صفحه اصلی صــنعت و تجـــارت مطرح نمودن پرسش از تأمین کنندگان در مورد شرایط کاری
1399/06/22

مطرح نمودن پرسش از تأمین کنندگان در مورد شرایط کاری

Questions To Ask Suppliers About Working Conditions

به عنوان یک خریدار یا مدیر تولید همیشه به آسانی نمی توانید تشخیص دهید که عرضه کننده مورد نظرتان به چه صورت از کارگران شان استفاده می کند. در این مطلب برای کمک به شما جهت آغاز مکالمه، چندین سئوال اساسی را گردآوری نموده ایم.
حسابرسی ها برای ارزیابی انطباق با استانداردهای کار به صورت گسترده مورد استفاده قرار می گیرند، اما همیشه کل ماجرا را در اختیار کاربران قرار نمی دهند و به یک راه حل معجزه آسا برای تضمین استانداردهای تولید اخلاقی عالی تبدیل نمی شوند. با این وجود شما می توانید با بررسی سئوالات ذکر شده در این مطلب به درک کاملی از چگونگی فعالیت عرضه کنندگان یا تأمین کننده احتمالی دست یابید.
هیچ کدام از این پرسش ها به همه عرضه کنندگان مرتبط نخواهند بود، و نمی توانند چیزهایی مثل بررسی شواهد پشتیبانی کننده یا صحبت با کارگران که شما قادر به انجام آنها نیستید را تضمین نمایند، اما می توانند دریچه تازه ای را برای آغاز مکالمه در مورد شرایط کاری پیش روی شما بگشایند.

سئوالات اساسی جهت پرسش از عرضه کنندگان

  1. چه مدت است که در این حوزه کاری مشغول فعالیت هستید؟ (داشتن سابقه زیاد می تواند بیانگر شیوه های تجارت خوب باشد، اما مدیریت کسب و کارهای بسیار سنتی شاید از رویکردهای محافظه کارانه استفاده کند و به اتخاذ رویکردهای خوب جدید چندان تمایلی نداشته باشد).
  2. چه کسی صاحب کسب و کار است؟
  3. اهداف شما از کسب و کارتان چیست؟
  4. چه تعداد کارگر برای شما کار می کنند؟ (گام اولیه برای درک شرایط کار، اطلاع از نیروی کار است).
  5. کارگران شما محلی هستند یا مهاجر؟ وضعیت مسکن آنها به چه صورت است؟ (پرداخت اجاره بهاء می تواند بر روی توانایی کارگران برای زندگی با اتکاء بر دستمزدشان تأثیر زیادی داشته باشد).
  6. چه تعداد از کارگران شما مرد و چه تعداد زن هستند؟ چه تعداد زن در جایگاه های مدیریتی فعالیت می نمایند؟
  7. آیا شما یک استراتژی و سیاست تدوین شده برای مدیریت شرایط کاری، و اطمینان از به روز بودن آن با قوانین کاری دارید (داشتن استراتژی و سیاست تدوین شده مهم است؛ در غیر این صورت این احتمال وجود دارد که با تغییر کردن اولویت های مدیریت، بخشی از روش های کاری به دست فراموشی سپرده شوند).
  8. حجم گردش مالی کارگران شما در یک بازه زمانی خاص چه مقدار است؟ چرا کارگران شغل خودشان را حفظ یا آن را ترک می کنند؟ (گردش مالی بالای کارگران می تواند نشانه ای از شیوه های کاری نادرست باشد).
  9. آیا در طرح های محلی، ملی یا بین المللی، ابتکارات یا دیگر پروژه های مرتبط با شرایط کاری همکاری و مشارکت داشته اید؟
  10. آیا اتحادیه صنفی در کارخانه شما وجود دارد؟ آیا فعالیتش آزادانه و مستقل است؟
  11. بر چه اساسی در مورد دستمزدها تصمیم گیری می شود؟ (در حالت ایده آل آنها می توانند با خود کارگران در این رابطه مذاکره داشته باشند).
  12. بزرگترین چالش شما با کارگران چیست؟
  13. ما به عنوان یک خریدار چگونه می توانیم اطمینان حاصل کنیم که کارگران به افزایش زمان کاری تعیین شده توسط قانون نیازی ندارند و می توانند دستمزد کافی برای امرار معاش را به دست آورند؟
4 دلیل جهت جلوگیری از اسکرپپینگ پنبه (برداشت مجدد) و معایب آن

در نهایت شما براساس دیدگاه و اهداف تان می توانید قضاوت کنید و خودتان را راضی نمایید که عرضه کننده احتمالی تا چه حد براساس سیاست های شما فعالیت می کند. با توجه به نقش برندها در مشارکت و همکاری، یادآوری این نکته ضروری است که رفتار خریداران می تواند بر روی چگونگی فعالیت عرضه کنندگان تأثیر منفی ایجاد نماید. اگر عرضه کننده برای تحویل سریعتر سفارش تحت فشار قرار گیرد یا سفارش با تغییرات زیادی به خصوص در لحظات پایانی تحویل مواجه گردد، توانایی آنها برای اداره کارخانه به گونه ای که شرایط کاری خوب ارتقاء پیدا کند، دچار کش و قوس خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *