صفحه اصلی اخــبار و مـطالب روز پشتیبانی سافت بانک از پلتفرم متاورس فعال در زمینه فروش های فشن برای آواتارهای دیجیتال
1400/10/06

پشتیبانی سافت بانک از پلتفرم متاورس فعال در زمینه فروش های فشن برای آواتارهای دیجیتال

Metaverse platform that sells high fashion for digital avatars

به گزارش وال استریت ژورنال، سافت بانک (SoftBank) 150 میلیون دلار در پلتفرم متاورس (Metaverse) کره جنوبی سرمایه گذاری کرده است؛ این پلتفرم به کاربران اجازه می دهد تا آواتارهای دیجیتال خود را با تولیدات برندهای های فشن مانند گوچی (Gucci) و دیور (Dior)، ملبس کنند.

وال استریت ژورنال همچنین اظهار داشته که این چرخه تامین مالی تحت رهبری سافت بانک باعث شده تا پلتفرم Zepeto ارزشی در حدود یک میلیارد دلار پیدا کند. همچنین هایب کورپوریشن (Hybe Corporation) که مدیریت گروه موسیقی بی تی اس (BTS) را برعهده دارد، 41 میلیون دلار روی این پروژه سرمایه گذاری کرده است.

به گفته وال استریت ژورنال، Zepeto که در سال 2018 تاسیس شده است، روزانه 2 میلیون نفر کاربر فعال دارد که اکثر آنها را زنان 13 تا 24 ساله تشکیل می دهند. در مقام مقایسه، بازی مشهور روبلاکس (Roblox) در پلتفرم متاورس روزانه دارای بیش از 40 میلیون کاربر فعال است.

در وب سایت Zepeto آمده است که کاربران با استفاده از پلتفرم مزبور این امکان برایشان فراهم می شود تا دنیای خود را بسازند؛ دنیایی که در آن می توانند فضاهای جدید را کشف کنند، با دوستان خود معاشرت کرده و با همدیگر بازی کنند. در ضمن کاربران در این پلتفرم می توانند اقلام مجازی بخرند و یا اینکه با ساخت و فروش اقلام مجازی خود کسب درآمد نمایند. وال استریت ژورنال به نقل از رودی لی (Rudy Lee)، مدیر استراتژی شرکت Naver Z Corp که گفته بود «Zepeto احتمالاً بزرگترین بازار مد مجازی جهان است»؛ اعلام کرده که برند گوچی نیز به نوبه خود فضایی مجازی را برای کاربران شان راه اندازی نموده تا لباس های مورد علاقه خود را بر تن آواتارهایشان بکنند.

زیپ قابل بازیافت و ضد آب شرکت YKK

در مقاله ای که در ماه مارس توسط نشریه اینترنتی Vogue Business منتشر شده، آمده است: گوچی در حال پایه گذاری استراتژی بازی خود است؛ قصد گوچی از این کار افزایش درآمد و کمک به گیمرها برای ابراز خودشان است. Vogue اعلام کرد که این شرکت با سازندگان بازی های پوکمون گو (Pokemon Go)، سیمز (The Sims)، روبلاکس و سایرین همکاری می کند و حاصل این همکاری، معرفی پلتفرم های اختصاصی گوچی با نام های Gucci Arcade و Sneaker Garage است.

Zepeto اولین شرکت مرتبط با متاورس نیست که سافت بانک از آن حمایت کرده است. این صندوق در اوایل نوامبر نزدیک به 100 میلیون دلار در بازی سندباکس (Sandbox) سرمایه گذاری کرده است. در ضمن سافت بانک بلافاصله به درخواست Insider برای اظهار نظر در مورد سرمایه گذاری پاسخ نداده است.

در حقیقت متاورس به معنی دنیای دیجیتالی است که افراد می توانند در آن با هم تعامل داشته باشند. در حقیقت از زمانیکه شرکت فیس بوک نام خود را به متا تغییر داده؛ متاورس بر سر زبان ها افتاده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *