صفحه اصلی صــنعت و تجـــارت نحوه راه اندازی یک دفتر خرید پوشاک
1399/08/25

نحوه راه اندازی یک دفتر خرید پوشاک

Start an Apparel Buying House

یکی از پرسش هایی که در حرفه پوشاک مطرح می شود درباره چگونگی راه اندازی یک دفتر خرید پوشاک است؟ در این مقاله قصد داریم همه چم و خم این راه را به شما نشان دهیم تا بتوانید به رویای خود که همانا راه اندازی یک دفتر کوچک خرید تامین منابع پوشاک است، جامه عمل بپوشانید.
در مورد این موضوع با یک کارآفرین موفق که یک دفتر خرید را اداره می کند صحبت کرده ایم. ضمناً نویسندگان این مقاله هنگام کار در دفتر صادرات پوشاک تا حدی با این موضوع آشنا شده اند، چرا که در قالب مسئولیت شغلی شان با تعدادی از دفاتر خرید نیز کار کرده اند. در ادامه مقاله چند نکته را ذکر می کنیم که برای راه اندازی یک دفتر خرید ضروری هستند. امیدواریم این مقاله بتواند در روند شروع کار به شما کمک کند.

نیازهای اصلی شروع یک کسب و کار موفق پوشاک

دفتر کار

در ابتدای کار به یک دفتر بزرگ احتیاج ندارید؛ شما می توانید کسب و کار خود را در دفتری که دارای 3 یا 4 اتاق است شروع کنید. وجود دفتر از آن جهت ضروری است که گواهی بر فعالیت شماست و داشتن آدرس ارتباطی یک الزام در تجارت محسوب می شود.

نحوه راه اندازی یک دفتر خرید پوشاک - مدیریت صنایع نساجی, کسب و کار نساجی, صنعت پوشاک, تجارت پوشاک

مرکز توسعه محصول

شما باید یک مرکز توسعه محصول راه اندازی کنید؛ در این مرکز می توانید از وجود طراحان بهره بگیرید. این مرکز باید شامل اتاق نمونه برداری و یک سالن نمایش برای نمایش محصولات و پیشرفت های شما باشد. به همراه تیم خلاقیت دفتر خود دامنه محصولات (مشخصات محصول) را توسعه دهید تا بتوانید خریداران را به سمت خود جذب نمایید.

دستگاه پنبه پاک کنی و تاریخچه آن

حداقل تیم کاری

با همکاری بازارپردازان یک گروه کاری تشکیل دهید که شامل بخش فنی و تیم تضمین کیفیت باشد. این تیم فنی در زمینه تولید محصولات و نمونه برداری به طراحان شما کمک خواهند کرد. بازارپردازان ملزم به برقراری ارتباط روزانه با خریداران و تامین کنندگان شما خواهند بود. در این صورت وظایف شغلی آنها افزایش پیدا می کند و شامل تهیه نمونه از کارخانه های تامین کننده، تامین مواد اولیه و تائید تامین کنندگان نیز خواهد شد. فراموش نکنید که هرگز نباید کیفیت نمونه ها و تولید را از یاد ببرید.

توسعه پایگاه تامین کنندگان

پایگاه تامین کنندگان را در منطقه خود یا مراکز کم هزینه توسعه دهید. لیست تامین کنندگان را تا حد امکان گسترده نمایید. دلایل زیادی برای برقراری ارتباط با تامین کنندگان بزرگ وجود دارد. قصد شما تولید براساس قیمت رقابتی است، به همین دلیل می توانید طیف گسترده تری از محصولات را تحت پوشش خود قرار دهید، در نتیجه ظرفیت تولید بالاتری برای خدمت رسانی به خریداران بزرگ و غیره خواهید داشت. پایگاه تامین کنندگان باید شامل تامین کنندگان کوچک و تولید کنندگان متوسط تا بزرگ باشد تا بتوانید بهتر مجموعه خود را با دیدگاه های اجتماعی مطابقت دهید.

خدمات توسعه نمونه برای خریداران

بسیاری از خریداران کوچک به دنبال ارائه تسهیلات توسعه نمونه توسط دفاتر خرید هستند. شما نیز می توانید این کار را برای خریداران خود انجام دهید. برای ارائه این خدمت نیازی به راه اندازی اتاق نمونه برداری ندارید. برای تهیه نمونه های خریدار مثل نمونه های FIT و SMS (نمونه های فروشنده) به جای اینکه خودتان به دنبال توسعه محصول باشید، نمونه ها را از تامین کنندگانی تهیه کنید که قرار است تامین سفارش را به آنها واگذار کنید. تامین کنندگان مشکلی با نمونه گیری ندارند، البته به شرطی که تولید سفارش را به آنها بسپارید. می توانید به کسب درآمد از نمونه برداری نیز نیم نگاهی داشته باشید. تامین کنندگان برای تولید تعداد معدودی از نمونه ها هزینه ای از شما دریافت نمی کنند؛ اما شما می توانید هزینه نمونه ها را از خریداران دریافت نمایید.

انتخاب دستگاه پنبه‌ چین مناسب و قطعات آن

ارائه پکیج کاملی از سفارشات خرید به خریداران

خریدارانی که به دفاتر خرید مراجعه می کنند ترجیح می دهند که راهکارهای کاملی از منابع تامین پوشاک در اختیار آنها قرار بگیرد. مواردی مانند

  • توسعه محصول
  • نمونه برداری
  • تضمین کیفیت و بازرسی حمل
  • تدارکات و حمل و نقل

برقراری ارتباط خوب با خریداران

اگر شما می خواهید یک دفتر خرید راه اندازی کنید، حتماً رابطه خوبی با برخی از خریداران دارید. احتمالاً اطلاعات خوبی در مورد رفتار خریداران از قبل داشته اید و به همین دلیل خود را آماده راه اندازی یک دفتر خرید کرده اید. منظور موارد زیر است:

  • اولویت های انتخاب پارچه
  • دامنه محصول
  • روش های برآورد هزینه و هزینه های قابل وصول
  • انتخاب رنگ ها براساس فصول مختلف

آیا هیچ ارتباطی با خریداران ندارید؟

اگر هیچ گونه ارتباطی با خریداران ندارید، می توانید با روش های زیر پیش بروید:

  • دامنه محصولات خود را گسترش دهید.
  • لیستی از خریدارانی که سفارشات آنها مشابه حوزه محصولات شماست را تهیه نمایید.
  • با خریداران تماس بگیرید و حوزه محصولات خود را به آنها نشان دهید.
  • کسب و کارتان را شروع کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *