرارتی به شما امکان می دهد تا فضای بیشتری را برای پخش کردن پارچه اختصاص دهید و بتوانید بر روی اشیاء ضخیم تری مانند صفحات زیر موسی و حتی لیوان ها، پرس انجام دهید.

پرس حرارتی کششی

این نوع پرس حرارتی به مدل نوسانی بسیار شبیه است، اما در این مورد فقط صفحه پایینی دارای نوسان پیوسته است، یعنی شما با خیال راحت می توانید محصول را دور از صفحه بالایی گرم شده قرار دهید.

پرس حرارتی تی شرت سابلیمیشن

همانطور که نام این پرس حرارتی نشان می دهد، عمدتا برای تی شرت ها کارآیی دارد. این دستگاه ها برای مطمئن شدن از اینکه رنگ از طریق کاغذ انتقال به تی شرت رنگ پس نخواهد داد، طراحی شده اند. آنها مساحت سطح بزرگتری نیز دارند و این عامل سبب پخش کردن راحت تر پارچه بر روی آنها می شود. از آنجا که بیشتر مردم کار خود را با چاپ بر روی تی شرت ها شروع می کنند، لذا این ماشین ها می توانند انتخاب خوبی به عنوان یکی از بهترین دستگاه های پرس حرارتی برای افراد تازه کار محسوب شوند.
همه دستگاه ها می توانند هم به صورت دستی و هم به صورت اتوماتیک کار کنند. همچنین می توان همه این دستگاه ها را هم در خانه و هم در محل کار مورد استفاده قرار داد.

پرس حرارتی چه کاربردی دارد؟

پرس های حرارتی یک روش عالی جهت ایجاد محصولات شخصی سازی شده برای اهداف تجاری یا برای ارائه به خانواده و دوستان هستند. آنها با پارچه ها، پلاستیک ها، صفحات زیر موسی و سرامیک ها مورد استفاده قرار می گیرند و برای اولین بار باید سازگاری سطحی که بر روی آن چاپ انجام می دهید را بررسی کنید. بهترین دستگاه پرس حرارتی برای افراد تازه کار، دستگاهی است که به شما اجازه خواهد داد تا از تعدادی مواد مختلف استفاده نمایید. کاربردهای پرس حرارتی بسیار زیاد است و فقط بعضی از مواردی که می توانید ایجاد نمایید، عبارتند از:

  • تی شرت ها، پلیورها و لباس های ورزشی با هر نوع لوگو یا طرح انتخابی شما.
  • پارچه های مخصوص تمیزکاری، روبالشی ها و لوازم تختخواب جهت جذاب تر کردن خانه یا برای فروش همراه با طرح منحصر به فرد خودتان.
  • صفحات زیر موسی جهت ارتقاء کسب و کارتان.
  • لیوان ها برای بازاریابی یا برای اهداف شخصی به عنوان هدیه.
  • ساک های دستی و تزئین کیف ها.
  • کیسه های قابل حمل برای کسب و کارتان.
  • کلاه ها برای تیم ورزشی.

قبل از اینکه کار خود را شروع نمایید، بررسی کنید که آیا پرس حرارتی که شما خریداری کرده اید، می تواند محصولاتی که شما می خواهید را ایجاد نماید.

شما به چه چیزی نیاز دارید؟

اولین چیزی که شما نیاز دارید، سازماندهی فضایی برای مستقر کردن پرس حرارتی است. شما به فضای فراوانی برای باز کردن پرس نیاز خواهید داشت و باید قادر باشید تا مواد و انتقال های خودتان را در درون دستگاه قرار دهید. شما به سطحی صاف و پایدار همراه با دسترسی به دوشاخه نیازمند خواهید بود و داشتن مقداری فضا برای پهن کردن همه مواد و انتقال های مورد نظرتان در هنگام کار ایده آل می باشد.
به یاد داشته باشید که پرس حرارتی ممکن است سنگین باشد، بنابراین حرکت دادن آن در هنگام راه اندازی، آسان نخواهد بود. همچنین هنگام استفاده از آن، باز کردن یک پنجره بسیار خوب و ایده آل است. اگر پرس حرارتی شما در هنگام چند استفاده اول، بو ایجاد می کند، دستگاه را خاموش نکنید. این بو طبیعی است و هر چه بیشتر با پرس کار کنید، بو زودتر از بین می رود. وقتی شما فضای مورد نیازتان را سازماندهی کردید، به اطلاع از چیزی که بر روی آن چاپ انجام خواهید داد و نحوه اعمال لگو بر روی پرس نیاز خواهید داشت.
پرس های حرارتی به واسطه ماهیتی که دارند، بسیار داغ هستند، بنابراین بعضی از پارچه ها به خوبی توسط آنها کار نمی شوند. مثلا نباید از مواد مصنوعی برای پرس حرارتی استفاده کرد، در حالیکه پارچه های ضخیمی مانند پنبه، نایلون و پلی استر، نتایج بهتری را فراهم می کنند.
قبل انجام فرآیند چاپ بر روی هر پارچه ای، آن را بشورید و اتو بزنید تا یک سطح صاف و تمیز جهت کار با آن در اختیار داشته باشید. اگر تمایل دارید تا بر روی لیوان ها و صفحات زیر موسی (ماوس پدها) کار چاپ را انجام دهید، صفحه را پاک کنید تا هرگونه کثیفی و چربی از بین رود و توانایی پرس حرارتی جهت مدیریت آنها را نیز بررسی نمایید.
طرح یا الگوی شما با استفاده از کاغذ انتقال مخصوص، اعمال خواهد شد. شما با استفاده از هر نرم افزار طراحی، طرحتان را بر روی یک کامپیوتر شخصی (pc) ایجاد می کنید و آن را با استفاده از کاغذ انتقال به مرحله چاپ در خواهید آورد. سپس کاغذ بر روی قسمت فوقانی پارچه انتخابی شما در پرس حرارتی قرار خواهد گرفت.

بازار منسوجات خودرو در حال رشد است

بهترین دستگاه پرس حرارتی برای افراد تازه کار - ماشین آلات نساجی, کارخانه نساجی, صنعت نساجی, دستگاه های نساجی, دانش نساجی

عملکرد یک پرس حرارتی

هر چند که همه پرس های حرارتی به سادگی مورد استفاده قرار می گیرند، اما شما برای دستیابی به بهترین نتایج، باید مراحل درست را دنبال کنید. بیشتر پرس ها از یک روش ساده برای کار کردن استفاده می کنند، اما همیشه از دستورالعمل همراه با پرس استفاده نمایید. پرس های حرارتی به سادگی با استفاده از یک دوشاخه معمولی به شبکه اصلی برق متصل می شوند و قبل از استفاده جهت گرم کردن، روش می گردند.
بهترین دستگاه پرس حرارتی برای افراد تازه کار باید یک ترموستات داشته باشد تا به آنها در انتخاب دمای مورد نظر کمک کند. زمان های گرمایش متغیر است، اما شما باید این زمان را بین 10 تا 20 دقیقه در نظر داشته باشید. اگر در مورد دمای مورد استفاده مطمئن نیستید، به دفترچه راهنمای پرس حرارتی مراجعه کنید. وقتی حرارت به دستگاه داده می شود، چراغ روی پرس روشن می شود و زمانیکه دستگاه به دمای مورد نظر رسید، این چراغ خاموش خواهد شد. اگر چراغ دوباره روشن شد، نگران نشوید. پرس به آرامی حرارت را از دست خواهد داد و ترموستات فقط به حفظ آن در یک دمای پایدار کمک خواهد نمود.
با توجه به نوعی پرسی که انتخاب می کنید، یا با بلند کردن دسته پرس یا با به لرزه در آوردن صفحه، آن را باز کنید. پارچه انتخابی خودتان را با دقت پهن نمایید، سپس کاغذ انتقال را در جایی که می خواهید طرح شما آنجا باشد، قرار دهید. به یاد داشته باشید که کاغذ را به صورت درازکش پهن کنید.
زمانیکه پرس در مکان مورد نظر قفل شد، آن را ببندید و زمان سنج را تنظیم نمایید. راهنمای دستورالعمل دستگاه باید در مورد مدت زمان پرس برای هر نوع از پارچه ای دارای اطلاعات باشد. وقتی زمان سنج به پایان رسید، پرس را باز کنید و کاغذ انتقال را با دقت از پرس جدا کنید. طرح بر روی پارچه شما باقی خواهد ماند.
قبل از شستشو یا پرس کردن، محصولات را به مدت 24 ساعت رها کنید تا از ایجاد شدن مناسب طرح مطمئن شوید. اولین تلاش های شما ممکن است عالی نباشد، اما اگر شما به تمرین کردن ادامه دهید، به زودی به آزمایش طرح های پیچیده تر نیز روی خواهید آورد. شما ممکن است تا بخواهید از یک تی شرت یا لیوان قدیمی برای تمرین کردن استفاده کنید. این روش به شما این شانس را خواهد داد تا کشیدن شدن مناسب چاپ خود را بررسی نمایید و مطمئن شوید که رنگ ها همانند چیزی که شما خواسته اید، چاپ شده اند.

انتخاب کردن بهترین دستگاه پرس حرارتی برای افراد تازه کار

هر چند که شیوه کاری همه پرس های حرارتی مشابه هم است، اما ما احساس می کنیم که بعضی از آنها برای افراد مبتدی مناسب تر هستند. در این مطلب به چند پرس حرارتی اشاره خواهیم کرد که فکر می کنیم آنها بهترین دستگاه پرس حرارتی گرد برای استفاده در خانه یا در محل کار محسوب می شوند. ما مطمئن هستیم که بررسی پرس های حرارتی معرفی شده به انتخاب صحیح شما کمک خواهد کرد.

دستگاه پرس حرارتی تی شرت سابلیمیشن دیجیتالی کیفی، 15 در 15 اینچ، محصول صنایع Power Press بهترین پرس حرارتی

پرس حرارتی Power Press نوعی پرس حرارتی دوست داشتنی محسوب می شود که استفاده از آن راحت است. این عامل باعث می شود تا راه اندازی و استفاده مستقیم آن از جعبه بسیار آسان باشد. این پرس از نوع مدل صدفی است، بنابراین صفحات فوقانی آن به سمت بالا باز می شوند که به شما اجازه می دهند تا مواد را در درون پرس قرار دهید. چون اندازه مساحت چاپ کننده این دستگاه، 15 در 15 اینچ است، پس فضای کمی را درخانه یا اداره اشغال می کند. صفحه بالایی، پوششی از تفلون است، بنابراین شما به خرید ورق های پوششی نیازی ندارید. این صفحه به سختی دچار سایش می شود، به راحتی تمیز می گردد و به مواد صدمه وارد نمی کند.
برای افرادی که تازه با پرس حرارتی مشغول کار می شوند، دما می تواند یک چالش برای آنها باشد، اما این پرس از یک صفحه کنترلی LCD استفاده می کند که به شما این امکان را می دهد تا دمای دقیق و زمانی که به آن نیاز دارید را انتخاب نمایید. دما در این صفحه کنترلی از 0 تا 750 درجه فارنهایت تغییر می کند. زمان گرمایش بین 10 تا 15 دقیقه است که به شما فرصت می دهد تا قبل از اینکه کار را شروع نمایید، ماده و انتقال را بررسی نمایید. نور نشانگر، آماده شدن دستگاه برای استفاده را نشان می دهد و صدای بیپ بیپ به آماده شدن انتقال اشاره می کند.
این دستگاه پرس می تواند برای موارد زیر کاربرد خوبی داشته باشد:

  • دستگاه پرس حرارتی عالی برای تی شرت ها، پلیورها و پیش بندها.
  • کیف ها، پارچه های مخصوص تمیزکاری و رویه های بالش.
  • صفحات زیر موسی (mouse mats).
  • پازل های jigsaw (نوعی پازل معمایی).
  • نشان ها و علامت های برگه شناسایی.
  • سفال های سرامیکی.
پارچه شانل چیست و کاربردها و ویژگی های منحصر به فرد شنیل

دستگاه پرس حرارتی سابلیمیشن 15 در 15 اینچ شرکت Fancierstudio Power عالی ترین دستگاه پرس حرارتی

این دستگاه یک مدل صدفی یا بازشونده فوقانی محسوب می شود. چون این پرس حرارتی برای پردازش و بالا آمدن به زمان نیاز ندارد و به حداقل راه اندازی ممکن نیازمند است، لذا به عنوان بهترین دستگاه پرس حرارتی برای افراد تازه کار یک انتخاب خوب می باشد. پایه لاستیک سیلیکونی، ثابت است و پرس با ورقه پوششی تفلون برای صفحه بالایی ارائه می شود. مساحت پرینتر، 15 در 15 اینچ است، بنابراین فضای زیادی را اشغال نمی کند. این دستگاه یک پرس حرارتی سابلیمیشن است که تکمیل های بهتری را برای تی شرت ها ارائه می نماید.
محدوده دمایی از 0 تا 699 درجه فارنهایت در بازه زمانی حداکثر تا 999 ثانیه یا 5/16 دقیقه تغییر می کند. این بازه زمانی به شما کمک می کند تا هر چیزی را قبل از آماده شدن برای شروع کار بر روی پرس پهن نمایید. دستگاه دارای زمان سنج و کنترل گرما است و کشیدن دسته پرس به سمت پایین سبب قفل شدن صفحات به هم می شود. کنترل کردن فشار با استفاده از یک دکه ساده بر روی صفحه بالایی پرس انجام می گیرد. همچنین دستگاه رسیدن به دمای مورد نظر را به شما اطلاع خواهد داد و در پایان زمان انتخابی خودش خاموش خواهد گردید.
این دستگاه پرس برای کاربردهای زیر، عالی عمل می کند:

  • دستگاه پرس حرارتی عالی برای تی شرت ها، پلیورها و پیش بندها.
  • لباس های بچه.
  • کیف ها، پارچه های مخصوص تمیزکاری و رویه های بالش.
  • صفحات زیر موسی (mouse mats).
  • پازل های jigsaw (نوعی پازل معمایی).
  • نشان ها و علامت های برگه شناسایی.
  • سفال های سرامیکی.

دستگاه پرس حرارتی سابلیمیشن پرس انتقال حرارت تی شرت ePhotoInc 15 در 15 اینچ

دستگاه پرس حرارتی ePhotoInc به دلیل نتایج خوبی که ارائه می دهد، برای پرس کردن راحت و خوب است و می توان آن را بلافاصله بعد از خارج کردن از جعبه مورد استفاده قرار داد. اندازه متراکم صفحه پرس حرارتی 15 در 15 اینچ باعث شده است تا یک انتخاب خوب برای استفاده در خانه یا در محل کار محسوب شود و به عنوان انتخابی خوب از دستگاه پرس حرارتی برای افراد تازه کار شناخته گردد. این دستگاه حاوی یک ورق تفلونی برای صفحه فوقانی است که به محافظت کردن از پارچه و آسان تمیز نگه داشتن آن به شما کمک می کند.
یکی از مدل های نوع صدفی یا بازشونده فوقانی است که برای پایین کشیدن و قفل کردن صفحات به یکدیگر از یک دسته بهره می گیرد. بر روی صفحه فوقانی یک دکمه کنترل کننده فشار وجود دارد که می تواند سبب افزایش یا کاهش فشار شود.
صفحه کنترل LED به شما این امکان را می دهد تا زمان و دما را دقیقا مطابق با نیاز خودتان تنظیم نمایید. محدوده دمایی از دمای اتاق تا 500 درجه فارنهایت تغییر می کند و زمان سنج تا 999 ثانیه یا 5/16 دقیقه اجرا می شود.
این دستگاه پرس حرارتی برای کاربردهای زیر عالی است:

  • دستگاه پرس حرارتی عالی برای تی شرت ها، پلیورها و پیش بندها.
  • لباس های بچه.
  • کیف ها، پارچه های مخصوص تمیزکاری و رویه های بالش.
  • صفحات زیر موسی (mouse mats).
  • پازل های jigsaw (نوعی پازل معمایی).
  • نشان ها و علامت های برگه شناسایی.
  • سفال های سرامیکی و بشقاب ها.

نتیجه گیری

امیدواریم شما اکنون در مورد چیزی که به آن برای شروع کار نیاز دارید و چیزی که در هنگام خرید بهترین دستگاه پرس حرارتی برای افراد مبتدی باید به آن توجه نمایید، ایده ای به دست آورده باشید. رسیدن به مهارت در زمینه استفاده از پرس حرارتی به تمرین نیاز دارد، بنابراین اگر در آغاز راه با چندین شکست مواجه شدید، نگران نباشید و از اشتباهاتتان جهت پیدا کردن کاری که باید انجام دهید و کارهایی که نباید انجام دهید، استفاده کنید. فقط به یاد داشته باشید که برای راهنمایی در مورد پارچه ها و زمانیکه آنها باید به پرس بچسبند، دفترچه راهنما را مطالعه نمایید. وقتی شما اعتماد به نفس خودتان را افزایش دادید، می توانید به ایجاد طرح های پیچیده تر و کار با مواد مختلف تر نیز اقدام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *