صفحه اصلی اخــبار و مـطالب روز نایک، فناوری آئروگامی را در کاپشن های جدیدش معرفی می کند
1402/04/11

نایک، فناوری آئروگامی را در کاپشن های جدیدش معرفی می کند

Nike Aerogami Transforms in Real Time to Keep Runners Cool

شرکت چندملیتی پوشاک ورزشی نایک از فناوری جدیدی به نام Aerogami رونمایی کرده است که برای دوندگان طراحی شده است. سیستم تهویه نوآورانه ای که توسط تیم نایک اکسپلورر (NXT)  و آزمایشگاه تحقیقاتی ورزشی نایک (NSRL) توسعه یافته است، به طور مستقل با نیازهای دوندگان سازگار می شود و تجهیزات عملکردی تنفسی با تهویه درخواستی آن ها را ارائه می دهد. این فناوری اولین بار در کاپشن جدید Nike Run Division Aerogami ارائه خواهد شد.

آئروگامی در زمان گرم شدن، عرق کردن و خنک شدن ورزشکاران بلافاصله عمل می کند. این فناوری از دریچه های بالدار کوچکی استفاده می کند که با تجمع عرق روی پوست باز می شوند و جریان هوا را بهتر و خروج عرق را تسهیل می کنند. هنگامی که بدن خنک و عرق خشک شد، دریچه ها به سمت بالا بسته می شوند. نایک در بیانیه‌ای اعلام کرد که این قابلیت منحصربه‌فرد با یک سنسور حساس به رطوبت که روی دریچه‌ها قرار گرفته فعال و با احساس عرق در بدن منقبض و منبسط می‌شوند.

کاپشن ورزشی Nike Run Division Aerogami دارای سیستم تهویه راهبردی در سرتاسر قفسه سینه و پشت است یعنی نقاطی که دونده ها معمولاً گرم می شوند و بیشتر عرق می کنند، تا جریان هوا را در حین حرکت دوندگان فعال کند.

طراحی لباس مناسب برای کسانی که روی صندلی چرخدار می نشینند

در طراحی کاپشن، تیم تحقیق از اتاق‌های محیطی NSRL و تجسم داده‌ها از نقشه‌های گرمایی و عرق دوندگان بهره برده است. در نتیجه، قرارگیری دریچه در کاپشن های زنانه و مردانه برای پاسخگویی به نیازهای جنسیتی متفاوت است. به عنوان مثال، دریچه های بیشتری روی کاپشن زنانه تعبیه شده است.

علاوه بر این، این کاپشن ها به مواد ویژه پوشاک عملکردی نایک، Storm-FIT ADV، مجهز شده اند تا از ورزشکار در برابر باد و باران محافظت کنند.

جهان بهبهانی، مدیر ارشد محصول نوآوری پوشاک در مجموعه نوآوری پیشرفته نایک، گفت: «آئروگامی آخرین نمونه از فرهنگ نوآوری نایک است که بر روی رفع نیازهای همیشگی دوندگان متمرکز شده است. ما می دانیم که احساس گرما، ناراحتی و حواس پرتی هنگام پوشیدن کاپشن ورزشی، چالشی رایج است که بسیاری از دوندگان با آن روبرو هستند، بنابراین وسواس داریم که راه حلی نوآورانه ایجاد کنیم که قابلیت تنفس را افزایش دهد، بدون اینکه سبک و محافظت از ورزشکار را به خطر بیندازد. نکته مهم در مورد این فناوری این است که نه تنها ورزشکار می تواند مزایای آن را احساس کند، بلکه می تواند عملکرد آن را نیز ببیند.

بازار منسوجات خودرو در حال رشد است

کاپشن زنانه Nike Run Division Aerogami در جولای 2023 در وبسایت nike.com و در خرده‌فروشی‌های منتخب عرضه می‌شود و نسخه مردانه آن اواخر پاییز عرضه خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *