صفحه اصلی اخــبار و مـطالب روز صنعت مد تا سال 2027 «صنعت تریلیون دلاری» خواهد شد
1403/04/17

صنعت مد تا سال 2027 «صنعت تریلیون دلاری» خواهد شد

Fashion to be ‘trillion-dollar industry’ by 2027

بر اساس گزارش وبسایت stocklytics.com، صنعت مد پس از دو سال رکود ناشی از تورم و کاهش قدرت خرید مصرف کنندگان، مجددا روند صعودی خود را آغاز کرده است.

این وبسایت با استناد به داده های استاتیستا (Statista) پیش بینی می کند که تا پایان سال ۲۰۲۴، میزان خرید جهانی پوشاک به ۷۷۰.۹ میلیارد دلار برسد که معادل ۸۳ میلیارد دلار افزایش نسبت به سال گذشته است. استاتیستا انتظار دارد با میانگین رشد ۹۰ میلیارد دلاری در سال، کل بازار پوشاک تا سال ۲۰۲۷ به یک تریلیون دلار برسد که دستاورد بزرگی برای این صنعت خواهد بود.

تقریباً ۶۰ درصد از این ارزش، ناشی از فروش پوشاک است که بزرگترین و پرسودترین بخش این صنعت به شمار می رود. درآمد بازار پوشاک تا سال ۲۰۲۷ با رشدی ۳۸ درصدی به ۶۳۱ میلیارد دلار خواهد رسید. بازار اکسسوری نیز رشدی تقریباً مشابه را تجربه خواهد کرد و درآمد آن در سه سال آینده به ۲۵۵ میلیارد دلار خواهد رسید. فروش جهانی کفش نیز تا سال ۲۰۲۷، ۱۷۰ میلیارد دلار، معادل ۳۲ درصد افزایش نسبت به سال جاری را به خود اختصاص خواهد داد.

صنعت مد تا سال 2027 «صنعت تریلیون دلاری» خواهد شد - مد, فشن, بازار نساجی

این گزارش همچنین اشاره می کند که چین و آمریکا همچنان با تولید بیش از نیمی از کل درآمد در این صنعت، بازارهای پیشرو در صنعت مد و پوشاک باقی خواهند ماند.

درآمد صنعت مد چین با رشدی نزدیک به ۴۰ درصد به ۳۲۳ میلیارد دلار در سه سال آینده خواهد رسید. ایالات متحده با رشدی ۳۴ درصدی در این دوره و درآمدی معادل ۲۶۵ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۷، پس از چین قرار دارد.

این یافته ها با نتایج به دست آمده توسط گلوبال دیتا (GlobalData) همسو است که بیان می‌کند با وجود بازگشت تمایل مصرف کنندگان، رویکرد محتاطانه در خرید همچنان “ریشه دار” باقی خواهد ماند و مصرف کنندگان همچنان بر کیفیت به جای کمیت تمرکز خواهند کرد.

این گزارش حاکی از آن است که گرایش به کمدهای کپسولی (wardrobe capsule) بر مد سریع (fast fashion) غالب خواهد شد و در عین حال، با توجه به تمایل به خریدهای مقرون به صرفه، همچنان شاهد سوق یافتن هزینه ها به بازار فروش مجدد (resale market) خواهیم بود.

برای برندها، دستیابی به رشد از طریق به کارگیری استراتژی های فروش مستقیم به مصرف کننده و تقویت کانال های آنلاین محقق خواهد شد. لازم به ذکر است سهم فروش آنلاین از ۲۶.۹ درصد در سال ۲۰۲۳ به ۲۹.۳ درصد در سال ۲۰۲۸ افزایش خواهد یافت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *