صفحه اصلی اخــبار و مـطالب روز هدف بخش نساجی ترکیه برای صادرات یک میلیارد دلاری به ایالات متحده تا پایان سال 2022
1401/05/26

هدف بخش نساجی ترکیه برای صادرات یک میلیارد دلاری به ایالات متحده تا پایان سال 2022

Türkiye textile sector eyes $1bn in US exports in 2022

احمت اکسوز (Ahmet Öksüz)، رئیس ITHİB عنوان کرده که ایالات متحده بازار مهمی برای صنعت نساجی ترکیه به شمار می رود؛ زیرا طبق گزارش نشریه محلی Hurriyet Daily News، ارزش صادرات نساجی ترکیه به ایالات متحده در سال 2021 به بیش از 850 میلیون دلار رسیده است.

انجمن صادر کنندگان پوشاک استانبول (IHKIB) گفته است: «واردات محصولات نساجی و پوشاک در ایالات متحده از ترکیه در سال های اخیر افزایش یافته است. حال بحث اصلی در صنعت نساجی ترکیه این است که اگر این کشور دومین تامین کننده بزرگ اتحادیه اروپا است؛ پس چرا موقعیت مشابهی در بازار ایالات متحده نداشته باشد؟»

در ضمن IHKIB خاطر نشان می کند که امروزه مقوله پایداری به عمر طولانی محصولات نساجی و پوشاک ترکیه، کیفیت بالای آنها و سایر ویژگی های رقابتیشان اهمیت می دهد، و معتقد است که ترکیه این پتانسیل را دارد که تصورات خریداران، برندها و مصرف کنندگان آمریکایی را در مورد فست شن و شرکت های تجاری (پوشاک) همکار تغییر دهد.

این انجمن توضیح می دهد که ارقام نقل شده توسط اکسوز به طور خاص مربوط به پارچه و نخ است؛ زیرا ارزش صادراتی بخش پوشاک قبلاً در سال 2021 حدود 1.3 میلیارد دلار بوده است، و هدف در 5 سال آینده دستیابی به صادرات 5 میلیارد دلاری است.

طراحی لباس مناسب برای کسانی که روی صندلی چرخدار می نشینند

انجمن نساجی ترکیه به منظور معرفی محصولات نساجی این کشور به بازار ایالات متحده، سومین دوره نمایشگاه «i of the World» را از تاریخ 20 یا 21 ژوئیه در نیویورک برگزار کرده است.

اکسوز این رویداد را برای دستیابی به هدف درآمدی یک میلیارد دلاری بسیار مهم می داند؛ از نظر او ترکیه یکی از 5 کشور برتری است که ایالات متحده در آینده محصولات نساجی مورد نیاز خود را از آنجا وارد خواهد کرد.

ناودیپ سودی (Navdeep Sodhi)، همکار سازمان نساجی گرزی (Gherzi Textil Organization) مستقر در سوئیس گفته است: «صنعت نساجی و پوشاک ترکیه به طور کلی توانسته از موقعیت به وجود آمده ناشی از شیوع کووید – 19 به نفع خود استفاده کند، و به دلیل ضعیف شدن واحد پولی این کشور، رقابت پذیری آن بهبود چشمگیری یافته است».

او توضیح داده که لیر ترکیه در سال 2021، حدود 44% از ارزش خود را در مقابل دلار آمریکا از دست داده است؛ این اتفاق برای صادرات به آمریکا و بازار اصلی صادراتی ترکیه یعنی اروپا یک موهبت بزرگ بوده است. او در ادامه افزوده است: «کاملاً قابل درک است که مشتریان سازمان نساجی گرزی در حال سرمایه گذاری هستند و نرخ تولید آنها افزایش یابد».

هوش مصنوعی در بازرسی پارچه

سودی با اشاره به اینکه ترکیه بازار مهمی برای واردات پنبه از ایالات متحده است؛ عنوان کرده: «پیش بینی می شود مصرف پنبه ترکیه در سال جاری بیش از 10% افزایش یابد که با در نظر گرفتن سطح رشد جهانی (3%)، بیش از سه برابر میانگین است. این نشانه افزایش قابل توجه مصرف پنبه در کارخانه های ترکیه است».

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *