صفحه اصلی دانشـــنامه تفاوت جین و دنیم
1400/12/12

تفاوت جین و دنیم

Difference Between Denim and Jeans

اگر از کسی بخواهید که بین جین و دنیم تفاوت قائل شود؛ احتمالاً قادر به پاسخگویی نیست. در برخی از نقاط جهان از کلمه «دنیم (Denim)» به جای واژه «جین (Jeans)» استفاده می شود؛ به گونه ای که مردم از جین به جای دنیم استفاده می کنند. اما حقیقت این است که جین و دنیم دو چیز متفاوت هستند که با یکدیگر ارتباط دارند. در واقع تفاوت های فاحشی بین آنها وجود دارد. ما در این مقاله سعی کرده ایم تا برای رفع سردرگمی در این زمینه به تفاوت های اصلی بین جین و دنیم بپردازیم.

جین چیست؟

جین نوعی لباس است که امروزه معمولاً توسط همه همه سنین مورد استفاده قرار می گیرد. لباس های جین اولین بار توسط شرکت Levi Strauss به عنوان شلوارهای نخی پرچ شده مسی، در نیمه دوم قرن نوزدهم به بازار عرضه شدند. امروزه لباس های جین به دلیل راحتی در هنگام پوشش نزد مردم بسیار محبوب هستند. جین شامل طیف وسیعی از انواع مختلف لباس هاست که ممکن است در هر شرایطی توسط مردم مورد استفاده قرار گیرند. امروزه دانش آموزان نمی توانند بدون شلوارهای 5 جیپ زندگی کنند؛ زیرا دیده شده که کمد لباس آنها پر از انواع مختلف شلوار جین برای مناسبت های مختلف است. رنگ آبی لباس های جین جزء هویت منحصر به فرد این لباس ها محسوب می شود؛ اگر چه امروزه لباس های جین با رنگ های مختلف نیز تولید می شوند.

الیاف کتان جدید برای استفاده در صنایع هوانوردی و خودروسازی

مزایای اصلی استفاده از لباس های جین

  1. بدون هیچگونه اعمال فشاری می توان آنها را پوشید،
  2. لباس های جین مانند سایر لباس ها نیاز به شستشوی مکرر ندارند،
  3. لباس های جین همیشه مد هستند،
  4. لباس های جین بسیار بادوامند. 

دنیم چیست؟

دنیم نوعی پارچه است که معمولاً 100% پنبه ای بوده و دارای بافتی جناغی یا جناغی کشی است. دنیم یک نوع پارچه بافته شده است که حاوی نخ های تار پنبه ای آبی رنگ و نخ های پود پنبه ای سفید رنگ است؛ به همین دلیل یک پارچه جناغی سنگین با خطوط موازی مورب به حساب می آید. پارچه دنیم در سراسر جهان برای تولید شلوار جین، کت، پیراهن، کیف، کیف پول و بسیاری از اکسسوری های مورد نیاز خانم ها و آقایان مورد استفاده قرار می گیرد.

تفاوت های بین جین و دنیم

شمارهدنیمجین
1دنیم نوعی پارچه است که معمولاً 100% پنبه ای بوده و دارای بافتی جناغی یا جناغی کشی استجین نوعی لباس است که با استفاده از پارچه دنیم ساخته می شود.
2دنیم پارچه ای شیک است که به وسیله آن می توان انواع مختلف لباس را تولید کرد. جین فقط یک مدل خاص لباس است. 
3دنیم را می توان به عنوان کت، دامن، شلوار، شلوارک و غیره تعریف کرد.جین خاصتاً به عنوان شلوار دنیم تعریف می شود.
4از پارچه دنیم نه تنها برای ساخت شلوار، بلکه برای ساخت کت، دامن، شلوارک و غیره نیز استفاده می گردد.جین یک نوع لباس است که از طریق پارچه دنیم تولید می شود.
5تمام دنیم ها، جین نیستند.تمام جین ها، دنیم هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *