صفحه اصلی اخــبار و مـطالب روز پیش بینی حجم بازار ماسک های صورت یکبار مصرف تا سال ۲۰۲۷
1400/07/27

پیش بینی حجم بازار ماسک های صورت یکبار مصرف تا سال ۲۰۲۷

Disposable Face Mask Market Size

اندازه بازار جهانی ماسک های صورت یکبار مصرف در سه ماهه اول سال 2020 از 74.90 میلیارد دلار فراتر رفت و انتظار می رود با نرخ رشد ترکیبی سالانه (CAGR) 53.0 درصد از سال 2020 تا 2027 رشد کند. اروپا و آمریکای شمالی ، تقاضا برای استفاده از ماسک های یکبار مصرف را افزایش داده است. ماسک های صورت یکبار مصرف به طور گسترده ای در بخش مراقبت های بهداشتی استفاده می شود. پیش بینی می شود که جراحی های روزافزون در سراسر جهان باعث افزایش تقاضا برای این محصولات در بخش مراقبت های بهداشتی شود. عملکرد ماسک های صورت یکبار مصرف در کاهش یا از بین بردن احتمال تحت تأثیر قرار گرفتن در معرض آلودگی های محیطی است. ماسک های صورت یکبار مصرف معمولاً از پارچه بافته نشده ساخته می شوند و به صورت چند لایه (دو یا سه لایه) در دسترس هستند.
ماسک های صورت یکبار مصرف در بین متخصصان مراقبت های بهداشتی که دائماً در تماس با بیماران هستند یا عمل های جراحی انجام می دهند بسیار محبوب است. این ماسک ها از متخصصان مراقبت های بهداشتی و پزشکان در برابر باکتری های مضر محافظت می کنند که ممکن است به صورت آئروسل و قطرات مایع از دهان بیمار خارج شوند. ویروس یا باکتری های مضر نیز می تواند به شکل مایع از بدن یا خون عفونی پخش شوند. بنابراین ، این ماسک ها به عنوان یک سد محافظ عمل می کنند و به حذف یا کاهش احتمال آلودگی متقابل در بین جراحان و بیماران کمک می کنند.
تقاضا برای ماسک های صورت یکبار مصرف به دلیل افزایش محبوبیت خرید آنلاین است. در این راستا ، Amazon.com ، Inc. و eBay Inc از بزرگترین بازیگران آنلاین هستند که به طور قابل توجهی در توزیع این محصول نقش دارند. علاوه بر این، محبوبیت فروش آنلاین باعث ایجاد تقاضای سالم برای استفاده از ماسک های صورت یکبار مصرف با دیزاین های متفاوت شده است که مهمترین آن در بین مصرف کنندگان مرفه در سراسر جهان است. انتظار می رود که چنین روندهایی در طول بازه زمانی پیش بینی شده ادامه یابد.
یک عامل کلیدی که رشد صنعت را به چالش می کشد، شیوع روزافزون محصولات تقلبی هم در فروشگاه های فیزیکی و هم در پلتفرم های آنلاین است. ماسک های تقلبی معمولاً در کارگاه های غیر استریل ساخته می شوند که قبلاً برای تولید شلوار جین یا کیف های دستی تقلبی استفاده می شد. در این راستا ، مواردی مشاهده شده است که تولیدکنندگان متعددی محصولات خود را با نام های تجاری جعلی تولیدکنندگان معتبر لوازم پزشکی مانند 3M برچسب گذاری کرده اند. انتظار می رود چنین عواملی رشد بازار را در طول دوره پیش بینی محدود کنند.
افزایش آگاهی مصرف کننده در مورد عفونت های ناشی از هوا باعث ایجاد تقاضا برای ماسک های صورت یکبار مصرف ، به ویژه برای استفاده شخصی شده است. از این نظر ، افزایش شیوع بیماری های قابلیت سرایت از طریق هوا به طور چشمگیری به تقاضای ماسک های صورت یکبار مصرف در بین عموم مردم کمک کرده است. روندی که بازار را درگیر خود کرده است و دلیل افزایش استفاده از ماسک های جراحی برای استفاده شخصی است.

کاربرد ماسک های صورت محافظ

در میان محصولات تولیدی در حوزه ماسک محافظ بخش ماسک های صورت یکبار مصرف بر کل صنعت تسلط دارد و سهم 39.8 درصدی را در سال 2020 به خود اختصاص داد. این نوع پوشش یکبار مصرف نیز شامل ماسک های تصفیه هوا هم می شود. دو بخش دیگر که بازار کلی ماسک های یکبار مصرف را تشکیل می دهند، ماسک های گرد و غبار و ماسک های بافته نشده هستند.
پوشش های محافظ صورت دارای مزایای خاصی برای افرادی است که مشکلات تنفسی مانند آسم یا بیماری ریوی دارند. افراد مبتلا به بیماری های قلبی-عروقی نیز استفاده از این ماسک ها را ترجیح می دهند. ماسک های محافظتی مانند N95 محافظت بیشتری را برای کارکنان مراقبت های بهداشتی فراهم می کنند که در معرض ترشحات تنفسی بیماران قرار دارند.
ماسک های غیر بافته شده با استفاده از انواع مواد پلاستیکی مانند پلی پروپیلن ساخته می شوند تا در برابر انواع عفونت ها در محل کار ایمنی ایجاد کنند. این ماسک ها حاوی لاتکس ، PVC و مواد DEPH نیستند. پوشش های بی بافت عمدتا در صنعت بیمارستان استفاده می شوند و با استفاده از دو تا سه لایه محافظ ساخته می شوند. کاربران این ماسک ها را برای محافظت بیشتر در برابر واکنش های آلرژیک به مصرف کنندگان با پوست حساس نیز توصیه می کنند.

روکش های کرکی با ویژگی مادون قرمز

پیش بینی کانال های توزیع

بخش آفلاین در سال 2020 با سهم بازار 82.7 درصد به عنوان بزرگترین کانال توزیع بود. این بخش به احتمال زیاد موقعیت خود را در طول دوره پیش بینی حفظ می کند. بسیاری از مارک ها ترجیح می دهند محصولات خود را از طریق داروخانه ها و فروشندگان کالاهای پزشکی بفروشند زیرا این فروشگاه ها انواع مختلفی از ماسک های صورت یکبار مصرف را به نمایش می گذارند. از نظر مصرف ، بازدید از این فروشگاه ها به مصرف کنندگان کمک می کند تا محصولات مختلف را از نظر مواد استفاده شده و کیفیت مقایسه کنند.

تجارت الکترونیکی عادت خرید مردم را تغییر داده است زیرا مزایایی مانند تحویل درب منزل ، تخفیف های قابل توجه و در دسترس بودن طیف وسیعی از محصولات از طریق یک پلتفرم آنلاین را ارائه می دهد. بازیگران کلیدی بازار به طور فزاینده ای وب سایت های تجارت الکترونیک خود را راه اندازی می کنند، به ویژه در بازارهای نوظهور به دلیل افزایش محبوبیت خرید آنلاین در بین افراد میانسال و جوانان.

پیش بینی های مصرفی

از نظر کاربرد ، صنعت به دو دسته صنعتی و شخصی تقسیم می شود. بخش صنعتی در سال 2020 با سهم بیش از 82.0 درصد بر کل درآمدهای صنعت تسلط داشت. پیش بینی می شود که این بخش موقعیت برجسته خود را در بازه زمانی پیش بینی حفظ کند. ماسک های صورت یکبار مصرف برای کاربردهای صنعتی عمدتا توسط متخصصان مراقبت های بهداشتی و کارگران در کارخانه های کشاورزی و تولیدی استفاده می شود. رشد این بخش به دلیل رشد قارچ گونه بیمارستان ها در سراسر جهان است.

افزایش جهانی فراوانی بیماری های مسری از طریق هوا و سطح آلودگی ، تعداد قابل توجهی از مصرف کنندگان را تشویق کرده است تا از ماسک های یکبار مصرف شخصی استفاده کنند. با توجه به اینکه مصرف کنندگان به دنبال گزینه هایی برای محافظت از خود در برابر همه گیری های ناشی از ویروس هستند، تولیدکنندگان مطرح بر افزایش مقیاس فعالیت خود در زمینه تولید ماسک های صورت یکبار مصرف برای استفاده شخصی متمرکز شده اند.

پیش بینی های منطقه ای از فروش ماسک های صورت یکبار مصرف

آسیا و اقیانوسیه به عنوان بزرگترین بازار برای ماسک های صورت یکبار مصرف در سال 2020 ظاهر شدند و 38.7 درصد سهم بازار را به خود اختصاص داد. تولیدکنندگان فعال در این منطقه از حضور تعداد زیادی مشتری ، به ویژه در کشورهایی مانند چین و هند سود می برند. چین و هند همچنین از مهمترین کشورهای تولید کننده ماسک های یکبار مصرف در جهان هستند.

الیاف کتان جدید برای استفاده در صنایع هوانوردی و خودروسازی

پیش بینی می شود آمریکای شمالی در بالاترین میزان رشد در بازه زمانی پیش بینی شده قرار بگیرد. با رهبری کشورهایی مانند ایالات متحده و چین، تقاضا برای ماسک های صورت یکبار مصرف در آمریکای شمالی به دلیل افزایش تعداد مصرف کنندگان و افزایش آگاهی در مورد رعایت بهداشت عمومی و بهداشت فردی روند رو به رشدی خواهد داشت. شیوع ویروس کرونا به احتمال زیاد به رشد این بازار در آمریکای شمالی کمک و عادت رعایت بهداشت فردی در بین مصرف کنندگان را تشویق می کند.

بازیگران اصلی صنعت و پیش بینی سهم بازار

صنعت ماسک های صورت یکبار مصرف بازیگران بازار بین المللی و داخلی را در خود جای داده است. بازیگران اصلی بازار بر اساس قیمت و کیفیت محصول رقابت می کنند. با توجه به سطح متوسط ​​هزینه های سرمایه ای مورد نیاز برای راه اندازی یک کسب و کار ، انتظار می رود بازیگران کوچک و متوسط ​​بازار در آینده پیشرفت های چشمگیری داشته باشند. با این حال ، شرکت های بزرگ با هدف شهرت جهانی ، در تلاش برای افزایش شهرت برند خود هستند. انتظار می رود که افزایش ظرفیت به عنوان استراتژی رقابتی ترجیحی برای بازیگران اصلی در بازار باقی بماند تا در رقابت باقی بمانند. به عنوان مثال ، در مارس 2020 ، هانیول ظرفیت تولید خود را در فینیکس گسترش داد تا فروش ماسک های صورت N95 را در راستای واکنش دولت ایالات متحده به همه گیری ویروس جدید کرونا افزایش دهد. برخی از بازیگران اصلی در بازار ماسک های صورت یکبار مصرف عبارتند از:

Honeywell
3M
Moldex
Kimberly Clark
Uvex
KOWA
SAS Safety Corp

این گزارش رشد درآمد را در سطح جهانی، منطقه ای و کشورهای جهان را پیش بینی می کند و تجزیه و تحلیل آن بر اساس بررسی آخرین روندهای صنعت در هر یک از زیر بخش ها از سال 2016 تا 2027 بوده است.

سؤالات متدوال درباره بازار ماسک های صورت یکبار مصرف

بازار ماسک های صورت یکبار مصرف چقدر است؟

اندازه بازار ماسک های صورت یکبار مصرف در جهان در سال 2019 برابر با 0.79 میلیارد دلار و در سال 2020 برابر با 166 میلیارد دلار بوده است.

رشد بازار ماسک های صورت یکبار مصرف چقدر است؟

انتظار می رود بازار جهانی ماسک های صورت یکبار مصرف با رشد سالانه 53 درصد از سال 2019 تا 2027 رشد کند و تا سال 2027 به 23.8 میلیارد دلار برسد.

کدام منطقه بیشترین سهم بازار ماسک های صورت یکبار مصرف را به خود اختصاص داده است؟

آسیا و اقیانوسیه در بازار ماسک های صورت یکبار مصرف با سهم 38.7 در سال 2020 در رتبه اول قرار داشت. این افزایش به تقاضا برای ماسک های N95، به ویژه در چین و هند به دلیل همه گیری کرونا مربوط می شود.

چه عواملی باعث ایجاد بازار ماسک های یکبار مصرف می شود؟

عوامل کلیدی که باعث رشد بازار می شوند شامل افزایش نیاز به مهار ویروس کرونا در سطح جهانی و افزایش آگاهی های بهداشتی در بین مصرف کنندگان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *