صفحه اصلی صــنعت و تجـــارت راهنمای خرید بهترین سبد رخت چرک
1401/10/30

راهنمای خرید بهترین سبد رخت چرک

Laundry Sorters

آیا تا به حال برایتان پیش آمده که در هنگام شستشوی لباس ها دچار دستپاچگی و سردرگمی شوید. اگر این طور است؛ نگران نباشید، چون در این مواقع دستیاری به نام سبد رخت چرک به کمک شما می آید.

آن دسته از سبدهای رخت چرکی که به چند قسمت تقسیم شده اند و تفکیکی محسوب می شوند؛ به شما این امکان را می دهند تا لباس ها را براساس رنگ ها و پارچه های مختلف تفکیک کنید. در این صورت دیگر لازم نیست قبل از شستشو وقت زیادی را صرف جدا کردن لباس ها از هم نمایید.

انواع سبدهای رخت چرک تفکیکی در بازار وجود دارند؛ اما اگر از قبل ندانید که به دنبال چه نوعی می گردید ممکن است در هنگام خرید آنها کاملاً سردرگم شوید. اگر تا انتهای مقاله با ما باشید، دیگر دچار چنین مشکلی نمی شوید، چرا که ما قصد داریم در این مطلب شیوه انتخاب بهترین سبدهای رخت چرک را معرفی کنیم.

نحوه انتخاب و خرید بهترین سبد رخت چرک

از آنجایی که سبد رخت چرک ابزار ساده ای به نظر می آید؛ لذا ممکن است این طور به نظر برسد که انتخاب آن هم ساده است. شاید هم با خود بیاندیشید که نوع قدیمی سبد رخت چرک هم همین کار را برای من انجام می دهد، اما متاسفانه اینگونه نیست. باید در هنگام انتخاب سبد رخت چرک تفکیکی به عوامل مختلفی توجه کنید که در ادامه آنها را به ترتیب ذکر می کنیم.

تعداد بخش های سبد رخت چرک

در حالت کلی لباس ها به دو دسته سفید و تیره تقسیم می گردند. هر کدام از این مجموعه لباس ها باید در هنگام شستشو، جداگانه شسته شوند؛ در غیر این صورت لباس های رنگی و تیره دچار رنگ پس دادن می گردند و لباس های سفید را لکه دار می کنند. کافی است یک لحظه به یک جوراب قرمز در میان انبوه پیراهن های سفید فکر کنید تا به منظور ما برسید. اما یک سبد رخت چرک تفکیکی با قسمت های مجزا در اینجا به شما کمک می کند.

دستگاه های برداشت پنبه چگونه کار می کنند؟

در ضمن یک سبد رخت چرک با دو قسمت مجزا می تواند به این معنی باشد که شما قادرید لباس های هر کدام از اعضای یک خانواده دو نفره را در یکی از قسمت های آن قرار دهید. احتمالاً چنین سبدی برای یک خانواده دو نفره کافی است. اما اگر شما دارای یک فرزند کوچک باشید؛ حجم شستشوی لباستان در هر هفته به صورت چشمگیری افزایش می یابد.

چنانچه خانواده شما بزرگ تر باشد؛ ممکن است لازم باشد یک قسمت را به حوله ها و یک قسمت دیگر از آن را به لباس های ورزشی کثیف اختصاص دهید. یا اینکه می توانید قسمت رخت چرک مربوط به هر یک از فرزندانتان را جدا کنید و مسئولیت آن را به خودشان محول نمایید. به هر حال مسئولیت پذیری از دوران کودکی شروع می شود.

زمانیکه ظرفیت هر کدام از این قسمت ها تکمیل شد؛ می توانید محتوای آن را به ماشین لباسشویی انتقال دهید. پس باید قبل از خرید یک مدل تفکیکی به این فکر کنید که چه سبدی با چه تعداد قسمت مجزا برای سبک زندگی شما و اعضای خانواده تان مناسب است.

طرح

دوست دارید سبد شما چه شکلی باشد؟ اگر سبد رخت چرک‌تان را در اتاق خواب قرار می دهید؛ احتمالاً دوست دارید طرح آن به گونه ای باشد که به تخت خواب و وسایل اتاق خواب شما بیاید. اگر آن را در راهرو می‌ گذارید؛ به احتمال زیاد باید چیزی را انتخاب کنید که زیاد به چشم نیاید.

اما اگر در خانه اتاقی مخصوص رختشویی دارید؛ بهترین جا برای نگهداری سبد رخت چرک همینجاست. به هر حال باید رنگ و طرح سبد رخت چرک را به گونه ای انتخاب کنید که با فضایی که در آن قرار می گیرد هماهنگی داشته باشد.

مقایسه کمباین غوزه‌ چین پنبه با دستگاه اسپیندل پنبه‌ چین

قابلیت حمل

گاهی اوقات لازم است که سبد رخت چرک خود را از جایی به جای دیگر ببرید. شاید هم سبدهای جداگانه ای دارید که می خواهید با خرید یک سبد بزرگ و قابل حمل به آنها سر و سامانی بدهید. در اینگونه مواقع سبدهای رخت چرک چرخ دار برایتان بسیار مناسب هستند. اما اگر دوست ندارید متحرک و چرخ دار باشد؛ یک مدل ثابت را انتخاب کنید.

ویژگی های خاص

برخی از سبدهای رخت چرک به گونه ای طراحی شده اند که دارای امکانات بیشتری مانند تخته تاشو، تخته اتو یا قفسه لباس می باشند. اگر محدودیت فضا دارید و دوست دارید تمام کارهای مربوط به لباسشویی را در یک جای خاص انجام دهید؛ چنین سبدهایی برای شما مناسب می باشند.

کلام پایانی: حجم لباس های شما هر چقدر که باشد؛ یک سبد رخت چرک مناسب باعث کاهش سردرگمی تان در هنگام شستن لباس ها می شود. این امر ربطی به اینکه چند بار در طول هفته اقدام به شستن لباس های خود می کنید ندارد؛ به هر حال کار شما راحت تر می شود. مراقب لباس های خود باشید تا لباس های سفیدتان بعد از شستن هم همچنان سفید باقی بمانند. جوراب های خود را به صورت جفتی در سبد بیاندازید تا در هنگام شستن لباس ها مجبور نشوید تمام آن را برای پیدا کردن جفت دیگر جوراب خود زیر و رو کنید. هیچ کس دوست ندارد در هنگام شستشوی لباس ها در دریایی از لباس های کثیف گم شود؛ پس با انتخاب یک سبد رخت چرک تفکیکی مناسب به این کابوس پایان دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *