صفحه اصلی مقــالات تخصصی آموزش بستن کراوات و نحوه گره زدن کراوات
1399/03/04

آموزش بستن کراوات و نحوه گره زدن کراوات

Different types of tie knots

تاریخچه بستن کراوات

کراوات یکی از مهم ترین اکسسوری های پوشاک مردانه کراوات است. هیچ کس نمی داند که چرا کراوات رواج پیدا کرده است. شاید از مهره های قبیله ای ریشه گرفته شده باشد که به باور مردم می توانند از آنها در مقابل امراض و بیماری محافظت کنند. بعدها این مهره ها به دستمال گردن تکامل یافتند که سربازان در مقبره های باستانی چین به دور گردن خود می بستند. بعدها سپاهیان رومی از روبان هایی به نام focalium استفاده نموده و آن را دور گردن خود می بستند تا در جنگ قابل شناسایی باشند. در سنای روم، سخنرانان نوارهای پشمی به دور گردن خود گره می زدند تا تارهای صوتی شان قبل از سخنرانی های مهم، گرم بماند. با این وجود تزئینات گردنی به احتمال فراوان از سربازان کرواسی ریشه می گیرد.
در سال 1936، کروات ها به اتریشی ها در شکست ترکیه کمک کردند و کینگ لویی چهاردهم این مردان را به پاریس دعوت کرد تا جشن بگیرند. در عین بازدید از فرانسه، کروات ها گردنبندهای رنگی دور گردن خود بسته بودند. پاریسی ها این گردنبندها را la cravat نامیدند که واژه فرانسوی برای کراوات بود.
بستن کراوات شاید مساله ای سخت و گمراه کننده برای بسیاری باشد. در این مطلب با انواع روش های بستن کراوات و گره های آن آشنا می شویم.

آموزش بستن کراوات و نحوه گره زدن کراوات - مد, لباس مردانه, فشن, طراحی لباس, سبک لباس, آموزش

نحوه بستن کراوات و انواع گره کراوات

 گره اورینتال یا گره ساده (The Oriental Knot)

زدن کدام گره کراوات می تواند آسان، نسبتاً کوچک و بسیار متنوع باشد؟ گره اورینتال.این گره نه تنها از سه ویژگی برخوردار است، بلکه باعث صرفه جویی در زمان نیز می شود. اگر قصد رفتن به جایی دارید که نیازی به پوشیدن لباس مجلسی فوق العاده ای ندارد، این گره کارتان را راه می اندازد.
بستن کراوات به روش گره اورینتال، ساده است، چون به مقدار اندکی از طول کراوات نیاز دارد و یک گره متقارن ایجاد می کند. وقتی سفت می شود، می تواند خیلی کوچک ظاهر شود و متناسب با مردان دارای صورت باریک و یقه کوچک است. این گره برای رویدادهای اجتماعی و کاری بسیار مناسب است.

خلاصه ای از گره اورینتال

  • انداز گره: کوچک
  • سطح دشواری: ساده
  • رسمی بودن: اجتماعی، کاری
  • یقه های توصیه شده: یقه های نقطه ای، یقه های کوچک تر

توصیف گره ساده کراوات یا اورینتال

گره اورینتال را به یک دلیل بسیار خوب، گره ساده نیز می نامند. بستن کراوات با این گره ساده است و مقدار کمی از طول (یا محتوای) کراوات را نیاز دارد. بدون تحمل سختی، در کمتر از یک دقیقه می توان این گره را بست.
همانطوری که در ادامه خواهید دید، تنها یک گردش افقی با استفاده از انتهای ضخیم گره، کار را برایتان در می آورد. هیچ نیازی به جابجایی های گیج کننده یا عجیب نیست. حدس بزنید چطور؟ این سبکی است که برای رویدادهای اجتماعی، کاری و سایر رویدادهای خاکسپاری بسیار مناسب است.
گرچه بستن این گره ساده است، اما در غرب خیلی رواج ندارد. بلکه رواج این گره بیشتر در آسیا (به خصوص چین) بوده و یکی از دلایل این امر را می توان عادت غربی ها به گره های چهار در دست و ویندسور دانست که خود رها کننده هستند. این گره ها را می توان با کشیدن ساده کراوات، باز کرد. پس این یک ایراد برای گره اورینتال است.
نکته دیگر نامتقارن بودن این گره است- این گره با توجه به انتهای فعال کراوات طراحی شده است. به دلیل اندازه فشرده آن، وقتی سفت کشیده شود، خیلی کوچک دیده می شود. اما این دقیقاً نکته ای است که باعث می شود تا گره اورینتال برای آقایان با صورت کوچک و قد بلند، مناسب باشد، چون نیاز به طول بیشتری دارند. این گره برای کراوات های ضخیم بسیار خوب است.

نکته ای درباره طول کراوات

کراوات ها در دهه 1930 بسیار کوتاه بودند، یا به ناف شکم می رسیدند یا در نزدیکی خط کمر بودند. امروزه کراوات ها طول بیشتری دارند، اما به خاطر داشته باشید که نباید از خط کمر بلندتر باشند، زیرا قرار است کراوات باعث برجسته نمودن چهره تان شود.
چهره تان- نه نیم تنه- باید به بهترین شکل ممکن توسط کراوات “قالب بندی” شود. فقط قسمت بالای کراوات باید دیده شود. این موضوع در هنگام پوشیدن کت بسیار به چشم می خورد. اگر کراوات تان زیر نقطه دکمه باشد، عجیب به نظر خواهد رسید. در واقع دو نقطه دارای سبک را از دست خواهید داد.

مراحل بستن کراوات با گره اورینتال

  1. کراوات را دور یقه تان بچرخانید، طوری که درز آن به داخل بیوفتد و قسمت کلفت آن در سمت چپ تان قرار گیرد، در واقع دو یا سه اینچ باید پایین تر از موقعیت اتمام مورد علاقه تان باشد.
  2. انتهای ضخیم را به صورت افقی در امتداد جلوی انتهای باریک بیاورید، سپس آن را به صورت افقی از پشت انتهای باریک عبور دهید.
  3. انتهای ضخیم را در امتداد جلوی کراوات از چپ به راست عبور دهید.
  4. حالا انتهای ضخیم را یک بار دیگر به صورت افقی از راست به چپ گره عبور دهید.
  5. بار دیگر انتهای ضخیم را از جلوی کراوات از سمت چپ به راست عبور دهید. انگشت تان را زیر حلقه افقی سوم قرار دهید.
  6. بالای انتهای ضخیم را زیر حلقه دور یقه تان آورده و آن را به پشت گره نزدیک کنید، در واقع این کار را رو به پایین جلوی کراوات و در طول حلقه افقی سوم انجام دهید.
  7. انتهای ضخیم را از میان حلقه افقی بکشید و آن را به سمت پایین قرار دهید.
  8. کراوات را در یک دست نگه دارید و به آرامی آن را در انتهای باریک نسبت به یکدیگر بکشید تا با گردن تان تنظیم شود.

تبر این گره یک انتخاب ساده و مطمئن برای آقایانی است که گره کراوات کوتاه تر دوست دارند. می توانید از این گره در رویدادهای اجتماعی و کاری استفاده کنید.

آموزش بستن کراوات و نحوه گره زدن کراوات - مد, لباس مردانه, فشن, طراحی لباس, سبک لباس, آموزش

گره چهار در دست (Four-In-Hand Knot)

این گره را می توان به دلیل سادگی و راحتیش، محبوب ترین گره نامید.

خلاصه ای درباره گره چهار دست

  • اندازه: کوچک
  • تقارن: خیر
  • دشواری: ساده
  • رسمی بودن: مناسب کار
  • یقه های پیشنهادی: یقه های نقطه ای، یقه دکمه دار

توصیف گره چهار در دست

این گره جزء رایج ترین گره های عصر حاضر است. به آن “گره بچه مدرسه ای یا دانش آموزی” هم می گویند، زیرا ساده و آسان بوده و معمولاً اولین گره ای است که هنگام بستن کراوات یاد می گیریم. گره چهار در دست نامتقارن، باریک بوده و برای پیراهن های باریک و رویدادهای مهم، مناسب است.
نام این گره از کالسکه چهار اسبه گرفته شده است. این گره شبیه به کالسکه ای است که کالسکه ران به وسیله کمربندهای متصل به اسب ها، همزمان چهار اسب را در دستان خود هدایت می کند. در لندن آن را باشگاه رانندگی چهار در دست می نامند که در سال 1856 به منظور “کالسکه رانی تفریحی” تاسیس شد. باشگاه چهار در دست دیگری وجود ندارد (دیگر تقاضای زیادی برای کالسکه رانی وجود ندارد) اما این گره ساده همچنان زنده هست و بسیار محبوب شده است.

چه زمانی گره چهار در دست را ببندیم؟

ابتدا یقه پیراهن را بررسی کنید. یکی از نشانه های یک جنتلمن شیک پوش این است که بداند کراوات خود را چگونه با سبک یقه منطبق نماید. آیا نقطه ها باریک یا وسیع هستند؟ گره چهار در دست با یقه های باریک خیلی خوب می شود، مخصوصا نقاطه یقه ای که زاویه 60 درجه یا کمتر دارند. یقه های دکمه دار نیز برای گره چهار در دست خوب هستند. اگر یقه وسیع باشد، گره ای مثل نیم ویندسور، دابل ویندسور یا شلبی بهتر خواهد بود.
حالا تناسب صورت و گردن را بررسی کنید. جنتلمنی با ترکیب گردن و صورت کشیده باید گره کوچک چهار در دست را به سبب اندازه کوچک تر کراوات، انتخاب کند. از سوی دیگر، مردی با گردن یا صورت باریک می داند که گره چهار در دست این تناسب را به خوبی بوجود می آورد.
در نهایت باید به سبک گره توجه کنید. الگوهای سنتی مثل باشگاه ها یا نوارها با گره چهار در دست متناسب هستند. علاوه بر این، گره چهار در دست برای کراوت های نازک تر عالی هستند. کراوات های ضخیم تر، مثل ابریشم ایتالیایی، با گره سه گوش پهن مثل فول ویندسور، بهتر به نظر می رسند.

مراحل بستن کراوات با گره چهار در دست

  1. با یقه بالایی، کراوات را دور گردن خود ببندید، طوری که انتهای ضخیم به سمت چپ متصل شود. باید 3 یا 4 اینچ کمتر از انتهای نازک باشد.
  2. انتهای ضخیم را از روی انتهای نازک عبور دهید تا شکل X ایجاد شود.
  3. انتهای ضخیم را بگیرید و آن را به دور و پشت انتهای نازک بپیچانید. انتهای ضخیم حالا باید پشت و رو شود.
  4. انتهای ضخیم را به دور و در امتداد جلوی گره از چپ به راست بیاورید.
  5. انتهای نازک را با یک دست نگه دارید، انتهای ضخیم را به سمت بالا از میان حلقه گردن بکشید.
  6. انتهای ضخیم را از میان گره کراوات عبور دهید.
  7. انتهای ضخیم را بکشید تا به اندازه گره دلخواه برسید.

نکته مهم: بین مراحل 6 و 7، گودی زیر گره در کراوات را با فشردن آرام انگشت اشاره ایجاد نمایید. کناره های گره را با انگشت شست و انگشت وسط گرفته و آنها را فشار دهید تا گره سفت ایجاد شود. این گودی ظاهر پیچیده ای می دهد که تصویر کلی خوبی از کراوات روی گردنتان منعکس می نماید.
اگر این کار را به درستی انجام دهید، انتهای کراوات باید روی کمربند بیفتد و در وسط سگک کمربند قرار گیرد.

آموزش بستن کراوات و نحوه گره زدن کراوات - مد, لباس مردانه, فشن, طراحی لباس, سبک لباس, آموزش

گره نیمه ویندسور (The Half Windsor Knot)

گره نیمه ویندسور یکی از رایج ترین و محبوب ترین گره های کراوات است. این گره، تطبیق پذیر، متعادل و برای اغلب موقعیت های رسمی مناسب است.
امروز می خواهیم یاد بگیریم که چطور می توانیم گره نیمه ویندسور بزنیم و آن را بخشی از سبک پوشش خود قرار دهیم. اندازه گره نیمه ویندسور، متوسط است، به شکل متقارن بسته می شود و با یک یقه متوسط پهن، عالی خواهد بود.

تاریخچه گره نیمه ویندسور

احتمالاً گره نیمه ویندسور در تلاشی برای ساده کردن مراحل گره ویندسور (کامل) ایجاد شده است. گره نیمه ویندسور در کت و شلوارهای خاکستری و تجاری دهه ۱۹۵۰ برجسته شد. این برجسته شدن به احتمال زیاد به خاطر این واقعیت بود که نقطه کانونی محکم و تمیزی که گره ایجاد می کرد، به آن حالت قدرت در یک اداره را می داد.

 توصیف گره نیمه ویندسور

اگر تازه می خواهید بستن کراوات را شروع کنید، گره نیمه ویندسور باید یکی از اولین گره های شما باشد. این گره کمی پیچیده تر از گره چهار در دست (گره دانش آموزی) است، اما یادگیری و استاد شدن در آن هم آسان خواهد بود. به یاد داشته باشید که کار نیکو کردن از پر کردن است.
در ۸۵ روشی که برای گره زدن یک کراوات توسط توماس فینک و یانگ مایو نوشته شده است، گره نیمه ویندسور با اعداد هفت (‏لی رو سی لو ری کو تی) ‏و هشت (‏لی رو سی رو لی کو تی) ‏شناخته می شود. گره نیمه ویندسور یک گره مثلثی متقارن را به صورت متوسط ایجاد می کند. این گره بزرگ تر از گره چهار در دست، اما از گره ویندسور کامل، کوچکتر است.
برخلاف نام گذاری آن، گره نیمه ویندسور، نصف اندازه گره کامل ویندسور نیست.بلکه حدود ۷۵ درصد از اندازه آن است. این موضوع باعث می شود تا این گره برای مردان بلند قامت انتخاب مناسب تری باشد، چون از کراوات کوچک تری نسبت به ویندسور استفاده می کند.
به دلیل اندازه کوچک تر گره، نیمه ویندسور نه تنها برای یقه های متوسط پهن خوب هست، بلکه برای یقه های نوک تیز و یقه های دکمه دار نیز مناسب است.

 مراحل بستن کراوات با گره نیمه ویندسور

  1. کراوات را روی گردن خود ببندید و آن را طوری تنظیم کنید تا انتهای پهن آن بلندتر از انتهای باریک آن باشد.
  2. انتهای پهن کراوات را از روی انتهای باریک آن عبور دهید.
  3. انتهای پهن را به دور و پشت انتهای باریک بیاورید.
  4. سپس انتهای پهن را به سمت بالا برده و از درون حلقه نزدیک گردن عبور دهید.
  5. انتهای پهن آن را روی قسمت جلویی انتهای باریک آن بپیچانید.
  6. انتهای پهن را از پایین و از داخل حلقه ی گردن بکشید.
  7. انتهای پهن گره را از میان حلقه شکل گرفته در جلو آن بکشید.
  8. در نهایت درحالی که گره را در دست دارید، با کشیدن انتهای پهن کراوات به سمت پایین، وقتی که از ظاهر آن راضی هستید، گره را سفت کنید.

می توانید گره را درحالی که قسمت باریک آن را در دست نگه داشته اید، به سمت بالا ببرید. در آخر، انتهای باریک را از حلقه نگه دارنده عبور داده و در پشت کراوات قرار دهید تا کراوات شما محکم به نظر برسد.
کراوات شما باید بین بالا و نیمه خط کمربندتان قرار گیرد. اگر خیلی کوتاه است، باید دوباره با بالا بردن انتهای باریک، گره زدن را شروع کنید. اگر خیلی بلند است، باید دوباره با پایین بردن انتهای باریک، گره زدن را شروع نمایید.
گره نیمه ویندسور، یک گره کلاسیک است که برای هر موقعیت رسمی به کار می آید. یادگیری این گره باید گام بعدی شما بعد از آموختن گره چهار در دست و قبل از یادگیری گره ویندسور کامل باشد.

آموزش بستن کراوات و نحوه گره زدن کراوات - مد, لباس مردانه, فشن, طراحی لباس, سبک لباس, آموزش

گره هانوفر(The Hanover Knot)

«کراوات گره خورده اولین قدم جدی در زندگی است. »

اسکار وایلد – شاعر و نمایشنامه نویس فقید

دلایل اهمیت کراوات:

  • استایل به اندازه بزرگ شدن شما مهم است.
  • کراوات اکسسوری قدرتمندی است.
  • گره زدن کراوات یک مهارت با ارزش است.

یک کراوات خوب نیاز به یک گره خوب، دقیقا مثل گره هانوفر دارد. این گره برای مردان هیکلی نیز مناسب است، زیرا آنها را متناسب نشان می دهد.اگر چه بستن کراوات با گره هانوفر چندین مرحله دارد، اما گره هانوفر گره نسبتا مشکلی نیست. بیشتر مراحل کار صرفا تکرار یا پشت و رو کردن همان الگوهای پیچش است. اگر شما می توانید کراوات را با گره نیمه ویندسور ببندید، پس مشکلی برای بستن کراوات با گره هانوفر نخواهید داشت.

خلاصه ای درباره گره هانوفر

  • سطح دشواری: متوسط
  • سطح رسمیت: کاری، اجتماعی (حداقل نیمه رسمی)
  • یقه های توصیه شده: یقه های اسپرید (پهن)، یقه های بریده
  • بیشتر مناسب: مردانی که دارای چهره های پهن یا نیم تنه پهن هستند.

تاریخچه گره هانوفر

ظاهرا نام گره هانوفر از نام خاندان هانوفر، سلسله سلطنتی که از سال های 1714 تا 1901 بر انگلستان حاکم بودند، اقتباس شده است. اما شواهدی در دسترس نیست که نشان دهد هیچ پادشاهی در آن دوران آن گره را ابداع کرده باشد.
از آنجایی که آن دوره عمدتا تحت سلطنت ملکه ویکتوریا بوده است، بنابراین ممکن نیست این سبک مدرن بستن کراوات از آن زمان مرسوم شده باشد. به احتمال زیاد این نام گذاری مبتنی بر روابط ریاضی بین گره های هانوفر، ویندسور و نیمه ویندسور است.

توضیحاتی درباره گره هانوفر و طرز استفاده از آن

گره هانوفر یک گره بزرگ و متقارن کراوات است. اگر گره هانوفر به درستی بسته شود، تشکیل یک مثلث متساوی الاضلاع می دهد که نشان دهنده تقارن کامل آن است و همه ما می دانیم که انسان ها ذاتا مجذوب اشکال هندسی کامل می شوند.
این گره در محیط های کاری نمادی از اقتدار موقعیت شما است، پس یک روش عالی برای افزایش اعتبار شما محسوب می شود (چون شما با یک کراوات شکیل وارد محیط می شوید). این گره می تواند به دیگران نشان دهد که شما یک حرفه ای واقعی هستید و شدیدا به جزئیات توجه می کنید.
اما با این وجود ممکن است این گره بسیار بزرگ، کمی تشریفاتی به نظر برسد. بنابراین شما باید درک کنید که یک کراوات مناسب باید چگونه باشد تا بتوانید یک گره هانوفر را به صورت صحیح ببندید. به دلیل اینکه این گره مقداری حجیم است، بهتر است مبتدیان ازکراوات های ساده و یکدستی که زیاد بلند نیستند، استفاده کنند.
این مدل گره کراوات بیشتر برای یقه های اسپرید (پهن)، ایده آل است. به دلیل اینکه این گره در پایان کار به شکل یک روبان بزرگ و مسطح به نظر می رسد، بنابراین این سبک کراوات بسیار مناسب پیراهن هایی با زمینه طرح دار است.

مراحل بستن کراوات با گره هانوفر

  1. کراوات را طوری دور یقه خود بیندازید که دوخت (پشت) آن به سمت رو باشد و انتهای پهن آن در سمت چپ قرار گیرد. آن را چهار تا پنج اینچ پایین تر از موقعیت نهایی کراوات آویزان کنید.
  2. انتهای پهن را از زیر انتهای باریک از چپ به راست عبور دهید و آن را به شکل X در آورید.
  3. انتهای پهن را از جلوی انتهای باریک و از چپ به راست بکشید. با یک دست گره تشکیل شده را نگه دارید.
  4. لبه پهن را از داخل حلقه اطراف یقه عبور دهید.
  5. انتهای پهن را که از داخل حلقه اطراف یقه عبور داده اید، کاملا به طرف پایین بکشید. اما توجه داشته باشید که نباید از روبان افقی که در مرحله 4 درست کرده اید، استفاده کنید.
  6. انتهای پهن را مدور و از راست به چپ و از پشت گره عبور دهید.
  7. انتهای پهن را به سمت بالا بکشید و آن را به صورت مورب از جلوی وسط گره عبور دهید.
  8. انتهای پهن را از داخل حلقه به طرف پایین بچرخانید و بگذارید در پشت گره قرار بگیرد و از سمت راست شما آویزان شود.
  9. انتهای پهن را به صورت افقی از راست به چپ بیاورید، با این کار یک روبان افقی دیگر ایجاد می کنید، انگشت خود را در زیر آن قرار دهید.
  10. حال انتهای پهن را به سمت بالا بیاورید و یک بار دیگر آن را از زیر حلقه اطراف یقه خود عبور دهید.
  11. انتهای پهن را از داخل روبان افقی به سمت پایین بیاورید و همه چیز را در جای خود قرار دهید.
آموزش بستن کراوات و نحوه گره زدن کراوات - مد, لباس مردانه, فشن, طراحی لباس, سبک لباس, آموزش

گره ویندسور کامل (دوگانه) (The Full Windsor Knot)

این گره، یک گره بزرگ به شکل متقارن است و برای یقه هایی با مدل پهن یا بریده مناسب است.اغلب به اشتباه تصور می شود که بستن کراوات دشوار است.

تاریخچه گره تمام ویندسور

گره ویندسور گاهی به گره تمام ویندسور یا گره ویندسور دوگانه نیز شناخته می شود. این نامگذاری برای تمایز این گره از گره نیمه ویندسور است. این گره از هر چهار گره محبوب دیگر کراوات، بزرگتر است.
گره تمام ویندسور در حین نگه داشتن کراوات، فضای راحتی بین یقه و گردن ایجاد می کند. گره ویندسور در واقع برگرفته از میراث خاندان سلطنتی انگلستان است و هنگام استفاده اعتبار زیادی به شخص می بخشد. بنابراین یک گره ممتاز برای تجارت محسوب می شود.
شاهزاده ادوارد که دوک ویندسور بود، هرگز از گره ویندسور استفاده نکرد. او طرفدار گره مثلثی بزرگ و گره چهار در دست با یک گره اضافی بزرگ بود. در واقع گره ویندسور توسط مردمی اختراع شد که با روش خودشان از نحوه گره زدن کراوات دوک تقلید می کردند. اعتقاد بر این است که پدر دوک، جورج پنجم گره ویندسور را اختراع کرد.
همچنین گره ویندسور باعث ایجاد بحث و جدل های بسیاری شده است. در ده های 20 و 30 میلادی، مردم آمریکا شدیدا شیفته خوش لباسی و سبک پوشش دوک (در زمان شاهزاده ادوارد) بودند. در روش بستن کراوات با گره ویندسور، دو مرحله به صورت وارونه در سال 1936 در آمریکا ایجاد شد. همین باعث شد که یک گره پیچیده ایجاد شود.
هیچکس نمی داند که آیا این یک حقه یا یک اشتباه صادقانه بود، اما همین امر باعث شد که مردم به اشتباه تصور کنند که یادگیری گره ویندسور بسیار دشوار است. اما دستورالعمل زیر نشان می دهد که این تصور درست نیست.

توصیف گره تمام ویندسور

گره تمام ویندسور یک گره متقارن مثلثی بزرگ است. اگرچه ماهیت آن یک گره آزاد است، اما زمانی که به درستی گره خورده باشد، نمی لغزد و تکان نمی خورد. حلقه هایی که قسمت پشت گره را تشکیل می دهند، باعث ایجاد یک فضای کم بین خط یقه و کراوات می شوند. همین موضوع باعث می شود تا کراوات با گره ویندسور به راحتی پوشیده شود.
یک گره تمام ویندسور که به درستی بسته شده باشد، دارای مزایای زیر است:

  • یک گره محکم و به شکل متقارن است.
  • این گره برای یقه های با مدل پهن یا بریده مناسب است.
  • یک گره بزرگ و حجیم، مانند گره تمام ویندسور، توجه را از صورت شخص دور می کند و ظاهر خوشایندی به صورت های مربعی، گرد یا صورت های پرمو می بخشد.
  • برای اینکه کراوات به درستی گره زده شود، باید طول کراوات 4 سانتیمتر (حدود 6/1 اینچ) از طول کراوات عادی بلندتر باشد.
  • گره ضخیم یقه در گره تمام ویندسور به پارچه زیادی احتیاج دارد. از کراوات ابریشمی بزرگ و کلاسیک استفاده کنید. از کراوات های فاستونی و کراوات های بافتنی استفاده نکنید، زیرا برای استفاده در این گره مناسب نیستند و خیلی حجیم می شوند.
  • گره تمام ویندسور برای استفاده در رویدادهای بسیار رسمی، مانند عروسی ها یا جلسات کاری با افراد بسیار مهم یا قدرتمند، بسیار مناسب است.
  • این گره برای مردان تنومند یا مردانی که گردن پهنی دارند، انتخاب مناسبی به حساب می آید. گره ویندسور، کاملا متناسب با چهره شما به نظر می رسد و آن را متناسب می کند.
  • از کراوات هایی با رنگ تیره و نقش های فاصله دار استفاده کنید، اگر از کراوات هایی با رنگ روشن و پر زرق و برق استفاده نمایید، گره ویندسور ظاهری نامناسب و بد شکل پیدا می کند.
  • از آنجا که گره ویندسور، گره بزرگی است، ظاهری بسیار رسمی و مناسب دارد.
  • هر زمانی که یک کراوات بلندتر از حد داشتید و یا نیاز به یک گره بزرگ و حجیم داشتید، از گره ویندسور استفاده نمایید.

شکل گره تمام ویندسور مشابه با گره نیمه ویندسور است، اما 25% از گره نیمه ویندسور، بزرگ تر است.

مراحل بستن کراوات با گره تمام ویندسور

اگر به اندازه کافی تمرین داشته باشید، یک گره کلاسیک تمام ویندسور یا یک گره ویندسور دوگانه را در عرض کمتر از دو دقیقه می بندید.

  1. کراوات را طوری دور یقه خود قرار دهید که انتهای پهن آن در سمت راست قرار گیرد و حدود 4 تا 6 اینچ پایین تر از کمر آویزان شود.
  2. انتهای پهن را به صورت افقی از روی انتهای باریک عبور دهید، به صورتی که در زیر چانه شما به شکل X در بیاید.
  3. انتهای پهن را از زیر حلقه گردن به طرف بالا بیاورید و آن را از پشت X به طرف بالا متمایل کنید. از یک انگشت برای نگه داشتن X در جای خودش استفاده نمایید.
  4. انتهای پهن را به سمت پایین بکشید.
  5. انتهای پهن را به پشت گره بیاورید و آن را به صورت افقی از راست به چپ عبور دهید.
  6. انتهای پهن را به سمت بالا بکشید و آن را به شکل مورب، به قسمت جلوی گره بکشید.
  7. انتهای پهن را بالای حلقه گردن خود حلقه کرده و آن را به سمت پایین بر گردانید، در این صورت انتهای پهن باید در سمت راست انتهای باریک قرار گیرد.
  8. انتهای پهن را به صورت افقی در قسمت جلوی گره و از چپ به راست بکشید، تا تشکیل یک باند افقی دهد. انگشت خود را از داخل آن بکشید و آن را در جای خود نگه دارید.
  9. یکبار دیگر انتهای پهن را از زیر حلقه دور گردن عبور دهید و نوک آن را به سمت بالا بکشید.
  10. انتهای پهن را به سمت پایین بر گردانید و نوک آن را از داخل حلقه افقی که در مرحله 8 درست کرده بودید و با انگشت نگه داشته بودید، عبور دهید.
  11. انتهای پهن را کاملا به سمت پایین بیاورید و هر گونه چین و چروک را در گره کاملا صاف کنید.

به دلیل اینکه گره تمام ویندسور از طرف بزرگتر کراوات گره می خورد، یک حس کلاسیک به شما می بخشد و نشان می دهد که شما تجارت خود را می شناسید.اگر می خواهید تصویری قدرتمند، با اعتماد به نفس و مقتدر از خود ارائه دهید، از این گره استفاده کنید.

آموزش بستن کراوات و نحوه گره زدن کراوات - مد, لباس مردانه, فشن, طراحی لباس, سبک لباس, آموزش

گره بالتوس (The Balthus Knot)

این گره، یک گره کاملا بزرگ و خارق العاده است.بستن کراوات با گره بالتوس در نه مرحله انجام می شود، همچنین این گره دارای چهار «میانه» (حلقه های اطراف بدنه مرکزی گره) است.به دلیل اینکه برای بستن کراوات با این گره باید کراوات چندین مرتبه تا زده شود، بنابراین به کراوات بلندتری نیاز دارید، طول کراوات باید حداقل 57 اینچ باشد، اما کراوات با طول 59 اینچ ترجیح داده می شود.

خلاصه ای درباره گره بالتوس

  • اندازه: بزرگ
  • تقارن: بله
  • سطح دشواری: متوسط
  • سطح رسمیت: لباس های اجتماعی فاخر؛ استفاده از آن در لباس های کاری بسیار غیرمعقول است.
  • یقه های توصیه شده: یقه های اسپرید (پهن)، یقه های بریده

مردانی که می خواهند از جلوه خاص گره بالتوس بهره ببرند، باید گره خود را طوری تنظیم کنند که کراوات در زیر گره تقریبا به اندازه خود گره پهنا داشته باشد. نیازی به گفتن نیست، چون این موضوع کاملا مشخص است که شما برای بستن کراوات با این گره به کراواتی بلند نیاز دارید که کاملا باید عریض باشد.

تاریخچه گره بالتوس

گره بالتوس به نام مخترع خود، یعنی یک نقاش لهستانی- فرانسوی نامگذاری شده است. او ادعا کرده است که این نوع گره زدن را از روی بی حوصلگی انجام می داده است و معمولا هم به صورت منظم از آن استفاده نمی کرد.گره بالتوس، گاهی به عنوان «پسر عموی گره تمام ویندسور» نیز شناخته می شود، چون فقط این گره به کراوات بسیار بلندتری احتیاج دارد. علاوه بر این، هدف خالق این گره، بردن بلافاصله کراوات زیر گره پهن بود تا بیشتر از کراوات های معمول که توسط اکثر مردان استفاده می شود، عریض تر به نظر برسد.

توصیف گره بالتوس

این گره غیرمتعارف، یک گره نامتقارن است که به افتخار یک نقاش فرانسوی- لهستانی نامگذاری شده است. گفته می شود که او این گره را از روی بی حوصلگی اختراع کرده است، با این حال هرگز به خود زحمت نداده است تا به صورت منظم از آن استفاده نماید و این یک معنی خاص دارد، یعنی این نوع خاص از گره خیلی کم مورد استفاده قرار می گیرد و شاید فقط یکبار در طول عمرتان از آن استفاده کنید.
برخی آن را «پسر عموی گره تمام ویندسور» می دانند، اما زمان بستن کراوات با این گره بیشتر طول می کشد و نیاز به صبر بیشتری دارد. بستن کراوات با این گره در نه مرحله انجام می شود، همچنین این گره دارای چهار حلقه در اطراف بدنه مرکزی گره است. کراواتی که برای آن استفاده می شود، باید بسیار بلند و عریض باشد. اینها همه نکات کلیدی هستند تا این گره در انتهای کار فوق العاده جذاب به نظر برسد.
مردانی که می خواهند از جلوه خاص گره بالتوس حداکثر بهره را ببرند، باید گره خود را طوری تنظیم کنند که کراوات زیر گره تقریبا به اندازه خود گره پهنا داشته باشد. در نتیجه کراوات زینت بخش پوشش شما خواهد بود و یک تعادل کامل بین اندازه بزرگتر کراوات و ظاهر شیک گره ایجاد خواهد شد.
با این حال، باید به شما یادآوری کنم که گره بالتوس محدودیت های خاص خود را دارد. عرض اضافی آن باعث می شود که این گره انتخاب خوشایندی برای صورت های باریک یا لاغر نباشد. همچنین این گره برای استفاده در محل کار بسیار تجملی است و استفاده از آن غیرمعقول می باشد.منتظر دعوت خود به یک مراسم شام فاخر، تئاتر یا یک رویداد هنری و فرهنگی باشید تا در این مکان ها از این نوع گره استفاده نمایید.

روش رنگ کردن لباس مشکی و بازگرداندن رنگ سیاه

مراحل بستن کراوات با گره بالتوس

  1. کراوات بلند را طوری دور یقه خود بیندازید که دوخت (پشت) آن به سمت بالا باشد و انتهای پهن آن در سمت چپ قرار گیرد. انتهای پهن آن باید حداقل تا قسمت میانی ران و انتهای باریک آن باید در مرکز قفسه سینه آویزان گردد.
  2. انتهای پهن را از روی انتهای باریک عبور دهید.
  3. انتهای پهن را از جلوی آن به سمت بالا بیاورید، آن را از پشت انتهای باریک به سمت پایین بکشید و از پشت آن عبور دهید.
  4. انتهای پهن را از جلوی گره به عقب برگردانید و آن را به صورت متمایل به چپ، از روی انتهای باریک به شکل حلقه در آورید.
  5. انتهای پهن را کاملا به سمت پایین بکشید، در پایان باید انتهای پهن در سمت راست انتهای باریک قرار بگیرد.
  6. انتهای پهن را به سمت بالا بکشید و آن را روی وسط گره حلقه کنید.
  7. حال انتهای پهن را از پشت گره به سمت پایین بیاورید و آن را از چپ به راست عبور دهید.
  8. انتهای پهن را به صورت افقی و از جلوی گره از چپ به راست عبور دهید.
  9. انتهای پهن را از پشت گره به سمت بالا بکشید. بگذارید مسیر افقی که تازه ایجاد کرده اید، مقداری آزاد باشد.
  10. انتهای پهن را از داخل این مسیر افقی بکشید.
  11. در حالی که با یک دست گره را گرفته اید، با دست دیگر به آرامی انتهای باریک را به سمت پایین بکشید و گره را تنظیم کنید. در حالت ایده آل، کراوات باید زیر گره کاملا پهن شود، اما کراوات هنوز هم باید روی خط کمربند شما بیفتد.

اکنون فقط باید این موارد را به خاطر داشته باشید:

  • برای تنظیم کردن گره، باید در حالی که با یک دست گره را گرفته اید، با دست دیگر به آرامی انتهای باریک را به سمت پایین بکشید.
  • این سبک گره به عرض یا ضخامت گره متکی است. اگر کراوات زیر گردن شما ظاهری مثل روسری داشته باشد، باید آن را بیرون بکشید. اگر سمت باریک کراوات به طرف بیرون باشد، باید روند بستن کراوات را دوباره تکرار کنید یا از کراوات دیگری استفاده نمایید (در غیر این صورت ممکن است کراوات شما زشت و بی قواره به نظر برسد).
  • در حالت ایده آل، انتهای کراوات شما، مانند همه گره های جدید کراوات، باید خط کمربند را لمس کند.
آموزش بستن کراوات و نحوه گره زدن کراوات - مد, لباس مردانه, فشن, طراحی لباس, سبک لباس, آموزش

گره نیکی (The Nicky Knot)

گره نیکی در واقع گره ای همه کاره و پرکاربرد است که می توان از آن در نقش های مختلفی استفاده کرد. ممکن است این گره تنها گره کراواتی نباشد که یک مرد باید طرز کار استفاده از آن را بداند، اما مطمئنا در لیست کوتاه تجربیات یک مرد قرار خواهد گرفت.

تاریخچه و توصیف گره نیکی

نام “نیکی” ظاهرا از سفر نیکیتا کروشف به میلان گرفته شده است، جایی که گره های سریع “پشت و رو” مانند گره نیکی و گره پرات معمولا در ویترین فروشگاه ها و خیاطی ها مورد استفاده قرار می گرفتند.
یک گره نیکی نیاز به طول نسبتا کمی از کراوات دارد. همین موضوع باعث می شود تا گزینه مناسبی برای مردان قد بلند یا برای مردانی که به سمت کوتاه کراواتشان خیلی دست می زنند، باشد.
گره نیکی کمی ضخیم تر از گره چهار در دست است. گره نیکی ظاهری متقارن دارد (اگرچه از نظر ریاضی ظاهری تقارن دارد، ولی از نظر تکنیکی یک گره متقارن نیست، زیرا از یک جانب به جانب دیگر، “حرکات” بیشتری دارد).
اندازه گره نیکی بین اندازه گره چهار در دست و گره نیمه ویندسور قرار دارد. این گره برای آقایانی که از کراوات های اسکینی استفاده می کنند، می تواند بسیار مناسب باشد، چون گره چهار در دست برای بستن کراوات اسکینی بسیار کوچک است و مضحک به نظر می رسد. گره نیکی، ساختاری کوچکتر دارد و آن را می توان زیر بند پارچه ای کراوات اسکینی پنهان کرد، اما ظاهر گره بسیار مناسب و محکم است.

مراحل بستن کراوات با گره نیکی

  1. کراوات را پشت و رو به دور گردن خود بیندازید، به صورتی که لبه پهن آن در سمت چپ باشد. کراوات باید حدود دو اینچ پایین تر از موقعیت نهایی خود قرار بگیرد.
  2. لبه پهن کراوات را از زیر لبه باریک آن عبور دهید، به گونه ای که در زیر چانه شما به شکل X در بیاید.
  3. لبه پهن کراوات را جلوی حلقه گردن دور یقه خود بپیچانید، سپس آن را از درون حلقه گردن به پایین بیاورید تا گره در سمت چپ لبه باریک قرار گیرد.
  4. لبه پهن گره را به صورت افقی در میان جلوی کراوات قرار دهید. انگشت خود را از زیر نوار افقی که تازه ایجاد کرده اید، در میانه جلوی کراوات قرار دهید.
  5. لبه پهن کراوات را به طرف پایین بیاورید و به داخل حلقه گردن وارد نمایید.
  6. لبه پهن کراوات را از داخل حلقه افقی که در مرحله 4 ایجاد شده است، به سمت پایین بکشید.
  7. انتهای لبه پهن کراوات را از داخل حلقه افقی عبور دهید و آن را به سمت پایین سفت کنید.
  8. با یک دست گره را نگه دارید و با دست دیگر لبه باریک کراوات را به سمت پایین بکشید و گره را آنگونه که لازم است، تنظیم نمایید.
آموزش بستن کراوات و نحوه گره زدن کراوات - مد, لباس مردانه, فشن, طراحی لباس, سبک لباس, آموزش

گره کلوین (The Kelvin Knot)

یادگیری گره کلوین راحت است و برای محیط های تجاری و مناسبت های اجتماعی مناسب است. بهتر است این مدل گره کراوات با پیراهن های یقه دکمه دار و یقه تیز استفاده شود و بیشتر برای مردهایی که دارای چهره کوچک هستند، مطلوب است.

تاریخچه و توصیف گره کلوین

گره کلوین یک گره کوچک و مشابه با گره چهار در دست است، اما دارای یک چرخش اضافی برای ایجاد یک ساختار متقارن است. گره کلوین به صورت پشت و رو، بسته می شود، طرف دوخته شده کراوات به سمت بیرون است و به همان شکل نیز دور یقه قرار می گیرد. پس از بستن کراوات، انتهای پهن کراوات، گره کراوات و یقه پیراهن باعث پوشانده شدن دوخت کراوات می شوند.
گره کلوین به نام ویلیام تامپسون، لرد کلوین، دانشمند قرن نوزدهم که بیشتر به خاطر کارهایش در زمینه ترمودینامیک مشهور است، نامگذاری گردیده است. گره کلوین ابداعی جدید است و هرگز توسط لرد کلوین استفاده نشده است، اما به افتخار مشارکت وی در زمینه نظریه ریاضیات، به این نام شناخته می شود.
گره کلوین که یک گره کوچک است، برای زمانی که کراوات باریک در اختیار دارید، بسیار مناسب است، اما ممکن است برای بزرگتر کردن آن به کراواتی پهن تر احتیاج داشته باشید. این گره، سبک و باریک است که خیلی خوب سفت می شود. کوچک بودن این گره باعث می شود تا سر فرد بزرگتر از حد معمول به نظر برسد.گره کلوین یک گره سریع است و بعضی اوقات تقارن بیشتری نسبت به گره چهار در دست دارد.

مراحل بستن کراوات گره کلوین

  1. کراوات را به گونه ای دور یقه خود قرار دهید که دوخت آن (پشت آن) به طرف خارج باشد و انتهای پهن آن در سمت راست قرار گیرد. انتهای پهن آن باید دو تا سه اینچ بالاتر از موقعیت نهایی کراوات، آویزان گردد.
  2. انتهای پهن را به سمت چپ و به زیر انتهای باریک ببرید، به صورتی که در زیر چانه شما به شکل X در بیاید.
  3. انتهای پهن را از میان جلوی گره و از سمت چپ به راست، به طرف عقب برگردانید. به پیچیدن آن به دور انتهای باریک ادامه دهید و آن را از پشت گره و از چپ به راست عبور دهید.
  4. دوباره انتهای پهن را در جلوی گره و به صورت افقی از راست به چپ عبور دهید. دست خود را زیر باند افقی که تشکیل داده اید، قرار دهید.
  5. انتهای پهن را از زیر حلقه یقه به سمت بالا بکشید.
  6. انتهای پهن را از داخل حلقه افقی که در مرحله 4 ایجاد کرده اید، پایین بیاورید (منظور حلقه کوچکتری که در مرحله 3 ایجاد کرده اید، نیست).
  7. انتهای پهن را از داخل حلقه افقی بکشید، سپس گره را در جای خود به سمت پایین جمع کنید.
  8. گره کراوات را در دست نگه دارید و به آرامی انتهای باریک را با دست دیگر خود بکشید تا کراوات محکم شود.
آموزش بستن کراوات و نحوه گره زدن کراوات - مد, لباس مردانه, فشن, طراحی لباس, سبک لباس, آموزش

گره سنت اندرو (St Andrews Knot)

این گره به گونه ای است که به راحتی می توانید از آن در جلسات کاری خود استفاده کنید.می توانید از آن شبانه روزی و زمانی که با خانواده و همسر خود هستید، استفاده نمایید.می توانید از آن موقع غذا خوردن، هنگام رانندگی و یا هنگام تماشای کنسرت استفاده کنید.این گره به گونه ای است که به راحتی و خوب بسته می شود.

خلاصه ای درباره گره سنت اندرو

  • اندازه گره: متوسط و کمی باریک
  • سطح دشواری: آسان
  • سطح رسمیت: تجارت حرفه ای یا اجتماعی
  • یقه های توصیه شده: یقه های نقطه ای، یقه های دکمه دار

توضیحاتی درباره گره سنت اندرو

یکی از مزایای گره سنت اندرو این است که این گره اساسا گره ای با اندازه متوسط است که برای بیشتر چهره ها و محیط ها مناسب است. اگر چه ظاهری نامتقارن دارد، اما معمولا به اندازه کافی متقارن به نظر می رسد، مگر اینکه از فاصله نزدیک به آن نگاه کنید.
این گره معمولا در رده گره های باریک کراوات طبقه بندی می شود، اما در واقع کمی پهن تر از آن است که در این رده بندی قرار گیرد. همین ویژگی این گره باعث می شود تا برای مردانی با صورت های گرد و شانه های پهن مناسب باشد و باعث می شود که قیافه آنها متناسب به نظر برسد.گره سنت اندرو، گره ای بسیار مناسب است که کمی به اندازه و حجم آن اضافه شده است.شما به وقت زیادی برای یادگیری این گره نیاز نخواهید داشت، همچنین در هنگام استفاده از کراوات خیلی سریع بسته می شود.گره سنت اندرو، گره سریع (اگرچه به اندازه گره های کوچکتر سریع نیست) و خود بازشونده است، به این معنی که برای باز کردن آن کافی است تا انتهای کراوات را بکشید تا گره باز شود. گره ای است که مردان می توانند به راحتی از آن در مراسم های رسمی و غیررسمی استفاده کنند.توجه داشته باشید از آنجا که گره سنت اندرو کاملا متقارن نیست، ممکن است افرادی ترجیح بدهند که به سراغ گره های متقارن تر، مثل گره ویندسور یا پرات (شلبی) بروند. بنابراین اگر با شخص مهمی مثل یک مشتری بزرگ یا ویژه ملاقات دارید، باید این نکته را مدنظر داشته باشید که ممکن است کراوات شما کمی شلخته یا نامرتب به نظر برسد. همیشه در نظر داشته باشید که چه استایلی برای چه شرایطی مناسب است.
با این وجود، گره سنت اندرو از حیث اندازه همیشه گزینه مناسبی است. به خصوص در انگلستان، گره محبوبی محسوب می شود.

مراحل بستن کراوات با گره سنت اندرو

  1. کراوات را طوری دور یقه خود بیندازید که دوخت (پشت) آن به سمت خارج و انتهای پهن آن در سمت چپ قرار گیرد آن را دو یا سه اینچ پایین تر از موقعیت نهایی کراوات آویزان کنید.
  2. انتهای پهن را به به صورت افقی به زیر انتهای باریک ببرید تا در زیر چانه خود یک شکل X تشکیل دهید.
  3. لبه پهن را به صورت افقی از روی لبه نازک عبور دهید.
  4. همچنان به پیچاندن انتهای پهن به دور انتهای باریک ادامه دهید و آن را به صورت افقی پشت انتهای باریک از چپ به راست عبور دهید.
  5. انتهای پهن را به صورت عمودی و از جلوی گره به سمت بالا بکشید، سپس آن را در پشت گره به سمت پایین تا کنید.
  6. انتهای پهن را به بیرون و به سمت چپ انتهای پهن بیاورید.
  7. انتهای پهن را به صورت افقی در قسمت جلوی گره از چپ به راست ببرید. انگشت خود را داخل باند افقی که درست کرده اید، قرار دهید.
  8. در انتهای کار انتهای پهن را پشت گره آورده و آن را از داخل حلقه افقی که در مرحله 7 ساخته بودید، بکشید.
  9. انتهای پهن را به صورت کامل بکشید و گره را با گرفتن آن با یک دست محکم کنید و همزمان با دست دیگر با دقت انتهای پهن را بکشید.
  10. برای بازکردن گره کافی است که انتهای باریک را به سمت بالا و بیرون بکشید، بقیه گره خود به خود از هم باز می شود.

اگر در بستن گره سنت اندرو مهارت پیداکرده اید، به چند نکته را درباره «چگونه» پوشیدن کراوات توجه کنید:

  • نکته گره خود را مجعد نگه دارید.

چه از گره سنت اندرو و چه از هر گره دیگری برای بستن کراوات خود استفاده کنید، مهم است که گره کراوات را همیشه مجعد، مرتب و تمیز نگه دارید.
ظاهر لباس باید جذاب باشد و دیده شدن لباس های زیر برای کسی جالب نیست.زمانی که در حال مکالمه با دیگران هستید و یا زمانی که در محل کار و یا یک مراسم غیررسمی هستید، ظاهر مجعد و مرتب گره کراوات به حفظ ظاهر شما کمک می کند. ظاهر مرتب و مطمئن به شما اعتماد به نفس می بخشد که بهتر با دیگران مکالمه کنید و با دیگران عمیق تر ارتباط برقرار کنید.

  • کراوات شما باید طول مناسبی داشته باشد.

کراوات باید بین وسط کمربند و بالای کمربند شما قرار گیرد. اگر کروات شما در این محدوده قرار گیرد، ظاهر شما را منظم و بی عیب نشان می دهد.اگر کراوات بالاتر از کمربند قرار گیرد، کوتاه به نظر می رسد! به طرز محسوسی ناجور می شود و ظاهری نامطلوب خواهد داشت. اگر کراوات شما پایین تر از کمربند قرار گیرد، خیلی بلند به نظر می رسد! کراوات شما نه تنها زشت خواهد بود، بلکه هنگام پیاده روی با حرکت نوسانی خود به جلو و عقب، شما را آزار می دهد.هنگامی که طول کراوات شما مناسب باشد، کراوات شما از اول تا آخر کامل خواهد بود؛ از گره تا پایین کراوات.

  • کراوات خود را با پوشش و موقعیت (مناسبت) مطابقت دهید.

ممکن است گره کراوات شما کامل و هنرمندانه باشد، طول کراوات شما کاملا اندازه باشد و در کل کراوات شما به شکل باورنکردنی خوب و عالی ایجاد گردد؛ اما اگر کراوات و پوشش یا موقعیت با هم متناسب نباشند، در این صورت ممکن است مجبور شوید از کراوات استفاده نکنید و آن را در خانه رها نمایید.
قبل از اینکه کراوات خود را با لباستان مطابقت دهید، ابتدا پوششتان را با موقعیتی که قرار است در آن قرار بگیرید، مطابقت دهید. فکر کنید اگر قرار است برای یک مصاحبه کاری بروید، آیا نباید لباستان با زمانی که مثلا می خواهید یک کودک را حمام دهید، متفاوت باشد.
بعد از اینکه لباستان را با مناسبت مطابقت دادید حال نوبت آن است که لباس و کراواتتان را با هم متناسب کنید. برای مطابقت دادن کراوات با پوشش و مناسبت همه موارد رنگ، طرح، پارچه، عرض را در نظر بگیرید. زمانی که کراواتتان را با لباس خود مطابقت می دهید، شما به کراوات متناسب، گره مجعد و مرتب آن اجازه می دهید مثل نگینی بدرخشند.
هر کراواتی را که انتخاب می کنید، همیشه سعی کنید تا گره کراوات مجعد و مرتب باشد، طول کراوات شما به باید اندازه باشد و مطمئن شوید که کراوات شما با لباستان و موقعیتی که قرار است در آن قرار بگیرید، مطابقت دارد.

آموزش بستن کراوات و نحوه گره زدن کراوات - مد, لباس مردانه, فشن, طراحی لباس, سبک لباس, آموزش

گره پرات یا گره پرات- شلبی یا گره میلانی (The Pratt Knot or Milanese)

خلاصه ای از گره پرات:

  • یقه های توصیه شده: یقه خرگوشی نوک تیز، یقه دکمه دار
  • سطح رسمیت: تجارت های نیمه رسمی یا اجتماعی
  • سطح دشواری: آسان
  • متقارن: بله
  • اندازه گره: متوسط (نسبتا کوچک)

 تاریخچه گره پرات

گره پرات، تاریخچه جالبی دارد.
ظاهرا یک کارمند سابق اتاق بازرگانی ایالات متحده به نام جری پرات، «مخترع» آن بوده است. اما به لطف مجله خبری دان شلبی (که برخی از مردم معتقدند این گره اعتبار خود را از این مجله گرفته است) محبوب شده است. به همین دلیل به این گره، پرات- شلبی نیز گفته می شود.
این ماجرا زمانی شروع شد که پرات 92 ساله به برنامه تلویزیونی شلبی آمد. او حاضر نمی شد از استودیوی برنامه خارج شود و می خواست کراوات شلبی را ببندد. وقتی کار بستن کراوات تمام شد، او شلبی را شگفت زده کرد که چقدر راحت می تواند بدون هیچ گونه تلاشی کراوات او را ببندد.
سپس شلبی این کراوات را در پخش زنده برنامه اش استفاده کرد و مورد توجه نویسندگان مد در آن زمان قرار گرفت. این گره به عنوان یک گره جدید معرفی شد. از آن زمان به بعد، این گره به جزئی دائمی از کمد لباس مجریان برنامه شلبی تبدیل شده است.
اما مسئله اینجاست که تاریخچه گره پرات به اوایل قرن بیستم بر می گردد. گفته می شود که خیاط ها در میلان، حداقل از دهه 1920 از این نوع گره استفاده می کردند. این گره یک راه سریع برای بستن کراوات مانکن های ویترینی بود. از این رو به این گره، گره میلانی نیز گفته می شود.

 توصیف گره پرات

گره پرات در واقع تغییر یافته گره ویندسور است. این گره، یک گره متقارن و متوسط است. بنابراین مردم آن را جایگزین مناسبی برای گره کوچک یا گره چهار در دست می دانند. دقیقا منظور از اندازه متوسط چیست؟ اندازه آن دقیقا بین اندازه گره ویندسور و گره چهار در دست است. این گره همچنین از پارچه کراوات کمتری نسبت به گره ویندسور استفاده می کند.
گره پرات به عنوان گره ای آسان برای کراوات شناخته می شود. فقط به چند گردش یا عبور کراوات نیاز دارد. کافی است این روش بتواند روی یک کراوات با عرض استاندارد (از پارچه سبک) یا روی یک کراوات ضخیم (مانند گره کراوات) کار کند، در این صورت کارآیی خود را به عنوان یک گره خوب به اثبات رسانده است.

چه وقت باید از گره پرات استفاده کرد؟

گره پرات به دلیل شباهتی که به گره ویندسور دارد، تقریبا برای هر رویداد نیمه رسمی یا رسمی مناسب است، برای ماموریت های کاری، مهمانی ها، عروسی ها و هر جایی که فکر می کنید، می تواند عالی باشد. بنابراین زمانی که دیر به مهمانی ها می رسید و می خواهید در وقتتان صرفه جویی کنید، این گره می تواند یک گزینه عالی برای شما باشد.
گره پرات برای چهر هایی با اندازه متوسط، بسیار مناسب است. برای برخی از مردان، استفاده از گره ویندسور باعث می شود تا صورت آنها کوتاه تر به نظر برسد، اما گره پرات صورت شخص را متناسب نشان می دهد.
با توجه به اندازه گره پرات، این گره برای یقه های دکمه دار یا یقه های اسپرید (پهن) بسیار متناسب است. این گره برخلاف گره ویندسور بر این یقه ها غالب نیست. به طور خلاصه، گره پرات- شلبی یک گره زیبا و کلاسیک برای کراوات است که امتحان آن برای یک شخص شیک پوش یک انتخاب عقلانی است.

مراحل بستن کراوات با گره پرات

  1. کراوات را طوری دور یقه خود بیندازید که دوخت (پشت) آن به سمت خارج و انتهای پهن آن در سمت چپ قرار گیرد، آن را یک یا دو اینچ پایین تر از موقعیت نهایی کراوات آویزان کنید.
  2. انتهای پهن را به زیر انتهای باریک ببرید تا در زیر چانه خود یک شکل X تشکیل دهید.
  3. انتهای پهن را از داخل حلقه عبور دهید.
  4. انتهای پهن را تا پایین بکشید و آن را جوری برگردانید که نوک آن متوجه سمت چپ شما باشد.
  5. انتهای پهن را به صورت افقی در قسمت جلوی گره از سمت راست به چپ ببرید. انگشت خود را پشت باند افقی که درست کرده اید، قرار دهید.
  6. انتهای پهن را از پایین، از داخل حلقه به سمت بالا بکشید.
  7. نوک انتهای پهن را به سمت پایین قرار دهید، به صورتی که مستقیما بالاتر از انتهای باریک قرار گیرد.
  8. انتهای پهن را از داخل باند افقی به سمت پایین بکشید و آن را در جای خود سفت نمایید.

می توانید گره کراوات را در یک دست نگه دارید و به آرامی انتهای باریک را با دست دیگر خود بکشید تا کراوات مرتب شود.

نکات تکمیلی در مورد گره پرات

  • گره پرات یک گره خود بازشونده نیست. این گره فقط با کشیدن انتهای پهن کراوات به سمت عقب باز می شود (دقیقا برعکس مراحلی که برای بستن کراوات طی شده است).
  • از آنجا که این گره ساختاری کوچک و متقارن دارد، برای یقه های خرگوشی نوک تیز و یقه های دکمه دار غیر رسمی، مناسب تر است. اگر یقه مدل اسپرید بیش از حد پهن باشد (یا کراوات به اندازه کافی سفت نشود)، بخشی از حلقه کراوات، دور یقه و همچنین بخشی از دوخت کراوات در معرض دید قرار می گیرد.
آموزش بستن کراوات و نحوه گره زدن کراوات - مد, لباس مردانه, فشن, طراحی لباس, سبک لباس, آموزش

گره پلاتسبرگ (The Plattsburgh Knot)

اگر شما مرد قد بلندی هستید، به یک گره کراواتی احتیاج دارید که متناسب با اندازه شما باشد، یا اگر به گره ای نیاز دارید تا از آن برای یقه پهن استفاده نمایید، حتما پلاتسبرگ مناسب برای شماست.

خلاصه ای از گره پلاتسبرگ

  • اندازه: بزرگ
  • تقارن: بله
  • سطح دشواری: متوسط
  • رسمی بودن: پوشش کاری یا اجتماعی
  • یقه های توصیه شده: یقه های پهن (‏نیمه یا کامل)
  • مناسب ترین حالت: مردان با صورت کشیده و باریک

توصیف و استفاده از گره پلاتسبرگ

اگر گره پلاتسبرگ به درستی بسته شده باشد، یک مثلث نسبتا متقارن و کشیده را نشان می دهد که یک دهانه کوچک در پایین آن است.
ساختار آن از بیشتر گره های با اندازه مشابه (‏مانند گره سنت اندرو)، ‏پهنای کمتری دارد. بنابراین با یقه های پهن سازگارتر است.به همین دلیل است که انتخاب خوبی برای افراد بلند قد با چهره های باریک است. از طرف دیگر، گره عریض تر باعث برجسته کردن عرض صورت و یا نیم تنه مردان می شود.
گره های پلاتسبرگ با اتصالات صاف که یا یک طرح ساده و یا یک رنگ خالص را نمایش می دهند، بسیار خوب در معرض دید قرار می گیرند.
ایده اصلی این کراوات این است که اجازه دهیم تقارن مثلث به صورت متمرکز باشد و بقیه کراوات تساوی خود را حفظ کند. این موضوع گره پلاتسبرگ را برای استفاده در کارهای مرتبط با تجارت مناسب نشان می دهد.
به طور کلی این روش گره زدن به “عبور” بیشتری نسبت به دیگر گره های کراوات نیاز دارد. بنابراین در طول این فرآیند باید دقت بیشتری داشته باشید تا گره ها را تا جایی که ممکن است صاف و متقارن نگه دارید و از ایجاد شل شدگی جلوگیری نمایید.

مراحل بستن کراوات با گره پلاتسبرگ

  1. کراوات را دور یقه و روی درز لباس قرار دهید، به طوری که انتهای ضخیم آن در سمت چپ قرار گیرد و ۴ تا ۵ اینچ پایین تر از محل اتمام مورد نظر باشد.
  2. انتهای پهن را به زیر انتهای باریک ببرید تا در زیر چانه خود یک شکل X تشکیل دهید و نوک انتهای ضخیم را به سمت بالا در قسمت جلوی حلقه، دور یقه بچرخانید.
  3. انتهای ضخیم را از میان حلقه رد کنید و آن را به سمت چپ برگردانید.
  4. انتهای ضخیم را به سمت بالا ببرید.
  5. انتهای ضخیم را از پشت بالا آورده و به جلوی حلقه بیاورید. این حالت را زمانی انجام دهید که هنوز دست شما در سمت چپ انتهای باریک است.
  6. انتهای ضخیم را از میان حلقه رد کرده و از سمت راست بیرون بیاورید.
  7. انتهای ضخیم را به صورت افقی از راست به چپ به سمت جلوی گره بیاورید. زیر نوار افقی که ایجاد کرده اید، انگشت خود را بکشید.
  8. انتهای ضخیم را از پشت یقه خود رد کنید.
  9. انتهای ضخیم کراوات را مانند میله افقی در نظر بگیرید، سپس آن را به سمت پایین آورده و گره را محکم نمایید.
  10. با یک دست گره را سفت نمایید و با دست دیگر آن را روی انتهای باریک بکشید. لبه ها را تنظیم کنید تا متقارن به نظر برسند.

توصیه های مفید

برای تمیز و مرتب نشان دادن کراوات، قسمت باریک را در پشت قرار دهید. اگر این قسمت باریک خیلی کوتاه باشد، شما می توانید از گیره کراوات استفاده کنید تا آن را در جای خود نگه دارید.
کراوات باید بین بالا تنه و وسط کمربند قرار گیرد. اگر گره خیلی کوتاه است، انتهای پهن را پایین تر بیاورید. اگر خیلی بلند است، انتهای پهن را به سمت بالا بیاورید. گره کراواتی پلاتسبرگ یک گره کلاسیک است که در هر وضعیتی به شما کمک خواهد کرد.

آموزش بستن کراوات و نحوه گره زدن کراوات - مد, لباس مردانه, فشن, طراحی لباس, سبک لباس, آموزش

 گره گرنت چستر (The Grantchester Knot)

گره گرنت چستر ظاهری همانند گره چهار در دست دارد، اما اندازه آن مانند گره تمام ویندسور است، بنابراین شما یک گره عالی برای بالانس و تعادل با یقه های پهن در اختیار خواهید داشت، همچنین این گره برای افرادی با فیزیک بدنی بزرگتر نیز بسیار مناسب خواهد بود. این گره خاص، از پارچه زیادی استفاده می کند، بنابراین اگر شما قد کوتاهی دارید، ممکن است بخواهید تا از کراوات بلندتری نسبت به حد معمول استفاده نمایید. به همین خاطر، گره گرنت چستر یکبار ارزش امتحان کردن را دارد (به خصوص اگر قفسه سینه بزرگی دارید).

خلاصه ای در مورد گره گرنت چستر

  • اندازه: بزرگ
  • تقارن: ندارد
  •  میزان سختی: متوسط
  • رسمیت: تجارت یا موقعیت های اجتماعی
  • یقه های پیشنهادی: یقه های کاملا پهن، یقه های برش خورده
  • بیشتر مناسب برای: مردان حاوی بالاتنه بزرگ

تاریخچه گره گرنت چستر

گره گرنت چستر، بخشی از خانواده گره های پشت و رو است. در این نوع گره ها، کراوات در ابتدا در اطراف یقه با شکاف آن (پشت آن) که به جای مخفی بودن باید آشکار باشند، کشیده می شود. در مرحله آخر، درز و دوخت های انتهایی با مواجه شدن آنها نسبت به یکدیگر پنهان می شوند، در حالی که بقیه کراوات توسط یقه پوشش داده می شود.
در مورد نحوه نام گذاری این گره، اطلاعاتی در دسترس نیست. توماس فینک و یانگ مائو با استفاده از مطالعات ریاضی بر روی گره های کراوات، ۸۵ روش را برای گره زدن کراوات ابداع نمودند. نام تعدادی از گره های کروات ممکن است از شهری در انگلستان در نزدیکی کمبریج آمده باشد، جایی که فینک و مائو در آنجا تحصیل کرده اند.

طراحی لباس مناسب برای کسانی که روی صندلی چرخدار می نشینند

توضیحاتی در مورد گره گرنت چستر و طرز استفاده از آن

گره گرنت چستر یک گره بسیار بزرگ است که از نظر ضخیم بودن، شباهتی به گره ویندسور دارد، اما کمی از نظر ارتفاع کوتاه تر است. همچنین در هنگام استفاده از این گره، می توان شکل نامتقارن مشابهی همانند گره چهار در دست داشت.
بنابراین شما در این حالت، به استفاده از یک گره تقریبا نازک جهت حفظ کراوات در برابر حجیم شدن زیاد نیاز خواهید داشت. همچنین به کراواتی احتیاج خواهید داشت تا طول آن از کراوات معمولی بلندتر باشد (مگر اینکه شما فرد قد کوتاهی باشید)، در این حالت فاصله اضافی بیشتری فراهم خواهد شد.

مراحل بستن کراوات با گره گرنت چستر

  1. کراوات را به گونه ای دور یقه خود بیندازید تا قسمت پهن آن در سمت چپ بدنتان و 10 الی 13 سانتیمتر پایین تر از موقعیت نهایی مورد نظر قرار گیرد.
  2. انتهای پهن را زیر انتهای باریک عبور داده و یک X تشکیل دهید.
  3. انتهای پهن را در قسمت جلویی انتهای نازک و از راست به چپ به صورت افقی عبور دهید.
  4. سپس انتهای پهن را از چپ به راست پشت انتهای باریک به صورت مورب در آورید.
  5. حالا انتهای ضخیم را از سمت راست به چپ پیچ دهید. از یک انگشت برای نگه داشتن باند افقی که تنظیم کرده بودید، در جای درست خود استفاده نمایید.
  6. انتهای پهن کراوات را از زیر حلقه گره یقه خود عبور دهید.
  7. انتهای پهن را به پایین برگردانید و بگذارید جلوی گره آویزان شود. برای نگه داشتن باند از انگشت خود استفاده کنید.
  8. انتهای پهن پشت گره را از راست به چپ به صورت مورب در آورید.
  9. انتهای پهن را در قسمت جلویی گره از چپ به راست بپیچانید و انگشت خود را در زیر باند افقی قرار دهید.
  10. انتهای پهن را از حلقه و دایره تشکیل شده کراوات عبور دهید.
  11. انتهای ضخیم را از طریق باند افقی محکم کنید، آن را به پایین بچسبانید و گوشه های گره را یکدست کنید.

نکات تکمیلی در مورد گره گرنت چستر

  • در حالی که با یک دست انتهای باریک را به آرامی به پایین می کشید با دست دیگرتان گره را تنظیم نمایید.
  • گره ایجادشده باید بزرگ باشد، باید کمی در بالا شیب داشته باشد و در مقابل یقه چسبانده شود. با یقه کاملا پهن یا عریض، ظاهری بسیار خوب پیدا می کند (در حالی که گره های ضخیم تر ممکن است به یقه برش خورده نیاز داشته باشند).
  • گره گرنت چستر یک گره محافظه کارانه محسوب می شود که برای تجارت و رویدادهای رسمی به خوبی کار می کند. اگر شما با گره چهار در دست راحت هستید، این گره یک گزینه عالی است، اما نیاز است که از طول دور گره بیشتری استفاده کنید.
آموزش بستن کراوات و نحوه گره زدن کراوات - مد, لباس مردانه, فشن, طراحی لباس, سبک لباس, آموزش

گره ویکتوریا (The Victoria Knot)

یادگیری این گره آسان است، فقط کافی است مراحل زیر را یاد بگیرید تا بتوانید آن را امتحان نمایید.

خلاصه ای در مورد گره ویکتوریا

  • اندازه کراوات: متوسط
  • تقارن: خیر
  • سطح دشواری: آسان
  • مناسب برای: رویدادهای نیمه تجاری و یا مراسم اجتماعی
  • یقه های توصیه شده: یقه های نقطه ای، یقه های دکمه دار

توضیحاتی در مورد گره ویکتوریا و طرز استفاده از آن

گره ویکتوریا (از نظر فنی)، نسخه حجیم تر و پیچیده تر از نسخه گره چهار در دست است که یک حلقه عبوری اضافی در جلو گره دارد. پس شاید “ویکتوریا” ارتباطی با این حقیقت داشته باشد که اندکی پیچیده تر است؟
این حلقه اضافی شاید دلیلی باشد که برخی از مردان آن را به گره چهار در دست ترجیح می دهند، چون نتیجه نهایی گره هرگز خیلی طولانی نیست.
در عین حال، گره ویکتوریا هنوز هم یک گره متوسط است. این گره به نقطه ای که به پهن شدن یقه و یا حجیم شدن بیش از حد گره های ضخیم تر نیاز داشته باشد، نمی رسد.
گره ویکتوریا برای گره های لاغر، ایده آل است، چون اندکی از ضخامت اضافی آن، کراوات را در برابر کشش حفظ می کند، بنابراین این گره تنگ و بسیار کوچک می گردد. اگر شما به دنبال گره ای “راحت” هستید و اگر گره چهار در دست نمی تواند نیازهای شما را برآورده کند، پس گره ویکتوریا می تواند به کار شما آید.
این گره را با یک یقه نقطه ای کاملا باریک یا دکمه دار جفت کنید. اگر کراوات شما خیلی ضخیم است، این گره برای یقه پهن، خیلی کوچک خواهد بود.

مراحل بستن کراوات با گره ویکتوریا

  1. کراوات را در اطراف یقه خود به گونه ای بیندازید تا دوخت آن به سمت داخل و انتهای ضخیم آن در سمت چپ، حدود 2 الی 3 اینچ پایین تر از موقعیت مورد نظر باشد.
  2. انتهای ضخیم کراوات را به صورت افقی در جلوی انتهای باریک و سپس پشت سر آن عبور دهید.
  3. انتهای ضخیم را دوباره از قسمت جلو و از چپ به راست عبور دهید.
  4. انتهای ضخیم را از پشت گره و از راست به چپ بیاورید.
  5. بار سوم انتهای ضخیم را از قسمت جلو عبور دهید و انگشت خود را زیر نوار افقی جدیدی که تازه ایجاد کرده اید، بکشید.
  6. انتهای ضخیم را از طریق حلقه اطراف یقه خود که از زیر آن می آید، عبور دهید.
  7. انتهای ضخیم را از طریق باند افقی به سمت پایین هدایت کنید.
  8. انتهای ضخیم را در جای خود قرار دهید. با نگه داشتن گره با یک دست و کشیدن آرام انتهای باریک با دست دیگر، آن را تنظیم نمایید.

نکات پایانی:

  • کراوات را با نگه داشتن گره با یک دست تنظیم کنید و با دست دیگر انتهای باریک را به آرامی بکشید.
  • اگر دوست دارید برخی از تنظیمات جزئی را با استفاده از انگشتان خود انجام دهید. گره ویکتوریا متقارن نیست، بنابراین قرار نیست جوانب کاملاً یکنواخت به نظر برسند.
آموزش بستن کراوات و نحوه گره زدن کراوات - مد, لباس مردانه, فشن, طراحی لباس, سبک لباس, آموزش

نحوه بستن کراوات با گره کافه (The Cafe Knot)

گره کافه، همانطور که از نامش پیداست، در اوایل قرن بیستم، سبک مورد علاقه کافه ها بود.گره کافه، گره ای شیک و پیچیده است که برای نشان دادن مهارت فرد در گره زدن کراوات (معمولا برای جلب توجه به کراوات ابریشمی خوب) طراحی شده است.

خلاصه ای درباره گره کافه

  • اندازه: متوسط
  • تقارن: خیر
  • درجه دشواری: سخت
  • مناسب برای: تنها مهمانی های غیر رسمی یا اجتماعی
  • یقه های پیشنهادی: تیز، دکمه دار

توضیحاتی درباره گره کافه و طرز استفاده از آن

گره کافه کاملاً متقارن نیست، زیرا ضلعی از مثلث بر روی دیگر قسمت ها قرار می گیرد.گره نهایی دارای یک جفت مشخص از قطرهای رو به پایین است که مرکز گره مثلثی را تشکیل می دهند. چون یک ضلع از مثلث بر روی دیگر قسمت ها قرار می گیرد، پس این گره نمی تواند متقارن باشد.
اگرچه این گره به بزرگی گره ویندسور یا بالتوس نیست، اما به یک کراوات بلند نیاز دارد. در حالت ایده آل، دو ضلع مثلث باید با مرکز باریک کراوات گره خورده باشند. در غیر این صورت، آن ها گره را به طور کامل در خود پنهان خواهند کرد.
از این گره می توانید در لباس های غیر رسمی، کت اسپرت یا حتی با پیراهن و بدون کت در جلسات اجتماعی استفاده کنید. از این گره در مناسبت های کاری و رسمی استفاده ننمایید.جالب است بدانید که بر خلاف بسیاری از گره ها که از انتهای پهن استفاده می کنند، در گره کافه اساسا از انتهای باریک کراوات به جای انتهای پهن برای گره زدن استفاده می شود.ممکن است چندین بار تلاش کنید تا این گره را به درستی ببندید. این گره ساده و یا کاربردی نیست و بیشتر جنبه تزئینی دارد.

مراحل بستن کراوات با گره کافه

  1. کراوات را به گونه ای دور یقه خود بیندازید که درز آن به سمت داخل و انتهای پهن آن در سمت راست شما قرار گیرد. کراوات حدود نیم اینچ پایین تر از موقعیتی که قصد دارید تا انتهای کروات در آن جا قرار گیرد، باید باشد.
  2. انتهای باریک کراوات را از روی انتهای پهن آن عبور دهید و یک شکل شبیه به حرف X انگلیسی به وجود آورید. بلافاصله انتهای باریک را از حلقه ای که در پشت X ایجاد کرده اید، بالا بیاورید.
  3. انتهای باریک کراوات را از بالای گره رد کنید.
  4. انتهای باریک را از پشت گره و از چپ به راست ببرید.
  5. در مرحله بعد، انتهای باریک را از جلو و از راست به چپ عبور دهید.
  6. اکنون انتهای باریک را از پشت گره و از داخل حلقه دور گردن بالا بیاورید. در این حالت، یک نوار افقی در جلوی گره تشکیل خواهد شد.
  7. انتهای باریک را در جلوی گره بیندازید تا کاملا آویزان شود.
  8. انتهای باریک را کمی به سمت چپ انتهای پهن بکشید، سپس آن را در پشت گره بچرخانید و از چپ به راست عبور دهید.
  9. در مرحله بعد از بستن کراوات دو گره، انتهای باریک را از جلوی گره بالا آورده، به طوری که نوک آن به سمت بالا و به طرف شانه چپ شما باشد.
  10. انتهای باریک را از داخل حلقه دور یقه و از پشت گره بگذرانید، به طوری که در سمت چپ انتهای پهن قرار بگیرد.
  11. انتهای باریک را محکم سفت کرده و مرکز گره را تنظیم نمایید. شما می خواهید که قسمت های قطری با زاویه یکسان ایجاد شوند و درست زیر چانه شما قرار گیرند.
  12. انتهای پهن را به سمت جلو و بالا ببرید. می توانید آن را بر روی شانه خود بیندازید.
  13. انتهای باریک را به سمت بالا برده و آن را از داخل حلقه افقی در پشت گره عبور دهید.
  14. انتهای باریک را کاملا از حلقه به سمت پایین کشیده و آن را محکم نمایید.
  15. دو انتهای کراوات را به سمت پایین برگردانید.
  16. برای تنظیم کراوات، با یک دست گره را نگه داشته و با دست دیگر، انتهای پهن را بکشید.

توجه داشته باشید که گره کافه را باید با دقت و احتیاط محکم کنید. از آنجا که انتهای نازک، پایان کار است (برخلاف بسیاری از کراوات ها)، شما در واقع با نگه داشتن گره در یک دست و با کشیدن انتهای پهن با دست دیگر، آن را تنظیم می نماید. گره را تا زمانی که در برابر گردن قرار بگیرد، محکم کنید. سپس حلقه کراوات را طوری تنظیم کنید تا گره در مرکز قرار داشته باشد.اگر هنوز از طول کراوات باقی مانده است، انتهای باریک را از طریق حلقه به پشت انتهای پهن ببرید. در غیر این صورت از گیره کراوات برای نگه داشتن دو انتهای کراوات استفاده کنید.

آموزش بستن کراوات و نحوه گره زدن کراوات - مد, لباس مردانه, فشن, طراحی لباس, سبک لباس, آموزش

گره الدرج (The Eldredge Knot)

بستن این گره توسط برخی به عنوان “کار هنری” توصیف شده است.توسط برخی دیگر به عنوان “فرآیندی سخت” توصیف گردیده است.گره الدرج یک گره مدرن است که توجه زیادی را به خود جلب می نماید.

خلاصه ای درباره گره الدرج

  • شکل غیرمعمول گره کراوات: شکل نهایی شامل چهار باند مورب و یک باند افقی است که بر روی یکدیگر قرار می گیرند.
  • عدم تقارن: شکل آن کاملاً متقارن نیست (سمت راست گره ضخیم تر از سمت چپ خواهد بود، زیرا باندهای مورب سمت راست در بالای باندهای مورب سمت چپ قرار دارند).
  • یقه موردنیاز: اندازه گره نیاز به یقه پهن دارد.
  • مناسب برای: شکل غیرمعمول این گره باعث می شود که فقط برای پوشش های غیررسمی و اجتماعی مناسب باشد.

تاریخچه گره الدرج

گره الدرج توسط جفری الدرج، مدیر بخش سیستم ها اختراع شد که از پوشیدن هر روزه ی گره چهار در دست خسته شه بود. او با الهام از گره ادیتی تلاش کرد تا به جای انتهای پهن، از انتهای دنباله ای کراوات برای گره زدن استفاده کند.

توضیحاتی درباره گره الدرج و طرز استفاده از آن

ممکن است چندین بار تلاش کنید تا این گره را به درستی ببندید. قبل از پوشیدن آن در ملاء عام، چند بار آن را تمرین کنید. به یاد داشته باشید که این یک گره، حالتی اغراق آمیز دارد که باید فقط برای تأثیر دراماتیک پوشیده می شود.با این گره تزئینی، کراوات و لباس شما باید تا حد ممکن ساده باشند.
تاثیر چشم گیر این گره به بهترین شکل با الگوهای ظریف نمایش داده می شود. از کراوات راه راه برای استفاده از این گره خودداری کنید، چون نوارها (حالت راه راه) باعث می شوند که این گره بسیار شلوغ به نظر برسد.
قبل از شروع دستورالعمل های مرحله به مرحله زیر، این مراحل مقدماتی را دنبال کنید:

  • دکمه بالای پیراهن خود را محکم کرده و یقه را به سمت بالا بکشید.
  • کراوات را دور یقه خود انداخته، بطوریکه انتهای پهن آن در سمت راست و انتهای نازک آن در سمت چپ شما قرار گیرد و درزهای آنها رو به پایین باشد.
  • در هر مرحله اطمینان حاصل کنید که کراوات محکم شده باشد. وقتی شما در مرحله قبلی، گره را لایه گذاری کرده باشید، تنظیم یک مقدار اضافی از آن بسیار سخت خواهد بود.

مراحل بستن کراوات با گره الدرج

  1. کراوات را به گونه ای دور یقه خود بیندازید که انتهای پهن آن در سمت راست شما باشد؛ دقیقا همان جایی که می خواهید پس از اتمام کار، کراوات در آنجا قرار بگیرد.
  2. انتهای پهن را در حدی فشار دهید تا یک گودی ایجاد شود و انتهای باریک را به صورت افقی از جلوی انتهای پهن عبور دهید.
  3. انتهای باریک را از پشت صلیب ایجاد شده به صورت افقی از راست به چپ عبور دهید.
  4. انتهای باریک را از داخل حلقه دور یقه عبور دهید.
  5. انتهای باریک را به صورت افقی بر روی انتهای پهن بکشید.
  6. نوک انتهای باریک را از داخل حلقه به سمت بالا آورده، آن را بالای گره قرار داده و از سمت چپ به راست به صورت مورب رو به پایین بکشید. آن را به سمت پایین بکشانید تا یک نوار مورب در سمت راست گره ایجاد شود.
  7. انتهای باریک را از پشت گره بیرون آورده و از طریق نوار مورب بالا بیاورید.
  8. آن را محکم بکشید تا یک نوار مورب در هر طرف ایجاد شود.
  9. انتهای باریک را مستقیم به سمت بالا برده، سپس آن را از زیر حلقه دور یقه پایین آورده، به طوری که در سمت راست گره قرار گیرد.
  10. انتهای باریک کراوات را بالا آورده و دور دایره اطراف یقه حلقه کنید. کمی این قسمت را شل بزارید.
  11. نوک انتهای باریک را به سمت پایین و چپ برده و از زیر حلقه دور گردن به سمت بالا بیاورید.
  12. انتهای باریک را در بالای حلقه دور یقه قرار دهید.
  13. باقی انتهای باریک را از دیدرس خارج کنید. می توانید آن را در پشت انتهای پهن قرار داده یا به صورت افقی آن را در زیر حلقه دور گردن قرار دهید. برای محکم کردن کراوات، انتهای پهن را کشیده و نوار های مورب را تنظیم نمایید.
آموزش بستن کراوات و نحوه گره زدن کراوات - مد, لباس مردانه, فشن, طراحی لباس, سبک لباس, آموزش

گره ترینیتی (The Trinity Knot)

این گره پر زرق و برق برای بیرون رفتن، مناسب و جذاب است. این گره کاملاً بزرگ است و غیر ممکن است که بتوان از آن چشم پوشی کرد. همان طور که حدس زده اید، گره دشواری است و استفاده از آن سخت است.

خلاصه ای در مورد گره ترینیتی

  • اندازه: بزرگ
  • تقارن: تقارن سه ضلعی
  • سطح دشواری: سخت
  • رسمی بودن: فقط محیط های اجتماعی
  • یقه های توصیه شده: یقه های پهن، یقه های برش دار

توضیحاتی در مورد گره ترینیتی و طرز استفاده از آن

شکل این گره در امتداد سه محور متقارن است که در وسط به هم می رسند و یک محور عمودی در پایین در قسمت وسط، مانند اغلب گره های متقارن کراوات وجود دارد.این مدل برای موقعیت های تجاری بسیار “نمایشی” است و می تواند در الگوهای شلوغ بسیار چشمگیر به نظر برسد. یک کراوات نسبتاً ساده و بدون ضخامت زیاد انتخاب کنید، چون این گره بسیار حجیم است.شکل گره با انتهای باریک کراوات شکل می گیرد، یعنی باید کراواتی را انتخاب کنید که انتهای باریک نسبتاً بدون شیب داشته باشد.اگر یک ضلع مورب قابل توجه در طرفین کراوات و نزدیک انتهای باریک وجود داشته باشد، سه چین گره تکمیل شده هم اندازه نخواهند بود و جلوه آن از بین خواهد رفت.

مراحل بستن کراوات با گره ترینیتی

  1. کراوات را طوری دور یقه خود بیندازید که دوخت (پشت) آن به سمت داخل و انتهای پهن آن در سمت راست قرار گیرد تا طول آن به اندازه ای که می خواهید کراوات را گره بزنید، باشد.
  2. انتهای باریک را به صورت مورب در برابر انتهای ضخیم آن قرار دهید تا یک شکل X ایجاد شود و آن را از زیر حلقه دور گردنتان رد کنید.
  3. انتهای باریک را به بالای حلقه بیاورید.
  4. انتهای باریک را به صورت افقی از پشت انتهای ضخیم عبور دهید.
  5. انتهای باریک را در بالای حلقه دور یقه خود بپیچانید.
  6. نوک انتهای باریکی که دور گردنتان است و در سمت راست گره قرار دارد را جلو ببرید.
  7. انتهای باریک را به صورت افقی از راست به چپ به جلوی گره بیاورید. یک انگشت را زیر باند افقی که ایجاد می شود، قرار دهید.
  8. انتهای باریک را از زیر حلقه اطراف یقه خود و از طریق باند افقی پایین بیاورید. یک انگشتی را در زیر انتهای باریک، درست بالای گره قرار دهید.
  9. انتهای باریک را از سمت راست پشت انتهای ضخیم به سمت چپ عبور دهید.
  10. نوک انتهای باریک را بر روی حلقه دور یقه خود و از طریق حلقه عمودی کوچکی که در مرحله ۸ ایجاد کرده اید، عبور دهید.
  11. انتهای باریک را در تمام طول حلقه عمودی بکشید، هنوز هم به صورت مورب به سمت بالا و به سمت راست به آن زاویه دهید، سپس آن را به سمت پایین بکشید.
  12. تمام بریدگی ها را از گره بیرون بکشید و در صورت لزوم آن را طوری تنظیم نمایید که سه لبه از نظر اندازه و زاویه یک سان باشند. انتهای باریک و انتهای ضخیم را که در پشت یقه شما قرار دارد، پنهان کنید.

این نوع گره ممکن است به کمی “لباس پوشیدن” نیاز داشته باشد. یک دست را بر روی سه وجه بکشید و هر نوع برآمدگی باقی مانده را از روی گره از بین ببرید.می توانید با نگه داشتن گره در یک دست و کشیدن آرام و با دقت آن، انتهای ضخیم و چین های گره را همانطور که لازم است، تنظیم کنید. اگر در آخر کار، انتهای ضخیم را بکشید، سرانجام شکل گره ایجاد خواهد شد.

آموزش بستن کراوات و نحوه گره زدن کراوات - مد, لباس مردانه, فشن, طراحی لباس, سبک لباس, آموزش

گره کریستنسن (The Christensen Knot)

گره کریستنسن دارای تا زدن اضافی پارچه در قسمت فوقانی است که بدون ارائه طرح های کلی پیچیده در مقایسه با دیگر گره های جدید کراوات، یک خصیصه بصری زیبا را به شخص اضافه می نماید.

خلاصه ای درباره گره کریستنسن

  • اندازه گره: متوسط
  • تقارن: تقارن قطری
  • سطح دشواری: سخت
  • سطح رسمیت: نیمه تجاری یا اجتماعی
  • یقه های توصیه شده: یقه های پهن

 توضیحاتی درباره گره کریستنسن و طرز استفاده از آن

گره کریستنسن، ریشه و تاریخچه ای کم اهمیت دارد. این گره اولین بار برای بستن و گیره زدن گره ها برای سفارش پستی یک کاتالوگ سوئدی مورد استفاده قرار گرفت که در آن گره در جای خود ثابت شد و هرگز متصل نگردید.
گره زدن مناسب این گره باعث می شود تا یک شکل X در سراسر یقه ایجاد شود. این گره به محکم و باریک شدن در مرکز تمایل دارد، اما در بالا و انتها پخش می شود، در نتیجه مثل یک ساعت شنی به نظر می رسد.
به نمایش گذاشتن گردن منحنی شکل در مرکز بدن به یک کراوات صاف نیاز دارد، بنابراین گره های ضخیم و پهن، مانند کریستنسن را در این وضعیت به کار ببرید که در این صورت باید الگوها به صورت کوچک و حداقل نگه داشته شوند. گره کریستنسن برای بستن کراوات ساده و به رنگ جامد، گره خوبی محسوب می شود.
چون گره کریستنسن یک شکل منحصربه فرد ارائه می دهد، باعث نوعی واکنش دوگانه در مردم خواهد شد، بنابراین برای موقعیت های تجاری مطلوب نیست. در عوض از این نوع گره برای رویدادهای غیررسمی و کارهای تجاری (نه جلسات و ارائه های مهم) یا رویدادهای اجتماعی که به کراوات نیاز دارید، استفاده کنید.

 مراحل بستن کراوات با گره کریستنسن

  1. کراوات را طوری دور یقه خود بیندازید که انتهای آن به سمت جلو باشد. این انتها باید چهار تا شش اینچ پایین تر از طول پایانی لباس شما آویزان شود.
  2. انتهای پهن را به صورت افقی از زیر انتهای باریک و از سمت چپ به راست عبور دهید.
  3. انتهای پهن را در اطراف پشت انتهای باریک به صورت افقی از راست به چپ بکشید.
  4. انتهای پهن را از جلوی حلقه اطراف یقه به سمت بالا به صورت عکس در آورید.
  5. انتهای پهن را از پشت حلقه اطراف یقه به سمت پایین عبور دهید و جانب راست انتهای باریک را پدیدار نمایید.
  6. انتهای پهن را از جلوی روبان افقی قبلی و حالت موربی که در مرحله 5 ایجاد کرده اید، بکشید. انگشت خود را زیر این بخش عبوری جدید قرار دهید.
  7. انتهای پهن را در اطراف پشت گره از چپ به راست عبور دهید.
  8. انتهای پهن را از سمت جلو بکشید، سپس سمت راست را بر روی جانب بالایی قسمت تاشده افقی که در مرحله 6 ایجاد کرده اید، عبور دهید (انگشت شما هنوز هم باید دهانه تاشده را نگه دارد). فاصله هر دو روبان یا باند افقی را کمی با انگشت از یقه حفظ نمایید.
  9. انتهای پهن را از زیر حلقه اطراف یقه به طرف بالا عبور دهید.
  10. انتهای پهن را پشت هم قسمت های عبوری افقی و قسمت های کششی به سمت پایین بکشید.
  11. با نگه داشتن گره در یک دست، گره را در موقعیت مناسب محکم نمایید. حالا گره را به آرامی بر روی انتهای نازک بکشید. از انگشتانتان برای ایجاد تاشدگی مورب استفاده کنید تا شکل X گره به صورت واضح ایجاد شود.

مراحل بستن گره به پایان رسید، در این مرحله باید یک حالت ساعت شنی داشته باشید که نازک ترین در میانه گره و عریض ترین در بالا و پایین گره قرار می گیرد. شما ممکن است به یک گره عریض نیاز داشته باشید تا گوشه های بالایی گره را زیر نقاط یقه شما پنهان نماید.

آموزش بستن کراوات و نحوه گره زدن کراوات - مد, لباس مردانه, فشن, طراحی لباس, سبک لباس, آموزش

گره پاپیون (A Bow Tie)

اگر شما طرز بستن بندهای کفش تان را بلد هستید، می تونید یک پاپیون را هم ببندید.پاپیون مشکی نمادی از تشریفات است. این گره برازنده ترین گره برای یک کت اسموکینک (تاکسیدو) مجلسی است.علی رغم آنچه که ممکن است تصورکنید، یادگیری گره پاپیون زیاد سخت نیست.گره پاپیون، ساده و کاربردی است و در صورت استفاده صحیح، توجه مثبت همه را به سوی شخص جلب خواهد کرد.

چه موقع و چگونه می توان از پاپیون استفاده کرد؟

زمانی که یک پیراهن مناسب و درخور به تن می کنید، استفاده از یک پاپیون طرح دار باعث جلب توجه می شود و حس متشخص بودن را به فرد می دهد. کافیست نگاهی به بزرگترین چهره های تاریخ، مانند وینستون چرچیل، فرد آستر، چارلی چاپلین بیندازید، هر کدام از این مردان هنگام استفاده از پاپیون، چهره ای مغرورانه و جذاب از خود به نمایش گذاشته اند.معمولا برای مراسم های رسمی از پاپیون استفاده می شود که اغلب یک کلیپ از پیش گره خورده و آماده هستند. این پاپیون های گیره ای آماده، کاملا راحت هستند، اما استایل شخصی ندارند و معمولا پس از بستن پاپیون به آن اضافه می شوند.پاپیون بخشی از عرف پوششی مورد نیاز برای لباس های رسمی و کت های مجلسی مردانه است. همچنین بخشی از اکسسوری مورد علاقه مردان در تجارت های غیررسمی برای ایجاد جذابیت ظاهری است. پاپیون شما باید اندازه باشد تا با یقه شما متناسب باشد.یقه لباس مراسم های رسمی باید آهاری و لبه برگشته باشد، در حالی که یقه های پهن، بخشی از عرف پوششی لباس های نیمه رسمی و تجاری محسوب می شوند. اندازه پاپیون خیلی مهم است.در پاپیون های قابل تنظیم، گیره را در داخل شکاف قرار دهید و آن را مطابق با اندازه گردن خود تنظیم نمایید.

مراحل بستن کراوات با گره پاپیون

  1. پاپیون را طوری دور گردن خود بیاندازید که حاشیه دوخته شده آن به سمت پایین و طرف راست آن کمی بلندتر از طرف چپ آن باشد. طرف بلندتر سمت راست پاپیون را روی طرف سمت چپ پاپیون قراردهید، به صورتی که به شکل X در بیاید.
  2. طرف بلند پاپیون را در پشت X، به شکل حلقه دربیاورید و آن را محکم بکشید. گره پاپیون را نمی توان بعد از اینکه دور گردن قرار گرفت، محکم کرد. طرف بلندتر پاپیون را روی شانه خود بیاندازید.
  3. انتهای کوتاه تر را به سمت راست و چپ تا کنید تا به شکل کمان در آید.
  4. طرف بلندتر را نگه داشته و درست از وسط کمان تشکیل شده پایین بیاورید.
  5. طرف بلندتر را در سمت سینه خود تا کرده و قسمت تاشده را نگه دارید.
  6. قسمت تاشده را از حلقه پشت طرف کوتاه رد کنید تا به صورت دو پره در آید.
  7. حلقه های تاشده پشت پره ها را بکشید تا سفت شوند.
  8. پاپیون را طوری تنظیم کنید تا هر دو طرف آن به یک اندازه باشد و حالتی متقارن داشته باشد.
  9. تنظیمات نهایی را انجام دهید. مطمئن شوید که پاپیون شما کاملا صاف و افقی است.

برای بازکردن پاپیون، انتهای شل آن را از هر طرفی که خواستید بکشید و گره را باز کنید.شکل گره در حالت نهایی با توجه به سبک پاپیون، متفاوت خواهد بود. می توانید با ایجاد اندکی تغییرات در مرحله 4، سبک های مختلف زیر را پیاده سازی کنید.

پاپیون مدل پروانه ای: سبک کلاسیکی از شکل پروانه ای باید دارای انتهای پهن و یک گره کوچک در وسط باشد. برای اینکه پاپیون به شکل پروانه ای در بیاید، باید پاپیون را در پهن ترین قسمت کمان تا کرد.

پاپیون مدل بال خفاشی یا انتهای صاف: وسط پاپیون مدل بال خفاشی، کمی پهن تر است، درست قبل از اینکه شکل پاپیون به صورت مخروطی در بیاید، آن را از وسط تا کنید.

پاپیون نقطه الماسی: انتهای دو لبه آن تیز و فراتر از لبه های مستقیم کمان است. انتهای پاپیون را از پهن ترین قسمت کمان تا کنید، در ضمن به پره های پاپیون کاملا توجه داشته باشید تا به صورت مناسبی هم تراز شوند و پاپیون ظاهر خوب و مناسبی داشته باشد.

آموزش بستن کراوات و نحوه گره زدن کراوات - مد, لباس مردانه, فشن, طراحی لباس, سبک لباس, آموزش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *