صفحه اصلی اخــبار و مـطالب روز برند های برتر لباس ورزشی در جهان
1399/01/12

برند های برتر لباس ورزشی در جهان

The Best Sportswear Brands in the World

وقتی در مورد بهترین برند های ورزشی فکر می کنیم، یک اصطلاح قدیمی فوتبالی به ذهن خطور می کند: فرم (سطح فعلی یک بازیکن) موقتی است، اما کلاس (سطح واقعی یک بازیکن) دائمی است. محبوبیت مانند جذر و مد زودگذر است، اما کیفیت، سابقه و اعتبار ماندگار خواهند بود.
در دسترس بودن، کلید برتری اقتصاد برند های لباس ورزشی است و انحصاری بودن ربطی به این موضوع ندارد. یک نسخه محدود مانند Nike x OFF-WHITE ممکن است در بسیاری از رسانه های اجتماعی مطرح شود و سطح جدیدی از جذابیت را به یک برند ورزشی اضافه کند، اما این کفش های ورزشی به کمد همه راه پیدا نمی کنند. با این حال، اگر رایج بودن، در دسترس پذیری و در معرض دید بودن برابر با جذابیت باشد، برای برند های لباس ورزشی یک عامل مهم محسوب می شود، منحصر به فرد بودن و مشارکت نوعی قدرت نرم هستند که هر برند می خواهد از آنها استفاده کند.
هجمه تبلیغاتی باعث رونق بخشیدن به بازار می شود و کلکسیونر ها و رسانه های مجازی مانند خودمان را به هیجان می آورد، این عامل وسیله ای  است که برند های ورزشی برای افزایش عرضه تولیدات همگانی و لباس های روزمره و همچنین بالا نگه داشتن سطح سودآوری خود از آنها استفاده می کنند. این روش واقعا جواب می دهد. شرکت تحقیقات بازار Statista تخمین می زند که درآمد جهانی تولید پوشاک ورزشی از 167 میلیارد دلار در سال 2017، به 174 میلیارد دلار در سال 2018 برسد و همچنان این روند رو به رشد ادامه خواهد داشت. بر اساس مطالعات بازار مربوطه، پیش بینی می شود که درآمد تا سال 2020 به 184.6 میلیارد دلار برسد.
اما هجمه تبلیغاتی همه چیز نیست. سابقه، کیفیت محصول، تعهدات با پشتوانه قوی و نوآوری عوامل مهم و تاثیرگذار دیگری هستند که باعث می شوند تا یک شرکت ورزشی معتبر شود. این چیزی است که متصدیان امر آن را به خوبی درک می کنند، همین امر باعث شده است که در عصر حاضر بسیاری از برندهای ورزشی از ورزش به عرصه زندگی مردم وارد شوند.
هرچند ممکن است لباس های راحتی ورزشی روند غالب مدروز باشند، اما قیمت آنها نیز مهم است و این 23 برند ورزشی قرار نیست تحولاتی را که پشت سر گذاشته اند، نادیده بگیرند.
به ترتیب حروف الفبا، بهترین برندهای ورزشی جهان در ادامه این مطلب معرفی می شوند.

Adidas

برند های برتر لباس ورزشی در جهان - مد, لباس ورزشی, فشن, صنعت نساجی, راهنمای خرید, پوشاک ورزشی, برند

این غول لباس ورزشی، مدت ها قبل از تولید لباس ورزشی تنها یک کلمه بود، این برند تجاری با اختصاص سرمایه گذاری های زیاد بر روی همکاری های تبلیغاتی، توانست از این طریق خود را به عنوان برند سبک زندگی اصیل معرفی کند و در این عرصه موفق شود. این برند سال هاست با Rick Owens، Alexander Wang، Raf Simons، Pharrell Williams وKanye West  در زمینه های تبلیغی همکاری می کند و در سال 2019 با افراد دیگری نیز از جمله Beyoncé، Kid Cudi و Donald Glover قرارداد همکاری تبلیغی منعقد کرد و همچنین قرارداد خود را با Pusha-T دوباره تمدید نمود.
این همکاری های تبلیغاتی باعث رشد و ارتقاء شرکت آدیداس شد، زیرا به آرامی توانست سهم بازار رقیب دیرینه، یعنی Nike را کاهش دهد. این برند آلمانی در سال 2016 با تولید کفش West’s YEEZY که از لگوی Swoosh الهام گرفته شده بود، توانست به فروش بالایی برسد.
کفش YEEZY در میان داغ ترین برند ها و محصولات سه ماهه اول سال 2019 بالاتر از خود Adidas قرار داشت و با افزایش میزان تولید YEEZY، Adidas به طور مداوم به تولید اشکال قدیمی کفش ورزشی مانند Yung-1، Yung-96 و LXCON ادامه می دهد. انتظار می رود این برند همچنان یکی از پرمخاطب ترین و باارزش ترین برند های لباس ورزشی جهان در سالیان آینده باقی بماند.

ASICS

برند های برتر لباس ورزشی در جهان - مد, لباس ورزشی, فشن, صنعت نساجی, راهنمای خرید, پوشاک ورزشی, برند

تعداد کمی از شرکت ها، عملکرد و طراحی کاملا مشابه با ASICS دارند. ورزشکاران در سراسر جهان در همه سطوح از جمله در المپیک ها تمایل دارند تا از برند کفش ورزشی GEL-Kayano، به دلیل قابلیت اطمینان بی نظیر آن در موارد سنگین، استفاده کنند. کلکسیون دارهای کفش های ورزشی، عاشق کفش های قدیمی زمخت مانند GEL-Kayano 5 و GEL-Fujitrabuco 7 هستند. در ضمن همکاری با امثال Ronnie Fieg، Patta، Kiko Kostadinov و GmbH باعث شده است تا این برند ورزشی ژاپنی به هفته های مد وارد شود.
با تولید نسخه های GEL-Quantum360 و MetaRide در سال 2019، ASICS همچنان به اضافه کردن تکنولوژی های جدید به کفش های دوندگی که در حال حاضر مورد توجه هستند، ادامه می دهد. خواه شما یک دونده مهم، یک کلکسیونر کفش ورزشی، یا هر دو باشید، یک جفت ASICS برای هر کسی که به دنبال راحتی کفش در هنگام دویدن و یا استفاده از کفش بدون توجه به دنیای مد باشد، الزامی است.

Champion

برند های برتر لباس ورزشی در جهان - مد, لباس ورزشی, فشن, صنعت نساجی, راهنمای خرید, پوشاک ورزشی, برند

با پشت سر گذاشتن بهترین عملکرد در سال های متمادی و با فروش 1.4 میلیارد دلاری در جهان در سال 2018، Champion همچنان در حال ترقی و پیشرفت است. Champion یکی از محبوب ترین برند های ورزشی دهه 90 بود که به تدریج از رونق افتاد. اما با توجه به نوستالژی دهه 90، رانندگی، مد و فرهنگ پاپ، Champion دوباره بازگشت و با لگوی «C» خود، حقانیتش را به امثال Rihanna، Kardashians و Chance the Rapper که مدعی شده بودند این برند به قرن گذشته تعلق دارد، ثابت کرد.
Champion جدا از همکاری با Supreme، Vetements، OFF-WHITE و KITH، خدمت ویژه ای نیز به لباس های خیابانی ارائه داده است. این برند همچنان برای کسانی که قیمت مناسب، در دسترس بودن و کیفیت آزمایش شده برایشان مهم است، در دسترس است. آنچنان که Manny Martinez سفیر Champion می گوید: « Champion یک برند جدید با تاریخ صد ساله است.»

Diadora

برند های برتر لباس ورزشی در جهان - مد, لباس ورزشی, فشن, صنعت نساجی, راهنمای خرید, پوشاک ورزشی, برند

اگر چه برند لباس ورزشیDiadora  از سال 1948 وجود دارد، اما همچنان یک نماد زیرزمینی برای طرفداران لباس های کژوال فوتبالی و علاقه مندان اروپایی به لباس های خیابانی محسوب می شود. Diadora در دهه های 70 و 80 مشهور شد و طرفداران فوتبال انگلیس را با گرمکن های ورزشی فاخر، لباس های فوتبالی رنگی و کفش های ورزشی براق مجذوب خود کرد. نمادهایی مانند افسانه تنیس Björn Borg و بزرگان فوتبالی مانند Roberto Baggio و Marco van Basten، کفش های ورزشی Diadora را بر تن کرده اند. همین باعث مشهوریت این برند ورزشی عظیم در داخل و خارج زمین شد.
امروزه تولیدات برند ایتالیایی Diadora، تلفیقی از تغییر سبک دهه های گذشته و همکاری با برندهایی نظیر Packer، END و Highsnobiety است. سبک این لباس ها برگرفته از سبک های رایج در برجسته ترین دوره تاریخ این شرکت است که مستقیما آنها را در زمره لباس های ورزشی راحتی جدید قرار می دهد. برای هر کسی که می خواهد یک روح معتبر ایتالیایی به کمد لباس ورزشی خودش اضافه کند، Diadora یک برند اروپایی خفن محسوب می شود.

ellesse

برند های برتر لباس ورزشی در جهان - مد, لباس ورزشی, فشن, صنعت نساجی, راهنمای خرید, پوشاک ورزشی, برند

برند ellesse در سال 1959 تاسیس شد، این برد با آوردن تکنیک های جدید تولید پوشش های ورزشی برای اولین بار، صنعت تولید لباس های ورزشی را برای همیشه تغییر داد.
این برند ایتالیایی (که اکنون متعلق به شرکت بریتانیایی Pentland است)، ابتدا با تولید لباس اسکی شروع به کار کرد. اما از آن زمان به بعد به عنوان یک وزنه قوی تولید پوشاک ورزشی در اروپا و فراتر از آن به شهرت رسید و توانست با معرفی مجموعه جدید کفش و لباس ورزشی در پاییز 2018 مجددا به بازار آمریکای شمالی راه یابد.
این برند تجاری با سابقه مورد علاقه مشتریان انگلیسی، این روزها توانسته است با لوگوی «semi-palla» یا «half-ball» که نمادی از دو سر یک چوب اسکی و یا بخشی از یک توپ تنیس است، در همه جا رایج شود و همه با افتخار از افراد جنجالی گرفته تا طرفداران مد و تنیسورهای ویمبلدون از تولیدات آن استفاده می کنند.
معروف است که حتی محمد علی  کلی نیز طرفدار این برند بوده است.

FILA

برند های برتر لباس ورزشی در جهان - مد, لباس ورزشی, فشن, صنعت نساجی, راهنمای خرید, پوشاک ورزشی, برند

در سال های اخیر در بین همه برندهای ورزشی، شاید FILA از بهترین موقعیت برای جلب توجه موج طرفداران کفش های ورزشی بزرگ و بدقواره برخوردار بوده است. اگر در تعجبید که چرا، کافیست به سابقه این برند ایتالیایی با لوگوی نیمرخ رو به عقب (که اکنون متعلق به کشور کره جنوبی است) نگاهی بیندازید.
طبق بررسی های Lyst، کفش Disruptor II دومین کفش ورزشی محبوب مجموعه Q2 2018 است. این مدل کفش با داشتن رویه گرد و گوشتالو و همچنین کف دندانه دار و قیمت مناسب به عرصه کفش های ورزشی حجیم وارد شد، قیمت این مدل تنها کسری از قیمت مدل مشابه خود Balenciaga Triple S بود. این کفش ورزشی در ابتدا در سال 1996 وارد بازار شد و ظهور مجدد آن برای رونق یافتن بازار سایر مدل های حجیمFILA ، به ویژه مدل هایDSTR97  و Ray مفید بود.

آیا فشارهای تورمی باعث توقف رشد تولید در ترکیه می شود؟

Hoka One One

برند های برتر لباس ورزشی در جهان - مد, لباس ورزشی, فشن, صنعت نساجی, راهنمای خرید, پوشاک ورزشی, برند

برند Hoka One One در سال 2009، توسط دو کارمند سابق Salomon تأسیس شد، این برند یک شرکت تولید پوشاک ورزشی فرانسوی است که در تولید کفش های دوندگی تخصص دارد. شاید با توجه به زمان نسبتا کوتاهی که از معرفی این برند می گذرد، این برند مثل سایر برندهای این لیست از سابقه و اعتبار زیادی برخوردار نباشد، اما در هر دو صنعت تولید کفش های دوندگی جایگاه مناسبی پیدا کرده است. احتیاجی به ذکر این مطلب نیست که دنیای مد در سال های اخیر مدیون افراد مشهوری مانند Kanye West است. همکاری آنها با برندهای مشهور تولید لباس مردانه مانند Engineered Garments نیز به اعتبار نام آنها کمک کرده است.
مشارکت این برند با شرکت Vibram که تولیدکننده زیره کفش حجیم و بادوام برای بسیارهای از برندهای کفش های دوندگی است، دلیل دیگری است که باعث شده این برند محبوب جمعیت طرفداران مد شود. این شرکت در حال حاضر متعلق به Deckers Brands است که یک شرکت مادر برای برندهای UGG، Teva و سایر برندهای کفش محسوب می شود.

hummel

برند های برتر لباس ورزشی در جهان - مد, لباس ورزشی, فشن, صنعت نساجی, راهنمای خرید, پوشاک ورزشی, برند

فوتبال احتمالا منسجم ترین ورزش جهان است، این عقیده برند hummel که یک برند دانمارکی تولیدکننده پوشاک ورزشی است و در آلمان مستقر است، می باشد. بخش اصلی این شرکت در آلمان قرار دارد و تولیدات آن از طریق مجموعه های وابسته آن پخش می شود.
تولیدات این برند بر اساس نظریات فوتبالی طراحی می شود. اما از آنجایی که ممکن است ایده ها از هر جایی به ذهن خطور کنند، این برند تصمیم گرفته تا مجموعه هایی را به مهاجران آمریکایی، کلوپ لیگ های دسته پایینی فوتبال در اسکاتلند و ورزش های سرپوشیده اختصاص دهد. این برند در مقایسه با سایر برندهای پوشاک ورزشی آلمانی مانند PUMA و Adidas به برند «توسری خور» معروف است، اما هنوز هم این برند رو به افول، زینت بخش بهترین مجموعه لباس های ورزشی و الهام بخش سبک زندگی فوتبالی در صنعت پوشاک جهان است.

Jordan Brand

برند های برتر لباس ورزشی در جهان - مد, لباس ورزشی, فشن, صنعت نساجی, راهنمای خرید, پوشاک ورزشی, برند

مانند بسیاری از برندهای لباس ورزشی با محوریت اصلی احیای مجدد کفش های دوندگی حجیم و بزرگ در اوایل دهه 90 شکوفا شد. تولیدات Jordan Brand باعث رواج مدهای قدیمی شد که حاصل کار مشترک طراحان داخلی و همکاران آنان بود. به خصوص یکی از این طرح ها نماد Air Jordan 1 بود که به عنوان «The One That Started It All.» (کسی که همه چیز را شروع کرد) نیز شناخته می شد.
مارکOFF-WHITE  متعلق به Virgil Abloh که بخشی از آن توسط Hiroshi Fujiwara و Travis Scott طراحی شده است، همه مارک های خود را تحت لوای خط باز تولید Jordan Brand تولید کرده  است، طرح های Abloh و Scott از با ارزش ترین کفش های ورزشی در جهان هستند. برند Jordan Brand، کفش های کلاسیک بسکتبال Michael Jordan و توپ های مخصوص فوتبال و بسکتبال عصر حاضر را تامین می کند. این برند در سال 2018 به فوتبال نیز گسترش یافت و در اقدامی بی سابقه، پیراهن های تیم پاری سن ژرمن را در لیگ قهرمانان اروپا تامین کرد.

Kappa

برند های برتر لباس ورزشی در جهان - مد, لباس ورزشی, فشن, صنعت نساجی, راهنمای خرید, پوشاک ورزشی, برند

Rebranded Kappa در سال 1967 تاسیس شد. این برند در ابتدا شرکتی تحت عنوانMaglificio Calzificio Torinese بود که در سال 1916 برای تولید لباس های زیر تأسیس شده بود. این مارک لباس ورزشی ایتالیایی، اخیرا اقدامات مناسبی برای جلب توجه هر چه بیشتر در دنیای مد انجام داده است که از جمله آنها می توان به تولید لباس های خیابانی از طریق خط تولید Kappa Kontroll و همکاری با افرادی مانند Gosha Rubchinskiy، Danilo Paura, و Christian Dada اشاره کرد.
این برند با آرم محبوب Omini که یکی از آرم های شاخص و شیک است، منسوجات ورزشی را با قیمت های مناسب ارائه می دهد. با راه اندازی وب سایت این برند در ایالات متحده، انتظار می رود که مجموعه ها و همکاری های بیشتری در سال های آینده در انتظار Kappa باشد.

Lacoste

برند های برتر لباس ورزشی در جهان - مد, لباس ورزشی, فشن, صنعت نساجی, راهنمای خرید, پوشاک ورزشی, برند

مردم عموما برای داشتن یک ظاهر مرتب و ساده به سراغ بلوزهای رنگی آستین کوتاه تمساح نشان Lacoste می روند. اما اخیرا این برند فرانسوی تلاش کرده تا به ریشه تنیسی خودش بر گردد که وجود آن را مدیون تنیسورهای مطرحی مانند نواک جوکوویچ، برنده چندین دوره مسابقات تنیس چندگانه گرند اسلم، لباس های خیابانی و مد بوده است.
این برند، شوهای مد و همکاری هایی با برندهای Agi & Sam، A Bathing Ape و Supreme داشته است و برای تنوع بخشی به تولیدات خود به عنوان یک تولیدکننده تجهیزات تنیس، سبک لباس های ورزشی را با سبک لباس های خیابانی ادغام کرده است تا یک ظاهر «ممتاز ورزشی» بسازد. اسطوره های سبک معاصر مانند Tyler و خالق برند جادویی Crocs با این شرکت همکاری کرده اند که حاصل آن برند مشارکتی GOLF WANG است.

Le Coq Sportif 

برند های برتر لباس ورزشی در جهان - مد, لباس ورزشی, فشن, صنعت نساجی, راهنمای خرید, پوشاک ورزشی, برند

برای طرفداران تنیس، نام Le Coq Sportif مترادف با نام تنیسورهای افسانه ای Yannick Noah وArthur Ashe خواهد بود که هر دو در دوران بازی حرفه ای خود از لباس های این برند خروس نشان استفاده کرده اند.
اما تولیدات این برند فرانسوی که در سال 1882 تاسیس شده است، فراتر از تولید لباس تنیس است. در دهه 80، Le Coq Sportif ارائه دهنده کیت های ورزشی برای کل باشگاه های فوتبال از جمله تیم Aston Villa، برنده جام باشگاه های اروپا در سال 1982 بوده است، این برند همچنین حامی تیم ایتالیا برنده جام جهانی 1986 و از همه مهمتر حامی تیم آرژانتین برنده جام جهانی 1986 نیز بوده است. وقتی مارادونا، گل معروف «Hand of God» (دست خدا) خود را مقابل انگلیس به ثمر رساند، پیراهن برند Le Coq Sportif را بر تن داشت.
اما همه چیز مربوط به گذشته نیست و Le Coq Sportif همچنان توانسته با تلاش و کوشش موقعیتی مناسب به عنوان یک تامین کننده جدی و درست لباس های ورزشی داشته باشد. همکاری های اخیر آنها با کفش ورزشی اسکاتلندی Hanon و با برند Colette (که البته این همکاری قطع شده است) بوده است.

Li-Ning

برند های برتر لباس ورزشی در جهان - مد, لباس ورزشی, فشن, صنعت نساجی, راهنمای خرید, پوشاک ورزشی, برند

این برند لباس ورزشی چینی از طریق اسپانسر ستاره های بزرگ NBA مانند Dwyane Wade و تنی چند از بازیکنان دیگر مورد توجه مردم قرار گرفت. اما در حقیقت این نسخه های جدید کفش و لباس ورزشی برند Li-Ning است که توجه همه را به خود جلب کرده است.
برند Li-Ning در مجموعه FW19، لباس های آرشیوی براق را از دهه 90 برگرداند و لباس های الهام گرفته از لباس های کوهنوردی و حتی لباس های یکدست راه راه با جیب های مفید را نیز به مجموعه خود اضافه کرد. علاوه بر اینها، کفش های ورزشی مارک funky از بهترین های این برند است.
کفش ورزشی Furious Rider ACE نیز برگرفته از مد دهه 90 است که در هفته مد پاریس معرفی شده است. مارکButterfly  کفش های ورزشی، در واقع به روز شده مدهای قدیمی است که سمبل های طراحی از برند YEEZY Boost 700 متعلق به Kanye West نیز در آن به کار رفته است، این کفش ها در المپیک سال 2000 چین نیز مورد استفاده قرار گرفت. کفش ورزشی Li-Ning در هفته مد نیویورک نیز به نمایش در آمده است که متاثر از طیف های مختلف ورزشی بوده است، این مسئله نشان می دهد که Li-Ning مانند خود چین جاه طلبی های جهانی دارد.

New Balance

برند های برتر لباس ورزشی در جهان - مد, لباس ورزشی, فشن, صنعت نساجی, راهنمای خرید, پوشاک ورزشی, برند

کفش ورزشی New Balance را «dadcore» بنامید، اما آن را به عنوان یک سبک تلقی نکنید. برند Boston یکی از برندهای کفش ورزشی باسابقه آمریکایی است که همه از آن استفاده می کنند، بله، این مد مورد استفاده پدران طبقه متوسط حومه نشین در سراسر جهان است. تعداد کمی از برندهای لباس ورزشی می توانند شکاف نبود این برند را پر کنند، اما New Balance این کار را با رنگ های هوشمندانه و کلاسیک های جدید انجام می دهد.
این برند با انتشار مجدد نسخه کلاسیک 990 و رنگ های جدید جسورانه و همکاری با برندهای دیگر برای تولید نسخه 997S، حضور خود را پررنگ تر کرده است، از جمله مدلی برای Kawhi Leonard تولید کرده است، این کفش بسکتبالی OMN1S در سال 2019 به بازار آمد و فورا فروخته شد. New Balance همچنین ازDarius Bazley، ستاره آینده دار یک میلیون دلاری NBA انتظار چیزهای بزرگتری را دارد.
در زمینه فوتبال، این برند در سال 2019 توانست با تولید کیت های ورزشی تیم لیورپول به موفقیت گسترده ای دست یابد، همچنین دامنه فعالیت این شرکت به ورزش های دیگر مانند راگبی، کریکت، تنیس و حتی اسکیت نیز کشیده شده است.

محافظ پارچه Polygiene ShedGuard و بهبود مقاومت پارچه در برابر سایش در حین شستشو

Nike

برند های برتر لباس ورزشی در جهان - مد, لباس ورزشی, فشن, صنعت نساجی, راهنمای خرید, پوشاک ورزشی, برند

غول Beaverton، بزرگترین برند لباس ورزشی در جهان است و در سال 2018 بیش از 36 میلیارد دلار درآمد کسب کرده است. Nikeتقریبا تمام ورزش ها را زیر سلطه خود درآورده است و تقریبا از همه حمایت مالی می کند، از آماتورها گرفته تا ورزشکاران المپیکی، از تیم های AAU گرفته تا تیم های NBA. Swoosh ده ها سال است که یکی از محبوب ترین آرم های جهان است.
این برند به صورت مداوم با استفاده از تکنولوژی هایی مانندReact ، Adapt و البته Air، نوآوری هایی جدیدی را ارائه می دهد و همچنان به همکاری با طراحان و ورزشکاران چه در دوران اوج و چه در دوران بازنشستگی ادامه می دهد. از John Elliott گرفته تا Colin Kaepernick و از Tom Sachs گرفته تا Serena Williams همه با این برند کار می کنند. Nike چه در تولید سبک زندگی و چه در تولید محصولات کاربردی یک رهبر جهانی محسوب می شود.
ورود لباس های ورزشی تیتان به عرصه مد و لباس های خیابانی حاصل همکاری با کسانی مثل Supreme، Travis Scott، Martine Rose، Matthew M. Williams از 1017 ALYX 9SM و Errolson Hugh از ACRONYM بوده است. سپس موضوع همکاری پیشگامانه «The Ten» با Virgil Abloh از سال 2017 آغاز شد و بازار فروش کفش ورزشی را برای همیشه تغییر داد.
به بیان ساده، Nike برنده ای است که فقط در لیگ خودش فعالیت دارد.

Oakley

برند های برتر لباس ورزشی در جهان - مد, لباس ورزشی, فشن, صنعت نساجی, راهنمای خرید, پوشاک ورزشی, برند

در دوران اخیر، عینک آفتابی Oakley تبدیل به یک رقیب جدی در دنیای مد شده است. با توجه به روند حرکت عینک های آفتابی به سمت فریم های باریک تر، رنگارنگ تر، لنزهای بزرگتر و عجیب تر، Oakley با بایگانی چندین ساله خود از طیف سایه ها آماده بازگشت بود. همکاری با Vetements، Palace وA-COLD-WALL*’s Samuel Ross به تولید عینک و پوشاک منجر شد، همچنین باعث شد تا این برند در کانون توجه قرار بگیرد. این شرکت همچنان یکی از بهترین برندهای تولید عینک آفتابی در جهان است.

PUMA

برند های برتر لباس ورزشی در جهان - مد, لباس ورزشی, فشن, صنعت نساجی, راهنمای خرید, پوشاک ورزشی, برند

به گفته مدیرعامل Bjørn Gulden، این برند آلمانی تولید لباس های ورزشی در سه ماهه اول سال 2019، «شاهد بیشترین رشد سه ماهه خود تا الان بوده است» و رشد آن سریعتر از رشد برندهای Nike و Adidas در آمریکای شمالی بوده است. اگر چه باید این نکته را مدنظر قرار داد که این شرکت به عنوان یک شرکت کوچکتر فضای بیشتری برای رشد دارد.
PUMA موفقیت اخیر خود را مدیون همکاری های بسیار خوب و احیای مدل های قدیمی کفش های ورزشی از دوره های مختلف است. همکاری های اولیه PUMA شامل همکاری با امثال ADER Error، UpscaleVandal و Nipsey Hussle بوده است. این شرکت همچنان به همکاری خود با late rapper’s estate ادامه می دهد.
PUMA از طریق بازتولید جدید کفش های ورزشی Palace Guard و Ralph Sampson خود توانست بهترین های دهه 80 بسکتبال را به قرن 21 منتقل کند، همچنین مدل Cell Venom نیز بازگشت موفقی داشته است، زیرا Overkill و ADER Error با افزودن ریزه کاری های گروهی به این مدل، جلوه فوق العاده ای به آن بخشیدند. به همین ترتیب عرضه دوباره طرح های Inhale از مجموعه ’00s vault، در عصر حاضر اعتبار بیشتری به سه دهه تولید کفش های ورزشی توسط PUMA بخشیده است.

Reebok

برند های برتر لباس ورزشی در جهان - مد, لباس ورزشی, فشن, صنعت نساجی, راهنمای خرید, پوشاک ورزشی, برند

مارک دیگری است که از نوستالژی دهه 90 استفاده می کند. زمانی Reebok باعث شد تا برند لباس ورزشی با سابقه انگلیسی مسیری به سوی تولید کفش های سری vault بگشاید و مسیر را برای همکاران خود از جمله افراد مشهوری مانند Victoria Beckham و Future نیز هموار کند.
با رعایت همه شرایط دهه 90، Reebok از سال 2005 متعلق به آدیداس شده است و مقر کنونی آن در ایالات متحده است. این شرکت نسخه اصلی Instapump OG 1994 را باز تولید کرده است، از Packer بهره گرفته و موقعیت مناسبی را برای باز تولید classic Aztrek ایجاد کرده است و همچنان به دروکردن جوایز Pyer Moss در Mobius line ادامه می دهد. یکی دیگر از تولیدات مشترک برجستهVetements’ Spike 400  1190 دلاری بود که تنها از یک رویه لاستیکی حجیم و ولتاژ مشخص تشکیل شده است.

Russell Athletic

برند های برتر لباس ورزشی در جهان - مد, لباس ورزشی, فشن, صنعت نساجی, راهنمای خرید, پوشاک ورزشی, برند

تعداد کمی از برندها، پوشاک ورزشی آمریکایی را مثل Russell Athletic نمایندگی می کنند. این شرکت در سال 1902 توسط Benjamin Russell تاسیس شد، اما اولین قدم ها برای پایه گذاری این برند زمانی برداشته شد که پسر Russell از او خواست تا برای تیم فوتبال دانشگاهش لباسی تولیدکند. این کار باعث تولید گرمکن ورزشی شد که از آن زمان تا کنون جر لباس های کژوال و اصلی ورزشی باقی مانده است.
این میراث اکنون با رونق مجدد فروشگاه های Russell Athletic دوباره به کمدهای ما بازگشته است. این برند با همکاری KITH، کاتالوگ های 96 نمونه ای تولید کرد که از 26 رنگ مختلف تشکیل شده بود، کاتالوگ های لباس های قدیمی Russell Athletic Athletic پر از پارچه های رنگی برای هر نمونه بود، این کاتالوگ ها باعث محبوبیت بالای این برند شد.

Salomon

برند های برتر لباس ورزشی در جهان - مد, لباس ورزشی, فشن, صنعت نساجی, راهنمای خرید, پوشاک ورزشی, برند

کفش های ورزشی الهام گرفته از کفش های کوهنوردی تبدیل به یک مد اصلی در جهان کفش ورزشی و تبدیل به یک مشخصه در هفته های مد شده اند و Salomon یکی از برترین شرکت های ورزشی فضای باز در جهان است که با قدرت تکنیکی خود در مرکز توجه قرار گرفته و مشارکت های دنیای مد را با انتقادات جدی منتقدانی مانند Broken Arm، Boris Bidjan Saberi و Avnier پشت سر گذاشته است.
کفش های ورزشی Salomon’s trail بر اساس آخرین تکنولوژی های پیشرفته ساخته می شوند، در تولید این کفش ها از تکنولوژی الیاف ضدآب و بند و یراق آلات بسته ای استفاده می شود. در عین حال، ترکیب عجیب رنگ و مواد مختلف به کار رفته در این محصولات، کفش های این برند را برای استفاده در لباس های خیابانی مناسب کرده است.

Sergio Tacchini

برند های برتر لباس ورزشی در جهان - مد, لباس ورزشی, فشن, صنعت نساجی, راهنمای خرید, پوشاک ورزشی, برند

مانند دیگر هموطنان ایتالیایی اش یعنی FILA و ellesse، Sergio Tacchini برند دیگری بود که توسط کژوال های انگلیسی در سکوی ورزشگا ه ها مقبولیت یافت. تا به امروز لباس های بی نظیر دهه 80 آن هنوز مورد علاقه طرفداران مدهای قدیمی است و به راحتی می توان آنها را در فروشگاه های لوازم دست دوم پیدا کرد.
وجه تسمیه آن برگرفته از نام یک تنیسور حرفه ای بود، اسم اولیه این برند که در سال 1966 تاسیس شده، Sandys S.p.A بوده است که در سال 1969 به Sergio Tacchini تغییر نام داد. معروفیت این برند مدیون ریمیکس های ماکسیمالیستی تنیسورهای سفیدپوست بود. قبل از آنکه قهرمان افسانه ای 14 دوره مسابقات تنیس گرند اسلم، Pete Sampras تحت حمایت شرکت Nike قرار گیرد، تحت حمایت Sergio Tacchini قرار داشت. Goran Ivanišević، Novak Djokovic، John McEnroe و دیگران کسانی هستند که طی این سال ها، لباس های برازنده این برند را پوشیده اند.
با وجود یک سری مشکلات مالی اخیر، Sergio Tacchini همچنان یک برند محبوب بین تنیسورها و طرفداران آنها است.

Umbro

برند های برتر لباس ورزشی در جهان - مد, لباس ورزشی, فشن, صنعت نساجی, راهنمای خرید, پوشاک ورزشی, برند

پیراهن های ورزشی فوتبالی و کفش های میخ دار فوتبالی برند Umbro جز تاریخ این رشته محسوب می شوند. این برند انگلیسی، تولید کننده یونیفورم های ورزشی برای ده ها تیم در 5 قاره جهان است و در تولید پیراهن های فوتبالی با Palace، N.Hoolywood و Highsnobiety همکاری کرده است. این برند سابقه ورزشی خود را به عرصه تولید لباس های خیابانی نیز آورده است.
این برند همچنین به دنبال تولید کفش های کتانی قالب دار سبک 90 از سری vault بود و براساس اظهارات خودش این پروژه تحقیقاتی به بایگانی (ARP) پیوسته است. شباهت میان مدل های Runner M، Neptune و Exert Max با کفش های کتانی قالب دار سبک 90 از سری vault، از نتایج این تحقیقات بوده است.

Under Armour

برند های برتر لباس ورزشی در جهان - مد, لباس ورزشی, فشن, صنعت نساجی, راهنمای خرید, پوشاک ورزشی, برند

زمانی که Stephen Curry بازیکن تیمGolden State Warrior ، برند لباس ورزشی آمریکایی Under Armour را تایید کرد، این شرکت ادعا نمود که تمام ستارگان دنیای بسکتبال را در دنیای خود محصور کرده است. براساس گزارش ها، ارزش مادی این شرکت 14 میلیارد دلار تخمین زده می شود که این ارزش ارتباطی به کفش های ورزشی کلکسیون دارها ندارد. Curry یک اسطوره است، کسی که برای او مهم است که یک دختر نه ساله بتواند از طریق او Under Armour را متقاعد کند تا کفش های ورزشی سایز خانم ها را با امضای ستارگان NBA تولید کند.
اما Under Armour فقط به Curry و سایر ورزشکاران مانند Canelo Alvarez بوکسور بسنده نکرده است. این شرکت یک قرارداد تولید کفش ورزشی را با A$AP Rocky منعقد کرده که شاهد انتشار نسخه Osiris D3-indebted SRLo از آن در 2018 بودیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *