صفحه اصلی صــنعت و تجـــارت چگونگی توسعه کسب و کار در حوزه نساجی
1399/01/11

چگونگی توسعه کسب و کار در حوزه نساجی

How to Grow Textile Business

تجارت نساجی یکی از کسب و کارهای اصلی در تمام دنیا است، چون یکی از نیازهای اصلی بشر را پوشش می دهد. تجارت نساجی با الیاف طبیعی مانند پشم، ابریشم، نخ و موارد دیگر و الیاف مصنوعی مانند پلی استر، ریون و غیره سر و کار دارد. بنابراین این تجارت، تنوع گسترده ای را به مشتریان در همه فصل ها و هفت روز هفته در سراسر جهان ارائه می دهد، اما هنوز هم دشواری هایی برای درک این مسئله آسان به وجود خواهد آمد که مدیریت تجارت را سخت می کند.
تولید لباس ها و منسوجات خانگی شامل استانداردهای کیفی مختلفی هستند که اگر به درستی دنبال نشوند، می توانند منجر به آسیب های جدی به تجارت در حالت هایی مانند مخارج کلی، از بین رفتن مواد و افت شدید شهرت شوند. بنابراین جهت اطمینان از رشد صنعت نساجی، ایجاد رضایت مورد نیاز مشتریان با دنبال کردن استانداردهای کیفی زیر، اجباری است. در ادامه چند گام که می تواند به رشد آسان تجارت نساجی کمک کند، معرفی می شود.

شرکت های بازرسی شخص ثالث

بازرسی کیفی و حسابرسی کارخانه می تواند با کمک تیم داخلی انجام گیرد، اما این فرآیند کمتر مورد اعتماد مشتریان قرار می گیرد. گزارش های معتبر شخص ثالث معمولاً به صورت کورکورانه مورد اعتماد خریداران قرار می گیرند، زیرا آنها معتقدند که یک ناظر خارجی، محصولات و فرآیندها را به صورت جزئی در یک روش بدون غرض مورد آزمایش قرار می دهد. این روش به عرضه کنندگان جهت ارائه ارتباطات بیشتر کمک می کند، زیرا کلاهبرداری به حداقل می رسد و شفافیت حاصل می گردد. با توجه به همه مراحل حسابرسی، می توان از وجود یک تأمین کننده مناسب، از تاریخ تأمین سفارش خوب، تجهیزات مورد نیاز، برنامه جهت تولید سفارش، یک تیم آموزش دیده جهت تولید سفارش تحت استانداردهای کیفی مانند ISO 9001 و موارد دیگر، اطمینان حاصل کرد.

انتخاب دستگاه پنبه‌ چین مناسب و قطعات آن

اجازه به خریداران جهت بازدید از کارخانه

اجازه به خریداران برای بازدید از واحد تولیدی و دیدن کارکنان در حال کار بر روی دستگاه ها باعث ایجاد اطمینان بیشتر به آنها در مورد نحوه تأمین کالا می شود، چون تأمین کنندگان چیزی برای پنهان کردن از مشتریان ندارند و سیستم آنها کاملا شفاف است، در واقع هیچ تضادی بین آنچه که ارائه داده شده است و آنچه که قرار است تولید شود، وجود ندارد. خریداران باید بتوانند سئوالات خود را به صورت شفاهی بیان کنند و حتی با کمک بازرس کیفی در یک برنامه از پیش تعیین شده جهت جلوگیری از هرگونه کشمکش بین بخش ها، درخواست بازرسی از سایت را به صورت کتبی دهند.

دنبال کردن برنامه بازرسی

بازرسی کیفی و بررسی بخش سفارش کارخانه باید تحت یک برنامه مناسب انجام گیرد، بنابراین بازرسان کیفی می توانند قبل، در هنگام و بعد از تولید محصولات به  صورت مرتب از سایت بازرسی کنند. این مسئله آنها را قادر می سازد تا همه مراحل تولید را تحلیل کنند و از سویی دیگر، عرضه کنندگان همه فرآیند را دوباره شروع نخواهند کرد و در زمان و هزینه فرآیندهای تکمیلی تأمین کنندگان صرفه جویی خواهد شد.

تنظیم سطح قابل قبول کیفیت (AQLها)

نقص و عیب، کلمه رایجی برای بعضی از شرکت ها محسوب نمی شود. استانداردهای نمونه گیری مانند BS 6001،DIN 40080 ، ISO 2859 و موارد دیگر به تولیدکنندگان این امکان را می دهند تا نمونه گیری دقیق و AQL متناسب با آنها را داشته باشند.

اطمینان حاصل کردن از مشخصات مکتوب

شفاف بودن زیاد و متخصص بودن تا حد ممکن به اجتناب از تضادها، چالش ها و عدم قطعیت ها بین آنچه که مورد نیاز است و آنچه که تولید می شود، کمک می کند. کشف افکار دیگران در کسب و کارهای تولیدی معمولا اثربخش نیست، چون تأمین کنندگان به هر فکری که خریدار در ذهن خود در مورد ویژگی های محصول دارد، توجه نمی کنند. بنابراین وقتی به اثربخشی کار نیاز است، مشخصات مکتوب بیشترین اهمیت را خواهند داشت.

دستگاه پنبه پاک کنی و تاریخچه آن

استفاده از نمونه های مرجع و ارسال آنها

درخواست برای یک نمونه می تواند خوب باشد و قبل از آغاز تولید انبوه، مخصوصا در حالت تجارت خارجی، یک نمونه باید ارسال گردد، چون این کار در مورد قابلیت تأمین کننده و محصول، سوالی باقی نمی گذارد.

امکان استفاده از آزمون های آزمایشگاهی محصول

فروش یک محصول ناقص و عیب دار در کشورهای توسعه یافته مانند ایالات متحده، بریتانیا، چین و استرالیا اکیدا ممنوع است. برای مشاهده اینگونه فعالیت، هزینه اضافی پرداخت می شود، زیرا این موضوع یک نوع جرم محسوب می شود. بنابراین داشتن یک آزمون آزمایشگاهی برای تولیدات شما در حضور بازرسی کیفی مهم است، چون آن محصول اگر دارای هرگونه عیبی باشد، قبل از رسیدن به بازار می تواند مورد بررسی قرار گیرد.

پرداخت های ایمن همراه با کنترل کیفی

نه تنها محصول و فرآیند، بلکه پرداخت از سوی خریدار نیز می تواند از طریق سیستم اطمینان کیفی مناسب مورد حصول قرار گیرد، این کار در مواردی مانند اگر پیش پرداخت انجام شود و محصول فروخته نشده باقی بماند یا اگر سفارش عرضه شده باشد، اما پرداخت دریافت نشده باشد، مورد استفاده قرار می گیرد. در این حالت مؤسسات مالی مانند بانک ها جهت اطمینان از پرداخت ها، با صدور نامه های اعتباری وارد این حوزه می شوند و درگیر می گردند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *