صفحه اصلی اخــبار و مـطالب روز نرم کردن الیاف شاهدانه مورد استفاده در ساخت لباس های دنیم توسط Lenzing و Candiani
1401/03/25

نرم کردن الیاف شاهدانه مورد استفاده در ساخت لباس های دنیم توسط Lenzing و Candiani

Lenzing and Candiani to bring softness to hemp in denim

50 مدل پیراهن دنیم زنانه سایز بزرگ که برای فروش در Coreva Design Store در میلان ایتالیا ارائه شده اند؛ حاصل اولین همکاری مشترک بین شرکت Lenzing (فعال در زمینه تولید الیاف) و Candiani (تولیدکننده جین) هستند.

این پیراهن ها براساس فناوری Coreva (یک دنیم کشی زیست تخریب پذیر است که از نخ های Tencel Limited Edition حاوی 20% الیاف شاهدانه، ساخته می شود) تولید گردیده اند.

برای کسانی که به دنبال لباس های جین شخصی سازی شده هستند؛ این پارچه در نسخه محدود و سفارشی در Candiani’s Custom Microfactory در میلان عرضه می شود.

شاهدانه جزء الیاف بسیار پایدار محسوب می شود که جایگزینی مناسب برای بسیاری از انواع الیاف سنتی مورد استفاده در تولید پوشاک است؛ با این حال در زمره الیاف بسیار زبر قرار می گیرد.

شرکت Lenzing برای اولین بار با ترکیب شاهدانه با خمیر چوب و با استفاده از روش تولید حلقه بسته، الیاف شاهدانه را به الیافی نرم تبدیل کرده است. کارولین لیدل (Caroline Ledl)، رئیس مدیریت محصولات نساجی در گروه Lenzing عنوان کرده که آنها از اینکه مشتریانشان بیشتر با اقلام تولید شده با الیاف کنفی جدید Tencel Limited Edition آشنا شوند، بسیار خوشحال می گردند. لذا در سال 2021 تلاش کردند الیاف مذکور را به صورت محدود عرضه نمایند تا از آنها به عنوان جایگزین مواد خام مانند شاهدانه یا خمیر پرتغال استفاده کنند. هدف آنها این است که با بهره گیری از منابع طبیعی، محدوده های سنتی تولید الیاف را گسترش دهند؛ از این رو از همکاری با شرکت های همفکری مانند Candiani Denim که دارای ایده های زیست محیطی مشترک هستند، استقبال می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *