صفحه اصلی دانشـــنامه پارچه های میکروفایبر تمیز کننده
1398/01/05

پارچه های میکروفایبر تمیز کننده

میکروفایبر ها الیاف ظریفی هستند که ضخامت آن ها صد برابر کوچکتر از یک تار موی انسان است و بر روی آن ها شکاف هایی ایجاد شده است. تولید این الیاف فوق ظریف به اواخر دهه ۱۹۵۰ باز می گردد. این الیاف در ابتدا تنها در زمین های تخصصی نساجی به کار گرفته می شد ولی بعد ها کاربرد های آن گسترش یافت. شکل، جنس و سایز این الیاف فاکتور های اصلی تاثیر گذار در این الیاف می باشند. زمانی که الیاف میکروفایبر توسط یک فرایند بافندگی ویژه بافته می شوند در نهایت تبدیل به محصولاتی با قدرت پاک کنندگی بسیار قوی تبدیل خواهند شد. هر پارچه تمیز کننده شامل هزاران مرکز بسیار کوچک جمع آوری کننده چرک می باشند که با برداشتن کثیفی ها، سطحی تمیز بر جای خواهند گذاشت. این در حالی است که این تمیز کننده ها به هیچ حلالی به جز آب نیاز نخواهند داشت.

انواع کاربرد های پارچه های تمیز کننده میکروفایبر

– کاربرد خانگی
زمانی که میکروفایبر های با کیفیت بالا توسط یک فرایند صحیح و علمی با یکدیگر ترکیب می شوند، یک ماده(پارچه) موثر جهت تمییز نمودن سطوح را به وجود می آورند. این محصول پیشرفته توانایی آن را دارد تا ۷ برابر وزن خود آب جذب نماید. پارچه های میکروفایبر توانایی ویژه ای در جذب روغن را دارا می باشند این در حالی است که زیردست آن ها به شکلی نمی باشد که باعث آسیب و خراش سطوح مختلف گردند. این پارچه های ویژه در بسیاری از وسایل تمییز کننده حرفه ای همچون زمین شور ها و پارچه های تمیز کننده سطوح و همچننین دستکش های تمیز کننده سطوح استفاده می شوند.
– فروشگاه های لوازم جانبی و کارواش های ماشین
بر اساس ظریف و لطیف بودن این الیاف و با توجه به ماهیت نام برده شده، هیچگونه آلودگی و ذرات گرد و غباری از خود بر جای نخواهند گذاشت. بنابراین پارچه های از جنس میکروفایبر بطور گسترده ای توسط فروشگاه های فروش لوازم جانبی ماشین جهت از بین بردن سطوح از چربی، تمیز نمودن فضای داخلی ماشین ها و همچنین تمیز نمودن شیشه ها بسیار بهره می برند.

نخ شنیل

کاهش میزان باکتری

پارچه های از جنس میکروفایبر در بسیار مواقع نیز جهت تمیز نمودن سطوح در اندازه میکروسکوپی در نظر گرفته می شوند. بر اساس یک آزمایش مشخص گردید این مدل پارچه ها میزان باکتری های سطح را تا میزان ۹۹% کاهش می دهند، این در حالی است که نمونه های معمولی آن تنها قادر به کاهش ۳۳% بودند.
این پارچه ها علاوه بر این برای تمیز کردن محصولات حساسی همچون لنز های دوربین عکاسی نیز استفاده می شوند و نمونه های آن در بسیاری از فروشگا های فروش این قطعات به فروش می رسند. نمونه های کوچک این پارچه ها جهت تمیز نمودن سطوح مانتورهای رایانه و همچنین شیشه عینک ها در نظر گرفته می شوند.
توجه:
این پارچه ها به خودی خود برای تمیز نمودن سطوح کفایت می نمایند و هیچگونه شوینده مکملی برای آن نیاز نخواهد بود.
پارچه های میکروفایبر را می بایست درون شوینده های معمولی شست و از به کار بردن شویند های با پایه روغنی، حاوی نرم کننده ها و با پایه صابونی می بایست خود داری نمود چرا که باعث آسیب به ساختار این الیاف خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *