صفحه اصلی اخــبار و مـطالب روز چگونگی انتخاب یک تولید کننده پارچه
1399/01/10

چگونگی انتخاب یک تولید کننده پارچه

۱۰ نکته ای که هر برند مد باید بداند

اگر از هر مالک شرکت نساجی یا مد سوال کنید، آن ها به شما خواهند گفت که داشتن تسهیلات تولید مناسب برای تولید محصولاتشان یکی از مهم ترین عناصر کسب  وکار آن هاست. شما می توانید برای طراحی یک محصول جدید و ساخت یک برند هزینه کنید، اما اگر کالاها به درستی تهیه نشده باشند یا پارچه کیفیت ضعیفی داشته باشد و یا محموله به تاخیر بیفتد، اجناس خوب به نظر نمی رسند و قطعاً فروش نمی روند.

چگونگی انتخاب یک تولید کننده پارچه - مدیریت صنایع نساجی, مد, کسب و کار نساجی, صنعت نساجی, راهنمای خرید
لی ریاد (Lee Riad)، مدیر عامل شرکت تولیدی مستقر در نیوترینو (Newtrino) انگلستان، محصولات نساجی را برای مارک های معروفی تولید می کند که در فروشگاه هایی مثل Selfridges و Top به فروش می رسند. او به این نکته اشاره می کند که هر برند مد باید از قبل در مورد انتصاب و انتخاب یک تولیدکننده مطلع باشد.

خدمات مشتری

همه شرکت ها و تولیدکننده ها خواهند گفت که خدمات خوبی ارائه می دهند، اما این موضوع زمانی ایجاد می شود که شما قراردادی را امضا کرده  باشید. آیا زمانی صرف درک کسب  وکار شما توسط شرکت می شود، آیا محصولات و نمونه های رایگان به شما تحویل داده می شود و آیا یک مدیر حساب اختصاصی برای تجارت شما در نظر گرفته می شود؟ چه کسی می تواند با سرعت در مورد سفارش شما صحبت کند و در یک چارچوب زمانی مشخص، سفارش شما را تحویل نماید؟

انعطاف پذیری تولید

بسیاری از کارخانجات و کارگاه های تولیدی فقط به یک نوع بافت و یا یک تکنیک اختصاص دارند. اگر شما شلوار جین حاوی پارچه کتان راه راه و زبر را با قیمت بالا می فروشید، ارزشش را دارد، اما بسیاری از شرکت های کوچک تر از یک کارخانه می خواهند که قابلیت و انعطاف پذیری لازم برای انجام بسیاری از فرآیندهای تولید و تکنیک های مختلف تولید را یکجا داشته باشد.

مقادیر کم

یک رویکرد انعطاف پذیر در شرایط حداقل مقدار مورد نیاز است. بسیاری از شرکت های کوچک و یا مارک های جدید به سادگی نمی توانند سفارشات را در حجم بزرگ یا زیاد تولید نمایند. بیزینس های کوچک (شغل های کوچک) معمولاٌ در محدوده ۲۰۰ قطعه به ازای هر مورد و به ازای هر رنگ می توانند تولید داشته باشند. بررسی کنید که آیا کارخانه شما آماده ایجاد چنین بیزینس محدودی است و اینکه آیا آن ها به تهیه نمونه بیزینس ها نیز کمک خواهند کرد یا خیر.

الیاف کتان جدید برای استفاده در صنایع هوانوردی و خودروسازی

کنترل کیفیت و تلرانس

یکی از بزرگ ترین حوزه های ناکامی (عدم ذکر در هزینه های پنهان) برای شرکت های مد، کالاهای معیوب است. از همان ابتدا مهم است که سطوح تلرانس را در فرآیند تولید مورد بحث و توافق قرار دهید، بنابراین می دانید انتظار چه چیزی را داشته باشید و چه چیزی به عنوان “معمول” برای یک بیزینس (شرکت) تولیدی در نظر گرفته شده است. بهتر است که کنترل کیفیت دقیق و رویه های نظارت، قبل از حمل و نقل و ترابری در کارخانه انجام شود. شرکت های خوب نه تنها کالا را در خط تولید کنترل می کنند، بلکه ممکن است یک فرآیند کنترل کیفی (کنترل کیفیت) را درست قبل از خروج کالا از کارخانه داشته باشند.

خدمات ارزش افزوده

تولید کیفی همیشه چیزی بیش از تولید ساده کالا خواهد بود. آیا کارپرداز منتصب به شما، خدمات دیگری ارائه می دهد که بتواند به توسعه کسب  وکارتان کمک نماید؟ توصیه حرفه ای در مورد توسعه محصول جدید؛ بهترین پارچه، رنگ ها و تکنیک های چاپ مورد استفاده، بسته بندی خوب، برچسب زدن و برنامه ریزی مالی می تواند در مدیریت هزینه های تولید و کمک به موفقیت کسب  وکار بسیار ارزشمند باشد.

دفعات هدایت و تعهد

خوب نیست که مرکز تولیدی وجود داشته باشد که نتواند کالاها را در یک بازه زمانی مناسب تولید کند. یک شرکت خوب و کارآمد باید قادر به ارسال تولید بخشی محدودی از سفارش تایید شده حداقل به مدت سه هفته باشد. همچنین ایده خوبی  است که اطمینان حاصل کنید که شرکت ها متعهد به انجام یک برنامه توافقی هستند.

چگونگی انتخاب یک تولید کننده پارچه - مدیریت صنایع نساجی, مد, کسب و کار نساجی, صنعت نساجی, راهنمای خرید

هزینه ها و شرایط پرداخت

در تنظیم یک توافق با تولید کننده، بررسی کنید که تمام هزینه هایی که متحمل می شوید را درک کرده اید. خرید از انگلستان بسیار متفاوت با خرید از خارج از کشور است و هزینه های حمل و نقل، مالیات بر ارزش افزوده و نوسانات ارز، همگی باید مورد بحث و توافق قرار گیرند. با توجه به مقادیر سفارش، ارزش درخواست از تأمین کنندگان را دارد که اگر آن ها راضی هستند، برای یک دوره زمانی، مثلا ۳۰ روزه، اعتبار لازم را در نظر بگیرند.

ائتلاف جهانی خواستار برچسب گذاری دیجیتالی برای پوشاک است

 سازگاری

در بازار رقابتی امروز، نیاز به مدیریت هزینه های اضافی و کاهش هزینه ها هرگز دور از انتظار نخواهد بود. بیش از زنجیره تأمین نساجی که در جهت صرفه جویی در هزینه ها عمل می کند، غلبه بر کاستی ها در فرآیند تولید آسان خواهد بود. تأمین کنندگان و تولیدکنندگان خوب یک فرآیند تولید معتبر، از جمله شرکت WRAP، تایید می کنند که ۱۲ اصل را برای کارخانه ها و تأمین کنندگان ارائه داده اند تا به طور کامل از نظر اجتماعی سازگار باشند.

توافق نامه قراردادی

اگر برای مدت طولانی با یک تأمین کننده کار کرده اید و یا اگر قصد دارید تا مشارکت کاملاً جدیدی را آغاز کنید، همیشه مطمئن شوید که توافق نامه قراردادی آماده دارید. لازم نیست که این توافق نامه یک سند قانونی بسیار پیچیده باشد، اما باید به روشنی آنچه که از طرفین انتظار می رود را نشان دهد.

تأمین کنندگان خود را مدیریت کنید

با این حال، هر تأمین کننده ای هر چقدر هم که خوب باشد، همیشه باید مدیریت شود. به عنوان صاحب یک شرکت، مسئولیت انجام این کار بر عهده شماست، بنابراین اطمینان حاصل کنید که به تأمین کنندگان مسیر و دستورالعمل روشنی درباره کاری که می خواهید آن ها انجام دهند، داده اید. داشتن یک توافق صریح در محل به این امر کمک خواهد کرد، اما ارتباط منظم هم به همین ترتیب برقرار خواهد شد. هر جا که ممکن باشد، حتماً از کارخانه هایی که قصد کار با آن ها را دارید، بازدید کنید تا با افراد رو در رو ملاقات کرده و شروع به کار نمایید.
لی ریاد (Lee Riad)، مدیر عامل شرکت تولیدی مستقر در نیوترینو (Newtrino) انگلستان، اروپا و مصر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *