صفحه اصلی صــنعت و تجـــارت اندازه بازار نساجی تا سال ۲۰۲۸ از مرز ۱۴۰۰ میلیار دلار خواهد گذشت
1400/01/22

اندازه بازار نساجی تا سال ۲۰۲۸ از مرز ۱۴۰۰ میلیار دلار خواهد گذشت

Textile market Size Worth $1412.5 Billion By 2028

طبق گزارش جدید Grand View Research Inc پیش بینی می شود اندازه بازار نساجی در جهان تا سال 2028 به 1412.5 میلیارد دلار برسد. انتظار می رود بازار با رشد سالانه 4.4٪ از سال 2021 تا 2028 گسترش یابد که به سبب افزایش آگاهی مصرف کننده همراه با سرعت رشد بالا که روندهای تغییر یافته صنعت مد آن را هدایت می کند.
انتظار می رود افزایش تجارت الکترونیک که از فروش و توزیع انواع مختلف محصولات تولید شده در صنعت نساجی پشتیبانی می کند تقاضا را تقویت کند و علاوه بر این ، مقررات دولت ها برای اطمینان از ایمنی در محیط کار تقاضای لباس های محافظ را که به پشم یا پنبه به عنوان ماده اولیه نیاز دارد تحریک کند و این خود رشد بازار نساجی را تقویت خواهد کرد.
افزایش تقاضا برای منسوجات پزشکی در صنعت بهداشت و درمان به دلیل افزایش آگاهی نسبت به بهداشت، چشم اندازهای رشد را برای این صنعت مثبت می کند. همچنین افزایش نگرانی نسبت به محیط زیست، تقاضا برای الیاف طبیعی و پایدار مانند پنبه ارگانیک، کنف، پارچه، ابریشم و سایر موارد مشابه به نوبه خود چشم انداز رشدی خوب را برای بازار جهانی رقم می زند.
کاربرد فزاینده فناوری در پارچه ها برای کنترل محرک های خارجی و تبدیل آنها به داده ها رشد منسوجات هوشمند را به همراه دارد. این محصولات طیف گسترده ای از کاربردها را در صنعت مد، سرگرمی، حمل و نقل، پزشکی و سایر صنایع دارند که انتظار می رود به کارگیری روش های نوین در تولید محصولات نساجی آینده بازار را تحت الشعاع قرار دهد.

تفاوت بین استریپرهای پنبه و اسپیندل های پنبه ‌چین

– انتظار می رود محصولات نساجی مبتنی بر مواد اولیه همچون پنبه با توجه به تولید بالا و در دسترس بودن در مناطق مختلف از جمله آمریکای شمالی، اروپا و آسیا و اقیانوسیه شاهد رشد سالانه 4.4٪ در طول دوره پیش بینی باشند.

– در سال 2020، مد به عنوان بزرگترین بخش صنعت نساجی با سهم درآمدی 74.3٪ ظاهر شد و به دلیل تغییر سریع روند مد، همراه با تقاضای پوشاک با کیفیت بالا در فعالیت های ورزشی به احتمال زیاد در دوره پیش بینی با نرخ قابل توجهی رشد خواهد کرد.

– در سال 2020، آسیا و اقیانوسیه به عنوان بزرگترین بازار نساجی ظاهر شد که بیش از 47.0٪ از کل درآمد این صنعت در جهان را به خود اختصاص داده که به دلیل وجود اقتصادهای بسیار پرجمعیت مانند چین، هند، استرالیا و ژاپن است.

– در آمریکای شمالی بخش الیاف طبیعی سهم درآمدی معادل 57.7 میلیارد دلار در سال 2020 را به خود اختصاص داده است و پیش بینی می شود با توجه به افزایش تقاضا در بخش مد و پوشاک ورزشی، سهام بیشتری را در دوره های آینده کسب کند.

چگونه رنگ لباس را برگردانیم؟

– بازیگران برجسته بازار در حال تهیه و تجهیز واحدهای تجاری در مناطق تولید کننده مواد اولیه جهت تامین آسان مواد اولیه و فعالیت های جدید اقتصادی هستند. علاوه بر این ، انتظار می رود حمایت و سیاست های دولت ها مانند توافق نامه های تجاری و سرمایه گذاری در کشورهای مختلف بر بازار نساجی تأثیر مثبتی بگذارد.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *