صفحه اصلی صــنعت و تجـــارت اندازه و حجم تولید پوشاک در سطح جهان
1399/06/08

اندازه و حجم تولید پوشاک در سطح جهان

Apparel Production

قبل از اینکه یک لباس به بازار خرده فروشی وارد شود، از چندین مرحله متنوع فرآوری و تولید عبور می کند تا برای فروش آماده گردد یا از طریق تولید کننده به کشور مصرف کننده صادر شود. بحث های انجام گرفته در مورد بخش پوشاک اغلب از مراحل مختلفی که به واسطه آن الیاف خام به پوشاک نهایی تبدیل می شود، غافل می گردند. با این حال این مراحل برای بررسی اثرات زیست محیطی و اجتماعی صنعت نساجی مهم هستند. بنابراین ارزیابی مقیاس، ارزش و موقعیت  های اصلی آنها جهت استخراج اطلاعات با جزئیات بیشتر از بین داده های موجود ارزشمند خواهد بود.

اندازه و مقدار کارخانه های تولید پوشاک در جهان

براساس آمار سازمان ملل متحد، نزدیک به 1/3 میلیون کارخانه و تأسیسات در زنجیره های تأمین پوشاک مشارکت دارند. تقریبا نصف آنها مسئول تولید پوشاک هستند و مابقی در زنجیره های تأمین پوشاک مثل کارگاه های نخ ریسی و پارچه فعالیت دارند.

غالب بودن چین در زمینه تولید پوشاک

بیش از نیمی از الیاف و پارچه های تأمینی جهان از آسیا سرچشمه می گیرند که در این میان چین بیش از یک چهارم آن را تولید می کند. کارخانه های نساجی در سطح جهان حدود 667/5 میلیارد دلار ارزش دارند که این مقدار با حجم اقتصاد کشور سوئیس برابری می کند و انتظار می رود که ارزش آن تا سال 2025 بیش از 26% رشد کند، در حالیکه تولید الیاف می تواند رشد بالای 5% داشته باشد. چین در زمینه تولید پوشاک و بخش برش، ساخت و تزئین در جهان حرف اول را می زند و تقریبا از هر سه پوشاک تولید شده در سطح جهان، یکی در این کشور تولید می شود.

مقایسه کمباین غوزه‌ چین پنبه با دستگاه اسپیندل پنبه‌ چین

حجم تولید لباس پایدار

اندازه گیری بخش تولید پوشاک پایدار مشکل است، اما یکی از معیارهایی که می تواند مورد استفاده قرار گیرد به تعداد کارخانجات تحت پوشش قرار گرفته شده توسط برنامه ها و طرح های گواهینامه پایدار ارتباط پیدا می کند. با توجه به این معیار که با پیش بینی های احتیاطی خاصی همراه است، مشخص می گردد که فقط 2 درصد از کارخانجات تولیدی به صورت پایدار فعالیت می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *