صفحه اصلی صــنعت و تجـــارت حداقل مقادیر سفارش
1399/04/12

حداقل مقادیر سفارش

Minimum Order Quantities (MOQ)

بهترین طراحان و برندها، بین آنچه که به ما به آن نیاز داریم و آنچه که خواست ماست، تعادل کاملی را ایجاد می کنند. این فرآیند ملموس از اشتیاق و علاقه خود طراحان برای ارائه لباس های قابل پوشیدن به مصرف کنندگان سرچشمه می گیرد که نشانگر فرهنگ و هویت برند است. ایجاد این سبک از کسب و کار به زمان و حوصله نیاز دارد، اما اگر مشتاق موفقیت هستید، می توانید براساس تجربه و دانش پیشین این سبک را برای شروع کسب و کارتان ایجاد نمایید. در ادامه به شما خواهیم گفت که چگونه می توانید با استفاده از ویژگی های خودتان به توسعه موفقیت آمیز یک برند بپردازید.

حداقل مقادیر سفارش - مدیریت صنایع نساجی, مد, کسب و کار نساجی, صنعت نساجی, بازار نساجی, اقتصاد نساجی

ایجاد اشتیاق و علاقه

اشتیاق به تنهایی عامل موفقیت برند مد شما نمی شود، بلکه آنچه را که باید انجام دهید تا از دیگران متمایز شوید را ارائه می دهد. استفاده از این باور به شما کمک می کند تا اساسی را برای هویت و جایگاه استارتاپ ها در بازار ایجاد نمایید. شما با ارسال این اشتیاق به سبک زندگی مردم و کمد لباس هایشان احتیاج خواهید داشت، بنابراین با هدایت مسیر آن می توانید اساسی را برای تلاش های بازاریابی و تبلیغاتی فراهم کنید. لازم است تا در مورد مخاطبین هوشمند و برندهای تأثیرگذار نیز فکر کنید، اما وقتی نیازهای مشتری را فراهم می نمایید، باید آن تعادل بینی که ایده شما را درست حفظ می کند را به وجود بیاورید.

استفاده از دانش و تخصص

هر چند که فارغ التحصیل شدن از یک دانشگاه برتر مد ممکن است در بالا رفتن از نردبان صنعت به شما کمک نماید، اما لزوما به داشتن مدرک تحصیلی در زمینه مد برای ایجاد کسب و کار شخصی نیازی نیست. مدرک تحصیلی، مزایای متفاوتی ارائه می دهد، اما همه اینها به مسیری که می خواهید تا براساس آن رویای خود را تحقق ببخشید، بستگی دارد، اما اگر می خواهید تا به قله بزرگتری صعود کنید، دیگر مسیرها می توانند ورودی مثبتی داشته باشند. مثلا تحصیلات در حوزه کسب و کار به شما یک بینش منحصر به فرد در مورد بخش های مختلفی از صنعت از جمله تولید، زنجیره تأمین و فروش ارائه می دهد. مدارک بازاریابی برای درک پیشرفت کسب و کارهای جدیدتان ایده آل است و مطالعات در زمینه بازاریابی به برنامه ریزی منابع و نقدینگی جاری شرکت کمک می کند.

استفاده کردن از منابع ارزشمند

بعضی از افراد به دانستن همه چیز اشتیاقی ندارند و بعضی دیگر نیز هرگز نمی توانند همه چیز را فرا بگیرند، بنابراین یادگیری سریع و آسان منابع ارزشمند می تواند به نوآوری و خلق ایده های تجاری منجر شود. یادگیری از طریق همکاران، متخصصان کسب و کار و استفاده از ابزارهای صنعتی می تواند به شما در آغاز فعالیت در حوزه مد کمک نماید.
یکی از ابزارهای جدید در این حوزه FashionTech است. این پلتفرم آنلاین به برندهای جدید و طراحان مشتاق، شانسی را برای برقراری ارتباط مستقیم با تولید کنندگان بدون نیاز به ارتباط قبلی یا نحوه اطلاع از صنعت ارائه می دهد. کل فرآیند از پیدایش ایده تا محصول نهایی می تواند از طریق این پرتال انجام گیرد و هرگونه سئوالی، مهم یا جزئی را می توان به صورت مؤثر در یک مکان بدون نیاز به پس و پیش کردن ایمیل ها و گیج شدن مطرح کرد. این ابزار از طریق فیلترهای مؤثری که بر روی الزامات خاص اعمال کرده است، به برندها کمک می کند تا بتوانند دقیقا با آن کسیکه دوست دارند، کار کنند. داشبورد دارای ویژگی های هوشمندانه زیادی است که می توان به استعلام های اولیه، مدیریت سفارشات، ردیابی بسته ها و ایجاد پرداخت های ایمن اشاره نمود. استفاده از این ابزار رایگان است و منابع ارزشمندی را برای هم استارتاپ های مد و هم شرکت های مشهور فراهم می کند.
استفاده از ویژگی هایتان در کنار منابع ارزشمندی که به شما ارائه می شود، نه تنها به وارد نمودن اشتیاق به زندگیتان کمک می کند، بلکه ابزارها و اعتماد به نفس برای ایجاد و حفظ یک کسب و کار موفق مد را در اختیار شما قرار می دهد.
اگر می خواهید یک خط تولید جدید را راه اندازی نمایید یا اگر یک طراح مشهور هستید، فرقی نمی کند، چون در هر صورت حداقل مقادیر سفارش (MOQها)، روشی از زندگی طراحان مد و عرضه کنندگان به شمار می آید. هر چند که طراحان و خریداران ممکن است بودجه های محدود و نیازهای کمی داشته باشند، اما کارخانه های تولید باید اطمینان حاصل کنند که هر کاری آنها انجام می دهند دارای مقیاسی برای آنهاست تا سود کافی خودشان را به دست آورند.

4 دلیل جهت جلوگیری از اسکرپپینگ پنبه (برداشت مجدد) و معایب آن

حداقل مقادیر سفارش - مدیریت صنایع نساجی, مد, کسب و کار نساجی, صنعت نساجی, بازار نساجی, اقتصاد نساجی

چرا کارخانه ها، الزامات MOQ دارند؟

کارخانه های مختلف، MOQهای متفاوتی خواهند داشت. شما ممکن است کارخانه ای را پیدا نمایید که بتواند حداقل 50 واحد را ارائه دهد. هر چه واحد های بیشتری را بتوان فراهم کرد، هزینه کمتر می شود. این موضوع به بسیار ساده بودن فرآیند تولید لباس مربوط می شود، بنابراین مقادیر بالاتر برای هر پردازش به معنای سرعت بیشتر برای هر پوشاک است، پس به تبع هزینه ها کاهش پیدا می کند.
کارخانه ها به دو دلیل عمده از MOQها استفاده می نمایند:

1- محدودیت حداقل سفارش مواد اولیه کارخانه ها

طراحان باید به یاد داشته باشند که وقتی یک واحد کامل را (از جمله پارچه، تزئینات و تولید) سفارش می دهند، عرضه کننده احتمالا نمی تواند همه پارچه ها و تزئینات را در انبار نگهداری نماید. آنها مجبورند تا این مواد را بفروشند، بنابراین از سوی عرضه کنندگانی که از آنها خرید می کنید، یک مقدار حداقل وجود خواهد داشت.

2- متوقف کردن تولید همیشگی برای انجام سفارش های خاص

وقتی کارخانه ای پذیرفت تا با شما همکاری داشته باشد، باید فعالیت بر روی سایر وظایف را جهت کامل کردن کار شما متوقف کند. این موضوع نشان می دهد که آنها به ایجاد و درجه بندی الگوها برای شما می پردازند، و ماشین آلات مورد نیاز و تولید کامل که کارکنان آنها از شروع تا پایان در آن مشارکت دارند را تغییر می دهند. بیشتر کارخانه ها، پر مشغله هستند و خیلی وقت است که با مشتریان قبلی خود کار می کنند، بنابراین MOQ اطمینان حاصل می کند که این فرآیند برای آنها به عنوان یک تجارت همیشه ارزشمند باقی خواهد ماند.

بازار منسوجات خودرو در حال رشد است

چه چیزی بر روی MOQ کارخانه ها تأثیر می گذارد؟

حداقل مقادیر سفارش همیشه سیاه و سفید نیستند. چندین عامل وجود دارد که وقتی در این مرحله از کسب و کار قرار گرفتید، باید آنها را در نظر بگیرید، چون ممکن است با توجه به چیزی که از سوی شما به کارخانه ارائه داده می شود، تعدادی مسئله تأثیرگذار در مورد MOQ وجود داشته باشد از جمله:

پیچیدگی طرح

طرح پوشاک اغلب بر روی مقادیر سفارشی که از سوی شما برای کارخانه لیست شده است، تأثیر می گذارد. پوشاک ساده مانند تی شرت های استاندارد نسبت به پوشاک بسیار پیچیده و جزئی که تزئینات به آنها اضافه شده است، طرح ساده تری دارند. همچنین تولید کنندگان زیادی وجود دارند که در تولید یک نوع خاص از پوشاک متخصص هستند. مثلا همکاری با یک تولید کننده متخصص تی شرت ممکن است MOQ شما را کاهش دهد، چون آنها به صورت پیوسته و متداول قادر خواهند بود تا سفارش شما را به تولیداتشان ادغام نمایند.

انتخاب پارچه ها و تزئینات

اگر پارچه ای را انتخاب کنید که تولید کننده شما آن را موجود داشته باشد، به احتمال زیاد به حداقل مقدار سفارش تان کمک خواهد شد، چون آنها مجبور نخواهند بود تا پارچه را مخصوص برای سفارش شما خریداری کنند. وقتی نوبت به انتخاب پارچه چاپی رسید، باز هم این موضوع بر روی حداقل های شما به صورت مستقیم تأثیر می گذارد، چون پارچه های چاپ شده برای عرضه کننده شما به MOQ بسیار بیشتری نیاز دارد. با توجه به نوع چاپ و الزامات سازگاری مد نظر شما، از پارچه های چاپ شده که بر روی برنامه ریزی و مصرف پارچه شما تأثیر می گذارند، استفاده کنید.

اندازه های مصرف پارچه

ترسیم الگو بر روی پارچه نشان می دهد که چگونه می توان به صورت اقتصادی از پارچه استفاده کرد و ضایعات را کاهش داد. بنابراین اندازه های بزرگ افراد بزرگسال سبب مصرف پارچه به صورت اقتصادی خواهند شد.
حداقل مقادیر سفارش در مورد صرفه جویی های تولید انبوه سنتی است. اگر شما واحدهای بیشتری سفارش دهید، معمولا هزینه کمتری دریافت می کنید، بنابراین این مسئله با هزینه بیشتر برای واحدهای کوچکتر، یعنی هم برای شما و هم برای تولید کننده یکی است. تولید کننده باید واحدهای خود را به گونه ای سازماندهی کند که در صورت تولید کمتر از نظر اقتصادی و مالی زیان نبیند. هر چند که از حداقل ها اغلب صرف نظر می شود، اما غالبا مشاهده می شود که کارخانه های کوچکتر همان هایی هستند که قادر به تولید در مقیاس کمتر می باشند، بنابراین وقتی کارخانه همکار را انتخاب می کنید، لازم است که این عوامل را در نظر بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *