صفحه اصلی اخــبار و مـطالب روز یک راهکار منحصر به فرد برای تریکوبافی جهت کنترل کشش نخ
1401/05/22

یک راهکار منحصر به فرد برای تریکوبافی جهت کنترل کشش نخ

یک شرکت تولید کننده ایتالیایی به نام BTSR که در زمینه تغذیه کننده نخ فعال است؛ قصد دارد تا اکنون ULTRAFEEDER2، یعنی پرفروش ترین تغذیه کننده کشش ثابت نخ موجود در بازار را براساس یک راهکار جدید و نوآورانه تحت عنوان «ذخیره و رهاسازی» به بازار عرضه کند.

دستگاه UNICO2 (تحت حق ثبت اختراع BTSR) بر روی ULTRAFEEDER2 اعمال می شود، و خاصتاً برای کاربرد در روش های مختلف تریکوبافی مانند کشباف‌ بافی و بافندگی مدور و تخت طراحی شده است. این دستگاه می تواند به صورت خودکار تغییرات ناگهانی در کشش و جذب نخ را ذخیره و رهاسازی، کنترل و جبران کند.

یکی از مزایای اصلی دستگاه UNICO2 این است که به دستگاه بافندگی اجازه می دهد تا با حداکثر سرعت و کارآیی کار کند؛ به همین دلیل رعایت استانداردهای کیفی برتر را در محصولات نساجی تضمین می کند. به علاوه، دستگاه UNICO2 به دلیل پشتیبانی از قابلیت Graduation Compression Function امکان تولید نامحدود محصولات جدید مد با قابلیت های جدید و منحصر به فرد را فراهم می کند.

مزایای چشمگیر این دستگاه در طیف گسترده ای از عملیات های نساجی کاربرد دارد و باعث منحصر به فرد شدن این محصول شده است. برخی از این مزایا عبارتند از:

  • انتخاب قابلیت دوخت با کیفیت و تراکم بالا (کشباف ‌بافی)
  • قابل استفاده در تولید پاشنه و پنجه جوراب
  • امکان پیاده سازی الگوهای مختلف و همه کاربردهای نخ، تنها با جایگزینی تغذیه کننده های ذخیره سازی سنتی (بدون درز)
  • مجهز به قابلیت عملکرد معکوس (کاربرد در تریکوبافی تخت از جمله رویه کفش)
  • قابل استفاده در بافندگی نواری و ژاکارد نواری (بافندگی مدور)
طراحی لباس مناسب برای کسانی که روی صندلی چرخدار می نشینند

ULTRAFEEDER 2 نشان دهنده یک گام تکاملی اساسی در فناوری های تغذیه کشش ثابت نخ می باشد که با فرآیندهای نوآورانه و فوق پیشرفته عجین گردیده است. این دستگاه با مدرن ترین مواد (آلومینیوم، منیزیم، الیاف کربن) ساخته شده است؛ همین امر ویژگی های منحصر به فرد آن را از نظر سبکی، استحکام و ابعاد کوچک تضمین می کند.

طراحی به روز و ارگونومی دقیق دستگاه (به عبارت دیگر قرار گرفتن نمایشگر در یک موقعیت مناسب برای خوانش آسان، فضای بهینه شده اطراف دستگاه برای نخ کشی آسان و غیره)، کاربرپسند بودن آن را در بالاترین سطح تضمین می کند.

مجهز بودن این دستگاه به پردازنده جدید و قدرتمند به روز شده، در ترکیب با مواد پیشرفته داخلی باعث گردیده تا عملکرد منحصر به فردی از جهت زمان پاسخ و دقت خوانش کشش نخ داشته باشد.

گشتاور موتور در ULTRAFEEDER 2 ارتقا یافته است؛ این موضوع باعث افزایش دامنه کاربردهای این دستگاه شده و سبب بهبود عملکرد آن در زمینه تغذیه نخ با دینامیک های بالای انتخابی گردیده است.

استفاده از یک مجموعه لوازم جانبی ورودی نخ هوشمند و سیستم جداکننده با هسته دوتایی، باعث شده تا این دستگاه دارای ویژگی های پیشرفته منحصر به فرد و مزایای کاربردی برای اپراتور باشد.دستگاه ULTRAFEEDER 2 برای نیازهای ویژه در جوراب ‌بافی / کشباف ‌بافی، بافت فاقد درز، تریکوبافی و برخی دستگاه های خاص بافندگی و چرخ های خیاطی طراحی شده است. این دستگاه با هر نوع نخ در موارد کاربردی مختلف کار می کند؛ از الاستومرهای فاقد پوشش، پوشش دار و در هم آمیخته (11، 13، 15 Dtex) گرفته تا نایلون، پنبه و الیاف فنی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *