صفحه اصلی اخــبار و مـطالب روز فناوری Perapret AIR جهت تصفیه هوا توسط منسوجات
1401/04/18

فناوری Perapret AIR جهت تصفیه هوا توسط منسوجات

Safely exploiting the benefits of TiO2

شرکت Archroma در نمایشگاه اخیر Techtextil در فرانکفورت، از Perapret AIR که یک فناوری جدید تصفیه هوای فعال شده به وسیله نور برای پارچه ها است، رونمایی کرده است.

فناوری Perapret AIR که مبتنی بر مواد معدنی است؛ با تقلید از فرآیند طبیعی کاتالیزگری نوری تحت روشنایی روز و منابع نور مصنوعی، آلاینده ها و بوهای موجود در هوا را از بین می برد.

مواد شیمیایی که معمولاً در چنین کاربردهایی استفاده می شوند؛ شامل TiO2 (دی اکسید تیتانیوم) در اندازه نانو است که نه تنها به آلاینده ها، بلکه به تمام مواد آلی از جمله الیاف منسوج حمله می کند.

Perapret AIR با استفاده از فناوری هسته و پوسته منحصر به فرد و تثبت شده ای تولید می گردد که تا حدی مولکول های TiO2 را احاطه می کند؛ در نتیجه مشکل آسیب الیاف حل می شود و در عین حال همچنان زمینه برای تاثیرگذاری فرآیند کاتالیزگری نوری فراهم می گردد. بدین صورت امکان استفاده از قابلیت های TiO2 در اندازه نانو بر روی مواد آلی مانند پلی استر، پنبه، پلی آمید، ویسکوز و هر گونه الیاف و ترکیب اضافی دیگر به وجود می آید.

زیپ قابل بازیافت و ضد آب شرکت YKK

علاوه بر این، این روش عمل آوری بسیار با دوام است، خود مصرف کننده نیست و عملکرد خود را در طول زمان حفظ می کند.

فناوری Perapret AIR برای کاربردهای داخلی مانند پرده ها و دیوارپوش های منسوج، و همچنین منسوجات داخلی خودرو مناسب است؛ چون با کاهش آلاینده های هوا و بوهای موجود، کیفیت کلی هوا را بهبود می بخشد.

این فناوری در هسته Clean Air قرار دارد. این سیستم جدید، Perapret AIR را با پیشرفت های جدید دیگر مانند Smartrepel Hydro TS (فناوری دافع آب فاقد PFC) و Sanitized T27-22 (عامل ضد میکروبی) ترکیب می کند.

Smartrepel Hydro SR جدیدترین محصول اضافه شده به طیف فناوری های ریز پوشینه دار این شرکت است که بسیار زیست تخریب پذیر بوده و مبتنی بر فناوری های PFC نیست؛ بنابراین خاصیت ماندگار دافع آب را برای تمام الیاف پنبه ای و مصنوعی و ترکیبات آنها فراهم می کند.

این محصول به طور خاص برای پوشش های دافع آب ساخته شده، و یک قابلیت محافظت پیشروی صنعتی را برای لکه های مبتنی بر آب مانند لکه های قهوه و سس گوجه فرنگی فراهم می کند؛ لذا در موارد کاربردی مانند منسوجات خانگی، رومیزی های پارچه ای، روکش صندلی های اتومبیل و منسوجات داخلی کاربرد دارد.

اتحادیه اروپا می خواهد با انبوه زباله های نساجی مبارزه کند

طیف گسترده محصولات Smartrepel با رعایت استانداردهایی مانند ZDHC، bluesign و Oeko-tex به شکل فزاینده ای از مواد پیشرفته سازگار با محیط زیست گرفته تا فرآیندهای تولیدی تولید کنندگان نساجی و صاحبان برند پشتیبانی می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *